Μετά το τέλος του shakedown πραγματοποιήθηκε η συνέντευξη Τύπου με την παρουσία των Sébastien Loeb, Jari-Matti Latvala, Sébastien Ogier και Henning Solberg από τους οδηγούς του WRC. Από τους οδηγούς του PWRC βρέθηκαν οι Patrik Sandell και Σπύρος Παυλίδης.
Δείτε τις δηλώσεις τους.


press13.jpg

press14.jpg



ΕΡ.: Sebastien, την προηγούμενη εβδομάδα βραβεύτηκες στη Γαλλία από τον Πρόεδρο της χώρας, ο οποίος και σου απένειμε τον τίτλο Legion d’Honneur. Πώς είναι το συναίσθημα να αναγνωρίζεσαι από τη χώρα σου με αυτόν τον τρόπο;

SL: Ναι, έλαβα τον τίτλο Legion d’Honneur από τον Γάλλο Πρόεδρο. Ήταν μια σπουδαία στιγμή. Είναι κάτι τελείως διαφορετικό από ό,τι κάνουμε κάθε μέρα. Κάθε χρόνο αγωνίζομαι με τα χρώματα της Γαλλίας σε όλο τον κόσμο, και το συναίσθημα είναι πολύ όμορφο.

 

ΕΡ.: Τι σου είπε ο Πρόεδρος;

SL: Είπε ότι είναι υπερήφανος και χαρούμενος που μου έδωσε αυτό το βραβείο. Έμοιαζε ειλικρινής, και είναι ωραίο να το ακούς αυτό.

 

ΕΡ.: Το Ράλλυ Ακρόπολις μεταφέρθηκε φέτος σε μια νέα περιοχή, το Λουτράκι, και φυσικά αυτό σημαίνει ότι έχουμε και νέες ειδικές διαδρομές. Τι πιστεύεις για αυτές από όσα είδες στις αναγνωρίσεις;

SL: Οι ειδικές μοιάζουν πολύ καλές, αν και σε κάποια σημεία είναι πολύ σκληρές. Αλλού είναι καλές, όμως οι θερμοκρασίες είναι υψηλές, και αυτό θα κάνει ακόμα πιο δύσκολο τον αγώνα. Το δεύτερο πέρασμα θα είναι δύσκολο για τα ελαστικά. Στη Σαρδηνία είχαμε ένα κλατάρισμα, και το ίδιο εύκολα μπορούμε να το έχουμε και εδώ. Επίσης, σημαντικό στοιχείο για την πρώτη ημέρα είναι τα ακάθαρτα κομμάτια στις ειδικές.

 

ΕΡ.: Η φθορά των ελαστικών ήταν σημαντικό στοιχείο για την έκβαση του αγώνα πέρυσι, και εκμεταλλευτήκατε όσο μπορούσατε τα ελαστικά της Pirelli. Η φθορά τους θα είναι ένα θέμα φέτος;

SL: Δεν είμαι σίγουρος. Δύο χρόνια πριν έχασα τον αγώνα επειδή κατέστρεψα τα ελαστικά μου. Πέρυσι το θυμήθηκα αυτό. Όταν είσαι στο αυτοκίνητο, είναι δύσκολο να ξέρεις πόσο αντέχουν ακόμη τα ελαστικά σου. Αυτό που κάνεις είναι να πιέζεις όσο περισσότερο μπορείς. Δεν μπορείς να ξέρεις αν έχουν καταστραφεί, και το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να βρεις ένα ρυθμό.

 

ΕΡ.: Ποια είναι τα σχέδιά σου για την πρώτη ημέρα;

SL: Είμαι σίγουρος ότι θα χάσω χρόνο την πρώτη ημέρα. Δεν είναι εύκολο να είσαι πρώτος στο δρόμο. Τι να πω; Στη θέση που θα βρίσκομαι θα είναι δύσκολο να ακολουθήσω κάποια τακτική. Αλλά ξέρω ότι, αν τερματίσεις σε αυτόν τον αγώνα έχοντας καλό ρυθμό και αποφεύγοντας τα λάθη, τότε έχεις πιθανότητες να πας καλά.

 

ΕΡ.: Αύριο στο remote service θα έχετε περιορισμένο αριθμό ανταλλακτικών. Πόσο σημαντικό στοιχείο είναι αυτό;

SL: Ίσως να πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί, για να μην καταστρέψουμε κάτι στο αυτοκίνητο. Αν χτυπήσεις κάτι με το αυτοκίνητο, θα πρέπει να σταματήσεις. Πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος για να το αποφύγεις. Αλλά δεν μπορείς να κάνει τίποτα παραπάνω.


ΕΡ.: Η απουσία από το πόντιουμ του προηγούμενου αγώνα αποτέλεσε έκπληξη. Θα σε δούμε στο βάθρο σε αυτόν τον αγώνα;

SL: Σίγουρα, προτιμώ να κερδίζω από το τερματίζω 4ος. Στη Σαρδηνία δεν μπορούσαμε να το κάνουμε. Δεν ήμασταν τόσο τυχεροί. Δεν μπορείς εξάλλου να κερδίζεις κάθε φορά. Είμαι χαρούμενος που έχω κερδίσει πέντε αγώνες, και δε ζητάω κάτι παραπάνω. Θα προσπαθήσω για το καλύτερο εδώ, έχοντας πάντα ισχυρά κίνητρα.

 

ΕΡ.: Jari-Matti, στην Ιταλία κατέκτησες τη δεύτερη νίκη της καριέρας σου, κάνοντας πολύ καλή εμφάνιση. Μέχρι τώρα η χρονιά είχε πολλά πάνω-κάτω για σένα. Μήπως ήρθε η ώρα να δούμε τον ανανεωμένο Jari-Matti;

J-ML: Ναι, η χρονιά ήταν δύσκολη για εμάς στην αρχή. Είχαμε αρκετές εξόδους, αλλά στην Αργεντινή είχαμε βρει έναν καλό ρυθμό, ενώ στη Σαρδηνία είχαμε την τύχη με το μέρος μας την τελευταία ημέρα, όταν οι άλλοι υπέφεραν στη σκόνη, και κερδίσαμε. Χρειάστηκε να περάσουμε από αρκετά κύματα μέχρι να φτάσουμε στη νίκη. Ένιωσα μεγάλη ανακούφιση κερδίζοντας πάλι έπειτα από ενάμιση χρόνο. Αυτό εκτόξευσε την αυτοπεποίθησή μου. Πραγματικά, ελπίζω να έχω μάθει από αυτά τα λάθη. Από την Αργεντινή, όπου και διορθώσαμε κάποια λάθη που κάναμε με τις σημειώσεις μας, αισθάνομαι -και νομίζω ότι είμαι- καινούργιος άνθρωπος.


 

ΕΡ.: Σε βοήθησε ψυχολογικά αυτή η νίκη;

J-ML: Όταν κερδίζεις έναν αγώνα, όπως εγώ στη Σουηδία, είναι όμορφα. Όμως, από τότε ήμουν στη μάχη για κάποιους αγώνες, όπως στην Τουρκία, την Ιαπωνία αλλά και την Ουαλία, τις οποίες δυστυχώς έχασα. Τώρα ξέρω πώς αισθάνεται ο Mikko όταν έχει τερματίσει 2ος τόσο πολλές φορές. Σε κάνει να απογοητεύεσαι. Τότε αρχίζουν και οι άσχημες κριτικές. Έτσι, αυτή η νίκη ήρθε την κατάλληλη στιγμή. Τώρα αισθάνομαι σαφώς πιο άνετα.

 

ΕΡ.: Η σειρά εκκίνησης που έχεις είναι πάρα πολύ καλή. Ποια θα είναι η στρατηγική σου για αύριο, την πρώτη ημέρα;

J-ML: Θα προσπαθήσω να οδηγήσω όπως στη Σαρδηνία. Η σειρά εκκίνησής μου είναι καλή, και θα ξεκινήσω με τον ίδιο τρόπο. Θα οδηγήσω γρήγορα, αλλά χωρίς να ρισκάρω αρχικά. Ίσως σε κάποια σημεία να χρειάζεται να πιέσουμε, όμως, όπως λέει και ο Sebastien, θα είναι δύσκολος αγώνας για τα ελαστικά. Οι δρόμοι είναι σκληροί, και το απόγευμα του Σαββάτου θα είναι πολύ κρίσιμο.

 

ΕΡ.: Πρόσφατα οδήγησες ένα παλαιότερο Focus, και συγκεκριμένα Mark II, και κατάφερες να σημειώσεις ακόμα μία νίκη. Αλλά δεν ήταν και τόσο εύκολο.

J-ML: Έλαβα μέρος σε έναν αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων στο Lahti της Φινλανδίας. Οδήγησα ένα Ford Escort MKII και με κινητήρα BDA. Ήταν ένα αυτοκίνητο-νικητής από τη δεκαετία του ’70. Ήταν πολύ ενδιαφέρον. Ξεκίνησα στην πρώτη ειδική, και στην πρώτη στροφή, ύστερα από 500 μέτρα, με 5η σχέση στο κιβώτιο προσπάθησα να στρίψω χωρίς υδραυλική υποβοήθηση, και το αυτοκίνητο άρχισε να κουνιέται επάνω στα αμορτισέρ της Bilstein. Τότε σκέφτηκα: «Αυτό θα είναι ενδιαφέρον ύστερα από ένα WRC»! Ωστόσο, μόλις το συνήθισα, ήταν πολύ καλό. Όμως, ήμουν αρκετά σκληρός με το κιβώτιο. Έσπασα τη 2η και την 3η σχέση στο κιβώτιο, με αποτέλεσμα να συνεχίσω στον αγώνα μόνο με 1η, 4η και 5η σχέση. Δεν είχε και τόσο μεγάλη σημασία, τελικά, αφού οι δρόμοι στη Φινλανδία είναι πολύ γρήγοροι.

 

ΕΡ.: Ποια είναι τα σχέδιά σου για τη συνέχεια της φετινής χρονιάς, αναφορικά πάντα με το Πρωτάθλημα;

J-ML: Αν κοιτάξει κανείς τη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών, είμαι αρκετά μακριά. Θα προσπαθήσω να αποκομίσω βαθμούς για την ομάδα μου, για να παλέψουμε με τη Citroen. Είμαστε πίσω, αλλά όλα μπορούν να συμβούν. Ελπίζω να είμαι σε θέση να διεκδικήσω κάποιες νίκες στους επόμενους αγώνες.

 

ΕΡ.: Sebastien(Ogier), αυτή είναι η πρώτη σου φορά στον –θεωρητικά- πιο σκληρό αγώνα του προγράμματος. Πώς σου φάνηκαν οι ειδικές διαδρομές;

SO: Θα είναι δύσκολος αγώνας για τα μηχανικά μέρη αλλά και για τα ελαστικά. Θέλουμε να κάνουμε έναν αγώνα χωρίς λάθη, προστατεύοντας τόσο το αυτοκίνητο όσο και τα λάστιχά μας. Θα είναι καλός ο αγώνας για εμάς, αν καταφέρουμε και τηρήσουμε τα παραπάνω.

ΕΡ.: Η θερμοκρασία είναι πολύ υψηλή εδώ, και σίγουρα είναι ακόμα υψηλότερη μέσα στο αυτοκίνητο. Πολλοί οδηγοί έχουν κάνει προπόνηση για να είναι προετοιμασμένοι. Εσύ έχεις κάνει κάτι τέτοιο;

SO: Δεν έχω κάνει κάτι ιδιαίτερο για αυτόν τον αγώνα. Ωστόσο, όλο το χρόνο κάνω κάποια σπορ. Στη Σαρδηνία αισθανόμουν καλά, αλλά δεν ολοκληρώσαμε τον αγώνα. Ελπίζω αυτό να συμβεί εδώ. Σίγουρα, θα καταναλώνω αρκετά υγρά. Οι συνθήκες θα είναι ίδιες για όλους.

 

ΕΡ.: Έμαθα ότι έκανες ένα είδος προπόνησης στο αυτοκίνητο, αφού ο κλιματισμός του αυτοκινήτου δε λειτουργούσε. Έτσι, πήρες μια γεύση σε σχέση με το τι θα αντιμετωπίσεις το σαββατοκύριακο.

SO: Ναι, κάποιες φορές δεν λειτουργούσε. Είναι καλή προπόνηση και όπως ο Sebastien προσπαθώ να κάνω χωρίς κλιματισμό. Ήταν ένα καλό είδος προετοιμασίας.

 

ΕΡ.: Στον επόμενο αγώνα στην Πολωνία θα λάβεις μέρος;

SO: Ναι, στην Πολωνία θα συμμετάσχω. Όμως, για το υπόλοιπο της χρονιάς τίποτα δεν είναι σίγουρο. Η ομάδα προσπαθεί να βρει χρήματα και ελπίζω να συνεχίσω μέχρι το τέλος της χρονιάς.

 

ΕΡ.: Πόσο πολύ θέλεις να κάνεις όλη την υπόλοιπη χρονιά;

SO: Σίγουρα, θέλω να συνεχίσω. Για μένα είναι πολύ σημαντικό να κάνω πολλούς αγώνες, για να αποκτήσω εμπειρία. Έχω συμμετάσχει μόλις επτά φορές με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC, και πολλές φορές είναι δύσκολο να συναγωνιστώ τους συναθλητές μου που έχουν μεγαλύτερη εμπειρία. Όμως, αισθάνομαι καλά και ελπίζω να συνεχίσω να είμαι εδώ.

 

ΕΡ.: Η πρώτη σου χρονιά στο WRC είχε πολλά πάνω-κάτω. Η ομάδα σου ζήτησε να έχεις σταθερή απόδοση και να τερματίζεις τους αγώνες. Πόσο δύσκολη είναι αυτή η χρονιά για σένα και πόσο πίεση αισθάνεσαι;

SO: Λίγη. Στην αρχή της χρονιάς ήταν δύσκολα, αφού κάναμε κάποια λάθη και η θέση μας δεν ήταν και η καλύτερη δυνατή. Όμως, τώρα η Citroen προσπαθεί να με βοηθήσει, και νομίζω ότι βελτιωνόμαστε μετά από κάθε αγώνα. Και ελπίζω να είναι καλύτερα από εδώ και πέρα ως το τέλος της χρονιάς.

 

 

ΕΡ.: Henning, σχεδόν ανέβηκες στο πόντιουμ εδώ πέρυσι, αλλά μηχανικά προβλήματα την τελευταία ημέρα σε άφησαν πιο πίσω στην κατάταξη. Ήλθες εδώ φέτος να κερδίσεις ό,τι έπρεπε να είναι δικό σου από πέρυσι;

HS: Θα προσπαθήσουμε για μία θέση στο πόντιουμ. Το αυτοκίνητο ήταν πολύ καλό στη Σαρδηνία και ήμουν γρήγορος την τελευταία ημέρα, παρ’ ότι ο Seb και ο Mikko προσπαθούσαν κι αυτοί σκληρά.

 

ΕΡ.: Πόσο προπονείσαι σωματικά;

HS: Κάνω την προπόνησή μου, τρέχω μία ώρα την ημέρα. Δε δείχνω προπονημένος, αλλά είμαι! Προπονημένος, παχύς και γρήγορος, αυτό λέω!

 

ΕΡ.: Την τελευταία ημέρα στην Ιταλία έκανες τον ταχύτερο χρόνο σε δύο από τις ειδικές. Γενικά, δείχνεις να βρίσκεις ρυθμό προς το τέλος των αγώνων. Γιατί συμβαίνει αυτό;

HS: Δεν ξέρω. Ίσως η Κυριακή να μην είναι η κατάλληλη μέρα για να πάει κανείς γρήγορα, αλλά, από την άλλη μεριά, θέλω να το κάνω. Θα προσπαθήσουμε να μετατρέψουμε την Παρασκευή σε… Κυριακή, ίσως αυτό βοηθήσει!

 

ΕΡ.: Πριν από λίγες εβδομάδες, μετά το πόντιουμ που είχες στην Αργεντινή, μας είπες ότι θα γυρίσεις στις ρυθμίσεις που χρησιμοποιούσες στο αυτοκίνητο το 2007. Ήταν αυτό λύση;

HS: Ναι, λειτουργεί καλά έτσι. Θα μείνουμε σε αυτό.

 

ΕΡ.: Ήταν μια δύσκολη χρονιά οικονομικά για όλο τον κόσμο και κάποιοι οδηγοί δυσκολεύτηκαν να βρουν ή να κρατήσουν τους χορηγούς τους. Πώς είναι οι συμφωνίες σου προς το παρόν, και τι θα γίνει το 2010;

HS: Ελπίζω να κρατήσουν οι συμφωνίες. Περνάω καλά οδηγώντας και, ναι, θα είμαι μέσα σε ένα αυτοκίνητο για όσο μπορώ να το κάνω. Αν έχω χορηγό, θα οδηγήσω όλη τη σεζόν.

 

ΕΡ.: Ο αδελφός σου, ο Petter, εξασφάλισε νέο χορηγό. Υπάρχει περίπτωση να σας δούμε ποτέ στην ίδια ομάδα ή προτιμάς να μείνεις στη Stobart;

HS: Πιθανόν. Θα δούμε. Είχαμε τσακωμούς παλαιότερα, πιθανόν να τα πάμε καλύτερα, αν συμβεί κάτι τέτοιο.

 

ΕΡ.: Θα μείνεις μπροστά από τον Petter στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος μετά από αυτό το Ράλλυ;

HS: Ελπίζω να αυξήσω τη διαφορά!

 

FIA PRODUCTION CAR WORLD RALLY CHAMPIONSHIP

 

ΕΡ.: Patrik, συνήθως όταν ταξιδεύουμε από χώρα σε χώρα μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το jet lag αρκετά καλά, αλλά εσύ ήρθες απευθείας από την Αμερική εδώ στην Ελλάδα. Τι ακριβώς έκανες εκεί;

PS: Διανύουμε… πολυάσχολους καιρούς, αν θέλει κάποιος να πρωταγωνιστήσει στο παγκόσμιο motorsport. Πήγαμε στις ΗΠΑ για ένα Ράλλυ του Αμερικανικού Πρωταθλήματος. Δεν τα πήγαμε τόσο καλά, σπάσαμε τον κινητήρα στην πρώτη ειδική, αλλά ήταν καλή εμπειρία, από την άποψη ότι είδαμε πώς λειτουργούν τα πράγματα εκεί και κάναμε κάποιες επαφές.

 

ΕΡ.: Μόλις μερικές εβδομάδες πριν συναγωνιζόσασταν έντονα με τον Nasser Al Attiyah, ο οποίος σας κέρδισε στην τελευταία ειδική του Ράλλυ Ιταλίας για μόλις 1,5 δευτερόλεπτο. Σας έχει πεισμώσει αυτό;

PS: Ναι, οπωσδήποτε. Ήταν ένα καταπληκτικό σαββατοκύριακο, πιέσαμε πολύ και το ίδιο έκανε και ο Nasser. Στην τελευταία ειδική ήταν λίγο πιο γρήγορος, κάτι που μάλλον δεν ήταν καλό για εμάς. Ωστόσο, κερδίσαμε 8 βαθμούς στο Πρωτάθλημα, οι οποίοι, μετά το Ράλλυ Μεγάλης Βρετανίας, πιθανότατα θα αποδειχθούν πολύτιμοι.

 

ΕΡ.: Πώς νιώσατε στην τελευταία αυτή ειδική;

PS: Έπρεπε να τη χάσουμε για να συνειδητοποιήσω ότι ήταν (ο Nasser) ταχύτερος από εμάς. Κάναμε ό,τι μπορούσαμε, περάσαμε πάνω από πέτρες, πήγαμε τέρμα γκάζι παντού, αλλά έκοψε δρόμο σε μια μικρή στροφή, και πρέπει πραγματικά να τον συγχαρώ για την οδήγησή του. Ήμασταν στην κορυφή για μιάμιση ημέρα, και στο τέλος χάσαμε. Έτσι πάει, όμως, το παιχνίδι μερικές φορές.

 

ΕΡ.: Οδηγείς το Skoda S2000 – πόσο καλά πιστεύεις ότι θα αντιμετωπίσει το αυτοκίνητο τις σκληρές συνθήκες αυτού του σαββατοκύριακού στην Ελλάδα;

PS: Θα τα πάει καλά. Οι ειδικές είναι λίγο πιο γρήγορες από ό,τι παλιότερα, παρ’ ότι η εμπειρία μου είναι μόνο από το περυσινό Ακρόπολις. Υπάρχουν σκληρά και μαλακά σημεία μέσα στις ειδικές. Θα πρέπει να πάμε φυλαγμένα, ακολουθώντας τα WRC.

 

ΕΡ.: Θα κάνει πολλή ζέστη, σίγουρα ο καιρός δε θα είναι αυτός που έχει συνηθίσει ένας Σουηδός …

PS: Ναι, θα κάνει απίστευτη ζέστη. Όπως είπες, προέρχομαι από μέρος που βρίσκεται 600 χλμ. βόρεια του Σουηδικού Ράλλυ, και εκεί έχουμε χειμώνα όλο το χρόνο. Είναι εντελώς διαφορετικά εδώ, αλλά είμαι προπονημένος και γυμνασμένος. Αφού δεν είχα πρόβλημα στη Σαρδηνία, όπου είναι εξίσου ζεστά, δε θα έχω ούτε στην Ελλάδα.

 

ΕΡ.: Τα τρία κορυφαία πληρώματα του PWRC είναι εδώ. Θα είναι δύσκολος αγώνας. Μπορείτε να τον κερδίσετε;

PS: Ναι, πιστεύω ότι μπορούμε. Δεν έχει σημασία ποιος θα είναι ο ταχύτερος, αλλά ποιος θα αγωνιστεί πιο έξυπνα. Αυτός θα κερδίσει.

 

ΕΡ.: Πρόκειται για αρκετά κρίσιμο αγώνα για εσάς, έτσι δεν είναι; Με ακόμα έναν να απομένει και τους τρεις διεκδικητές του PWRC όλους εδώ, θεωρείς ότι αυτό το σαββατοκύριακο είναι σημαντικό να φύγεις από την Ελλάδα με όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς;

PS: Οπωσδήποτε. Πιστεύω ότι πρέπει να αγωνιστούμε έξυπνα. Οι ειδικές είναι σκληρές. Αν κοιτάξετε πίσω στο παρελθόν, θα δείτε ότι τις περισσότερες φορές δεν κερδίζει τον αγώνα αυτός που κερδίζει την πρώτη ειδική. Το σχέδιο είναι... να πάμε για τη νίκη, φυλαγμένα στην αρχή και τέρμα γκάζι προς το τέλος.

 

ΕΡ.: Σπύρο, είχατε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα στην Αργεντινή. Τι περιμένετε να πετύχετε εδώ αυτό το σαββατοκύριακο;

SP: Είναι ενδιαφέρον. Ο Nasser και ο Patrik είναι φανταστικοί οδηγοί. Στην πραγματικότητα, οι τέσσερις κορυφαίοι οδηγοί είναι τόσο γρήγοροι, που, κοιτώντας τους χρόνους τους καμιά φορά, απορώ πώς τα καταφέρνουν τόσο καλά. Ναι, θέλω να φθάσω ως το τέλος, αλλά θέλω και να είμαι όσο πιο κοντά τους γίνεται. Θα είναι φανταστικό να έχουμε μόνο αυτοκίνητα Group N και S2000 του χρόνου, θα βλέπαμε πολλές συμμετοχές.

 

ΕΡ.: Σου αρέσουν αυτές οι ειδικές;

SP: Είναι φανταστικές. Είναι οι καλύτερες που έχουμε δει στο Πρωτάθλημα εδώ και καιρό. Θα μπορούσα να τις συγκρίνω με αυτές της Νέας Ζηλανδίας. Οι οδηγοί μπορούμε να περάσουμε καλά εδώ. ΟΚ, δεν μπορείς να κάνεις στην άκρη τη ζέστη και τα χιλιόμετρα την Παρασκευή είναι πολλά, αλλά αξίζει τον κόπο.

 

ΕΡ.: Σε επηρεάζει η ζέστη;

SP: Πίστεψέ με, είμαι συνηθισμένος. Τρέχω συχνά στη ζέστη – 30 με 32 βαθμούς. Παρ’ ότι ακόμα κι εγώ ένιωσα λίγο άβολα στη διάρκεια των δοκιμών, όταν μπεις με την κατάλληλη διάθεση, γίνεται μέρος του αγώνα. Βλέπεις και τους Σκανδιναβούς οδηγούς να βγαίνουν από τις ειδικές τόσο φρέσκοι, σαν να μην τους επηρεάζει καθόλου εντέλει.

 

ΕΡ.: Θεωρείς ότι κάποια συγκεκριμένη μέρα είναι η σκληρότερη του αγώνα;

SP: Η Παρασκευή μοιάζει δύσκολη μέρα, αλλά η Κυριακή θα είναι σοκ για όλους. Θα είναι μια κανονική, γεμάτη ημέρα, και όχι συμπλήρωμα, ώστε να ολοκληρωθεί ο αγώνας. Είμαι σίγουρος ότι τόσο το PWRC όσο και το WRC θα κριθούν την Κυριακή.

 

ΕΡ.: Το 40% των αυτοκινήτων Group N δεν τερματίζουν σε αυτόν τον αγώνα. Γιατί συμβαίνει αυτό;

SP: Εμένα μου λες! Έχω συμμετάσχει τρεις φορές και ακόμη δεν έχω καταφέρει να τερματίσω. Είναι παραπλανητικό. Ο δρόμος ξεκινά φαρδύς και ήπιος, και ξαφνικά... μπουμ! Βγαίνεις από μια στροφή, εκεί περιμένει ένας βράχος, και πάει, βγήκες. Αλλά δεν μπορείς να σκέφτεσαι μόνο πώς δε θα σπάσεις το αυτοκίνητο. Αν το κάνεις αυτό, είσαι αργός. Πρέπει να κρατάς καλό ρυθμό ως το τέλος του αγώνα, γιατί μόνο έτσι έχεις ελπίδα να πάρεις βαθμούς.