HIRVONEN Λυτρωτικό για τη Ford, η οποία είδε τους οδηγούς της να κάνουν το «1-3», αλλά και φορτισμένο συναισθηματικά για κάθε Έλληνα, χάρη στη νίκη των Λάμπρου Αθανασούλα–Νίκου Ζακχαίου στην κατηγορία Παραγωγής, το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις εξελίχθηκε σε ένα από τα σπουδαιότερα των τελευταίων ετών. Ο ανανεωμένος εφ’ όλης της ύλης εθνικός μας αγώνας, που βρήκε τη βάση του στο Λουτράκι, αποδείχτηκε γνήσια «Ακροπολικός». Απαίτησε ταχύτητα, μυαλό και στρατηγική, και έμεινε μακριά από τον όρο «πρόβλεψη». Καθοριστική για την εξέλιξή του αποδείχθηκε η δεύτερη ημέρα με τις νέες ειδικές στην Κορινθία, όπου η Citroen είδε και τους δύο οδηγούς της να τίθενται εκτός μάχης. 
HIRVONEN

OGIER

LATVALA

LATVALA

RAUTENBACH

ATHANASSOULAS



Από εκείνο το σημείο ο Mikko Hirvonen, που βρέθηκε επικεφαλής από την πρώτη ημέρα, μπόρεσε να ακολουθήσει -ουσιαστικά, ανενόχλητος- έναν ιδανικό για τον αγώνα ρυθμό και τελικά να φτάσει 1ος στη ράμπα του τερματισμού εμπρός από το κέντρο του αγώνα, το Club Hotel Casino Loutraki. O δεύτερος οδηγός της Ford, Jari-Matti Latvala, που την πρώτη ημέρα δεν απέφυγε για άλλη μία φορά το λάθος, ενώ μάλιστα προηγούνταν, εκμεταλλεύτηκε τις ατυχίες των αντιπάλων του και κατάφερε να βρεθεί στην 3η θέση, προσφέροντας έτσι στη Ford το μέγιστο αριθμό βαθμών για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, βάζοντάς την και πάλι στο παιχνίδι του τίτλου. Αυτό έγινε δυνατό καθώς ο νεαρός Sebastien Ogier, στην πρώτη του χρονιά στο WRC, μπορεί να τερμάτισε 2ος, σημειώνοντας μια εξαιρετική επίδοση, όμως δεν ήταν ανάμεσα στους δηλωμένους για το πρωτάθλημα Κατασκευαστών οδηγούς. Το Ακρόπολις επιβράβευσε για άλλη μία φορά όσους κατάφεραν να μείνουν μακριά από προβλήματα, όπως τους Federico Villagra και Conrad Rautenbach, οι οποίοι την τελευταία ημέρα έδωσαν μάχη για την 4η θέση με νικητή τον πρώτο, αλλά και τους Khalid Al Qassimi και Mads Ostberg, που ταλαιπωρήθηκαν λιγότερο από ταχύτερους, αλλά πιο άτυχους συνδυασμούς.

Η ένταση που θα κρατούσε τους πάντες με κομμένη την ανάσα δεν ήρθε, λοιπόν, από τους πρωταγωνιστές του WRC, αλλά από τη μάχη στην κατηγορία του πρωταθλήματος Παραγωγής. Εκεί τα μάτια όλων ήταν στραμμένα στους Λάμπρο Αθανασούλα και Νίκο Ζακχαίο, οι οποίοι με το Skoda Fabia S2000 κυνήγησαν το όνειρο και είδαν την προσπάθειά τους να γίνεται πραγματικότητα. Βρέθηκαν σε μπάκετ για πρώτη φορά μετά το περσινό Ακρόπολις με ένα αυτοκίνητο που οδήγησαν μόλις λίγες μέρες πριν από τον αγώνα, κοίταξαν στα μάτια τους κορυφαίους συνδυασμούς του PWRC, προσαρμόστηκαν άμεσα και έφεραν την Ελλάδα στο παγκόσμιο αγωνιστικό προσκήνιο. Σημειώνοντας από την πρώτη κιόλας ειδική κορυφαίους χρόνους και μένοντας μακριά από λάθη, ακόμα και κάτω από συνθήκες απόλυτης πίεσης, βρέθηκαν στην κορυφή από την πρώτη ημέρα. Αντιμετώπισαν με ψυχραιμία την ατυχία της δεύτερης ημέρας, οπότε ένα πρόβλημα στον κινητήρα τούς κόστισε χρόνο, αλλά με μια αντεπίθεση διαρκείας μέχρι την τελευταία ειδική διαδρομή κατέκτησαν με τον πιο πειστικό τρόπο τη νίκη απέναντι στον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος, Nasser Al-Attiyah, ο οποίος αποζητούσε τη μέγιστη συγκομιδή βαθμών ώστε να διευρύνει τη βαθμολογική διαφορά του από τον έτερο διεκδικητή του τίτλου και τελικά 3ο στον ελληνικό γύρο του WRC, Armindo Araujo.

Αναμφίβολα, η ιδανική κατάληξη για ένα Ακρόπολις σαφώς αναγεννημένο και ίσως πιο ώριμο από ποτέ. Από σήμερα η πόλη του Λουτρακίου, που φιλοξένησε για μία εβδομάδα με τον ιδανικότερο τρόπο το 56ο Ράλλυ Ακρόπολις, επιστρέφει στους φυσιολογικούς ρυθμούς της, κρατώντας τη φετινή εμπειρία μόνο ως την αρχή της εμπλοκής της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Ακολουθούν οι δηλώσεις των οδηγών στο τελευταίο service του αγώνα.

3 HIRVONEN Mikko - LEHTINEN Jarmo
«Είμαστε κάτι περισσότερο από χαρούμενοι. Ο αγώνας ήταν πολύ σκληρός, αλλά πήραμε το μάξιμουμ των βαθμών. Απίστευτο σενάριο το ότι πήγε τόσο καλά για μας. Η κακή τύχη της Citroen μάς βοήθησε, και το Πρωτάθλημα ζωντάνεψε ξανά. Μας άρεσε το νέο Ακρόπολις».

2 SORDO Dani - MARTI Marc
«Δεν ήταν καλός ο αγώνας για εμάς. Ίσως πάμε καλύτερα του χρόνου. Το μέρος (Λουτράκι) είναι πολύ καλό, το προτιμώ».

6 SOLBERG Henning - MENKERUD Cato
«Πολύ κακός αγώνας για εμάς, τι να κάνουμε».

4 LATVALA Jari-Matti – ANTTILA Miikka
«Συνολικά, είμαι χαρούμενος. Ήμασταν στην κορυφή έως την πέμπτη ειδική, αλλά απογοητευτήκαμε από την έξοδο. Τελικά, από την 11η θέση ανεβήκαμε στην 3η, οπότε είμαι ικανοποιημένος. Πιστεύω ότι οι ειδικές ήταν καλύτερες φέτος».

5 WILSON Matthew - MARTIN Scott
«Είμαι λίγο απογοητευμένος. Χθες και σήμερα πήγαμε καλά, αλλά την Παρασκευή είχαμε πρόβλημα στον κινητήρα, που μας στέρησε μια θέση στο πόντιουμ τελικά. Τι να κάνουμε; Έτσι είναι τα πράγματα. Το Ράλλυ ήταν διαφορετικό φέτος, αλλά πολύ καλό συνολικά. Οι χθεσινές ειδικές ήταν πολύ σκληρές».

9 VILLAGRA Federico - DIAZ Jose
«Είμαι πολύ ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα. Ήταν ένα ωραίο Ράλλυ, κάναμε πολλή δουλειά. Η επιλογή των ειδικών διαδρομών ήταν καλή».

15 OSTBERG Mads – ANDRESSON Jonas
«Το πρωί πιέσαμε σκληρά, και είμαστε ικανοποιημένοι με την απόδοσή μας. Είχαμε ρυθμό. Χαίρομαι που πήραμε βαθμούς εδώ, και μάλιστα με τόσα προβλήματα. Φυσικά, είναι απογοητευτικό, αν σκεφτώ ότι ήμουν έως και στην 4η θέση. Έτσι είναι τα Ράλλυ».

12 OGIER Sebastien – INGRASSIA Julien
«Αυτή η 2η θέση ήρθε στην κατάλληλη στιγμή. Πρέπει να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα. Στην αρχή ήταν δύσκολο με τα κλαταρίσματα, αλλά με το αυτοκίνητο γενικά όλα λειτούργησαν άψογα».

7 NOVIKOV Evgeny – MOSCATT Dale
«Ήταν καλό το ότι κάναμε καλούς χρόνους, όπως και το ότι οδηγήσαμε όλες τις ειδικές, αποκτώντας εμπειρία».

8 RAUTENBACH Conrad – BARRITT Daniel
«Είμαι πολύ απογοητευμένος. Ήταν μια μεγάλη μάχη, και είναι ωραίο αυτό, αλλά θα πρέπει να μάθουμε να είμαστε πιο συγκεντρωμένοι».

14 AL QASSIMI Khalid - ORR Michael
«Είμαι χαρούμενος για το αποτέλεσμα, ήταν ένα ωραίο Ράλλυ. Σκληρό και δύσκολο, αλλά αυτό είναι το Ακρόπολις. Μόνο η πρώτη ημέρα είχε πολύ μακρινές ειδικές».

50 AL-ATTIYAH Nasser - BERNACCHINI Giovanni
«Ήταν ένας καλός αγώνας, η 2η θέση είναι καλή. Πήραμε 8 βαθμούς και είμαστε στην κορυφή, προς το παρόν. Ήξερα ότι εδώ το Skoda θα είναι γρήγορο. Ο Έλληνας οδηγός, πολύ καλός. Προσπάθησα να κάνω το καλύτερο που μπορούσα. Με άλλον ένα αγώνα να απομένει, η διαφορά μου είναι καλή».

47 ARAUJO Armindo - RAMALHO Miguel
«Άσχημη ημέρα για εμάς. Δεν είχαμε καθόλου πρόσφυση. Τώρα είμαστε 4 βαθμούς πίσω από τον Nasser (Al-Attiyah), και όλα μπορούν να συμβούν. Το Ράλλυ ήταν σκληρό, αλλά καλό. Ήθελα περισσότερα από την 3η θέση, αλλά μία θέση στο πόντιουμ είναι πάντα ευπρόσδεκτη».

46 SANDELL Patrik - AXELSSON Emil
«Η πρώτη και η τρίτη ημέρα ήταν καλές, αλλά χθες είχαμε προβλήματα. Ήταν ένα ωραίο και σκληρό Ράλλυ, ειδικά χθες. Φέτος πιστεύω ότι το Ράλλυ ήταν καλύτερο και λιγότερο σκληρό».

31 PROKOP Martin - TOMANEK Jan
«Είχαμε προβλήματα, γιατί ήρθαμε εδώ χωρίς συμπλέκτη. Δεν το απόλαυσα όσο τα περασμένα χρόνια».

33 ARAI Toshi – MACNEALL Glenn
«Ο αγώνας ήταν πολύ δύσκολος. Η 4η θέση δεν είναι καλή, αλλά δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα περισσότερο, με τόσα προβλήματα στις ρυθμίσεις της ανάρτησης και των διαφορικών. Δεν μπορέσαμε να οδηγήσουμε στο μάξιμουμ».

40 NEIKSANS Andis - DZIRKALS Peteris
«Είναι καλό που καταφέραμε να τερματίσουμε με τόσο πολλά προβλήματα. Είμαι στενοχωρημένος που χάσαμε την 6η θέση από τον Sousa στην τελευταία ειδική. Ένα καλό και ένα κακό δηλαδή, αλλά έτσι είναι τα Ράλλυ».

45 FLODIN Patrik - BERGSTEN Goran
«Είμαι πολύ απογοητευμένος που τίποτα δεν δούλεψε σωστά. Είχαμε πρόβλημα με το setup της ανάρτησης και δεν μπορέσαμε ποτέ να βρούμε ισορροπία στο αυτοκίνητο. Μου φαίνεται περίεργο, γιατί λειτουργούσε τέλεια τρεις εβδομάδες πριν. Για το Ακρόπολις ήταν πολύ μαλακή η ανάρτηση, μάλλον».

37 SAUVAN Frederic – CAPANNA Sebastien
«Είχαμε πρόβλημα με την αντλία βενζίνης στην τελευταία ειδική. Ήταν πολύ δύσκολος αγώνας. Πολύ σκληρός».

44 PAVLIDES Spyros – GIRAUDET Denis
«Ο αγώνας ήταν ακριβώς όπως τον περίμενα, ένα πολύ ενδιαφέρον Ακρόπολις. Είχε πολύ συναγωνισμό. Φέτος μας άρεσε περισσότερο».

34 LINARI Gianluca – CECCHI Andrea
«Είχαμε πρόβλημα με τον κινητήρα στην τελευταία ειδική, στα ηλεκτρονικά. Δεν μπορούσαμε να πάμε γρήγορα. Ήταν μια δύσκολη ημέρα, και ένα πολύ καλό Ράλλυ γενικότερα. Μοναδικό πρόβλημα η πολύ μεγάλη πρώτη ημέρα. Ξέρουμε ότι το Ακρόπολις είναι πάντα σκληρό».

32 SOUSA Bernardo - CARVALHO Jorge
«Η ημέρα ήταν πολύ κακή. Στο τέλος της δεύτερης και στην τρίτη ειδική δεν είχαμε υποβοήθηση στο τιμόνι και καθόλου νερό στο σύστημα ψύξης. Πέρυσι νομίζω ότι ήταν καλύτερα, δεν ήταν τόσο σκληρό».

59 ATHANASSOULAS Lambros - ZAKHEOS Nikolaos
«Ένα μεγάλο μπράβο στον εαυτό μου όχι τόσο για την οδήγηση, όσο για την προσπάθειά μου να “βρω” το αυτοκίνητο. Μόνο εγώ, ο αδελφός μου αλλά και οι κοντινοί μου άνθρωποι ξέρουμε τι χρειάστηκε για να το βρούμε. Πίστευα ότι ένα αυτοκίνητο χωρίς προβλήματα θα μου έδινε τη νίκη. Έλεγα για όλους για 5η θέση, αλλά μέσα μου το πίστευα».

62 WILLIAMS Jon - GWYNN George
«Είμαι πολύ χαρούμενος με το αποτέλεσμα. Το πρωί ανακαλύψαμε ότι το κεντρικό διαφορικό δεν δούλευε σωστά, και παλεύαμε για πρόσφυση. Στο σέρβις αλλάξαμε ρυθμίσεις και πήγε καλύτερα στις δύο τελευταίες ειδικές. Ο αγώνας ήταν απίστευτος».

64 SEMERAD Martin – CEPLECHA Bohuslav
Εγκατέλειψε από σύστημα μετάδοσης.

65 TAPPER Mark - JUDD Jeff
«Ο αγώνας ήταν πολύ σκληρός, ο πιο δύσκολος που έχω συμμετάσχει. Είχαμε ένα μικρό πρόβλημα χθες. Εκτός από αυτό, το απόλαυσα πραγματικά, άνετα θα έτρεχα ακόμα τρεις μέρες εδώ».

66 TINGIRIDES Constantinos – LOIZIDES Angelos
«O αγώνας ήταν σκληρός, το διασκεδάσαμε πολύ».
67 NIORAS Grigoris - KAKALIS Constantinos
«Η χθεσινή ημέρα ήταν δύσκολη, αφού είχαμε πρόβλημα με το σωληνάκι της κρεμαγιέρας. Το επισκευάσαμε σήμερα το πρωί και φάγαμε καπέλο για αυτό. Τερματίσαμε, όμως, και είμαστε ευχαριστημένοι για τους ανθρώπους και τους μηχανικούς μας».
68 APOSTOLOU Constantinos - MARANGOS Nikiforos
«Πολύ ωραίος αγώνας, ένα καλό Ακρόπολις. Θεωρώ ότι, εκτός από το Γυμνό, όλες οι ειδικές ήταν πάρα πολύ ωραίες».
69 TSILIS Athanasios - AHTIDAS Emmanouel
«Σήμερα το χαρήκαμε. Για ασήμαντο λόγο δεν μπορέσαμε να τερματίσουμε τις δύο πρώτες ημέρες, παρ’ ότι το αυτοκίνητο ήταν καλά προετοιμασμένο. Το Ακρόπολις θέλει και τύχη».
72 ATHANASSIOU Elias - IAKOVIDIS Pantelis
«Το Ακρόπολις ήταν πολύ σκληρό και θύμιζε παλιά Ακρόπολις. Αν και στις δοκιμές φαινόταν μαλακό. Αν εξαιρέσουμε την πρώτη ημέρα, οι ε.δ. ήταν ωραίες, οι άλλες δύο δεν μπορώ να πω ότι μου άρεσαν ιδιαίτερα».
74 ECONOMOU Sotiris - KOYZIONIS Christos
Εγκατέλειψε από πρόβλημα στα ηλεκτρικά.
75 HALIVELAKIS Constantinos - MAHERAS Leonidas
«Περάσαμε τέλεια. Ευτυχώς, δεν κάναμε μόλο 12 χλμ. λόγω του χθεσινού προβλήματος και αγωνιστήκαμε σε όλα τα υπόλοιπα του αγώνα. Κερδίσαμε σημαντικές εμπειρίες. Σήμερα δεν είχαμε 2η σχέση στο κιβώτιο και απλώς προσπαθούσαμε να επιβιώσουμε. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που τερματίσαμε. Θέλω να ευχαριστήσω τον συνοδηγό μου, που με βοήθησε να περάσω τέλεια, την οικογένειά μου και όσους με βοήθησαν».

(acropolisrally.gr)