mauro_big
 
Τον γνωρίσαμε το 2004 μέσα από το Peugeot 206 Cup, όταν ακόμα ήταν 19 χρονών. Η ταχύτητα και το επίπεδο της οδήγησης του, έδειξαν ότι ένα νέο αστέρι ξεκινάει! Φέτος, μετά από 3 χρόνια παρουσίας με μικρά, ο μικρός μεγάλωσε και μαζί του και το αγωνιστικό του΄Μετά τα 206 και Micra, σειρά έχει το Mitsubishi Lancer EVO VI να τον ακολουθήσει στην κορυφή...

 
Το πλήρωμα:
Οδηγός: Μαυροδής Διονύσης
Συνοδηγοί: Γιάννης και Δημήτρης Κεχαγιάς
 
  -Ποίος είναι ποιός λοιπόν;
mauro_01
Ο Διονύσης και το νέο του όπλο
-Μαυροδής Διονύσης: Γεννήθηκα στις 20 Ιουλίου του 1984 και έχω μεγαλώσει στην Χαλκιδική. Τρέχω σε αγώνες ράλι από το 2004 και μέχρι τώρα έχω συμμετάσχει σε 26 αγώνες και έχω 26 συνεχής τερματισμούς.
-Δημήτρης Κεχαγιάς: Γεννήθηκα στις 21 Σεπτεμβρίου του 1979 και είμαι κάτοικος Θεσσαλονίκης. Προέρχομαι από οικογένεια που έχει άμεση σχέση με το χώρο των αυτοκινήτων και των αγώνων ράλι μιας και ο θείος μου (Κεχαγιάς Πασχάλης), ως οδηγός, και ο πατέρας μου (Κεχαγιάς Βασίλειος), ως συνοδηγός, συμμετείχαν από τη δεκαετία του ’70 ακόμα σε αγώνες αυτοκινήτων με διάφορα αυτοκίνητα, πάντοτε όμως μάρκας ΝISSAN, μιας και ήμασταν και συνεχίζουμε να είμαστε αντιπρόσωποι της φίρμας για το νομό Χαλκιδικής.
-Γιάννης Κεχαγιάς: Εγώ γεννήθηκα στις 30 Μαΐου του 1972.
   
  -Τι επαγγέλεστε? Ασχολήστε με κάτι άλλο στον ελεύθερο χρόνο σας?
mauro_07Γιάννης και Δημήτρης
-Διονύσης: Εδώ και 7 μήνες δουλεύω ως υπεύθυνος συνεργείου στην αντιπροσωπεία αυτοκινήτων NISSAN ΚΕΧΑΓΙΑΣ στα Ν. Μουδανιά. Όταν βρίσκω ελεύθερο χρόνο πηγαίνω για κολύμβηση μιας και οι αγώνες χρειάζονται καλή φυσική κατάσταση.
-Δημήτρης: Ασχολούμαι με τον χώρο των αυτοκινήτων 10 χρόνια τώρα και συγκεκριμένα διαθέτουμε οικογενειακή επιχείρηση ως αντιπρόσωποι της εταιρείας NISSAN για το νομό Χαλκιδικής με κάθετη μονάδα (έκθεση-ανταλλακτικά-συνεργείο-φανοβαφείο).
Εκτός από το μηχανοκίνητο αθλητισμό ασχολούμαι εντελώς ερασιτεχνικά με το ψάρεμα αλλά δεν έχω βρει κάτι άλλο που να μου κεντρίσει τόσο πολύ το ενδιαφέρον και να μου κλέψει την καρδιά όσο οι αγώνες, και τα αυτοκίνητα γενικά, οπότε είμαι πολύ ευτυχισμένος που και η δουλειά μου αλλά και το κυρίως χόμπι μου περιστρέφονται γύρω από αυτά.
   
  -Πως ξεκίνησατε στο χώρο των αγώνων?
mauro_04
mauro_05
mauro_06
26ο Ράλι Φθιώτιδος
53ο Acropolis
40o Ράλι ΔΕΘ
-Διονύσης: Γύρω στα 15 μου είδα το πρώτο μου ράλι Χαλκιδικής και θυμάμαι ότι είχα εντυπωσιαστεί και μου είχε καρφωθεί η ιδέα να προσπαθήσω να κάνω κι εγώ ένα Χαλκιδικής. Έτσι ξεκίνησα σιγά-σιγά να μαθαίνω να οδηγώ αυτοκίνητο μιας και μέχρι τότε οδηγούσα μόνο ένα τετράτροχο ATV το οποίο θυμάμαι ότι το πήγαινα αρκετά γρήγορα. Γύρο στα 17 μου έπεισα τον πατέρα μου να μου πάρει ένα αγωνιστικό για να κάνω προπονήσεις και να μη διαλύσω το δικό του αυτοκίνητο. Ακόμα και σήμερα δεν έχω καταλάβει πως την πάτησε και μου το πήρε μιας και ποτέ δεν του άρεσαν οι αγώνες και ούτε πρόκειται να του αρέσουν ποτέ. Στα 19 μου αποφάσισα να ξεκινήσω τους αγώνες και ήμουν πολύ τυχερός γιατί εκείνη τη χρονιά προκηρύχτηκε το 206 cup. Μέσα από αυτό το καπ έμαθα να είμαι ανταγωνιστικός έμαθα να γράφω σωστά και με λίγα περάσματα κυρίως λόγω του ότι έτρεχα συνεχώς εκτός έδρας και γενικά έμαθα πάρα πολλά ακόμα πράγματα για τον χώρο τον αγώνων. Οι άνθρωποι που με βοήθησαν εκτός από τους γονείς μου που μου έδειξαν εμπιστοσύνη και με άφησαν να τρέξω , είναι ο Στέλιος Νίκου που μου έδειξε πώς να οδηγώ γρήγορα και σωστά , ο Γιάννης Κεχαγιάς που έκατσε στο δίπλα μπακετ από τους πρώτους ακόμα αγώνες και με στήριξε με πολλούς τρόπους , η ομάδα της LION HELLAS και ο κ. Τάσος Λεγάκης που διοργάνωσαν το 206 cup , ο Δημήτρης Κεχαγιάς , ο Θανάσης Τσίλης που μοιράστηκε το Evo 6 του μαζί μου και πολλοί ακόμη φίλοι που ακολουθούν στους αγώνες και μας βοηθάνε ο καθένας με τον τρόπο του.
-Δημήτρης: Ξεκίνησα τον πρώτο μου αγώνα ως συνοδηγός το 2001 με την παρότρυνση του θείου μου ο οποίος ήταν και οδηγός στο συγκεκριμένο αγώνα (ράλι Θερμαϊκού) με ένα αυτοκίνητο NISSAN Micra K11 στα γνωστά για μας Χαλκιδικιώτικα χώματα. Στη συνέχεια υπήρχε μια μακροχρόνια αδράνεια μιας και αυτός ήταν ο τελευταίος αγώνας του θείου μου, ώσπου το 2006 ύστερα από συζήτηση με τον Διονύση ο οποίος διένυε την 3η συνεχόμενη αγωνιστική του χρονιά αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε στο ράλι Ακρόπολις. Μπορώ να πω ότι μπήκα κατευθείαν στα βαθιά μιας και ο συγκεκριμένος αγώνας είναι ο πιο απαιτητικός στην Ελλάδα όμως δέσαμε σαν πλήρωμα με τον Διονύση. Ο Διονύσης με βοήθησε πάρα πολύ με τις γνώσεις που είχε αποκομίσει τις τελευταίες χρονιές και μετά το Ακρόπολις κάναμε άλλους 4 αγώνες κυρίως στο θεσμό του Peugeot 206 Junior Cup με τελευταίο αγώνα το φετινό ράλι σπρίντ Κορίνθου με το νέο μας απόκτημα το MITSUBISHI EVO VI.
   
  -Πώς σας φάνηκε η περσυνή διοργάνωση?
video -Διονύσης: Εδώ και τρία χρόνια που τρέχω όλες οι διοργανώσεις μου φαίνονται περίπου ίδιες. Δεν με έχει εντυπωσιάσει κάποια λέσχη με κάποιες πρωτοποριακές ιδέες. Λυπάμαι που το λέω αλλά βλέπω παντού μια μετριότητα και δεν ξέρω τι φταίει γι αυτό. Αναφέρομαι κυρίως στον τομέα της προβολής των αγώνων μιας και από εκεί ξεκινάνε όλα τα προβλήματα.
-Δημήτρης: Σαν πλήρωμα δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα όμως άλλα πληρώματα είχαν παράπονα όσον αφορά την ασφάλεια των αγώνων. Ευτυχώς για μας πήγαν όλα καλά, όμως θα ήθελα να υπήρχε μεγαλύτερη προσέλευση θεατών και δίνω συγχαρητήρια σε εκείνους τους θεατές που παραβρέθηκαν στο ράλι ΔΕΘ παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν καθώς και σε όλους όσους συντέλεσαν ώστε να πραγματοποιηθεί ο δύσκολος αυτός αγώνας. Γενικά ήταν μια πετυχημένη χρονιά για μας αφού καταφέραμε να αναδειχθούμε 2οι στην κλάση Α5 του πανελλήνιου κυπέλλου Ελλάδος.
-Γιάννης: Πιστεύω πως υπάρχουν άνθρωποι που προσπαθούν στο σπορ καλοπροαίρετα, αλλά σε γενικές γραμμές είναι ένα θέμα που χρειάζεται πολλές ώρες συζήτηση!
   
  -Ποιές δυσκολίες αντιμετώπισατε?
  -Διονύσης: Δεν θέλω να τις θυμάμαι. Κρατάω μόνο τα καλά και προσπαθώ να μην γκρινιάζω.
   
  -Είχατε κάποια χορηγία ή άλλου είδους βοήθεια?
  -Διονύσης: Πέρα από την βοήθεια της Peugeot όσο αναφορά το cup, είχα πάρει μια χορηγία από το Porto carras to 2005 και κάποιες μικρές χορηγίες για αγώνες που γινόταν στην Χαλκιδική. Αισιοδοξώ φέτος να βρω κάτι καλύτερο.
   
  -Τι θα άλλαζατε στις διοργανώσεις?
  -Διονύσης: Θα ήθελα μεγάλες σε μήκος ειδικές διαδρομές , περισσότερες νυχτερινές και να τρέχουμε σε περισσότερες καινούριες διαδρομές για να μπορεί ένας καινούριος οδηγός να κοντραριστεί με έναν παλιό που έχει τρέξει για παράδειγμα μια διαδρομή 20 φορές και έχει μάθει όλα της τα μυστικά.
   
  -Καινούργιο αυτοκίνητο λοιπόν?
mauro_12 mauro_09 mauro_11
Lancer EVO VI, μέσα κ'έξω...
-Διονύσης: Ναι. To φετινό αυτοκίνητο είναι ένα Mitsubishi Lancer Evo 6 κατηγορίας Ν/4 που αποδίδει γύρω στα 240 άλογα , διαθέτει 40 kg ροπής και ζυγίζει 1350 κιλά. Γενικά είναι κάπως αδύναμο για την κατηγορία του, αλλά ταυτόχρονα όμως είναι πιο αξιόπιστο και πιο οικονομικό από τα δυνατότερα. Αυτό γιατί καταναλώνει απλή βενζίνη από το πρατήριο και λόγω της χαμηλής ιπποδύναμης και ροπής καταπονεί λιγότερο τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης. Από την άλλη για εμάς που μάθαμε 3 χρόνια στα 80 άλογα του 206 , είναι πολύ δυνατό πολύ πιο σταθερό και φυσικά πολύ-πολύ πιο ευχάριστο. Προσοχή χρειάζεται στα φρένα του αφού είναι αρκετά βαρύ και μαζεύει εύκολα χιλιόμετρα ενώ μας περιμένει πολύ δουλειά στο στήσιμο του αυτοκινήτου αφού ρυθμίζονται ύψη – κάμπερ – σκληρότητες.
 
-Ποίος φροντίζει το αυτοκίνητο?
-Διονύσης: Η προετοιμασία του αυτοκινήτου γίνεται από την karadimitris rally team στην Αθήνα σε συνεργασία με το συνεργείο της NISSAN στα Μουδανιά.
 
-Ποιές συμβουλές θα δίνατε στους θεατές?
-Διονύσης: Να συμβουλεύονται τα φυλλάδια που δίνουν οι διοργανωτές για την ασφάλειά τους , να μην μαλώνουν με τους κριτές όταν τους λένε να καθίσουν σε πιο ασφαλή σημεία και να μην φεύγουν στη μέση του αγώνα.
-Δημήτρης: Και γω συμφωνώ με τις απόψεις του Διονύση. Δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω.
-Γιάννης: Εύχομαι όλα τα νέα παιδιά που είναι λάτρεις της ταχύτητας, να προτιμούν τη συμμετοχή τους σε έναν οργανωμένο αγώνα ράλι παρά τη συμμετοχή τους σε έναν αγώνα "θανάτου" στους πολύ κακούς δρόμους που έχουμε στη χώρα μας. Και οι διοικούντες ας αγκαλιάσουν αυτά τα παιδιά δίνοντάς τους περισσότερες ευκαιρίες!!!
 
-Πως γράφετε και γιατί?
-Διονύσης: Από το καλοκαίρι του 2005 και μετά γράφουμε με τον τρόπο που μας είχε δείξει ο κύριος Κώστας Στεφανής και τον ευχαριστώ πολύ για την βοήθειά του. Με αυτό το σύστημα μπορείς να περιγράψεις τα πάντα στο δρόμο και έχεις τα ίδια γραπτά είτε τρέχεις με Α/5 είτε τρέχεις με WRC. Στην αρχή σου φαίνετε πολύπλοκο αλλά μόλις το μάθεις δουλεύει άψογα.
-Δημήτρης: Και για να καταλάβουν και όσοι δεν έχουν προηγούμενη επαφή με το άθλημα, θα τα πω λίγο πιο αναλυτικά:

Χωρίζουμε τις στροφές σε:
ΠΠΑ(Πολύ πατημένη αριστερή)
ΠΑ(Πατημένη αριστερή)
ΑΑ(Ανοιχτή αριστερή)
ΜΑ(Μέτρια αριστερή)
ΜΑΚ(Μέτρια αριστερή κλειστή)
ΚΑ(Κλειστή αριστερή)
ΠΚΑ(Πολύ κλειστή αριστερή)
ΦΑ(Φουρκέτα αριστερή)

Κάποιες στροφές που είναι ένα τόνο πιο γρήγορες τις ονομάζουμε plus(+) π.χ. ΑΑ+ και κάποιες που θέλουν περισσότερη προσοχή τις ονομάζουμε φυλαγμένες(-),πολύ φυλαγμένες(=),πάρα πολύ φυλαγμένες(Ξ) π.χ. ΑΑ-,ΑΑ=,ΑΑΞ αντίστοιχα

Με βολεύει να καθαρογράφω τα γραπτά μετά τα δοκιμαστικά με μαρκαδόρους μπλε, κόκκινους και πράσινους όπου μπλε γράφω κανονικά τις στροφές τα μέτρα και τα χασίματα ,όπου κόκκινο υπογραμμίζω τα πιο σφιχτά και πιο επικίνδυνα κομμάτια τα οποία χρειάζονται πιο γρήγορο διάβασμα καθώς με κόκκινο γράφω και τα (-) στις φυλαγμένες π.χ. ΑΑΞ
Επίσης εμπλουτίζουμε τα γραπτά με κάποια βοηθητικά σχόλια π.χ. γυρίζει ,ανοίγει, περνάει, κλειστά, σπάσιμο, προσοχή, αργά, άνετα, στενεύει, σφιχτά, SOS, τα οποία βοηθούν τον οδηγό να αντιληφθεί καλύτερα τις συνθήκες του δρόμου μέσα στον αγώνα. Τα σχόλια που χρειάζονται περισσότερη προσοχή στο διάβασμα και πρέπει να τονιστούν πιο πολύ τα γράφω και αυτά με κόκκινο. Τέλος με πράσινο σημειώνω κάποια σημάδια που γράφουμε στα δοκιμαστικά που θα βοηθούσαν σε περίπτωση που χανόμουν μέσα στον αγώνα.

Αυτός ο τρόπος γραψίματος βολεύει και εμένα αλλά ακόμα περισσότερο τον Διονύση ο οποίος δίνει μεγάλη έμφαση στα σωστά γραπτά και πιστεύω είναι καλύτερος τρόπος για εμάς από το να διαβάζονται οι στροφές με νούμερα δυσκολίας ή νούμερα ταχυτήτων αλλά αυτό έχει να κάνει και με το τι βολεύει το πλήρωμα και την αντίληψη του οδηγού οπότε όλα τα στυλ διαβάσματος είναι σωστά εφόσον εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό.

Σίγουρα με το ΕVO θα προσθέσουμε νέα στοιχεία στο γράψιμο γιατί τα χιλιόμετρα έρχονται πιο γρήγορα και απαιτείται σαφώς πιο γρήγορο διάβασμα.
   
  -Καλύτερη και χειρότερη στιγμή?
mauro_08 35ο Ράλι Θερμαϊκού
-Διονύσης: Η καλύτερη στιγμή είναι όταν παίρνεις το go στην αρχή της κάθε ειδικής. Η χειρότερη ήταν στο ράλι αττικό του 2005 όπου κατάλαβα ότι για να πάς μπροστά σε αυτό το χώρο δεν αρκεί να οδηγάς καλά.
-Δημήτρης:
Καλύτερες στιγμές η συμμετοχή στο ράλι Ακρόπολις σαν εμπειρία ,η κατάκτηση της 2ης θέσης συνοδηγού στην κλάση Α5 του πανελλήνιου κυπέλλου Ελλάδος καθώς και η πρώτη επαφή μας ως πλήρωμα με το EVO που πραγματικά μας ενθουσίασε. Χειρότερη στιγμή η εγκατάλειψη στην πρώτη μου κιόλας επαφή με τους αγώνες στο ράλι Χαλκιδικής μετά την πρώτη ειδική οπότε δεν πρόλαβα να χαρώ καθόλου το βάπτισμά μου στους αγώνες.
-Γιάννης: Καλύτερες στιγμές είναι όλες οι φορές που ανεβαίνω στην ράμπα του τερματισμού! Και χειρότερη ήταν η έξοδος το 2002 στο Ράλι Κένταυρος πέφτοντας σε γκρεμό ύψους 30μ. στην ειδική διαδρομή Χάνια, που είναι και η μόνη εγκατάλειψη στο ενεργητικό των αγώνων που έχω συμμετάσχει.
   
  -Ποιά είναι τα σχέδια σας για φέτος, αλλά και για το μέλλον?
  -Διονύσης: Φέτος έχω σκοπό να συμμετάσχω στο κύπελλο βορείου Ελλάδος. Για τα επόμενα χρόνια απλά θέλω να είμαι σε θέση να συμμετέχω σε αγώνες ράλι σε οποιαδήποτε κατηγορία γιατί μου αρέσουν οι αγώνες και έχω να μάθω πάρα πολλά ακόμα.
   
  -Τι κάνετε στον ελεύθερο χρόνο σας?
mauro_03 26ο Ράλι Φθιώτιδος
-Διονύσης: Η ενασχόληση μου με τους αγώνες δεν αφήνει άλλο ελεύθερο χρόνο.
-Δημήτρης: Προτιμώ να μαζεύομαι με τους φίλους μου είτε έξω είτε σε σπίτια. Αυτό με χαλαρώνει και με κάνει να ξεφεύγω από το άγχος της δουλειάς .Μου αρέσουν πολύ οι εκδρομές στην Ελλάδα (ιδίως όταν υπάρχουν δρόμοι επαρχιακοί που να μπορούμε να ευχαριστηθούμε τη διαδρομή με τα αυτοκίνητα μας) καθώς και στο εξωτερικό όπου μπορείς να γνωρίσεις άλλους πολιτισμούς οπότε στον ελεύθερο μου χρόνο επιδιώκω τέτοιου είδους αποδράσεις.
-Γιάννης: Οι λίγες ώρες που μου απομένουν ελεύθερες είναι αφιερωμένες στο γιό μου και στην αμπελουργία φτιάχνοντας το δικό μας κρασάκι.
   
  -Θα ασχολιόσασταν καθόλου με την πολιτική ή τα διοικητικά των αγώνων για την βελτίωσή τους;
mauro_10
-Διονύσης: Όχι γιατί δεν έχω ελεύθερο χρόνο και δεν θα μπορώ να προσφέρω. Όταν θα σταματήσω να τρέχω και θα έχω αποκομίσει κι άλλες εμπειρίες και γνώσεις μπορεί να ασχοληθώ.
-Δημήτρης: Δεν πιστεύω ότι η πολιτική θα βοηθούσε τους αγώνες αν κρίνω από την μέχρι σήμερα πορεία των Υπουργείων Αθλητισμού ώστε να προοδεύσει το άθλημα με μόνη εξαίρεση το ράλι Ακρόπολις που και εκεί υπήρξε βοήθεια για να προβληθεί η Ελλάδα σαν χώρα προς τα έξω παρά για το καλό του αυτού καθαυτού σπορ. Όσον αφορά τα διοικητικά των αγώνων δεν πιστεύω πως θα είχα τη ευχέρεια και την διάθεση να ασχοληθώ γιατί απαιτείται και χρόνος και μεγάλη υπομονή.
-Γιάννης: Διοικητικά είναι ένας πολύ δύσκολος ρόλος που χρειάζεται χρόνο, τον οποίο δεν διαθέτω. Πολιτικά, ευχαριστώ δεν θα πάρω!
   
  -Πως σας φαίνεται το φετινό πρόγραμμα και το ότι στη Β. Ελλάδα θα έχουμε 3 μεγάλους αγώνες;
  -Διονύσης: Το φετινό πρόγραμμα μου άρεσε πάρα πολύ και το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον. Δεν περίμενα να μας δώσουν 3 πανελλήνιους αγώνες και ελπίζω τα πληρώματα από τη νότιο Ελλάδα να μην μποϊκοτάρουν κανέναν από τους 3 αγώνες.
   
  -Και τι γνώμη έχετε που αυξάνονται οι χωμάτινοι αγώνες στην Β. Ελλάδα;
mauro_02 -Διονύσης: Προσωπικά θα ήθελα οι αγώνες να είναι τέσσερις χώμα και τέσσερις άσφαλτο. Ένας καλός οδηγός θα πρέπει να οδηγάει και στις 2 επιφάνειες εξίσου καλά. Σίγουρα ο εξοπλισμός που χρειάζονται τα αγωνιστικά για να μπουν στο χώμα είναι ένα επιπλέον έξοδο αλλά από την άλλη υπάρχουν πολλά πληρώματα στη βόρεια Ελλάδα που θα μπορούσαν να διαθέσουν αυτά τα λεφτά προτιμούν όμως να έχουν ένα κορυφαίο ασφάλτινο αυτοκίνητο παρά ένα καλό μεικτό.

 
-Θα σκεφτόσασταν να βγείτε εκτός συνόρων για κάποιον αγώνα (Σκόπια, Βουλγαρία, Ιταλία,κτλ);
  -Διονύσης: Με ενδιαφέρει πολύ κάτι τέτοιο αλλά θα το έκανα μόνο εάν μαζευόμασταν 5-6 πληρώματα και πηγαίναμε όλοι μαζί. Είναι κάτι που έχω σκοπό να το κάνω στο μέλλον.