gazetas.jpg


Kατά την διάρκεια του φετινού Ράλλυ ΕΛΠΑ είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε τον αγώνα μαζί με τον φίλο μας και συνοδηγό του Xαράλαμπου Γαζετά, Γιώργο Φασκιώτη, ο οποίος μας είπε ότι η ομάδα τους απέκτησε νέο αυτοκίνητο εν όψει του 2008. Αυτό είναι ένα Οpel Corsa S1600. Μάλιστα μας είπε ότι ο πρώτος τους αγώνας θα είναι το Ράλλυ Σπριντ Σμοκόβου στο τέλος της χρονιάς. Και φυσικά μόλις έπεσε η πρόταση-πρόσκληση να δούμε από «κοντά» το αυτοκίνητο πριν τον αγώνα, μόνο χαμόγελα μπορούσε κανείς να διακρίνει στα μέλη της ομάδας του R40.

Χαράλαμπος Γαζετάς - Γιώργος Φασκιώτης
Ράλλυ Ακρόπολις με Toyota Yaris GrA
Λίγο πριν τη δοκιμή
Η άφιξη στο χώρο της δοκιμής
Test time
Fun time!
Ο χώρος του κινητήρα
3 S1600 τη μέρα της δοκιμής!










Πριν δούμε όμως τι έγινε στο τεστ, ας μάθουμε λίγα πράγματα για τον οδηγό. Ο Χαράλαμπος (Μπάμπης) Γαζετάς γεννήθηκε στις 28 Οκτωβρίου 1974, είναι έγγαμος με 2 παιδιά, και στο επάγγελμα είναι ιδιωτικός υπάλληλος. Πρώτη του εμφάνιση στους αγώνες, ήταν το 1999 με ένα Toyota Corolla στο Ράλλυ Μαύρο Ρόδο. Από τότε, ο Αθηναίος οδηγός έχει δημιουργήσει ένα αξιοζήλευτο παλμαρέ με πολλούς τίτλους και διακρίσεις, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια οδηγώντας ένα Toyota Yaris της κατηγορίας Α/5. Οι σημαντικότεροι από αυτόύς, το 2005, όπου αναδείχθηκε κυπελλούχος στην Α/5 αλλά και στην F3 στο κύπελλο χώματος, ενώ για 3 συνεχόμενες χρονιές (2004-2005-2006) κερδίζει την Α/5 στον «εθνικό» μας αγώνα, το Ράλλυ Ακρόπολις, που προσμετρά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Μετά από πολλή σκέψη το πλήρωμα φέτος αποφάσισε να αλλάξει αυτοκίνητο, με σκοπό να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους με κάτι πιο «ισχυρό» από το Υaris. Η τελική επιλογή ήταν ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας S1600, καθώς το πλήρωμα ζητούσε ένα αυτοκίνητο με έντονη αγωνιστική αίσθηση. Και μετά από πολύ ψάξιμο αυτό βρέθηκε στην Ισπανία, στην ομάδα Εvolucion-A του Αbraham Cabrera, ένα Opel Corsa S1600.

Το αυτοκίνητο έχει κινητήρα 1600κ.εκ ατμοσφαιρικό, που αποδίδει περίπου 225 ίππους στις 8500 στροφές ανα λεπτό. Aυτός έχει τις ρίζες του στην Swindon Racing Engines ενώ έχει εξελιχθεί από την Ray Mallock Limited (RML), εταιρία με μεγάλη ιστορία στους αγώνες, όπου έχει αναλάβει και το «χτίσιμο» των περισσοτέρων Corsa S1600 που υπάρχουν. Το κιβώτιο είναι 6 σχέσεων σειριακό από το Opel Performance Center (OPC) σε συνεργασία με την εταιρία Ricardo. Το βάρος του αυτοκινήτου είναι περίπου 1000 κιλά και αυτά έχουν αναλάβει να τα φρενάρουν 4πίστονες δαγκάνες της AP Racing με δίσκους διαστάσεων 355mm x 28mm για την άσφαλτο και 290mm x 28mm για το χώμα στο εμπρός μέρος, ενώ πίσω χρησιμοποιούνται δίσκοι 280mm x 9,6mm και για την άσφαλτο και για το χώμα. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης (limited slip) ενώ το αυτοκίνητο πατάει σε τροχούς 7’’ x 17’’ στην άσφαλτο και 6’’ x 15’’ στο χώμα.

Έχοντας όλα αυτά στο μυαλό μας φτάνουμε στο προκαθορισμένο μέρος που θα λάμβανε χώρα το τεστ λίγο έξω από το χωριό της Ανάβρας. Εκεί βρίσκεται ήδη το αυτοκίνητο με το πλήρωμα και τους μηχανικούς. Και χωρίς να το καταλάβουμε, βρισκόμαστε στο δεξί μπάκετ έτοιμοι για τις πρώτες αναγνωριστικές «βόλτες» με τον Μπάμπη. Πολύ γρήγορο το κομμάτι, σε πανέμορφη τοποθεσία ακριβώς δίπλα στη λίμνη. Δενόμαστε και ξεκινάμε. Από τα πρώτα μέτρα βλέποντας τον Μπάμπη πίσω από το τιμόνι καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για έναν έμπειρο οδηγό που γνωρίζει πολύ καλά τι κάνει, εμπνέοντας εμπιστοσύνη αμέσως. Και ενώ σηζητάμε μέσα στο αμάξι και μου λέει τις πρώτες του εντυπώσεις, ο ρυθμός ξαφνικά αρχίζει να ανεβαίνει και εκεί αρχίζουμε να βλέπουμε τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση καταπίνει τα πάντα. Πέρασμα με το πέρασμα πηγαίνουμε όλο και πιο γρήγορα. Ο κινητήτηρας μετά τις 7000 στροφές κυριολεκτικά σε κάνει να ανατριχιάζεις και με την απόδοση του και με τον ήχο του. Το αυτοκίνητο αρχίζει να παίρνει εντυπωσιακές γωνίες και όλα αυτά να ελέγχονται από τον οδηγό με καταπληκτική άνεση με ήρεμες και σίγουρες κινήσεις στο τιμόνι. Επιστροφή και μικρό διάλειμα για να αλλαχτούν οι ρυθμίσεις στην ανάρτηση καθώς το εμπρός μέρος του φάνηκε λίγο σκληρό. Εκεί συνεχίζεται η συζήτηση και ο Μπάμπης μεταξύ άλλων μας εκμυστηρεύεται ότι το αυτοκινητο εκείνη τη στιγμή είχε τις ρυθμίσεις στην ανάρτηση που χρησιμοποίησε ο Kris Meeke στο Ακρόπολις του 2003. Κάπου εκεί μετά τις εντυπωσιακές βόλτες που κάναμε, παίρνουμε ξανά το ρόλο του θεατή και στο δεξί μπάκετ μπαίνει ο συνοδηγός του πληρώματος, Γιώργος Φασκιώτης. Αμέσως καταλαβαίνεις ότι εκεί αρχίζουν να σοβαρεύουν τα πράγματα.. Παρακολουθώντας τα περάσματα βλέπουμε το πλήρωμα να ανεβάζει κι άλλο το ρυθμό και να εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με το Corsa. Αρκετά τα περάσματα που πραγματοποίησε ο οδηγός καθώς μετά πήραν σειρά στο δεξί μπάκετ αρκετοί φίλοι και φυσικά όλοι εντυπωσιάστηκαν από την εμπειρία τους.

Πέφτει η νύχτα σιγά σιγά και ώρα να σταματήσει το τεστ. Ακολούθησε βραδυνό παρέα με όλη την ομάδα. Εκεί μας έκανε εντύπωση το πόσο πρόθυμοι ήταν όλοι τους, πλήρωμα και μηχανικοί, να απαντήσουν σε όλες τις απορίες που είχαμε, ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια. Και ενώ εκεί νομίζαμε ότι τελείωσε η φανταστική μέρα που είχαμε, μαθαίνουμε ότι και το επόμενο πρωινό θα ξανακάνει η ομάδα τεστ στο συγκεκριμένο σημείο. Πρωινό ξύπνημα λοιπόν και ξανά στο ίδιο μέρος, όπου παρακολουθήσαμε και πάλι πολλά εντυπωσιακά περάσματα του Corsa. Και ενώ πιστεύαμε ότι καλύτερα δεν γίνεται, ξαφνικά εμφανίζονται άλλα 2 αγωνιστικά για τεστ. Το επίσης εντυπωσιακό Opel Corsa S1600 που απέκτησε ο Σπύρος Κιουράνης αλλά και το γνωστό Peugeot 206 KC της Lion Hellas που στον αγώνα θα οδηγούσε ο Χρήστος Αλεξούλης. Φοβερό με λίγα λόγια το κλίμα, και μετά από λίγη ώρα δυστυχώς θα έπρεπε να φύγουμε καθώς το αυτοκίνητο έπρεπε να περάσει τον τεχνικό έλεγχο του αγώνα.

Μιλήσαμε με τον Μπάμπη μετά τον αγώνα, όπου στην πρώτη του εμφάνιση με το αυτοκίνητο πήρε την 2η θέση στην κατηγορία του, ενώ έχασε την 1η για μόλις 0,2 δεύτερα, ενώ σε ένα από τα 3 σκέλη του αγώνα είχε και ένα τετ-α-κε που τους κόστισε αρκετά δεύτερα σε χρόνο. Μας είπε: «‘Eμεινα πολύ ευχαριστημένος από το αυτοκίνητο. Σε κάθε πέρασμα ρίξαμε το χρόνο μας αρκετά. Ιδιαίτερα στο 3ο πέρασμα πήγαμε πολύ γρήγορα και το ευχαριστηθήκαμε αφάνταστα. Τώρα χρειάζεται πολλή δουλειά ώστε να εξοικειωθούμε ακόμα περισσότερο με το αυτοκίνητο και να το φέρουμε στα μέτρα μας.

Για το 2008 δεν έχουμε αποφασίσει ποιον θεσμό θα ακολουθήσουμε. Θέλουμε να ακολουθήσουμε το Κύπελλο Χώματος, ενώ αν βρεθούν χορηγοί σκεφτόμαστε και το Πανελλήνιο πρωτάθλημα».

Σε αυτό το σημείο, όλη η ομάδα του R40, θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον Μπάμπη Γαζετά και την ομάδα του για την πολύ ευγενική φιλοξενία καθώς επίσης και την φανταστική εμπειρία που μας πρόσφερε στο δεξί μπάκετ του εκπληκτικού Opel Corsa S1600. Τους ευχόμαστε καλή επιτυχία στο νέο τους εγχείρημα που είμαστε σίγουροι ότι θα τους προσφέρει αρκετές συγκινήσεις και επιτυχίες.

R40 Video