32ο Ράλλυ ΕΛΠΑ - Συνέντευξη με τον Simon Jean Joseph

Simon Jean Joseph Μετά το τέλος της πρώτης ημέρας του αγώνα, το R40 είχε την ευκαιρία να μιλήσει με έναν από τους εμπειρότερους οδηγούς του φετινού ράλλυ ΕΛΠΑ, τον Μαρτινικανό Simon Jean Joseph που κυριολεκτικά απογείωσε το Citroen C2 S1600 όλο το τριήμερο, όπου για αρκετή ώρα μας είπε πολλά και ενδιαφέροντα. Ας διαβασουμε λοιπόν τι μας είπε...
Σε... δράση στον "Χολομώντα" R40: Simon, κατ’ αρχάς, καλως ήρθες στην Ελλάδα.

JJ: Eίναι χαρά μου που βρίσκομαι στον φανταστικό αυτό αγώνα και στην καταπληκτική αυτή περιοχή.

R40: Ας ξεκινήσουμε με κάποια πιο γενικά πράγματα που αφορούν το ERC. Φέτος για να βαθμολογηθεί ένα πλήρωμα στο ERC πρέπει να ξεκινήσει σε τουλάχιστον 6 αγώνες. Έτσι οι τοπικοί οδηγοί δεν βαθμολογούνται στο πρωτάθλημα, δεν «κόβουν» βαθμούς από τους οδηγούς που ακολουθούν το πρωτάθλημα. Συμφωνείς με αυτό; Επίσης πιστεύεις ότι αυτό θα αυξήσει τις συμμετοχές στο ERC;

JJ: Όπως σε όλα τα αθλήματα, ποδόσφαιρο, μπάσκετ, κτλ, πρέπει να δηλώσει μια ομάδα συμμετοχή στο πρωτάθλημα για να μπορέσει να βαθμολογηθεί. Επίσης είναι και πιο φθηνό καθώς υπάρχει και έκπτωση στο παράβολο συμμετοχής για τους αγώνες. Μου αρέσει πολύ και το σύστημα με τα bonus points κάθε μέρα ξεχωριστά καθώς σου δίνει κίνητρο να πας γρήγορα και τις 2 μέρες και σίγουρα αυτό κάνει καλό στον συναγωνισμό. Mια μέρα ο ένας πρώτος, μια μέρα ο άλλος, αυτό κάνει καλό στο θέμα «μάχες», που είναι ενδιαφέρον τόσο για μας τους οδηγούς όσο και για τους θεατές. Για τους τοπικούς οδηγούς δεν υπάρχει πρόβλημα καθώς άσχετα με το σύστημα βαθμολογίας έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν μαζί μας και να ζήσουν όλα όσα προσφέρει ένας αγώνας του ERC και παράλληλα να πάρουν βαθμούς για το τοπικό τους πρωτάθλημα. Και λογικά αυτοί οι κανόνες θα αυξήσουν τις συμμετοχές του ERC.

R40: Περισσότερη άσφαλτο, χώμα, ή μικτούς αγώνες στο ERC, όπως το Ράλλυ ΕΛΠΑ;

JJ: To Ράλλυ ΕΛΠΑ είναι μια πολύ καλή αρχή! Μου αρέσει πολύ ο «μικτός» χαρακτήρας. Δίνει την ευκαιρία σε μας τους οδηγούς να οδηγήσουμε και να βελτιωθούμε σε παραπάνω από ένα είδος επιφάνειας. Τέτοιου είδους αγώνες είναι πολύ καλό «σχολείο» για μας. Κάνουν καλό στο άθλημα τέτοιοι αγώνες ενώ επίσης και οι θεατές έχουν την δυνατότητα μέσα σε 2 μέρες να δουν σχεδόν τα πάντα. Δεν θα παραξενευτώ καθόλου αν στο μέλλον εμφανιστούν ακόμα ένας ή και περισσότεροι μικτοί αγώνες στο καλεντάρι.

R40: Τί σου προκαλεί το ενδιαφέρον σε μια ε.δ ( γρήγορη, τεχνική;) και κατά συνέπεια τι κάνει ένα ράλλυ αγαπητό σε έναν οδηγό;

JJ: Κοίτα, το κάθε ράλλυ έχει καθαρά το δικό του χαρακτήρα. Κάθε ράλλυ έχει τη δικιά του ομορφιά! Για παράδειγμα έχουμε 2 αγώνες στη Γαλλία. Το ράλλυ Touquet που είναι πολύ γρήγορο, συνέχεια είσαι με 5η και 6η, απίστευτα γρήγορο, και από την άλλη το ράλλυ Cevennes που είναι πολύ κλειστές και «φιδωτές» οι ε.δ και πολύ αργές. Και τα 2 είναι ωραία ράλλυ! Μου αρέσει να οδηγώ σε όλα τα είδη επιφανειών και ταχυτήτων, και αυτό είναι ένα από τα ζητούμενα των οδηγών στα ράλλυ, να βελτιώνουν τις ικανότητες τους σε όλα τα είδη επιφανειών ώστε να γίνουν πιο «πλήρεις» οδηγοί.

R40: Ας μιλήσουμε και λίγο για την μάχη που είχατε σήμερα με τον Isik. Mόλις για 2 δέκατα του δευτερολέπτου χάσατε σήμερα την 1η θέση. Πες μας πως πήγε η μέρα για σένα.

JJ: Πήγαμε παντού πολύ γρήγορα. Δεν αφήσαμε πουθενά! Είχαμε ένα μικρό προβληματάκι καθώς στις 2 πρώτες ε.δ. είχαμε λίγο υποστροφή στο C2, που ίσως να μας στοίχισε κάποια δέκατα αλλά κατά τα άλλα είμαι πολύ ευχαριστημένος. Το διορθώσαμε και το αυτοκίνητο ήταν πολύ καλό! Μάλιστα είχαμε και μια «στιγμή» σήμερα καθώς σε μια πατημένη δεξιά με πάρα πολλά χιλιόμετρα «ξεκόλλησε» το πίσω μέρος και πήγαμε με το πλάι για αρκετά μέτρα. Ο Ιsik πήγε πολύ γρήγορα και αυτός και η μάχη ήταν μεγάλη. Σε καμιά στιγμή δεν είχαμε διαφορά πάνω από 2 δεύτερα.

R40: Aύριο η μέρα αποτελείται από χωμάτινες ε.δ. όπου σίγουρα θα χεις μειονέκτημα με το C2 απέναντι στους τετρακίνητους συνδυασμούς. Πως σκοπεύεις να κινηθείς;

JJ: Nαι, έτσι είναι, αλλά με το C2 τρέχουμε και είμαι πολύ ευχαριστημένος από αυτό. Αύριο θα κινηθούμε όσο πιο γρήγορα γίνεται, ώστε να χάσουμε όσο πιο λίγο χρόνο γίνεται από τους υπόλοιπους. Οι ε.δ είναι πολύ δύσκολες, ιδιαίτερα οι 2 πρώτες, ενώ η 3η είναι πιο γρήγορη και μας βολεύει.

R40: Απομένει ένας αγώνας για να ολοκληρωθεί το πρωτάθλημα και αυτός είναι ασφάλτινος στη Γαλλία. Πολλοί ισχυρίζονται ότι σε αυτόν τον αγώνα θα «παίξετε» εντός έδρας. Ειλικρινά, πιστέυετε ότι θα πάρετε τον τίτλο;

JJ: Τα πράγματα είναι απλά. Εαν δεν πίστευα στον τίτλο, δεν θα ημουν εδώ τώρα. Θα είναι πολύ δύσκολο βέβαια καθώς ο συναγωνισμός θα είναι μεγάλος. Όσο για το «εντός έδρας», ναι, ο αγώνας είναι στη Γαλλία, όπου κάναμε το πρωτάθλημα Γαλλίας 3 φορές. Ένα θα σου πω όμως. Για παράδειγμα, το Ακρόπολις το χουμε τρέξει 4 φορές και τον αγώνα που υποτείθεται ότι είναι «εντός έδρας» για μας τον κάναμε 3 φορές!

R40: Και μια τελευταία ερώτηση. Πες μας λίγα λόγια για το Intercontinental Rally Challenge (IRC), το πρωτάθλημα που έχει 4 κοινούς αγώνες με το ERC. Υπάρχει πολλή προβολή σε αυτό το πρωτάθλημα.

JJ: Ναι πρόκειται για ένα πολύ δυνατό πρωτάθλημα με υψηλού επιπέδου συμμετοχές. Η προβολή οφείλεται κυρίως στο τηλεοπτικό κανάλι Eurosport που στηρίζει πολύ τον θεσμό. Είναι ένα κανάλι παγκόσμιας εμβέλειας με πολλούς θεατές και αυτό σίγουρα βοηθά στο να «τραβήξει» πολλές και καλές συμμετοχές. Δεν προλαβαίνω να δω πολλή τηλεόραση, αλλά από όσο έχω δει έχει καλή προβολή των αγώνων. Σίγουρα όμως θα μπορούσε να γίνει και ακόμα καλύτερη.

R40: Eυχαριστούμε πολύ Simon, σου ευχόμαστε καλή επιτυχία στο κυνήγι του τίτλου και ελπίζω να σε δούμε και του χρόνου πάλι έδω στη Χαλκιδική.

JJ: Kαι εγώ ευχαριστώ και μακάρι του χρόνου να ‘μαι πάλι εδώ. Όπως σου είπα μου αρέσει πολύ η περιοχή και ο αγώνας.
Τη συνέντευξη πήρε ο Τάσος - rallycards
simon_02.jpg