16ο Ράλλυ Φίλιππος - Λίγες συμμετοχές για το Κύπελλο Ασφάλτου

Με μόλις 29 πληρώματα να εκκινούν στον πρώτο αγώνα του Κυπέλλου Ασφάλτου η οικονομική κρίση είναι δεδομένη κατάσταση στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και είναι κρίμα να γίνονται ωραίες διοργανώσεις όπως το 16ο Ράλλυ Φίλιππος που δεν έχει όμως αγωνιζόμενους. Στο αγωνιστικό μέρος οι τοπικοί "Χριστόφορος" - Τηλιόπουλος πρόσθεσαν άλλη μια νίκη στο.. μακρύ παλμαρέ αφού κέρδισαν με διαφορά κάθε ειδική της ημέρας.

Περιγραφή


Στον αγώνα δήλωσαν αρχικά συμμετοχή 36 πληρώματα, όμως λίγες ημέρες πριν τον αγώνα υπήρχε η φήμη ότι οι συμμετοχές των Ιστορικών δεν θα ανέβουν στη Βέροια, όπως και έγινε. Στον τεχνικό έλεγχο παρουσιάστηκαν 29 πληρώματα στην πλατεία Εληάς στη Βέροια όπου και έγινε το βράδυ του Σαββάτου και η πανηγυρική εκκίνηση σε μεγάλο πλήθος κόσμου. Ωραία νότα στην παρουσίαση των πληρωμάτων ο παλαίμαχος και συμμετέχων στον αγώνα Δημήτρης Μανωλόπουλος.

Ο αγώνας έγινε με πολύ καλό καιρό, παρά τις προβλέψεις για ψιλόβροχο το μεσημέρι και έτσι οι οδηγοί ξεκίνησαν δυνατά τον αγώνα που στο φετινό σχεδιασμό απαρτίζεται από 2 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές. Το κλασικό "Πολυδένδρι" και μια μεγαλύτερη εκδοχή στο Κουστοχώρι. Με τέσσερις ειδικές οι ευκαιρίες για στρατηγική φαίνεται ότι έμοιαζαν λίγες στα πληρώματα αφού με το "καλημέρα" είχαμε 5 εγκαταλείψεις στο Πολυδένδρι και μικρά περιστατικά στην πρώτη ειδική. Μια δυνατή έξοδο με ζημιές στο Honda Civic του τοπικού Μπιλαδέρη, μηχανική βλάβη μοτέρ στο Peugeot 206 του Κωνσταντίνου, ρετάρισμα στο μοτέρ του Καψιώτη με το Peugeot 306, ενώ παρέδωσαν καρνέ οι Ανδρεάδης, Μπαξεβανάκης και Πατσιάς.

Από τους πρώτους χρόνους φάνηκε ότι οι τοπικοί έχουν κέφια με τους Χριστόφορο - Τηλιόπουλο να γράφουν τον καλύτερο χρόνο ακολουθούμενοι από τους αδερφούς Κωνσταντινίδη με το Peugeot 205 και το Μανωλόπουλο στην τρίτη θέση σε μια ακόμα καλή επίδοση. Ο ρυθμός των τριών πρώτων δεν άλλαξε στη διάρκεια του αγώνα και συνέχισαν έτσι μέχρι το... βάθρο της γενικής κατάταξης.

Στο τέλος της ειδικής τα αγωνιστικά μπήκαν στο πρώτο Service park όπου είδαμε το Ζάχο να αλλάζει τα πίσω αμορτισέρ στο Renault Clio λόγω σκασίματος του ενός και να βάζει αυτά από το... προσωπικό του Clio! για να συνεχίσει. Ο Μαυρίδης επέστρεψε με τσαλακωμένες λαμαρίνες στο Daihatsu αφού είχε μια έξοδο από το δρόμο που του κόστισε σημαντικά σε χρόνο. Τελικά με μια επισκευή στο κάρτερ και την εξάτμιση συνέχισε τον αγώνα. Μικροπρόβλημα είχε και ο Γεωργάκας που και αυτό λύθηκε και συνέχισαν κανονικά με το ανανεωμένο Mini Cooper.

Στη δεύτερη ειδική ο συναγωνισμός ήταν ακόμα μεγαλύτερος αφού πίσω από τους Χριστόφορο και Κωσταντινίδη οι μάχες ήταν στα δέκατα. Εδώ ο Μπεσλίδης σημείωσε τον τρίτο χρόνο με το VW Golf III KC και ο Ζάχος 2 δέκατα πίσω του τον 4ο χρόνο. Εδώ εγκατέλειψε και ο τοπικός Γεωργούσης από μηχανική βλάβη στο Suzuki Swift Gti. Σε κάθε κλάση βλέπαμε και από μια μάχη. Στα Α7 Κοσμίδη με Ζάχο, στην Α6 Ξενοκώστας με Κουμποτή, στα Ν2 Αναγνωστάκης με Παρασκευά, στα ΕΕ9 ο Μαυρίδης να αρχίζει να καλύπτει τη διαφορά από τον πρωτοπόρο Γεωργάκα.

Στην επόμενη όμως ειδική είχαμε εγκαταλείψεις που τελείωσαν και ορισμένες από αυτές τις μάχες. Στην Α7 ο Ζάχος εγκατέλειψε από σαζμάν την ηρωική προσπάθεια όπως και ο Βαλαβάνης με το νέο του Honda Civic ενώ ο Αναγνωστάκης είχε έξοδο τη στιγμή που προηγούνταν στην όμορφη μάχη των Suzuki Swift με τον Παρασκευά. Σε αυτή την ειδική ο Πλάγος βρέθηκε εμπρός από τον Κοσμίδη στην πρώτη θέση της κατάταξης F2 και ο Κουμποτής πλησίασε το Ξενοκώστα στα 10". Πιο πίσω ο Μαυρίδης ανέβηκε στη δεύτερη θέση της Ε9 με διαφορά 11" από τον πρωτοπόρο Γεωργάκα, στη μάχη της Κοζάνης, όπου και μπόρεσε να καλύψει τη διαφορά με το παραπάνω στην τελευταία ειδική για να πάρει και τη νίκη.

Τη ράμπα του τερματισμού ανέβηκαν πρώτοι και νικητές οι "Χριστόφορος" - Τηλιόπουλος, δεύτεροι στη γενική και στην Ε11 οι Κωνσταντινίδης Γ. - Κωνσταντινίδης Β. και στην 3η θέση οι Μανωλόπουλος Δ. - Μανωλόπουλος Θ.
Στην τέταρτη θέση οι νικητές της F2 Πλάγος - Σαρητζόγλου με Citroen C2R2, στην 5η θέση η μοναδική συμμετοχή στα Ν4 Τόψης - Τσότσος μετά από δύο χρόνια αποχής με Mitsubishi Lancer Evo 9 και στην 6η οι Μπεσλίδης - Νάνος με το VW Golf III KC.

Στην 7η γενικής ήταν οι νικητές της Α7, Κοσμίδης - Κάκαρης με Peugeot 306. Στην ίδια κλάση δεύτεροι τερμάτισαν οι Καψιώτης Η. - Καψιώτης Ν. με Peugeot 306.

Oι Ξενοκώστας - Ρόμπος ήταν νικητές στην Α6 με Peugeot 106 ακολοθούμενοι από τους Κουμποτή - Μαυροματίδη. 3οι στην Α6 οι Αγγλόπουλος - Πολατσίδης με Peugeot 106 και στην 4η θέση οι Γεωργάτος - Τουμπακάρης με Peugeot 206.

Στη Ν2 οι Παρασκευάς - Μπαλωτής πήραν μια εύκολη νίκη στο δεύτερο αγώνα φέτος με το νέο αυτοκίνητο ενώ στη δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Τάσσης - Οικονόμου με Nissan Note.

Στα Ε10 μοναδική συμμετοχή οι Χρηστακίδης - Μουτζούρης με Lada Niva ενώ στην Ε9 νικητές όπως είπαμε οι Μαυρίδης - Ζιάμπας, δεύτεροι οι Γεωργάκας - Μπέμπης με το Mini Cooper και τρίτοι οι Μπαρμπούνης - Τουφάκης με Citroen AX.
Συνολικά 20 πληρώματα πέρασαν τη ράμπα τερματισμού.

Ο αγώνας κύλησε ομαλά σε οργανωτικό επίπεδο με κάποιες παρατηρήσεις την ώρα της απονομής της κλάσης Ε9 ενώ για άλλη μια φορά φέτος υπάρχει άψογη συνεργασία των λεσχών της Βορείου Ελλάδας σε προσφορά στελεχών για τη σωστή διεξαγωγή και φύλαξη του κάθε αγώνα.

Ξεχωριστή νότα η ζωντανή μετάδοση από το Ράδιο ΣΟΑΑΒΕ που στήθηκε μέσα στο Service Park και για άλλη μια φορά μετέδωσε ζωντανά τον ήχο μέσα από αγωνιστικά αυτοκίνητα. Μάλιστα στήθηκε "πάνελ" παρουσιαστών από.. αγωνιζόμενους (Βελέζης, Γκάλφας, Μαύρος, Κυπαρισσάς) που φιλοξενούσαν συμμετέχοντες αλλά και θεατές στη μετάδοση.