monte_1_ogier_d4.jpg
Με τη Volkswagen να είναι η απόλυτη κυρίαρχος, ολοκληρώθηκε ο πρώτος αγώνας της σεζόν για το παγκόσμιο πρωτάθλημα, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Τα πληρώματα της Γερμανικής ομάδας έκαναν το 1-2-3 σε έναν δύσκολο και απαιτητικό αγώνα και απέδειξαν πως είναι ένα σκαλοπάτι πάνω από τους υπόλοιπους κατασκευαστές. Οι καιρικές συνθήκες που επικράτησαν σήμερα ήταν καλές για τους οδηγούς, καθώς οι ειδικές ήταν καθαρές από χιόνι, με το οδόστρωμα μάλιστα να είναι στεγνό. 

monte_2_latvala_d4.jpg

monte_12_ostberg_d4.jpgmonte_7_neuville_d4.jpg


Χωρίς απρόοπτα κύλησε η σημερινή ημέρα, με τον Sebastien Ogier να πετυχαίνει με άνεση την πρώτη φετινή του νίκη. Ο πρωταθλητής των δύο τελευταίων ετών γνώριζε καλά πως έπρεπε να οδηγήσει συνετά και να φέρει το Polo στον τερματισμό, καθώς ο ομόσταυλός του, Jari-Matti Latvala δεν θα κυνηγούσε την κορυφή. Έτσι κι έγινε, δε ρίσκαρε, οδήγησε με ασφάλεια και πανηγύρισε την 25η νίκη της καριέρας του στο WRC, ισοφαρίζοντας τον Colin McRae στη σχετική λίστα. Η δεύτερη θέση που τερμάτισε, μόνο ικανοποιημένο μπορεί να αφήσει τον Latvala. Ο 30χρονος οδηγός κατάφερε να ολοκληρώσει για πρώτη φορά στην καριέρα του ένα trouble-free Μόντε Κάρλο και μάζεψε πολύτιμους βαθμούς ενόψει της μάχης του πρωταθλήματος. Το πόντιουμ ολοκλήρωσε ο Andreas Mikkelsen, ο οποίος κινήθηκε φυλαγμένα στις ειδικές της Κυριακής και παρέμεινε στην διόλου ευκαταφρόνητη για τον ίδιο, τρίτη θέση.


Ο συμπατριώτης του Νορβηγός Mads Ostberg έσωσε την παρτίδα για τη Citroen, τερματίζοντας τέταρτος. Μάλιστα, λίγο έλειψε να …μην πιει νερό από την πηγή, καθώς στην Power Stage ο κινητήρας του γαλλικού αυτοκινήτου δυσλειτουργούσε. Πίσω του βρέθηκε ο Thierry Neuville, ο οποίος ανέβηκε στην πέμπτη θέση μόλις στην τελευταία ειδική, προσπερνώντας το εμπόδιο του Dani Sordo που ακολούθησε. Τα δύο Hyundai μονομάχησαν σήμερα, με τελικό νικητή τον Βέλγο, ο οποίος τερμάτισε το πρώτο του Μόντε Κάρλο! Από την άλλη ο Sordo έχασε πολύ χρόνο στις νυχτερινές ειδικές της Πέμπτης, κάτι που του στέρησε μια καλύτερη θέση στον αγώνα. Ανάμικτα είναι τα συναισθήματα για τον Elfyn Evans που έφερε το Ford Fiesta WRC στην έβδομη θέση. Ο Ουαλός βελτιώθηκε σε σχέση με την περσινή χρονιά, ωστόσο οι λάθος επιλογές ελαστικών του στοίχισαν. Σίγουρα περίμενε κάτι καλύτερο από την όγδοη θέση ο Sebastien Loeb στην επιστροφή του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Ο κοντόσωμος Γάλλος σήμερα κέρδισε μία ειδική και δήλωσε χαρούμενος για την έστω και one-off συμμετοχή του. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Martin Prokop και Kris Meeke, με τον Βρετανό να είναι ταχύτερος στις δύο από τις τρεις ειδικές της Κυριακής, κερδίζοντας μάλιστα και την Power Stage.

Σε τοίχο χτύπησε αφ ‘ότου τερμάτισε την προτελευταία διαδρομή της ημέρας, ο Robert Kubica, τραυματίζοντας έτσι το Ford Fiesta WRC. Ο Πολωνός έδειξε πως έχει την ταχύτητα να πρωταγωνιστήσει, ωστόσο του λείπει η σταθερότητα.

Ο Stephane Lefebvre δε δυσκολεύτηκε να φέρει το Citroen DS3 R5 στον τερματισμό, πανηγυρίζοντας την πρώτη εφετινή του νίκη. Ο Γάλλος έδειξε να μαθαίνει σιγά-σιγά το αυτοκίνητο και αναμένεται να πρωταγωνιστήσει και σε άλλους αγώνες φέτος. Δεν κράτησε για πολύ η μάχη στις πιο πίσω θέσεις του WRC2. O μέχρι πρότινος τρίτος, Martin Koci, είχε έξοδο σήμερα, σπάζοντας τον εμπρός τροχό του Ford Fiesta R5, με αποτέλεσμα να αποχαιρετήσει τόσο άδοξα το Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Έξοδο είχε και ο έτερος διεκδικητής της δεύτερης θέσης, Eric Camilli, ο οποίος βέβαια συνέχισε τον αγώνα του, τερματίζοντας τελικά τέταρτος. Εκμεταλλευόμενος τις προαναφερθείσες ατυχίες, ο Craig Breen σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση, όντας ταχύτερος σε δύο ειδικές σήμερα. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Armin Kremer, σε έναν πετυχημένο για τον ίδιο αγώνα.

Γαλλική κυριαρχία είχαμε και στο Junior WRC, με τον Quentin Gilbert να επικρατεί στο ντεμπούτο του στην κατηγορία. Δεύτερος τερμάτισε τελικά ο Γερμανός Christian Riedemann, ο οποίος υπερκέρασε το εμπόδιο του φέρελπι Νορβηγού Ole Christian Veiby.

Τα 2 Ελληνικά πληρώματα ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους. Οι Παυλίδης-Harryman έζησαν για πρώτη φορά την εμπειρία ενός Ράλλυ Μόντε Κάρλο και δηλώνουν ευχαριστημένοι, καθώς τερμάτισαν χωρίς προβλήματα στην 17η θέση της κατηγορίας τους με το μικρό Citroen DS3 R3T. Τέσσερις θέσεις πιο πίσω στην κατηγορία βρέθηκαν οι Δριβάκος-Μπαντέ με το προδιαγραφών R3, Civic Type-R. Συχνές είναι οι παρουσίες των Ελλήνων τα τελευταία χρόνια στο Μόντε Κάρλο και ευελπιστούμε αυτή η παράδοση να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Μακάρι!

Επόμενος γύρος του θιάσου του WRC είναι το Ράλλυ Σουηδίας που θα διεξαχθεί σε εξ ολοκλήρου χιονισμένες ειδικές διαδρομές από τις 12 έως τις 15 του επόμενου μήνα.
 monte_32_lefebvre_d4.jpg
 monte_34_breen_d4.jpg
 monte_60_gilbert_d4.jpg

monte_88_pavlidis_d4.jpg

monte_96_drivakos_d4.jpg