ΚΥΡΚΟΣ Κάθε ημέρα του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις αποτέλεσε και ξεχωριστό αγώνα του Ελληνικού πρωταθλήματος Ράλλυ.
Έτσι, 46 πληρώματα ρίχτηκαν στη μάχη του ελληνικού πρωταθλήματος το Σάββατο και 36 την Κυριακή.
Μάλιστα, το γεγονός ότι ο κορυφαίος αγώνας περιείχε μία ασφάλτινη ημέρα αποτέλεσε μοναδική ευκαιρία για αρκετούς «ασφάλτινους» συνδυασμούς να συμμετάσχουν στον εθνικό μας αγώνα για πρώτη φορά. 
ΑΝΑΔΙΩΤΗΣ

ΤΖΑΜΠΑΖΗΣ


ΧΑΛΔΑΙΟΣ

ΚΑΡΟΥΖΟΣ






Το Σάββατο, ταχύτερος αναδείχθηκε ο Παναγιώτης Καϊτατζής, ο οποίος με Mitsubishi Lancer Evo IX δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης. Κέρδισε όλες τις ειδικές με εξαίρεση τη δεύτερη όπου ταλαιπωρήθηκε από κλατάρισμα, ήταν ταχύτερος από αρκετούς ξένους με ισχυρότερες κατασκευές και απέδειξε πως είναι ένας από τους πιο γρήγορους Έλληνες οδηγούς στην άσφαλτο. Παρ’ όλα αυτά, μετά τον τελικό τεχνικό έλεγχο, τέθηκε εκτός αγώνα, καθώς η βαλβίδα bypass του τούρμπο βρέθηκε τοποθετημένη ανάποδα, με αποτέλεσμα την απενεργοποίησή της. Ο 33χρονος οδηγός υπέβαλλε ένσταση κατά της απόφασης και τα αποτελέσματα παραμένουν προσωρινά.

Μετά τον αποκλεισμό του Καϊτατζή, η νίκη πέρασε αυτομάτως στα χέρια του Λάμπρου Κύρκου με Lancer 9ης γενιάς. Ο Κύρκος δεν μπόρεσε να ακολουθήσει το ρυθμό του πρωτοπόρου, ενώ μια λάθος επιλογή ελαστικών δεν του επέτρεψε να παλέψει όσο θα ήθελε. Ο 3 φορές πρωταθλητής Ελλάδος μπήκε με το δεξί στο φετινό πρωτάθλημα και είναι ένα από τα φαβορί για την κατάκτηση και του φετινού τίτλου.

Πίσω του τερμάτισε ο Γρηγόρης Νιώρας, ο οποίος με το Subaru Impreza STi N12 παρ’ ότι είχε μια μικροέξοδο στην τέταρτη ειδική, κατάφερε να εντυπωσιάσει με το αποτέλεσμα στην όχι και τόσο αγαπημένη του άσφαλτο. Βέβαια, και ο Νιώρας τέθηκε εκτός αγώνα μετά το πέρας της πρώτης μέρας, καθώς το σωληνάκι ενεργοποίησης της βαλβίδας wastegate δεν ήταν συνδεδεμένο με το στόμιο της βαλβίδας, με αποτέλεσμα την απενεργοποίησή της.

Έτσι, δεύτερος πίσω από τον Κύρκο βρέθηκε αναπάντεχα ο Αναδιώτης ο οποίος με το Renault Clio Sport ήταν ταχύτατος σε όλες τις ειδικές της ημέρας. Μάλιστα, κατάφερε να τερματίσει μπροστά από οδηγούς με ισχυρότερα αυτοκίνητα, αποδεικνύοντας πως …αν έχεις χέρια μπορείς να διακριθείς. Παράλληλα, τερμάτισε πρώτος στην F2.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Τζάμπαζης με το γνωστό Mitsubishi Lancer Evo X. Οδήγησε αρκετά θεαματικά ξεσηκώνοντας τους θεατές σε κάθε του πέρασμα, ενώ θα μπορούσε να διεκδικήσει κάτι καλύτερο εάν δεν έκανε λάθος επιλογή ελαστικών στο δεύτερο loop.

Στην τέταρτη θέση και δεύτερη στην F2 ολοκλήρωσε την προσπάθειά του ο Στέλιος Χαλδαίος με Citroen C2 R2. Ο 38χρονος οδηγός εντυπωσίασε για μια ακόμη φορά με την απόδοσή του και παρ’ ότι δυσκολεύτηκε από τον μεγάλο για τα ελληνικά δεδομένα αγώνα, δήλωσε ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα.

Πέμπτος βρέθηκε ο ξενιτεμένος Γιώργος Φιλιππίδης με Mitsubishi Lancer Evo IX, ο οποίος ήταν …έξω από τα νερά του, καθώς είχε να συμμετάσχει σε ασφάλτινο αγώνα 8 ολόκληρα χρόνια. Μάλιστα, στην πρώτη κιόλας στροφή του αγώνα είχε μία έξοδο που είχε ως αποτέλεσμα ένα σπασμένο παρμπρίζ. Στο δεύτερο loop όμως έδειξε πιο ανταγωνιστικός, καταφέρνοντας να πετύχει χρόνους μέσα στην πρώτη τετράδα. Χαρακτηριστικό της απειρίας του Φιλιππίδη από ασφάλτινες επιφάνειες είναι η δήλωσή του πως το Ακρόπολις αποτέλεσε ένα μεγάλο σχολείο για τον ίδιο.

Στην πρώτη του κάθοδο στο Νότο, ο Παυλίδης τερμάτισε στην έκτη θέση με Citroen DS3 R3T. Χωρίς να αντιμετωπίσει ιδιαίτερα προβλήματα, κινήθηκε προσεκτικά καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα και τερμάτισε τρίτος στην F2.
Πίσω από τον Παυλίδη βρέθηκε ο Νομικός με Seat Ibiza Kit Car, ο οποίος εκτός από τα χώματα που υπήρχαν σε κάποια σημεία δήλωσε αρκετά χαρούμενος που συμμετείχε στον εθνικό μας αγώνα.
Άλλος ένας Βόρειος, ο Κουμποτής με το Peugeot 106 Rallye τερμάτισε στην όγδοη θέση, κερδίζοντας μάλιστα στα ίσια συνδυασμούς με ισχυρότερα αυτοκίνητα.
Ένατος ολοκλήρωσε την προσπάθειά του ο «Ευρωπαίος» Ζούνης με Subaru Impreza STi N12, ενώ η δεκάδα συμπληρώθηκε από τον “Ro-Ni” με το πανέμορφο Peugeot 207 RC R3T.

Στην κατηγορία Ε, θριαμβευτής ήταν ο Καρούζος με Toyota Corolla GT, με τους Μπαρμπούνη (Citroen AX Sport) και Di Maggio (Alfa Romeo Alfasud) να συμπληρώνουν το βάθρο της κατηγορίας.

Αρκετές ήταν οι εγκαταλείψεις στο ασφάλτινο σκέλος, καθώς σχεδόν τα μισά πληρώματα δεν κατάφεραν να ανεβούν στη ράμπα του τερματισμού. Σημαντικότερη όλων αυτή του Νικολόπουλου, ο οποίος με το Mitsubishi Lancer Evo VI εγκατέλειψε από σπασμένο ψαλίδι στη δεύτερη ειδική, όντας στην τρίτη θέση εκείνη τη στιγμή.
Άτυχος στάθηκε και ο Σπανός (Subaru Impreza STi N12), ο οποίος δεν ολοκλήρωσε τον αγώνα για τον ίδιο ακριβώς λόγο, ενώ ο Καρπάνος αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα του Mitsubishi Lancer Evo X στην τέταρτη ειδική του σκέλους.
Ο Καλούδης σε μια από τις σπάνιες εμφανίσεις του στη Νότια Ελλάδα, δεν κατάφερε να εκκινήσει τον αγώνα, καθώς είχε πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά πριν την πρώτη ειδική.
Έξοδο στη δεύτερη ειδική είχε ο Περάκης με το Peugeot 206 Kit Car, βρισκόμενος στη δέκατη θέση σε εκείνο το σημείο.
Αξίζει, επίσης, να αναφερθούν οι εγκαταλείψεις των Νικολιδάκη (Peugeot 106 S16) από κινητήρα, Τασιόπουλου (Citroen Saxo VTS) από πρόβλημα στα φρένα, Δημητρίου (Citroen C2 R2) από μετάδοση και Μποζιονέλου (Ford Escort MK2) από έξοδο.

Το γεγονός ότι η πρώτη μέρα του φετινού Ακρόπολις διεξαγόταν σε ασφάλτινες ειδικές χαροποίησε αρκετούς συνδυασμούς που έκαναν το όνειρό τους για μια συμμετοχή στον κορυφαίο αγώνα, πραγματικότητα. Βέβαια, κατά τη γνώμη μας, ο εθνικός μας αγώνας δεν πρέπει να διεξάγεται σε ασφάλτινες ειδικές, καθώς θεωρείται ως ο πιο δύσκολος και κακοτράχαλος αγώνας του παγκοσμίου.
Η συνταγή όμως για μικτό αγώνα φέτος θεωρείται επιτυχημένη και έξυπνη, καθώς το Ακρόπολις ανήκε στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, όπου οι μικτοί αγώνες σπανίζουν και δίνουν μία διαφορετική νότα στο πρωτάθλημα.

pdf Γενική κατάταξη ασφάλτου  -  pdf Κατάταξη F2  -  pdf Κατάταξη F3