norway01loeb.jpg Ολοκληρώθηκε και ο 2ος αγώνας του WRC, με το Rally Norway. Οι χιονοπτώσεις στην περιοχή, οι μεγαλύτερες των τελευταίων ετών, οι θερμοκρασίες μονίμως κάτω από το μηδέν και να φτάνουν πολλές φορές τους -20 βαθμούς Κελσίου, και όλα αυτά να συνθέτουν την ιδανική σκηνή για ίσως τον καλύτερο "χιονισμένο" αγώνα των τελευταίων ετών. Και εκεί είχαμε μια μεγαλειώδης εμφάνιση των Loeb-Elena με την εργοστασιακή Citroen C4 WRC που, ενώ πολλοί πίστευαν ότι σε αυτόν τον αγώνα θα ήταν αουτσάιντερ, κατάφεραν να προηγηθούν στο τέλος της 1ης μέρας και να μείνουν εκεί μέχρι και την τελευταία ε.δ. κρατώντας πίσω τους τα 2 εργοστασιακά πληρώματα της Ford που ενώ πίεσαν αρκετά για την νίκη, τελικά αρκέστηκαν στην 2η και 3η θέση της γενικής.

Ενημέρωση


  Ολοκληρώθηκε και ο 2ος αγώνας του WRC, με το Rally Norway. Οι χιονοπτώσεις στην περιοχή, οι μεγαλύτερες των τελευταίων ετών, οι θερμοκρασίες μονίμως κάτω από το μηδέν και να φτάνουν πολλές φορές τους -20 βαθμούς Κελσίου, και όλα αυτά να συνθέτουν την ιδανική σκηνή για ίσως τον καλύτερο "χιονισμένο" αγώνα των τελευταίων ετών. Και εκεί είχαμε μια μεγαλειώδης εμφάνιση των Loeb-Elena με την εργοστασιακή Citroen C4 WRC που, ενώ πολλοί πίστευαν ότι σε αυτόν τον αγώνα θα ήταν αουτσάιντερ, κατάφεραν να προηγηθούν στο τέλος της 1ης μέρας και να μείνουν εκεί μέχρι και την τελευταία ε.δ. κρατώντας πίσω τους τα 2 εργοστασιακά πληρώματα της Ford που ενώ πίεσαν αρκετά για την νίκη, τελικά αρκέστηκαν στην 2η και 3η θέση της γενικής.

Εξαιρετική η εμφάνιση των Γάλλων. Πίεσαν παντού, έγραψαν εκπληκτικούς χρόνους, ακόμα και με το, μικρότερο σε χιονισμένες επιφάνειες, μειονέκτημα να ξεκινάν 1οι στις ε.δ.. Δεν άφησαν κάνενα περιθώριο στους αντιπάλους τους για αμφισβήτηση και πήραν μια από τις σημαντικότερες νίκες στην καριέρα τους θέτωντας πολύ γερές βάσεις για τον 6ο τίτλο τους με 2 νίκες στους 2 πρώτους αγώνες της χρονιάς.

Απογοήτευση ίσως να είναι η λέξη που επικρατεί στο στρατόπεδο της Ford, καθώς στον αγώνα της Νορβηγίας πίστευαν πως θα μπορούσαν να φύγουν με τη νίκη στις αποσκευές. Η προσπάθεια βέβαια μεγάλη, καθώς οι Hirvonen-Lehtinen με το Ford Focus WRC πίεσαν πολύ τους νικητές και είχαν μεγάλη μάχη μέχρι και την τελευταία ε.δ. του αγώνα. Άλλωστε η τελική διαφορά των 2 πρώτων πληρωμάτων ήταν μόλις 9''8! Ο Hirvonen δήλωσε πως αρκετές φορές οδήγησε οριακά, ίσως και περισσότερο από όσο θα ήταν λογικό, αλλά παρ' όλα αυτά δεν κατάφερε να προσπεράσει τον Γάλλο ενώ όπως αποδείχτηκε ίσως η απόφαση του να χάσει κάποια δεύτερα στο τέλος της πρώτης μέρας ώστε να έχει καλύτερο έλεγχο τις επόμενες μέρες να έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο! Στην προτελευταία ε.δ. της 1ης μέρας ο Hirvonen ήταν μπροστά από τον Loeb 7''3. Στην επόμενη ο Loeb πήρε την ε.δ. για 9''9 περνώντας μπροστά και ο Hirvonen να χάνει σκοπίμως χρόνο για να ξεκινάει 2ος την 2η μέρα. Η τελική τους διαφορά 9''8 υπέρ του Loeb!

Η 3η θέση της γενικής ήταν ότι καλύτερο μπόρεσαν να πάρουν από τον αγώνα οι Latvala-Anttila με το 2ο εργοστασιακό Ford Focus WRC. Tην 1η μέρα του αγώνα βρέθηκαν κοντά στους 2 πρώτους συνδυασμούς και έδειξαν ότι ίσως να μπορέσουν να διεκδικήσουν τη νίκη, αντιμετωπίζοντας παράλληλα και μικροπροβλήματα με το αυτοκίνητο. Αυτά λύθηκαν στη συνέχεια αλλά ο ρυθμός των 2 πρώτων ήταν καταιγιστικός και ο Latvala απλά δεν μπόρεσε να ακλουθήσει τον ρυθμό τους με την διαφορά να αυξάνεται συνεχώς υπέρ των Loeb και Hirvonen. Τουλάχιστον κατάφερε να πάρει πολύτιμους βαθμούς για την ομάδα κάνοντας το 2-3 για την Ford.

Με μεγάλες προσδοκίες για ένα αποτέλεσμα τουλάχιστον στο πόντιουμ ξεκίνησαν τον αγώνα οι H.Solberg-Menkerud με το Ford Focus WRC της Stobart Motorsport. Eντός έδρας ο αγώνας για τους Νορβηγούς, αλλά κάποιες λάθος επιλογές στο στήσιμο του αυτοκινήτου την 1η μέρα, ενώ παράλληλα ο οδηγός εξέφρασε έντονα παράπονα γι' αυτό στην ομάδα, δεν τους επέτρεψαν να κυνηγήσουν μια θέση στο πόντιουμ. Χάθηκε αρκετός χρόνος που ήταν αδύνατον να καλυφθεί παρά την πολύ καλή εμφάνιση το πληρώματος τις 2 επόμενες μέρες. Επίσης θετικό ότι επικράτησαν στην μάχη της 4ης θέσης απέναντι στους Sordo-Marti με την 2η εργοστασιακή Citroen C4 WRC. Oι Ισπανοί έκαναν πολύ καλή εμφάνιση ενώ αντιμετώπισαν και προβλήματα με το αυτοκίνητο (σπασμένη αντιστρεπτική ράβδος) που ίσως να τους στέρησε την δυνατότητα για κάτι καλύτερο.

Μάχη έγινε και για την 6η θέση και εκεί επικράτησαν οι P.Solberg-Mills στην επιστροφή τους στο WRC μετά την αποχώρηση της Subaru πίσω από το τιμόνι μιας Citroen Xsara WRC. Προσπάθησαν πολύ και προσαρμόστηκαν σχετικά γρήγορα στο νέο αυτοκίνητο πραγματοποιώντας καλούς χρόνους ενώ δεν έλειψαν και κάποια προβλήματα με το αυτοκίνητο (συμπλέκτης). Βέβαια η διαφορά της Xsara από τα latest spec C4 και Focus είναι πολύ σημαντική και έτσι ο P.Solberg παρά την προσπάθεια του δεν κατάφερε να βρεθεί κοντά στις πρώτες θέσεις. Επικράτησε όμως για την μάχη της 6ης θέσης απέναντι στους Wilson-Scott με το Ford Focus WRC της Stobart που πραγματοποίησαν μια από τις καλύτερες εμφανίσεις τους στον θεσμό, δείχνοντας πολύ καλά στοιχεία βελτίωσης!

Την βαθμολογόυμενη 8άδα συμπλήρωσαν οι Aava-Sikk με ακόμα ένα Ford Focus WRC της Stobart. Και αυτοί είχαν μεγαλύτερες προσδοκίες στον αγώνα αλλά αρκέστηκαν σε μια μέτρια εμφάνιση. Και σίγουρα τα προβλήματα τους αυξάνονται μετά το τέλος του αγώνα καθώς η παρουσία τους και σε άλλους αγώνες του θεσμού φέτος είναι αβέβαιη με φήμες να υπάρχουν για αποχώρηση από το motosport sponsorship των 2 κύριων χορηγών του!

Στις επόμενες 3 θέσεις βρέθηκαν αντίστοιχα, οι Ostberg-Unnerud με το πρώην εργοστασιακό Subaru Impreza WRC S14 της Adapta, Ogier-Ingrassia με την Citroen C4 WRC στην πρώτη τους εμφάνιση σε πλήρως χιονισμένο αγώνα, και Novikov-Moscatt στην πρώτη τους εμφάνιση με μια Citroen C4 WRC.

O αγώνας αποτέλεσε και τον 1ο γύρο του PWRC. Σαφώς χαμηλότερου επιπέδου οι φετινές συμμετοχές, με τους περισσότερους περσυνούς πρωταγωνιστές να μην δίνουν το παρών. Οι Sandell-Axelsson επιβεβαίωσαν τον τίτλο του φαβορί που τους δόθηκε από αρκετούς πριν τον αγώνα και κάνοντας μια εκπληκτική εμφάνιση πήραν τη νίκη με το νέο Skoda Fabia S2000 τερματίζοντας παράλληλα και 12οι γενικής εμπρός από αρκετά αυτοκίνητα WRC! Mετά τα ενθαρρυντικά δείγματα του Μόντε, το Skoda Fabia S2000 έγινε το πρώτο αυτοκίνητο προδιαγραφών S2000 που κερδίζει αγώνα στο PWRC. Eνθουσιασμός επικράτησε στην ομάδα του Sandell στον τερματισμό για το πολύ καλό ξεκίνημα της χρονιάς και πιστεύουν ότι έθεσαν τις βάσεις για μια πορεία φέτος που μπορεί να τους οδηγήσει στον τίτλο. Πολύ καλή εμφάνιση και για τους Brynildsen-Giraudet με ένα Mitsubishi Lancer RS Evolution IX που ήταν το ένα από τα 3 πληρώματα που βρέθηκαν σχετικά κοντά στους νικητές ενώ αντιμετώπισαν και ένα ιδιαίτερο πρόβλημα! Κατά την διάρκεια της 1ης μέρας και στην 5η ε.δ. είχαν έξοδο που επέλεξε να έχει ο ίδιoς ο οδηγός, για να μην πέσει πάνω στους θεατές που βοηθούσαν τον Flodin να μπεί στον δρόμο στο ίδιο σημείο, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει. Έτσι ενώ αρχικά βρέθηκαν εκτός κατάταξης, η οργάνωση τελικά τους έδωσε εικονικό χρόνο για τις ε.δ. που έχασαν στο υπόλοιπο της 1ης μέρας, και ξεκίνησαν κανονικά την 2η μέρα καταφέρνωντας να πάρουν ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.

Το πόντιουμ του PWRC συμπλήρωσαν μετά από καλή εμφάνιση οι Prokop-Tomanek με Mitsubishi Lancer RS Evolution IX
ενώ στις επόμενες 2 θέσεις βρέθηκαν αντίστοιχα οι Αraujo-Ramalho με ακόμα ένα Mitsubishi Lancer RS Evolution IX και οι Neiksans-Dzirkalis με ίδιο αυτοκίνητο με τους τελευταίους να παίρνουν ένα πολύ καλό αποτέλεσμα για την Ελληνολεττονική ομάδα LMT/Vergina Inforally Team. Πολύ καλή εμφάνιση και για τους Flodin-Bergtsen που μέχρι και την 5η ε.δ. που είχαν μια έξοδο και έχασαν αρκετό χρόνο, βρισκόταν πολύ κοντά στους νικητές του PWRC οδηγώντας ένα Suabru Impreza WRX N12.

Aς δούμε και τις σημαντικότερες εγκαταλείψεις. Εκεί τις εντυπώσεις έκλεψαν οι PG Andersson-Fredriksson που οδηγώντας ένα Skoda Fabia WRC κατάφεραν να βρεθούν πολύ ψηλά στην γενική κερδίζοντας μάλιστα και 2 ε.δ.! Δυστυχώς όμως η προσπάθεια τους σταματησε στην 13η ε.δ. από συμπλέκτη ενώ βρισκόταν 6οι γενικής! Επίσης δεν ολοκλήρωσαν την προσπάθεια τους οι Rautenbach-Barritt με την Citroen C4 WRC καθώς εγκατέλεψαν στην τελευταία ε.δ. του αγώνα από κινητήρα ενώ βρισκόταν 11οι γενικής αλλά και οι Boland-Morrissey με Subaru Impreza WRC S12 από κινητήρα στην 21η ε.δ.. Στο PWRC είχαμε τις εγκαταλείψεις των Sousa-Ramalho με Fiat Grande Punto S2000 στην 7η ε.δ. από κινητήρα, Arai-MacNeall με Subaru Impreza WRX N14 στην 1η ε.δ. επίσης από κινητήρα (αντιμετώπισαν και στο shakedown πρόβλημα με τον κινητήρα και τον αντικατέστησαν παίρνοντας την προβλεπόμενη ποινή των 5 λεπτών), ενώ πολύ καλή εμφάνιση με χρόνους κοντά στους νικητές έκαναν οι Mikkelsen-Floene με Subaru Impreza WRX N14 που εγκατέλειψαν στην 20η ε.δ από κλατάρισμα.

Επόμενος αγώνας το μικτό Ράλλυ Κύπρου, στις 12-15 Μαρτίου, αγώνας που προσμετρά και στο PWRC αλλά και στο JWRC.


Αποτελέσματα


Rally Norway - Final Results
# Entry
Car
Gr.
Cat.
Time
Penalty
Diff.
Diff. pr.
Km/h
s/km
1. Loeb S. - Elena D.
#1 Citroen C4 WRC
M
A8
3:28:15.9

104.0
2. Hirvonen M. - Lehtinen J.
#3 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
3:28:25.7
+9.8
(+9.8)
103.9
0.03
3. Latvala J. - Anttila M.
#4 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
3:29:37.7
+1:21.8
(+1:12.0)
103.3
0.23
4. Solberg H. - Menkerud C.
#6 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
3:31:49.4
+3:33.5
(+2:11.7)
102.2
0.59
5. Sordo D. - Marti M.
#2 Citroen C4 WRC
M
A8
3:32:07.9
+3:52.0
(+18.5)
102.1
0.64
6. Solberg P. - Mills P.
#11 Citroen Xsara WRC

A8
3:34:41.3
+6:25.4
(+2:33.4)
100.9
1.07
7. Wilson M. - Scott M.
#16 Ford Focus RS WRC 08

A8
3:34:51.5
+6:35.6
(+10.2)
100.8
1.10
8. Aava U. - Sikk K.
#5 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
3:35:05.0
+6:49.1
(+13.5)
100.7
1.13
9. Ostberg M. - Unnerud O.
#18 Subaru Impreza WRC 08

A8
3:38:16.4
0:50
+10:00.5
(+3:11.4)
99.6
1.66
10. Ogier S. - Ingrassia J.
#12 Citroen C4 WRC

A8
3:41:05.7
2:30
+12:49.8
(+2:49.3)
99.1
2.13
11.
Novikov E. - Moscatt D.
#7 Citroen C4 WRC
M
A8
3:43:36.9
1:00
+15:21.0
(+2:31.2)
97.3
2.55
12.
Sandell P. - Axelsson E.
#46 Škoda Fabia S2000

N4
3:49:43.6
+21:27.7
(+6:06.7)
94.3
3.57
13.
Brynildsen E. - Giraudet D.
#49 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
3:50:27.7
+22:11.8
(+44.1)
94.0
3.69
14.
Gröndal A. - Andersson M.
#20 Subaru Impreza WRC 08

A8
3:51:48.0
0:10
+23:32.1
(+1:20.3)
93.5
3.91
15.
Prokop M. - Tománek J.
#31 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
3:52:40.3
+24:24.4
(+52.3)
93.1
4.06
16.
Araujo A. - Ramalho M.
#47 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
3:53:40.6
+25:24.7
(+1:00.3)
92.7
4.22
17.
Neiksans A. - Dzirkalis P.
#40 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:00:23.5
+32:07.6
(+6:42.9)
90.1
5.34
18.
van Merksteijn jr. P. - Chevaillier E.
#22 Ford Focus RS WRC 06

A8
4:01:09.7
+32:53.8
(+46.2)
89.8
5.47
19.
Tarabus J. - Trunkát D.
#44 Fiat Grande Punto S2000

N4
4:02:33.1
0:10
+34:17.2
(+1:23.4)
89.3
5.70
20.
van Merksteijn P. - Mombaerts E.
#23 Ford Focus RS WRC 07

A8
4:03:03.2
+34:47.3
(+30.1)
89.1
5.78
21.
Bieltvedt S. - Eilertsen R.
#64 Subaru Impreza WRX STi

N4
4:03:07.1
1:10
+34:51.2
(+3.9)
89.5
5.79
22.
Laivola A. - Mustalahti K.
#63 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:03:26.7
+35:10.8
(+19.6)
88.9
5.85
23.
Szabo G. - Kohler Z.
#67 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:03:33.7
+35:17.8
(+7.0)
88.9
5.87
24.
Muhonen R. - Maenpaa T.
#66 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:08:20.7
+40:04.8
(+4:47.0)
87.2
6.66
25.
Flodin P. - Bergsten G.
#45 Subaru Impreza WRX STi

N4
4:10:01.1
+41:45.2
(+1:40.4)
86.6
6.94
26.
Lyseng T. - Olsen L.
#72 Subaru Impreza WRX STi

N4
4:15:15.6
0:20
+46:59.7
(+5:14.5)
84.9
7.81
27.
Dettori G. - Corda M.
#70 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:18:08.3
+49:52.4
(+2:52.7)
83.9
8.29
28.
Penzes Z. - Bacigál I.
#71 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:23:23.2
3:10
+55:07.3
(+5:14.9)
83.2
9.16
29.
Sauvan F. - Gorczyca T.
#37 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:24:48.0
0:10
+56:32.1
(+1:24.8)
81.8
9.40
30.
Kjaer A. - Svendsen T.
#65 Subaru Impreza WRX STi

N4
4:25:19.3
0:10
+57:03.4
(+31.3)
81.7
9.49
31.
Kongsrud B. - Isdal H.
#73 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:26:33.1
2:50
+58:17.2
(+1:13.8)
82.1
9.69
32.
Kollevold B. - Engan V.
#60 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:33:56.4
+1:05:40.5
(+7:23.3)
79.0
10.92
33.
Semerád M. - Ceplecha B.
#35 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:39:05.8
+1:10:49.9
(+5:09.4)
77.6
11.78
34.
Linari G. - Cecchi A.
#34 Subaru Impreza WRX STi

N4
4:44:38.9
0:20
+1:16:23.0
(+5:33.1)
76.2
12.70


Video


Rally Norway 2009



Rally Norway 2009