wrclogo.gif Μετά από τη συνάντηση του συμβουλίου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, η FIA ανακοίνωσε διάφορες αλλαγές, για τους κανονισμούς που θα επηρεάσουν το πρωτάθλημα για το 2010. Οι αποφάσεις  αφορούν διαφορες αλλαγές, από το μήκος των ειδικών έως τις δημόσιες δραστηριότητες.
Κάποιες ακόμα αλλαγές συζητήθηκαν, όμως αποφασίστηκε να ξανασυζητηθούν το 2011.
empty.gif 2010:

Ειδικές:
Δεν θα υπάρξει καμία ελάχιστο ή μέγιστο μήκος μεμονομένης ειδικής διαδρομής. Εντούτοις, θα υπάρξει ένα μέγιστο 80 χιλιομέτρων των ειδικών διαδρομών μεταξύ των SERVICE. Το σύνολο των χιλιομέτρων ενός αγώνα έχει αναθεωρηθεί μεταξύ 300 και 500 χιλιομέτρων.

Service park:

Σε όλο τον αγώνα θα υπάρξει ένα βασικό Service park. Οι διοργανωτές μπορούν εντούτοις να υποβάλουν στη FIA αίτηση για επαναμετάθεση του Service park κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Πρωτάθλημα κατασκευαστών:

Όλα τα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των υπαρχόντων αυτοκινήτων WRC, είναι επιλέξιμα για το πρωτάθλημα παγκόσμιας ράλι FIA για τους κατασκευαστές.
Οι εγγραμμένοι κατασκευαστές πρέπει να εισαγάγουν δύο αυτοκίνητα WRC σε όλους τους αγώνες με ομολογκασιόν του 2009.

Ομάδες WRC:

Οι ομάδες WRC (στο παρελθόν γνωστές ως ομάδες κατασκευαστών, όπως η ομάδα της Ford του  Munchi) πρέπει να συμμετέχουν σε τουλάχιστον οκτώ συγκεκριμένους αγώνες,
συμπεριλαμβανομένου ενός έξω του Ευρωπαικού Οικονομικού χώρου και Τουρκία, με ένα ή δύο αυτοκίνητα οποιασδήποτε επιλέξιμης κλάσης. Μπορούν να εισαγάγουν ένα ή δύο αυτοκίνητα με ομολογκασιόν πριν το 2009.

Νυχτερινές ειδικές:
Υπό τον όρο των ικανοποιητικών επιπέδων ασφάλειας, οι νυχτερινές ειδικές επιτρέπονται αλλά δεν πρέπει να διαρκούν όλη την ημέρα.

Shakedown route:
Το Shakedown μπορεί να πραγματοποιηθεί σε μέρος μιας ειδικής διαδρομής του αγώνα (ένα κομάτι ειδικής διαδρομής χρησιμοποιήθηκε στην Ισπανία φέτος
Καθυστέρηση: Η μέγιστη καθυστέρηση μεταξύ δύο σημείων ελέγχου χρόνων έχει επεκταθεί από 15 στα 30 λεπτά. Εντούτοις η καθυστέρηση για την ημέρα παραμένει σε 30 λεπτά.

Δημόσιες δραστηριότητες:
Οι προωθητικές δραστηριότητες μπορούν να σχεδιαστούν κατά τη διάρκεια της αναγνώρισης και  μπορούν επίσης οι αγώνες να προσδιορίσουν δραστηριότητες δημόσιων σχέσεων που περιλαμβάνουν υποχρεωτική συμμετοχή οδηγών ή ομάδων. Τα πληρώματα θα απαιτηθούν επίσης να παρευρεθούν σε περιόδους αυτόγραφου κατά το μεσημεριανό Service.

Οι διοργανωτές θα ενθαρρυνθούν για να ορίσουν κριτές ως ψυχαγωγία για το κοινό και τα μέσα.

Το Service park μπορεί να ξανασχεδιαστεί για να επιτρέψει την πρόσβαση από το οπίσθιο τμήμα της περιοχής service κάθε ομάδας. Αυτό θα επιτρέψει στους θεατές για να είναι πιό κοντά στη δράση.


2011:
Εν αναμονή περαιτέρω αναθεώρησης, το Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA συμφώνησε να καθυστερήσει την εισαγωγή άλλων τροποποιήσεων μέχρι το 2011.

Πρωτάθλημα ομάδων:
Η δυνατότητα του πρωταθλήματος των κατασκευαστών να γίνει ένα πρωτάθλημα ομάδων κρίνεται πιό κατάλληλη για το 2011, όταν και εισάγονται οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί αυτοκινήτων WRC.

Shakedown/σειρά εκκίνησης:
Περαιτέρω συζήτηση απαιτείται για την αλλαγή του Shakedown σε μια προωθητική δραστηριότητα με αξία για τα μέσα, και τη δυνατότητα κατάταξης εκκίνησης για τα τοπ πληρώματα.

Προαιρετικές δυνατότητες ελαστικών:
Η προαιρετική δυνατότητα δύο γόμων παραμένει υπό συζήτηση με τον ενιαίο προμηθευτή ελαστικών.

Καθημερινό podium:

Ένα podium στο τέλος κάθε ημέρας είναι εν αναμονή του ψηφίσματος ενός συστήματος με πόντους bonus. Περαιτέρω μελέτη απαιτείται για την βαθμολογία και κατάταξη των οδηγών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος η οποία πρέπει να είναι συμβατή με την τωρινή λίστα βαθμολογίας του Πρωταθλήματος.