SALIUK Το φετινό Ράλλυ Βουλγαρίας δεν κατάφερε να συγκεντρώσει πολλές συμμετοχές μιας και φέτος προσμετράει στο ERC Cup, ένα... σκαλί κάτω από το ERC. Ο μόνος που πραγματικά ενδιαφέρθηκε να συμμετέχει από το εξωτερικό ήταν ο πρωτοπόρος στη σχετική βαθμολογία Saliuk που κατάφερε να πάρει και τη νίκη στον αγώνα και ο Betti σε ρόλο... guest star. Αντίπαλοι τους στα S2000 ήταν οι τοπικοί Iliev και Popov. Ο αγώνας είχε αμείωτο ενδιαφέρον σε όλη τη διάρκεια τόσο σε αγωνιστικό επίπεδο όσο και στα.. παρασκήνια της οργάνωσης αφού μια απόφαση στο τέλος της 2ης μέρας έφερε θύελλα διαμαρτυριών. 
ILIEV
DONCHEV
ISAEV
BETTI
TITOV
STANKOV
JOVANOVIC
POPOV

Ο αγώνας και φέτος έγινε στις γνωστές ειδικές κοντά στο χειμερινό θέρετρο του Borovets, 50 χλμ νότια της Σόφιας. Κέντρο του αγώνα ήταν η πόλη του Samokov λίγα χλμ πιο κει όπου η δράση ξεκίνησε ήδη από την Παρασκεύη στην υπερειδική που στήθηκε στους δρόμους της πόλης και συγκέντρωσε πολύ κόσμο. Πολύ για τα δεδομένα ενός αγώνα με 19 μόλις συμμετοχές και ασφαλώς η ατραξιόν ήταν η μάχη ανάμεσα στα 4 S2000. 

Ο πολύπειρος Ιταλός πήρε την υπερειδική με το Ford Fiesta S2000 και κολλητά στο δέκατο ήταν και ο Saliuk (Skoda Fabia S2000) αφήνοντας πίσω τους τοπικούς. Εκεί σημειώθηκε και η πρώτη εγκατάλειψη του αγώνα όταν το Saxo του Mechkov βρήκε στα κράσπεδα σπάζοντας πλύμνη.

Η μάχη ξεκίνησε το Σάββατο που είχε και τις πιο δύσκολες ειδικές του αγώνα. Ο καιρός καλός αν και υπήρχαν προγνώσεις για τοπικές βροχές. Στην πρώτη μπούκλα ο Iliev είχε πάρει την πρωτοπορεία με το Skoda Fabia S2000 και είχε διαφορά 22" από τον Saliuk και 52" από τον Doncev (Peugeot 207 S2000). O Betti είχε σταθεί άτυχος αφού είχε λάστιχο στην 4η ειδική 'Belmeken 1' όταν χτύπησε μια πέτρα στον εμπρός δεξιά και έχασε δυόμιση λεπτά.

Στην επανάληψη των τριών ειδικών ο Saliuk ξεκίνησε την επίθεση αφού είχε τσεκάρει τις ειδικές σε αγωνιστικό ρυθμό και ήταν σίγουρος για τα περάσματά του. Κάλυψε το μεγαλύτερο μέρος της διαφοράς με τον πρωτοπόρο Iliev στις δύο ειδικές και πριν την τελευταία ειδική της ημέρας 'Belmeken 2' είχε διαφορά μόλις 4.6".

Το τι επακολούθησε το μάθαμε στο Service Park. Η ειδική είχε ακυρωθεί λόγω... βροχής! Για πρώτη φορά μάθαμε ότι μια δυνατή καταιγίδα μπορεί να ακυρώσει ειδική. Το θέμα όμως ήταν κάπου αλλού. Η ειδική ακυρώθηκε αφού είχαν ξεκινήσει οι πρωτοπόροι. Σε ρυθμό αγώνα, κανονικά. Σε μια τόσο μεγάλη ειδική των 30χλμ ήταν η τέλεια ευκαιρία για τον έμπειρο στα βρόχινα Saliuk να καθαρίσει το παιχνίδι, μιας και οι ειδικές της Κυριακής ήταν μικρές και δύσκολα θα έδιναν διαφορές.

Το τι έγινε μέσα στην ειδική, είναι περίπου το εξής. Ο Iliev είδε την πρώτη κίτρινη σημαία από κριτή λίγα χλμ πριν το τέλος της ειδικής και έκοψε καθαρά το ρυθμό του αφού... αυτό ορίζει ο κανονισμός ράλλυ σύμφωνα με τη FIA. Όλοι οι επόμενοι οδηγοί ήξεραν κάπως διαφορετικά τον κανονισμό και αφού πέρασαν τον κριτή με την κίτρινη σημαία και έλεγξαν ότι δεν υπάρχει κάποιο εμπόδιο πιο κάτω, συνέχισαν κανονικά τον αγώνα τους και έγραψαν χρόνο.
Πρώτο χρόνο είχε γράψει ο τοπικός Isaev με Mitsubishi Lancer Evo 9 και δεύτερο ο Saliuk με τρίτο χρόνο του Iliev να είναι.. ενάμισι λεπτό πίσω! Με αυτό το αποτέλεσμα ο αγώνας θα είχε τελειώσει εκεί.

Όμως οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να ακυρώσουν κάθε χρόνο που είχε δωθεί! και να δώσουν σε όλα τα πληρώματα το χρόνο του γρηγορότερου ώστε να μην επηρεαστεί το αποτέλεσμα. Με αυτή την απόφαση διαφώνησε έντονα ο Saliuk που δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε ότι η ακύρωση της ειδικής έγινε εσκεμμένα από την οργάνωση για να ωφεληθεί ο Iliev!!! και πως έχει αγωνιστεί σε πολύ χειρότερες καιρικές συνθήκες χωρίς ποτέ να τεθεί θέμα ακύρωσης ειδικής για αυτό το λόγο. Την ίδια άποψη είχαν και πολλοί Βούλγαροι όδηγοί.

Αυτό το επεισόδιο έβαλε φωτιά στα προγνωστικά της επόμενης ημέρας αφού τόσο οι μικρές ειδικές όσο και ο καλός καιρός δεν άφηναν περιθώριο σε κανέναν για χαλάρωση. Οι δύο πρώτες ειδικές ήταν γύρω και.. μέσα στο Borovets. Φανταστείτε μια ειδική που περνά μέσα από ξενοδοχεία πχ, στην... Αράχωβα. Ε, αυτό το σκηνικό στήνεται κάθε χρόνο εκεί.

Στην πρώτη μπούκλα της ημέρας ο Saliuk έδειξε τις προθέσεις του αφού κάλυψε τη διαφορά με τον Iliev και βρέθηκε να προηγείται κατά 3.6" από το Βούλγαρο. Εντωμεταξύ ο Betti κέρδισε ειδικές δείχνοντας την κλάση του χωρίς βέβαια κάποιο αντίκρυσμα στο τελικό αποτέλεσμα.

Στην επανάληψη των τριών ειδικών της ημέρας η μεγάλη μάχη συνέχισε στα... δέκατα. SS11 ο Iliev πρώτο χρόνο και πήρε 2.6" από το Saliuk. Στην επόμενη (προτελευταία του αγώνα) ο Saliuk πρώτο χρόνο και πήρε 4.8" από τον Iliev! Και μπήκαν στην τελευταία ειδική 'Gutsal 2' των 7 χιλιομέτρων με διαφορά 5.8" πάντα υπέρ του Saliuk.

O Betti πρώτο χρόνο και ο Saliuk πίσω του για δέκατα. Και ο Iliev γράφει μόλις τον 6ο χρόνο, 15" πίσω. Στο τέλος της ειδικής ανέφερε πρόβλημα στο μοτέρ. Έτσι ο συναρπαστικός αυτός αγώνας κρίθηκε υπέρ του νεαρού Ουκρανού που οδηγεί για τα χρώματα του Καζακστάν ενώ η γλύκα της νίκης τον έκανε να πάρει πίσω και όσα είχαν ειπωθεί την προηγούμενη ημέρα.


pdf Τελικά αποτελέσματα