jordan_01.jpg Ο "θίασος" του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ έκανε το πρώτο του ταξίδι στην χώρα της Ιορδανίας. Εκεί, σε έναν αγώνα με ιδιαίτερες συνθήκες, τα είδαμε σχεδόν όλα. Πολλή ζέστη, χωμάτινοι δρόμοι με πολλή σκόνη (η οποία έπαιξε μεγάλο ρόλο στον αγώνα) και όπως ήταν λογικό οι μάχες ήταν έντονες σε όλες τις ημέρες του αγώνα. Μεγάλοι νικητές του αγώνα οι Hirvonen-Lehtinen με το εργοστασιακό Ford Focus WRC, oι οποίοι εκτός από ταχύς, απέδειξαν ότι είναι και μετρ της τακτικής. Ας δούμε όμως αναλυτικά τι έγινε στον αγώνα.

Ενημέρωση



thumb_jordan_02.jpg Με το ξεκίνημα της 1ης μέρας, τα 2 πληρώματα της Ford και τα 2 της Citroen έδειξαν ότι έχουν το κάτι παραπάνω από τους υπόλοιπους. Xαρακτηριστικό ότι ο 1ος από τον 4ο στο τέλος της 1ης μέρας είχαν διαφορά μόλις 13''4. Καλύτεροι όλων οι Sordo-Marti με την Citroen C4 WRC με τους Loeb-Elena με την άλλη C4 να τους ακολουθούν μόλις 1'' πίσω, ενώ λίγα δεύτερα πιο πίσω τα 2 Ford Focus WRC των Latvala-Anttila και Ηirvonen-Lehtinen. Όλοι τους κέρδισαν ε.δ. με τον Loeb να έχει μειονέκτημα κατά την διάρκεια της μέρας καθώς "καθάριζε" τις ε.δ. αφού ξεκινούσε πρώτος. Παρ'όλα αυτά στο 2ο loop ανέβασε κι άλλο ρυθμό και κατάφερε να είναι μέσα στην διεκδίκηση της νίκης.

Η 2η μέρα ξεκίνησε με τον Sordo να "καθαρίζει" τις ε.δ. με εποτέλεσμα να χάσει αρκετό χρόνο. Ο Loeb όμως εξαπέλυσε επίθεση και μετά τις 3 πρώτες ε.δ της μέρας περνάει πρώτος με διαφορά πάνω του μισού λεπτού. Εκεί όμως η ατυχία του χτύπησε την πόρτα. Στην "απλή" μετά την 11η ε.δ. του αγώνα ο Loeb είχε μετωπική σύγκρουση με την Citroen C4 WRC του Rautenbach ο οποίος πήγαινε στην εκκίνηση της 11ης ε.δ. Η ζημιά στο αυτοκίνητο του Γάλλου ήταν τέτοια που δεν του επέτρεψε να συνεχίσει την ημέρα και να αναγκαστεί να ξεκινήσει με super-rally την 3η μέρα του αγώνα. Έτσι η σκυτάλη της πρωτιάς πέρασε και πάλι στον Sordo όπου μετά την 12η ε.δ ήταν πρώτος με διαφορά 0''7 από τον Latvala και 5''3 από τον Hirvonen. Στις επόμενες 3 ε.δ. τα 2 Ford εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο το ότι ο Sordo "καθάριζε" τις ε.δ. και ανεβάζοντας ρυθμό πέρασαν μπροστά μέχρι την τελευταία ε.δ. της ημέρας. Εκεί κανένας από τους 2 δεν ήθελε να ολοκληρώσει την ημέρα 1ος καθώς την 3η μέρα θα έπρεπε να ξεκινά πρώτος, έτσι έκοψαν ρυθμό ισχυριζόμενοι προβλήματα στον κινητήρα τους και άφησαν τον Sordo να ολοκληρώσει και πάλι την ημέρα 1ος.

Έτσι η 3η μέρα θα καθόριζε τους νικητές. Νωρίς "βγήκαν" από το παιχνίδι της νίκης, οι Latvala-Anttila που χτύπησαν την ανάρτηση του Focus αποτέλεσμα να χάσουν πάνω από 10 λεπτά και να πέσουν αρκετά πίσω στην κατάταξη. Τον αγώνα τελικά κέρδισαν οι Hirvonen-Lehtinen με το Ford Focus WRC που εκμεταλλεύτηκαν για ακόμα μια μέρα το ότι είχαν "καθαρό" δρόμο μπροστά τους και πήραν διαφορά 1'15''7 από τους 2ους Sordo-Marti με την Citroen C4 WRC. Oι Ισπανοί πάλεψαν στα ίσια για τη νίκη παρά το ότι κατά τις 2 μέρες του αγώνα ξεκινούσαν πρώτοι στις ε.δ. Πολύ καλή εμφάνιση στο χώμα που γνωρίζουμε ότι δεν είναι η αγαπημένη επιφάνεια του οδηγού.

Μετά το πρόβλημα του Latvala, στην 3η θέση της γενικής ανέβηκαν για ακόμα μια φορά οι Atkinson-Prevot με το Subaru Impreza WRC. Ο Αυστραλός οδηγός αν και δεν κατάφερε να κάνει χρόνους που να του επιτρέψουν να διεκδικήσει τη νίκη κατάφερε για 4η φορά φέτος να ανέβει στο πόντιουμ και σίγουρα αυτή είναι η καλύτερη του σεζόν στην ομάδα της Subaru.

Πολύ καλή εμφάνιση και για τους Solberg H.-Menkerud με το Ford Focus WRC. Ίσως αν δεν είχαν αντιμετωπίσει πρόβλημα με τα φρένα την 1η μέρα να είχε πιθανότητες για μια θέση στο πόντιουμ αλλά παρ'όλα αυτά έδειξε ότι είναι σε καλή κατάσταση.

Στην 5η θέση τερμάτισαν οι Wilson-Martin επίσης με Ford Focus WRC. Κινήθηκαν όπως πάντα προσεκτικά και εκμευταλλευόμενοι τις ατυχίες άλλων πληρωμάτων κατάφεραν πάλι να πάρουν σημαντικούς βαθμούς για την συνέχεια. Την πρώτη 8άδα συμπλήρωσαν οι Villagra-Perez Companc με Ford Focus WRC, Latvala-Anttila επίσης με Ford Focus WRC και Galli-Bernacchini με ίδιο αυτοκίνητο. Οι Ιταλοί εγκατέλειψαν την 1η μέρα και ξεκίνησαν με super-rally.

Ο αγώνας της Ιορδανίας ήταν και ο 2ος αγώνας για το JWRC. Εκεί το άστρο των Ogier-Ingrassia με το Citroen C2 S1600 έλαμψε και πάλι. Καταπληκτική εμφάνιση που, σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη των Sandell-Axelsson με Renault Clio S1600 που ήταν οι μόνοι που τους απείλησαν, τους θέτει ως το μεγάλο φαβορί για την κατάκτηση του φετινού τίτλου μετά το 2 στα 2. Πίσω τους τερμάτισαν οι Gallagher-Morrissey με Citroen C2 S1600 ενώ το πόντιουμ έκλεισαν οι Schammel-Jamoul με Renault Clio R3.

Στους άτυχους του αγώνα οι Solberg P.-Mills με το εργοστασιακό Subaru Impreza WRC που εγκατέλειψαν στην 16η ε.δ. μετά από έναν αγώνα με πάρα πολλά προβλήματα ενώ και πάλι τα 2 Suzuki SX4 WRC των Gardemeister-Tuominen και Andersson-Andersson δεν κατάφεραν να τερματίσουν αντιμετωπίζοντας για ακόμα έναν αγώνα πολλά προβλήματα.

Eπόμενο ραντεβού στις 16-18 Μαίου με το επίσης χωμάτινο ράλλυ της Σαρδηνίας στην Ιταλία.


jordan_03.jpg
jordan_04.jpg
jordan_05.jpg
jordan_06.jpg
jordan_07.jpg
jordan_08.jpg

Χρόνοι



Pos

No

Driver

Total Time

Diff Next

1.

3

M. HIRVONEN

4:02:47.9

0.0

2.

2

D. SORDO

4:04:03.6

+1:15.7

3.

6

C. ATKINSON

4:07:47.4

+3:43.8

4.

8

H. SOLBERG

4:10:23.7

+2:36.3

5.

16

M. WILSON

4:13:29.6

+3:05.9

6.

9

F. VILLAGRA

4:14:10.1

+40.5

7.

4

J. LATVALA

4:15:03.5

+53.4

8.

7

G. GALLI

4:15:12.3

+8.8

9.

14

K. AL-QASSIMI

4:21:53.6

+6:41.3

10.

1

S. LOEB

4:26:26.0

+4:32.4


Video



Ράλι Ιορδανίας 2008