ΣΟΑΑ Με αφορμή δημοσίευμα του δημοσιογράφου και οδηγού αγώνων κ. Άγγελου Σταθακόπουλου στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΡΤ (http://motorsport.ert.gr/motorsport_details.asp?id=359755 ) σχετικά με τα συμβάντα στην 51η ανάβαση Ριτσώνας θα θέλαμε να καταγράψουμε τα γεγονότα όπως ακριβώς συνέβησαν τις τελευταίες 20 ημέρες μέχρι και το πρωί της Κυριακής 02/12/2007 και όχι όπως μερικοί προσπαθούν να τα παρουσιάσουν.

Η συνεργασία με την ΑΛΑ που είχε την ευθύνη της οργάνωσης του αγώνα, ξεκίνησε περίπου 20 ημέρες πριν τον αγώνα. Ο αντιπρόεδρος του συνδέσμου Νίκος Πλέσσας, ο ταμίας Μάριος Ξανθάκος και ο Θανάσης Κουρνιάτης, μαζί με τον παρατηρητή ασφαλείας κ. Τάσο Αθανασίου και τον αγωνοδίκη κ. Γκόντο μετέβησαν στην διαδρομή, κατέγραψαν λεπτομερώς τις όποιες επισκευές έπρεπε να γίνουν στις μπαριέρες και στο οδόστρωμα της διαδρομής καθώς και τα μέτρα ασφαλείας που έπρεπε να ληφθούν με τοποθέτηση πλεγμάτων και τσιμεντένιων τοιχείων, σε εφαρμογή προηγούμενης μελέτης που είχαμε κάνει. Επισημάνθηκαν παράλληλα τα σημεία που θα έπρεπε να προσεχθούν ιδιαίτερα λόγω των πολλών θεατών που παρακολουθούν τον αγώνα.

Τις ημέρες που ακολούθησαν συναντηθήκαμε στα γραφεία της ΑΛΑ με την πρόεδρο της οργανωτικής επιτροπής κα Καίτη Κυρίτση ενώ την τελευταία εβδομάδα είχαμε σχεδόν καθημερινή τηλεφωνική επαφή.

Το Σάββατο πριν τα επίσημα δοκιμαστικά ελέγξαμε την διαδρομή και βρισκόμασταν σε συνεχή επαφή με τον κ. Αθανασίου, τον κ. Γκόντο και τον αλυτάρχη του αγώνα κ. Κόγια.

Την Κυριακή το πρωί του αγώνα στις 08:30 επικοινωνήσαμε με τον κ. Αθανασίου που εκείνη την ώρα ήλεγχε την διαδρομή μαζί με τον κ. Γκόντο και πήραμε την διαβεβαίωση ότι οποιοδήποτε πρόβλημα υπάρξει θα ενημερωθούμε άμεσα.

Με την αφορμή του γνωστού ατυχήματος και την διακοπή του αγώνα μεταβήκαμε στην αφετηρία της ανάβασης. Ενημερωθήκαμε για το συμβάν και την υγεία της κας Κυρίτση και εν συνεχεία αναζητήσαμε τον παρατηρητή Ε.Θ.Ε.Α.κ. Αθανασίου, ο οποίος εκείνη την στιγμή ήταν στην διαδρομή του αγώνα επειδή υπήρχε φόβος μετακίνησης των θεατών μετά την διακοπή.

Την ίδια στιγμή, στην αφετηρία, είχαν μαζευτεί και αρκετοί οδηγοί μεταξύ αυτών και ο κ. Στράτος Φωτεινέλης, ο οποίος μετέφερε, στους οργανωτές και προς εμάς, την πληροφορία ότι θεατές κάθονταν σε επικίνδυνα σημεία και μας προέτρεψε να ελέγξουμε την διαδρομή. Η ενημέρωση από τον παρατηρητή Ε.Θ.Ε.Α. επιβεβαίωσε ότι σε ορισμένα σημεία όντως υπήρχε πρόβλημα.

Με την σύμφωνη γνώμη του παρατηρητή, του αλυτάρχη και του αγωνοδίκη κ. Γκόντου, τέσσερις (4) οδηγοί (αντιπροσωπευτική ομάδα των οδηγών), οι Πλέσσας Νίκος, Παπαδιώτης Δημήτριος, Σμυρναίος Παναγιώτης και Στράτος Φωτεινέλης, προσφέρθηκαν να μεταβούν στην διαδρομή, μαζί με τον κ. Γκόντο, προκειμένου να υποδείξουν στους θεατές και να τους πείσουν να μεταβούν σε ασφαλή σημεία παρακολούθησης του αγώνα. Ειδικά, ο Στράτος Φωτεινέλης λόγω της εμπειρίας του σαν οδηγός αγώνων αλλά και λόγω του ότι είναι γνωστός στους θεατές από τις τηλεοπτικές εκπομπές, βοήθησε ώστε να νουθετηθούν οι θεατές. Η επιτροπή επέστρεψε έπειτα από την περαίωση αυτής της αποστολής και μόνο, έχοντας επιτελέσει το ουσιαστικότατο έργο της και έδωσε την σύμφωνη γνώμη της στον Αλυτάρχη προκειμένου να ξεκινήσει ο αγώνας.

Σχετικά με την τοποθέτηση του αυτοκινήτου του κ. Πλέσσα, σας γνωστοποιούμε ότι ο αγωνιζόμενος, με την προτροπή μελών της οργάνωσης, τοποθέτησε γρήγορα το αυτοκίνητό του εκεί μαζί με άλλους δέκα (10) αγωνιζόμενους, για να μην υπάρξει κενό μετά τα αυτοκίνητα των οδηγών της ομάδας “Team Orange” ώστε να αποτραπεί η κίνηση θεατών στην διαδρομή.

Τέλος σας επισημαίνουμε κε Σταθακόπουλε τις άριστες “υπηρεσίες” που προσφέρατε σε κάθε δύσκολη στιγμή στο σύστημα αποπροσανατολίζοντας των κόσμο του σπόρ από τα πραγματικά προβλήματα, που στον αγώνα της Ριτσώνας ήταν το τραγικό ατύχημα με θύμα την κα Κυρίτση όπου εσείς δεν αναφερθήκατε, λες και ήταν κάτι “φυσιολογικό”, κάτι σαν παράπλευρες απώλειες., λες και δεν υπάρχουν βαθύτερα αίτια, τα οποία είτε αγνοείτε, είτε δεν θέλετε να εντοπίσετε, επιλέγοντας θέση πάνω από αυτά, επιλογή σύμφωνη με την ποικίλη ενασχόλησή σας στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, άλλοτε ως οδηγός, άλλοτε ως δημοσιογράφος και άλλοτε ως υπεύθυνος τύπου ή δημοσίων σχέσεων οργανωτών και της διοίκησης του σπορ.

Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος
Κοσμόπουλος Γιώργος