Ενημέρωση
Ξεκίνημα λοιπόν το πρωί της Πέμπτης όπου ο πολύ έμπειρος οδηγός και 2 φορές πρωταθλητής Φιλανδίας προσπάθησε να βρει το ιδανικό set up στον συγκεκριμένο τύπο οδοστρώματος (παρόμοιος του Ράλλυ Ιορδανίας). Συνεχείς αλλαγές ρυθμίσεων στην ανάρτηση (ενίοτε και αλλαγή αυτής) που σε συνδυασμό με πολυάριθμα περάσματα έφερε το νέο Fiesta S2000 να συμπεριφέρεται ιδανικά. Πέρασμα με το πέρασμα ο ρυθμός όλο και ανέβαινε ενώ εντύπωση μας προκάλεσε σύμφωνα με τους χρόνους που ακούγαμε από τον συνοδηγό και θείο του οδηγού, Μarkku, το πόσο σύντομα κατάφερε να βρει τα όρια του αυτοκινήτου και του δρόμου. Από το 3ο πέρασμα και μετά οι διαφορές κυμαινόταν σε λιγότερο από 6 δέκατα του δευτερολέπτου για 4 χλμ διαδρομής.
Την Παρασκευή η ομάδα ολοκλήρωσε στο ίδιο κομμάτι με αλλαγές κυρίως στις ρυθμίσεις των διαφορικών όπου πραγματικά "απογείωσαν" το αυτοκίνητο και μετά μετακόμισαν λίγα χλμ πιο πέρα σε ένα κομμάτι πολύ πιο γρήγορο με ακόμα πιο flat χώμα όπου ο οδηγός ζήτησε για να "ανεβάσει" χλμ στο κοντέρ! Διαδοχικά άλματα, διαδοχικές "πατημένες" στροφές με εκπληκτική κλίση, τοπίο που μάλλον θυμίζει περισσότερο Ράλλυ Αυστραλίας και Φιλανδίας παρά Ελληνική διαδρομή, όπως μας επισήμανε τόσο ο οδηγός όσο και ο υπεύθυνος της M-Sport για το test. Εκεί ο Janne Tuohino πραγματοποίησε αρκετά περάσματα, με λιγότερες διακοπές για ρυθμίσεις, προσφέροντας μας απίστευτο θέαμα.
Όπου κάποια στιγμή λίγο πριν το τέλος του test, έγινε η πρόσκληση για μια βόλτα από το κάθισμα του συνοδηγού! Και μόνο με την ιδέα ότι αυτή θα γίνει με ένα από τα πιο "σύγχρονα" S2000 και οδηγό με πλούσιο παλμαρέ στο WRC (o Janne Tuohino εκτός από 2 φορές πρωταθλητής Φιλανδίας διατέλεσε εργοστασιακός οδηγός τόσο για την Ford, με Focus WRC, όσο και για την Skoda, με Fabia WRC) η αδρεναλίνη ανέβηκε στα ύψη.
"Κλασσικός" Φιλανδός ο οδηγός, με περισσότερο υπερστροφικές τάσεις από όσο συνηθίζεται (πραγματικά ατελείωτες οι πλαγιολισθίσεις πριν την είσοδο στις στροφές), ενώ στα άλματα αρνείται πεισματικά να σηκώσει το πόδι από το γκάζι παρά το μέγεθος και την δυσκολία αυτών, φρένα "αποκλειστικά" με το αριστερό, και όλα αυτά με μια ψυχραιμία και ηρεμία πίσω από το τιμόνι όπου κυριολεκτικά σε κάνει να απορείς!
Όσο για το Ford Fiesta S2000 τα λόγια είναι δύσκολο να εκφράσουν τις δυνατότητες του. Πέραν των δυνατοτήτων του κινητήρα που είναι παρόμοιες με τα γνωστότερα σε όλους μας Super N, αυτό που μας άφησε "άφωνους" ήταν η συμπεριφορά της ανάρτησης. Η ανάρτηση του κυριολεκτικά λειτουργεί σαν "σβύστρα" για οποιαδήποτε ανωμαλία πάνω στο οδόστρωμα, όσο μεγάλη και αν είναι! Ακόμα και προσγειώσεις από ύψος πάνω του ενός μέτρου σε κάνουν να σκεφτείς ότι το αυτοκίνητο δεν "εγκατέλειψε" ποτέ το έδαφος! Χαρακτηριστικό το ότι η διαδρομή της ανάρτησης του Fiesta S2000 είναι σχεδόν ίδια με αυτή του Focus WRC όπως μας εκμυστηρεύτηκε ο απεσταλμένος της M-Sport. Aυτή είναι κατά τη γνώμη μας η κυριότερη διαφορά με τα Super N που σε συνδυασμό με το ελαφρύτερο σκάφος δίνει τεράστιο πλεονέκτημα στα S2000 τόσο στο χώμα όσο και στην άσφαλτο.
Έτσι λοιπόν, μετά από τα γρηγορότερα 4 χλμ που έχουμε κάνει από το κάθισμα του συνοδηγού, οι δοκιμές της ομάδας έφτασαν στο τέλος τους.
Η ομάδα της JanPro βρίσκεται στην 5η θέση της κατάταξης καθώς ως τώρα συμμετείχε σε έναν μόνο από τους 2 αγώνες του φετινού SWRC (o Janne τερμάτισε 2ος στην Σουηδία, ενώ στο Μεξικό δεν συμμετείχε) και πηγαίνουν στον αγώνα της Ιορδανίας με σκοπό να πρωταγωνιστήσουν και πάλι.
Το R40 τους εύχεται ότι καλύτερο για το μέλλον ενώ θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά τόσο την ομάδα για την άψογη φιλοξενία, όσο και την Vergina Inforally του Στέλιου Φάκαλη, που ήταν ο συντονιστής του test, για την ευγενική πρόσκληση.
- Πληροφορίες
- Γράφτηκε από: Tάσος Τσιότρας, Φωτογραφίες: Ανδρέας Αποστολίδης