|
Πριν λίγες μέρες βρεθήκαμε στην πολύ όμορφη περιοχή των Μετεώρων όπου
συναντήσαμε και φωτογραφίσαμε δύο πληρώματα που κατοικούν στην πόλη της
Καλαμπάκας και πρωταγωνιστούν στις κατηγορίες που συμμετέχουν και δεν
είναι άλλοι από τους Δημήτρη Μίχο - Κων/νο Χειράκη και Γιώργο
Γεροδήμο - Νίκο Κοτσιλιάνο (η συνέντευξη των όποίων θα
δημοσιευτεί τις επόμενες μέρες). Ας δούμε τι μας είπαν οι διεκδικητές του φετινού Πανελληνίου πρωταθλήματος |
Μίχος Δημήτρης
Πότε ξεκινήσατε τους αγώνες αυτοκινήτου και τι έχετε καταφέρει έως τώρα; Ποια χρονιά ήταν η πιο ενδιαφέρον;
Πρώτος αγώνας ήταν η ανάβαση Μετεώρων το 1986 με ένα Opel Ascona 2.0. Το 1991 οδήγησα για κάποιους αγώνες ένα VW Golf 1.6 μέχρι που το 1995 συμμετείχα με ένα Peugeot 106 της κατηγορίας Ν1 όπου κατακτήσαμε το κύπελλο ασφάλτου το 1997. Το 2002 πήραμε την 2η θέση στο Yaris Cup. Μετά από τρία χρόνια κατακτήσαμε την 2η θέση στο Micra Racing Cup. Αγώνες με πολύ έντονο συναγωνισμό και όμορφες στιγμές είχαμε και το 1998-99 στο θεσμό του χωμάτινου Micra Cup αλλά και το 2003-04 με ένα Peugeot 306 που μας ταλαιπώρησε αρκετά.
Πιο ενδιαφέρον χρονιά είναι η φετινή αν και είχαμε 2 άτυχες στιγμές στον Πύργο που εγκαταλείψαμε στο 1ο χλμ αλλά και στο Βόλο που χάσαμε την νίκη. Υπολογίζαμε σε κάποια ατυχία αλλά όχι σε δύο.
Ποιος είναι ο φετινός στόχος και σε ποιους αγώνες θα σας δούμε στο υπόλοιπο της χρονιάς;
Ο φετινός στόχος είναι η κατάκτηση του Πανελληνίου πρωταθλήματος. Οι αγώνες που θα λάβουμε μέρος είναι το ράλλυ ΔΕΘ, ΕΛΠΑ και το Παλλάδιο. Δεν σκοπεύουμε να πάρουμε μέρος στον αγώνα της Κύπρου γιατί τα έξοδα είναι πάρα πολλά.
Πόσο δύσκολο είναι για πλήρωμα από την επαρχία να ακολουθεί το Πανελλήνιο πρωτάθλημα σε αυτό το επίπεδο;
Υπάρχουν κάποια προβλήματα με ποιο σημαντικό αυτό της προετοιμασίας του αυτοκινήτου και της εξειδίκευσης σε αυτό. Είναι αρκετά δύσκολο σε αυτό το επίπεδο. Κάποιες σημαντικές αλλαγές στο αυτοκίνητο γίνονται κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Ένα ακόμη πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι και οι αποστάσεις που πρέπει να κάνουμε καθώς απαιτείται περισσότερος χρόνος όταν πρόκειται για δοκιμές ή το αυτοκίνητο. Το μεράκι για αυτό που κάνουμε όμως προσπερνά όλα τα παραπάνω.
Οδηγείς και στις δύο επιφάνειες,άσφαλτο και χώμα. Ποιες οι απαιτήσεις σε κάθε επιφάνεια;
Το EVO IX είναι απαιτητικό στις δύο επιφάνειες. Ότι αφορά τα έξοδα είναι στο ίδιο επίπεδο. Εφόσον κάποιος είναι καλός οδηγός στην άσφαλτο θα είναι και στο χώμα. Είναι θέμα δουλειάς και χιλιομέτρων.
Ποια η άποψή σου αν συγκρίνουμε ένα κορυφαίο τετρακίνητο με ένα κορυφαίο προσθιοκίνητο;
Στο χώμα δεν μπορούμε να κάνουμε κάποια σύγκριση. Το Evo είναι πιο ευχάριστο στην άσφαλτο. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο σου δίνει την αίσθηση ότι στην άσφαλτο δεν είναι η επιφάνεια του χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι αποτελεσματικό. Σημειώνει κορυφαίους χρόνους αλλά σου δίνει την εντύπωση ότι είναι αργό χωρίς όμως να είναι. Ένα πολύ καλό Α7 ή S1600 σου προσφέρει μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση. Σου δίνει καλύτερη αίσθηση και καταλαβαίνεις ότι οδηγείς ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο.
Ποια η γνώμη σου για την οργάνωση των αγώνων; Τι θα ήθελες να αλλάξει στους αγώνες αυτοκινήτου;
Οι λέσχες προσπαθούν για το καλύτερο αποτέλεσμα. Κάποιες παρατηρήσεις που υπάρχουν δεν μου δημιουργούν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα. Από την στιγμή που όλοι δουλεύουν στην οργάνωση ενός αγώνα αφιλοκερδώς δεν πρέπει να σχολιάζουμε αρνητικά για κάποιο τυχόν λάθος. Πρέπει να είμαστε κοντά στις λέσχες και να αναγνωρίζουμε την προσπάθεια τους. Αυτό που θα ήθελα δεν αφορά την οργάνωση ενός αγώνα αλλά να ενταχθεί ένας χωμάτινος πρωταθληματικός αγώνας στην Βόρεια Ελλάδα όπου υπάρχουν πολύ ωραίες ειδικές διαδρομές με πολύ καλά χώματα.
Περιμένεις να υπάρξουν κάποιες αλλαγές στο χώρο από την ομοσπονδία;
Η ελπίδα που έχω είναι ότι θα αλλάξουν. Τα άτομα που την αποτελούν είναι έμπειροι, αγωνιζόμενοι και κοντά στους θεατές. Γενικότερα η ΟΜΑΕ και ειδικότερα η ΕΘΕΑ γνωρίζουν το αντικείμενο και φαίνεται ότι έχουν την διάθεση να βοηθήσουν να αλλάξουν τα πράγματα και θα αναφερθώ στον ειδικό τύπο όπου υπάρχει κάποια αλλαγή και δεν μένουν στην θεωρία που είναι και ένα μεγάλο πρόβλημα στο χώρο και μιλάω για την προβολή του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αν δεν εμπλακεί η τηλεόραση δύσκολα θα επιστρέψουν οι παλιοί αλλά δεν θα κερδίσουμε και νέους θεατές. Θα αλλάξουν αντιμετώπιση και οι χορηγοί που έχουν απομακρυνθεί από το χώρο. Το κόστος για μια τέτοια κίνηση είναι μεγάλο και θα πρέπει να βοηθήσουμε όλοι μας. Θα μπορούσε να καλυφθεί κάποιο χρηματικό ποσό με κάποια μικρή αύξηση στην συμμετοχή του κάθε πληρώματος γιατί όλοι οι αγωνιζόμενοι και μη θα έχουμε κάποιο κέρδος.
Τι θα προτείνατε στους νέους αγωνιζόμενους;
Το ποιο σημαντικό ότι πρέπει να είναι συνειδητοποιημένοι στο οικονομικό μέρος. Δεν σημαίνει ότι με ένα αυτοκίνητο μικρότερης κατηγορίας δεν υπάρχει ευχαρίστηση. Δεν είμαι πιο ευτυχισμένος τώρα από τότε με το 106 Ν1. Την ευχαρίστηση μπορεί να σου την δώσει και ένα μικρότερο αυτοκίνητο. Είμαστε ερασιτέχνες και αυτό που κάνουμε είναι για έχουμε ένα όμορφο Σαββατοκύριακο του αγώνα. Το αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας σημαίνει περισσότερο χρόνο, που οι περισσότεροι δεν έχουμε και περισσότερα έξοδα. Επίσης να μην ακούνε ότι για να πάρεις μέρος σε ένα αγώνα χρειάζονται πολλά χρήματα. Μπορεί κάποιος να ετοιμάσει ένα αυτοκίνητο με χαμηλό κόστος. Σε κάποιον όμως που μπορεί να το κάνει πρέπει να τολμήσει γιατί ο καλός οδηγός είναι με οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Το πιο σημαντικό είναι να καταλάβουμε ότι είμαστε ερασιτέχνες και οι αγώνες είναι μια διέξοδος από την καθημερινότητα.
Ποιοι σας υποστηρίζουν σε αυτή την προσπάθεια;
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον συνοδηγό μου Κων/νο Χειράκη για την αμέριστη βοήθεια του καθώς και το φίλο Γρηγορίου Σωτήρη και τον Μιχάλη Καλτσά για την προετοιμασία του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο παραμένει λευκό και ευελπιστούμε σε κάποιο χορηγό.
Χειράκης Κων/νος
Ποιος ήταν ο πρώτος αγώνας που συμμετείχες και με ποιους οδηγούς έχεις συνεργαστεί;
Ο πρώτος μου αγώνας ήταν με τον Βασίλη Μαγαλιό σε έναν ελληνοιταλικό αγώνα με αυτοκίνητα 4x4 που πραγματοποιήθηκε το 1999 στην περιοχή της Λαμίας και θα μου μείνει αξέχαστος. Να αναφέρω ότι η πρώτη ειδική διαδρομή ήταν μήκους 75 χιλιομέτρων άγνωστα προς εμάς. Είχαμε χάρτη και αναλυτικό roadbook που μας ενημέρωνε σε ποια σημεία θα έπρεπε να μειώσουμε ρυθμό. Ήταν ένας συναρπαστικός αγώνας και ένας ακόμη λόγος για να ασχοληθώ με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό καθώς κάποια χρόνια πριν είχα κερδίσει το Πανελλήνιο πρωτάθλημα kart στην κατηγορία μου το 1993. Είχα την χαρά να καθίσω στο δεξί bucket κάποιων οδηγών και φίλων. Μερικοί από αυτούς είναι ο Βασίλης Μαγαλιός, Κλιάφας Λεωνίδας, Μελέτης Αθανάσιος, Βούρδας Μάριος και ο Γιώργος Κοσμόπουλος και στα δύο Clio. Από το 2002 είμαι με τον Δημήτρη Μίχο. Έχω κρατήσει όμορφες αναμνήσεις από κάθε οδηγό γιατί συμμετείχαμε με μόνο σκοπό να περάσουμε καλά. Όσο περνούσαν τα χρόνια και κυνηγούσαμε τις επιδόσεις η ευχαρίστηση έρχεται δεύτερη. Υπάρχει και τώρα αλλά έρχεται κάποιες στιγμές αργότερα.
Ποια η συμβολή σου στο γράψιμο των ειδικών; Έχεις συμβουλευτικό χαρακτήρα;
Τον πρώτο λόγο τον έχει ο οδηγός. Ο συνοδηγός βάση εμπειρίας μπορεί πει την άποψή του για κάποια σημεία αλλά η τελική απόφαση ανήκει στον οδηγό. Με το Δημήτρη είμαστε μαζί πολλά χρόνια και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να γίνεται εύκολα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κάθε φορά που περνάμε μια ειδική παραμένει ίδια.
Ποιος καθορίζει τον ρυθμό σε έναν αγώνα;
Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Πρώτος παράγοντας και πιο σημαντικός είναι η στρατηγική που θα αποφασίσει ο οδηγός. Αν θα κινηθούμε γρήγορα από το πρώτο χλμ ή αν θα επιτεθούμε αργότερα. Αν θα επιτεθούμε κατά την διάρκεια του αγώνα τότε ο συνοδηγός θα καθορίσει τον ρυθμό και αυτό γίνεται βάση εμπειρίας, κρατώντας ενδιάμεσους χρόνους στην ειδική διαδρομή, γνωρίζει πόσο γρήγορα κινείται το πλήρωμα, ενημερώνει τον οδηγό και τον πιέζει ανάλογα. Ακόμη ένας σημαντικός λόγος είναι αν θα βρίσκεται ο οδηγός στην μέρα του όπου εκεί αφήνει τα πράγματα να κυλήσουν μόνα τους. Αν δεν είναι τότε θα πρέπει να τον βοηθήσεις.
Πόσο δύσκολη ήταν η προσαρμογή στο EVO IX;
Σίγουρα υπάρχει διαδικασία προσαρμογής λόγω του ότι ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο είναι συνήθως πιο δυνατό και πιο βαρύ από ένα προσθιοκίνητο. Με ένα καλό προσθιοκίνητο προσπαθείς να καλύψεις μέτρα ενώ με ένα τετρακίνητο δίνεις σημασία που θα φρενάρεις. Υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά στην ταχύτητα καθώς και στην επιτάχυνση. Αλλάζει βέβαια και ο τρόπος γραψίματος. Χάθηκε αρκετός χρόνος μέχρι να βρούμε το κατάλληλο στήσιμο του αυτοκινήτου καθώς δεν υπήρχε σχετική εμπειρία αλλά όπως δείχνουν τα χρονόμετρα είμαστε σε καλό δρόμο τουλάχιστον ότι αφορά τις επιλογές μας.
Τι θα πρότεινες σε ένα νέο συνοδηγό και ποια στοιχεία πρέπει να έχει ένα πλήρωμα;
Θα πρέπει να έχει πολύ καλή σχέση με τον οδηγό και να υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη. Να είναι ψύχραιμος και να μπορεί κάποια στιγμή που θα νοιώσει φόβο να μπορεί να διαχειριστεί αυτήν την κατάσταση και να μην πανικοβληθεί και δημιουργήσει μεγαλύτερο πρόβλημα. Να είναι οργανωτικός και με τον τρόπο που γράφει να μπορεί με μια ματιά να δώσει τις πληροφορίες που πρέπει την στιγμή που πρέπει. Θα πρέπει να διαβάζει φωτογραφικά. Κάτι ακόμη που πρέπει να προσέξει είναι να μην ακούει κριτικές που πιθανόν ακούσει κατά την διάρκεια ή μετά τον αγώνα όπως και να μην ζηλεύει το τιμόνι.
Τι θα ήθελες να αλλάξει στους αγώνες αυτοκινήτου;
Θα ήθελα να γίνονται σωστά οργανωμένοι αγώνες χωρίς εκπτώσεις στα μέτρα ασφάλειας. Τη φετινή χρονιά υπήρχε ειδική διαδρομή 17 χλμ με μόλις τρεις ενδιάμεσους. Σίγουρα το κόστος διοργάνωσης ενός πρωταθληματικού αγώνα είναι μεγάλο και το ερώτημα είναι πως θα βρεθούν τα χρήματα από την στιγμή που δεν υπάρχουν χορηγοί και τα πληρώματα θέλουν φθηνούς αγώνες. Γνωρίζω τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει μία λέσχη αλλά σε αυτό το θέμα θα πρέπει να δώσουν την προσοχή που πρέπει.
Το πλήρωμα συμμετέχει στο 43ο Ράλλυ ΔΕΘ με τον αριθμό 2 στις πόρτες του λευκού Evo IΧ και αποτελεί και μεγάλο φαβορί για τη νίκη. Συναντήστε τους στον τεχνικό έλεγχο του αγώνα και πάρτε μια πρώτη γεύση από αγωνιστική δράση στο Shakedown του αγώνα, στην ειδική διαδρομή "Γαλάτιστα", το Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2010 από τις 14:00 - 18:00.
Ευχόμαστε καλή επιτυχία στο πλήρωμα της παρουσίασης και κλείνουμε με ένα incar video από το Ράλλυ Κένταυρος 2009
- Πληροφορίες
- Γράφτηκε από: Κωνσταντίνος Μηλιάδης - Φωτογραφίες: Ανδρέας Αποστολίδης