Loeb Όλοκληρώθηκε και ο 3ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Ο αγώνας της Κύπρου, επέστρεψε φέτος στο καλεντάρι του θεσμού και όχι έτσι απλά. Ο αγώνας ήταν μικτός, καθώς η 1η μέρα διεξήχθη σε ασφάλτινες ε.δ. ενώ η 2η και 3η μέρα σε χωμάτινες, πράγμα που είχε να συμβεί στο WRC, από την προγούμενη δεκαετία. Επίσης, προς μείωση του κόστους, αποφασίστηκε τα αυτοκίνητα του WRC και του PWRC να συμμετέχουν στην ασφάλτινη μέρα του αγώνα με χωμάτινα λάστιχα, ενώ ο αγώνς εκτός από το PWRC προσμετρούσε και στο JWRC. Ο καιρός δεν βοήθησε καθώς κατά την διάρκεια των ημερών του αγώνα είχαμε έντονες βροχοπτώσεις και αυτό είχε αποτέλεσμα να δυσκολέψουν πολύ οι συνθήκες για τα πληρώματα. Νικητές, ποιοι άλλοι, από τους Loeb-Elena με την εργοστασιακή Citroen C4 WRC, που έκαναv ακόμα έναν καταπληκτικό αγώνα και τον οδηγό να φτάνει τις 50 νίκες στην καριέρα του στο WRC.

Ενημέρωση


  Όλοκληρώθηκε και ο 3ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Ο αγώνας της Κύπρου, επέστρεψε φέτος στο καλεντάρι του θεσμού και όχι έτσι απλά. Ο αγώνας ήταν μικτός, καθώς η 1η μέρα διεξήχθη σε ασφάλτινες ε.δ. ενώ η 2η και 3η μέρα σε χωμάτινες, πράγμα που είχε να συμβεί στο WRC, από την προγούμενη δεκαετία. Επίσης, προς μείωση του κόστους, αποφασίστηκε τα αυτοκίνητα του WRC και του PWRC να συμμετέχουν στην ασφάλτινη μέρα του αγώνα με χωμάτινα λάστιχα, ενώ ο αγώνς εκτός από το PWRC προσμετρούσε και στο JWRC. Ο καιρός δεν βοήθησε καθώς κατά την διάρκεια των ημερών του αγώνα είχαμε έντονες βροχοπτώσεις και αυτό είχε αποτέλεσμα να δυσκολέψουν πολύ οι συνθήκες για τα πληρώματα. Νικητές, ποιοι άλλοι, από τους Loeb-Elena με την εργοστασιακή Citroen C4 WRC, που έκαναv ακόμα έναν καταπληκτικό αγώνα και τον οδηγό να φτάνει τις 50 νίκες στην καριέρα του στο WRC.

Η 1η μέρα ξεκίνησε για τους Γάλλους όπως ακριβώς αναμέναμε. Ο Loeb εξαπέλυσε επίθεση ώστε να πραγματοποιήσει τη μέγιστη δυνατή διαφορά στην αγαπημένη του επιφάνεια και το κατάφερε. Αν και αντιμετώπισε πρόβλημα με την φθορά των ελαστικών, όπως και όλοι, αυτό δεν τον εμπόδισε να γράψει εξαιρετικούς χρόνους και να δημιουργήσει μια διαφορά "ασφαλείας" από τους διώκτες του. Με το ίδιο μοτίβο συνέχισε και τις 2 επόμενες χωμάτινες ημέρες. Κορυφαίοι χρόνοι και παρά το πρόβλημα που αντιμετώπισε στην τελευταία ε.δ. της 2ης μέρας με την υπερθέρμανση του κινητήρα της C4, κατάφερε να κρατήσει την διαφορά μέχρι το τέλος και να πάρει τη νίκη, κάνοντας το 3 στα 3 για φέτος.

Στην 2η θέση τερμάτισαν οι Hirvonen-Lehtinen με το εργοστασιακό Ford Focus WRC. Στο τέλος της ασφάλτινης μέρας βρέθηκαν 1 λεπτό πίσω από τους νικητές, ενώ ήταν πίσω και από το 2ο πλήρωμα της Citroen. Στην συνέχεια, στις 2 χωμάτινες μέρες, πίεσαν όσο μπορούσαν, κάνοντας καλούς χρόνους, ενώ το πρόβλημα του Loeb, τους βοήθησε να ροκανίσουν την διαφορά. Όμως δεν κατάφεραν κάτι παραπάνω από αυτό, δηλαδή να διεκδικήσουν τη νίκη, και ο προβληματισμός στο στρατόπεδο της Ford είναι έντονος για την συνέχεια του πρωταθλήματος.

Η ευχάριστη έκπληξη του αγώνα ήρθε από τους P.Solberg-Mills με την ιδιωτική Citroen Xsara WRC. Ξεκίνησαν μέτρια τον αγώνα και στο τέλος της 1ης μέρας βρέθηκαν 5οι γενικής. Όταν το σκηνικό μεταφέρθηκε στο χώμα, εκεί κυριολεκτικά μεταμορφώθηκαν και γράφοντας εξαιρετικούς χρόνους, κερδίζοντας και 2 ε.δ., κατάφεραν να ανέβουν στο πόντιουμ, αποτέλεσμα που μόνο καλό μπορεί να κάνει στην ψυχολογία τους για την συνέχεια.

Το αντίθετο έγινε με τους 4ους γενικής, Sordo-Marti, με την 2η εργοστασιακή Citroen C4 WRC. Εξαιρετική εμφάνιση στην ασφάλτινη μέρα που τους έφερε 2ους γενικής στο τέλος αυτής. Στο χώμα όμως δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν τον ρυθμό των πρώτων και έτσι τους είδαμε να υποχωρούν στην 4η θέση, που όμως προσφέρει πολύτιμους βαθμούς στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Ακόμα ένα καλό αποτέλεσμα, 3ο στη σειρά για φέτος, για τους Wilson-Martin με το Ford Focus WRC της Stobart Motorsport που τερμάτισαν 5οι γενικής. Ο νεαρός Βρετανός σιγά σιγά αρχίζει να δείχνει κάποια καλά σημάδια για το μέλλον και μακάρι να συνεχίσει να βελτιώνεται και να τον δούμε ακόμα πιο ψηλά. Την πρώτη 8άδα συμπλήρωσαν οι, Rautenbach-Barritt με Citroen C4 WRC, Villagra-Perez Companc με το Ford Focus WRC της Munchi's στην πρώτη τους φετινή εμφάνιση, και Al Qassimi-Orr με το 3ο εργοστασιακό Ford Focus WRC.

Στην 9η θέση της γενικής βρίσκουμε τους νικητές του PWRC. O λόγος για τους Sandell-Axelsson με το Skoda Fabia S2000 της Red Bull. 2η νίκη στη σειρά και σίγουρα πλέον είναι το μεγάλο φαβορί για τον τίτλο, ενώ σε έναν πολύ δύσκολο αγώνα το νέο Fabia S2000 ανταποκρίθηκε υποδειγματικά! Η νίκη βέβαια δεν ήρθε χωρίς μάχη και μάλιστα μεγάλη. Οι Araujo-Ramalho με το Mitsubishi Lancer RS Evolution IX της Ralliart Italy πίεσαν εξ αρχής για τη νίκη και το κατάφεραν τις 2 πρώτες μέρες του αγώνα καθώς βρισκόταν 1οι στη μάχη του PWRC. Tην 3η μέρα όμως και στην πρότελευταία ε.δ του αγώνα αντιμετώπισαν πρόβλημα με το κιβώτιο του Lancer και έτσι έκοψαν ρυθμό για να μπορέσουν να τερματίσουν και έτσι αναπόφευκτα η νίκη πήγε στους Σουηδούς. 3οι στο PWRC και 11οι γενικής, οι Al Attiyah-Bernacchini με το Subaru Impreza WRX N14 που στις 2 χωμάτινες ημέρες ανέβασαν ρυθμό και πραγματοποίησαν καλούς χρόνους. 4οι στην κατηγορία τερμάτισαν οι Arai-McNeall με ακόμα ένα Subaru Impreza WRX N14 ενώ την πρώτη 5άδα τη κατηγορίας συμπλήρωσαν οι Neiksans-Dzirkalis με το Mitsubishi Lancer RS Evolution IX της Eλληνικής Vergina Inforally. 6oι στην κατηγορία και 1οι Κύπριοι, οι Τιμοθέου-Λάος με Subaru Impreza WRX N12.

Στο JWRC ξεκίνησαν μόλις 3 πληρώματα, τα οποία την ασφάλτινη μέρα του αγώνα εντυπωσίασαν με τις θέσεις τους στη γενική, πράγμα που οφείλεται στο ότι τα πληρώματα χρησιμοποιούσαν κανονικά ασφάλτινα ελαστικά εν αντιθέση με τους υπόλοιπους. Στις 2 ημέρες που ακολούθησαν, όπως ήταν φυσιολογικό, υποχώρησαν αρκετές θέσεις στη γενική. Καλύτερος συνδυασμός στην κατηγορία, οι Prokop-Tomanek με το Citroen C2 S1600. Έκαναν πολύ καλή εμφάνιση την 1η μέρα του αγώνα με αποτέλεσμα να δημιουργήσουν μεγάλη διαφορά από τα άλλα 2 πληρώματα και το μόνο που είχαν να κάνουν στην συνέχεια ήταν να διατηρήσουν την διαφορά όπως και έκαναν. 2οι τερμάτισαν οι Kosciuszko-Szczepaniak με το Suzuki Swift S1600 και 3οι οι Burkart-Koelbach με ίδιο αυτοκίνητο.

Άτυχοι και πάλι οι Latvala-Anttila με το 2ο εργοστασιακό Ford Focus WRC. Στο τέλος της 1ης μέρας ήταν 4οι γενικής, και στο ξεκίνημα της 2ης έγραψαν πολύ καλούς χρόνους. Στην 2η ε.δ. όμως και λόγω λάθος γραπτών είχαν έξοδο που τους κόστισε περίπου 21 λεπτά για να ξαναεπαναφέρουν το αυτοκίνητο στο δρόμο και μαζί κάθε ελπίδα για ένα καλό αποτέλεσμα. Στην συνέχεια έγραψαν κορυφαίους χρόνους αλλά το μόνο που κατάφεραν ήταν να ανέβουν στην 12η θέση της γενικής.

Ατυχία χτύπησε και τους H.Solberg-Menkerud με το Ford Focus WRC της Stobart. Kαθ' οδόν για την 1η ε.δ. του αγώνα είχαν μια σύγκρουση με ένα μικρό φορτηγό με αποτέλεσμα να μην μπορέσαν να εκκινήσουν την ημέρα. Ξεκίνησαν την 2η μέρα του αγώνα και κατάφεραν να ανέβουν στην 18η θέση της γενικής.

Ας δούμε και τις εγκαταλείψεις του αγώνα. Μια έξοδος στην τελευταία ε.δ του αγώνα στέρησε στους Ogier-Ingrassia με την Citroen C4 WRC την 5η θέση της γενικής μετά από πολύ καλή εμφάνιση, ενώ για τον ίδιο λόγο αλλά στην 12η ε.δ εγκατέλειψαν οι Novikov-Moscatt με ακόμα μια Citroen C4 WRC επίσης μετά από πολύ καλή εμφάνιση και ενώ βρισκόταν 7οι γενικής. Στο PWRC, οι Θωμάς-Prevot, νικητές του Pirelli Star Driver για την Μέση Ανατολή, οδήγησαν πολύ εντυπωσιακά ένα Mitsubishi Lancer RS Evolution IX και ανέβηκαν 5οι στο PWRC αλλά στην 9η ε.δ. αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν από πρόβλημα στην αντλία βενζίνης. Οι Semerad-Ceplecha, με ίδιο αυτοκίνητο εγκατέλειψαν στην 12η ε.δ. από πρόβλημα στο κιβώτιο, ενώ οι Campedelli-Fappani με ακόμα ένα Mitsubishi Lancer RS Evolution IX εγκατέλειψαν στην τελευταία ε.δ. του αγώνα από μηχανικό πρόβλημα.

Κάπως έτσι εξελίχθηκε αγωνιστικά η επιστροφή του ράλλυ Κύπρου στο WRC. Oργανωτικά ο αγώνας είχε κάποια προβλήματα, όπως οι σχεδόν "πλυμμήρες" στο σέρβις παρκ λόγω των βροχοπτώσεων αλλά και η ελλειπής φύλαξη των ε.δ, με χαρακτηριστικότερο γεγονός το τζιπ που βρισκόταν κάθετα στην ε.δ. και ο Ogier απέφυγε πραγματικά οριακά.

Επόμενος αγώνας του θεσμού, το χωμάτινο Ράλλυ Πορτογαλίας, στις 2-5 Απριλίου.


Αποτελέσματα



Rally Cyprus 2009 - Final Classification
# Entry
Car
Gr.
Cat.
Time
Penalty
Diff.
Diff. pr.
Km/h
s/km
1. Loeb S. - Elena D.
#1 Citroen C4 WRC
M
A8
4:50:34.7

68.6
2. Hirvonen M. - Lehtinen J.
#3 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
4:51:01.9
+27.2
(+27.2)
68.5
0.08
3. Solberg P. - Mills P.
#11 Citroen Xsara WRC

A8
4:52:24.1
+1:49.4
(+1:22.2)
68.1
0.33
4. Sordo D. - Marti M.
#2 Citroen C4 WRC
M
A8
4:53:01.0
+2:26.3
(+36.9)
68.0
0.44
5.

Wilson M. - Martin S.
#5 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
4:57:15.7
+6:41.0
(+4:14.7)
67.0
1.21
6.

Rautenbach C. - Barritt D.
#8 Citroen C4 WRC
M
A8
5:01:46.6
+11:11.9
(+4:30.9)
66.0
2.02
7.

Villagra F. - Perez Companc J.
#9 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
5:03:53.2
+13:18.5
(+2:06.6)
65.6
2.40
8.

Al-Qassimi K. - Orr M.
#14 Ford Focus RS WRC 08

A8
5:04:18.8
+13:44.1
(+25.6)
65.5
2.48
9.

Sandell P. - Axelsson E.
#146 Škoda Fabia S2000

N4
5:10:11.3
+19:36.6
(+5:52.5)
64.2
3.54
10.

Araujo A. - Ramalho M.
#147 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
5:10:29.6
+19:54.9
(+18.3)
64.2
3.60
11.

Al-Attiyah N. - Bernacchini G.
#144 Subaru Impreza Sti N14

N4
5:11:10.1
+20:35.4
(+40.5)
64.0
3.72
12.

Latvala J. - Anttila M.
#4 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
5:13:09.0
0:10
+22:34.3
(+1:58.9)
63.7
4.08
13.

Arai T. - MacNeall G.
#133 Subaru Impreza Sti N14

N4
5:18:45.4
+28:10.7
(+5:36.4)
62.5
5.09
14.

Prokop M. - Tománek J.
#38 Citroen C2 S1600

A6
5:20:54.0
+30:19.3
(+2:08.6)
62.1
5.48
15.

Neiksans A. - Dzirkalis P.
#140 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
5:21:46.6
2:20
+31:11.9
(+52.6)
62.4
5.64
16.

Timotheou C. - Laos S.
#160 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
5:22:01.7
+31:27.0
(+15.1)
61.9
5.68
17.

Kosciuszko M. - Szczepaniak M.
#32 Suzuki Swift S1600

A6
5:22:30.8
+31:56.1
(+29.1)
61.8
5.77
18.

Solberg H. - Menkerud C.
#6 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
5:23:38.8
+33:04.1
(+1:08.0)
61.6
5.97
19.

Sauvan F. - Gorczyca T.
#137 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
5:39:10.2
+48:35.5
(+15:31.4)
58.7
8.78
20.

Burkart A. - Kölbach M.
#31 Suzuki Swift S1600

A6
5:40:42.9
+50:08.2
(+1:32.7)
58.5
9.06
21.

Mayer G. - Tagai R.
#138 Subaru Impreza STi

N4
5:42:27.4
+51:52.7
(+1:44.5)
58.2
9.37
22.

Velissariou E. - Onisiforou T.
#64 Subaru Impreza WRX STi

N4
5:47:03.4
5:00
+56:28.7
(+4:36.0)
58.2
10.20
23.

Linari G. - Cecchi A.
#134 Subaru Impreza WRX STi

N4
5:58:12.3
+1:07:37.6
(+11:08.9)
55.6
12.22
24.

Valdes Lopez E. - Lucas Coll D.
#136 Subaru Impreza WRX STi

N4
6:05:18.7
+1:14:44.0
(+7:06.4)
54.5
13.50


Video


Rally Cyprus 2009


Rally Cyprus 2009


Rally Cyprus 2009


Rally Cyprus 2009