Loeb - Elena Oλοκληρώθηκε και ο 4ος γύρος του WRC. Aυτή τη φορά οικοδεσπότης, η Πορτογαλία και οι φανταστικές χωμάτινες ε.δ. της χώρας με τους θεατές να βρίσκονται σε κάθε γωνιά αυτών. Το ότι οι Loeb-Elena με την εργοστασιακή Citroen C4 WRC, κέρδισαν τον αγώνα και κάναν το 4 στα 4 φέτος, μάλλον δεν ξαφνιάζει πολλούς, αλλά ο τρόπος που πήραν την νίκη σίγουρα είναι εντυπωσιακός και αυξάνει τον προβληματισμό στα αντίπαλα στρατόπεδα.

Ενημέρωση


Ξεκίνημα του αγώνα λοιπόν, και το Γαλλικό πλήρωμα μόλις στην 2η ε.δ. του αγώνα, υπέπεσε σε ένα από τα σπάνια οδηγικά λάθη που κάνει με αποτέλεσμα να χάσει περίπου μισό λεπτό. Αυτό τους κόστισε αρκετές θέσεις στη γενική αλλά με μια επίθεση διαρκείας τις επόμενες 2 μέρες του αγώνα, όχι απλά κάλυψαν τη διαφορά, αλλά κατάφεραν στο τέλος της 2η μέρας να έχουν και μια σχετική διαφορά ασφαλείας από τους διώκτες τους. Έτσι το μόνο που είχαν να κάνουν την 3η μέρα ήταν να την διατηρήσουν και να φτάσουν σε μια πολύ σημαντική νίκη. Ήδη το 4 στα 4 έχει γίνει, και μένει να δούμε πόσα ακόμα ρεκόρ θα δούμε από το Γαλλικό πλήρωμα μέχρι το τέλος του έτους.

Στην 2η θέση τερμάτισαν οι Hirvonen-Lehtinen με το εργοστασιακό Ford Focus WRC. Έκαναν ότι περνούσε από τα χέρια τους ώστε να εκμεταλλευτούν το λάθος του Loeb την 1η μέρα αλλά δεν κατάφεραν να τον κρατήσουν πίσω τους. Μάλιστα ο οδηγός παραδέχτηκε ότι απλά δεν μπορούσαν να πάνε πιο γρήγορα και ότι δεν μπορούν να κάνουν κάτι παραπάνω. Ας ελπίσουμε η είσοδος των S2000 ως η κορυφαία κατηγορία του WRC τα επόμενα χρόνια, να μπορέσει να "ανακατέψει την τράπουλα" όσον αφορά το θέμα του συναγωνισμού καθώς με την υπάρχουσα κατάσταση το ενδιαφέρον του κόσμου τείνει να φθείνει!

Άλλος ένας τερματισμός στο πόντιουμ για τους Sordo-Marti με την 2η εργοστασιακή Citroen C4 WRC. H σταθερότητα του Ισπανικού πληρώματος είναι εντυπωσιακή καθώς σχεδόν πάντα προσφέρουν, και μάλιστα πολλούς, πολύτιμους βαθμούς στην ομάδα της Citroen που ήδη βρίσκεται σε θέση ισχύος και για το πρωτάθλημα Κατασκεαστών. Επίσης αρχίζουν να δείχνουν και την ταχύτητα τους και στο χώμα καθώς οι χρόνοι τους σε πολλές ε.δ. είναι κορυφαίοι.

Στην 4η θέση βρέθηκαν οι P.Solberg-Mills με την Citroen Xsara WRC. Κινήθηκαν πολύ γρήγορα σε όλη την διάρκεια του αγώνα και ίσως χωρίς κάποια προβληματάκια κυρίως στο set up του αυτοκινήτου να τους βλέπανε ακόμα πιο κοντά στο πόντιουμ. Το σημαντικό πάντως είναι ότι ο Νορβηγός μπορεί να μην βρίσκεται σε εργοστασιακό μπάκετ αλλά επιτέλους βρήκε ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο που ως τώρα του έχει προσφέρει 3 τερματισμούς σε 3 αγώνες και μάλιστα σε καλές θέσεις στη γενική.

Μια θέση πίσω τερμάτισαν οι H.Solberg-Menkerud με το Ford Focus WRC της Stobart Motorsport. Στο τέλος της 2ης μέρας βρέθηκαν να έχουν μεγάλη μάχη για την θέση, και ενώ αρχικά έδειχναν ότι δεν θα καταφέρουν να την πάρουν, καθώς αντιμετώπισαν ένα πρόβλημα με το παρμπρίζ του αυτοκινήτου που θόλωνε, τελικά εκμεταλλεύτηκαν την εγκατάλειψη του αντιπάλου τους και πήραν ένα καλό αποτέλεσμα.

Την βαθμολογούμενη 8άδα συμπλήρωσαν οι, Ostberg-Unnerud με το Subaru Impreza WRC, Villagra-Diaz με το Ford Focus WRC της Munchi's, και Αl Qassimi-Orr με το 3ο εργοστασιακό Ford Focus WRC.

O αγώνας προσμετρούσε και για τα 2 παράπλευρα πρωταθλήματα της FIA, το PWRC και το JWRC. Στο PWRC μεγάλοι νικητές αναδείχτηκαν οι τοπικοί Araujo-Ramalho με το Mitsubishi Lancer RS Evolution IX. Kινήθηκαν πολύ γρήγορα σε έναν αγώνα που γνωρίζουν καλά, δεν έκαναν λάθη, και πήραν τη νίκη που τους φέρνει να προηγούνται στην βαθμολογία του πρωταθλήματος. Η 2η θέση κρίθηκε κυριολεκτικά στην τελευταία ε.δ. του αγώνα. Σε αυτήν, οι Brynildsen-Giraudet με το Mitsubishi Lancer RS Evolution IX, μπήκαν με διαφορά 1''5 υπέρ τους αλλά αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα με το διαφορικό που τους κόστισε την θέση καταλήγωντας 3οι, ενώ αντιθέτως η 2η θέση ήρθε σαν δώρο για τους Prokop-Tomanek με ίδιο αυτοκίνητο που δεν πίστευαν ότι μπορούσαν να καλύψουν την διαφορά στην πολύ μικρή σούπερ ε.δ. του αγώνα. Και τα 2 πληρώματα πάντως κινήθηκαν πολύ γρήγορα σε όλη την διάρκεια του αγώνα και πρόσφεραν πλούσιο θέαμα.

Στο JWRC, οι Kosciuszko-Szczepaniak με το Suzuki Swift S1600 μάλλον πηραν μια έυκολη νίκη, ελλείψει σοβαρού αντιπάλου, αλλά πολύ σημαντική καθώς με αυτήν ισοβαθμούν στην 1η θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος. Τους ακολούθησαν οι Abbring-Mombaerts με Renault Clio R3 και Weijs- De Gandt με Citroen C2 S1600.

O αγώνας της Πορτογαλίας ήταν και ο πρώτος από τους 6 που θα κάνουν οι νικητές του διαγωνισμού Pirelli Star Driver για το 2008. Η Ralliart Ιtaly παρείχε στα 5 πληρώματα από ένα latest spec Μitsubishi Lancer RS Evolution X, όπως θα γίνει και στους υπόλοιπους 5 αγώνες που θα συμμετέχουν. Απο πλευράς ταχύτητας αυτοί που ξεχώρισαν ήταν οι Φιλανδοί Nikara-Kalliolepo που μέχρι και την 5η ε.δ. ήταν 3οι Ν/4 αλλά εκεί αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν από πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου. Ξαναξεκίνησαν με super rally αλλά το μόνο που κατάφεραν ήταν να τερματίσουν στην τελευταία θέση της γενικής. Επίσης καλές εμφανίσεις, για τους Θωμά-Prevot που έφτασαν μέχρι και 6οι στην Ν/4 αλλά στην 10η ε.δ. εγκατέλειψαν από έξοδο, και Tapper-Judd που βρέθηκαν μέχρι και 4οι στο PWRC, αλλά την 2η μέρα αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν προσωρινά από πρόβλημα στην υδραυλική υποβοήθηση, ξεκινώντας την Κυριακή με super rally μόνο για να τερματίσουν.

Στις εγκαταλείψεις του αγώνα, σίγουρα ξεχωρίζει η έξοδος των Latvala-Anttila με το εργοστασιακό Ford Focus WRC στην 4η ε.δ. του αγώνα και ενώ βρισκόταν 1οι γενικής. Το Φιλανδικό πλήρωμα δείχνει να έχει την ταχύτητα που χρειάζεται για να διεκδικήσει νίκες αλλά να μην έχει την διάρκεια στην απόδοση του. Τα λάθη έρχονται εύκολα και αυτό στοιχίζει πολύτιμους βαθμούς στην ομάδα του. Άτυχοι και οι Wison-Martin με το Ford Focus WRC της Stobart που ενώ έδειχναν να παίρνουν την 5η θέση, είχαν έξοδο στην 17η ε.δ του αγώνα που τους ανάγκασε να σταματήσουν εκεί. 8οι γενικής βρέθηκαν μέχρι και την 14η ε.δ. οι Novikov-Moscatt με την Citroen C4 WRC αλλά στην επόμενη και αυτοί είχαν έξοδο που τους ανάγκασε να σταματήσουν την προσπάθεια τους. Εγκατέλιψη και μάλιστα με ολική κατστροφή του αυτοκινήτου και για τους Rautenbach-Barritt με την Citroen C4 WRC, που μετά από έξοδο που είχαν στην 17η ε.δ, το αυτοκίνητο τυλίχτηκε στις φλόγες.

Επιστροφή στην ενεργό δράση για τους Gronholm-Rautiainen που εμφανίστηκαν στον αγώνα με ένα Subaru Impreza WRC προετοιμασμένο από την Prodrive. H εμφάνιση τους, χορηγία του Υπουργείου Τουρισμού της Πορτογαλίας, μόνο επιτυχημένη μπορεί να χαρακτηριστεί καθώς στο τέλος της 1ης μέρας θα μπορούσαν να βρίσκονται και 2οι γενικής! Στην 8η ε.δ. όμως έιχαν μια έξοδο που τους ανάγκασε σε εγκατάλειψη καώς η ανάρτηση του αυτοκινήτου υπέστη σοβαρή ζημιά.

Στο PWRC οι εγκαταλείψεις ξεκίνησαν από το shakedown όπου οι Sousa-Carvalho με το Fiat Grande Punto S2000 και Τarabus-Schovanek με ίδιο αυτοκίνητο, είχαν έξοδο και οι ζημιές ήταν τέτοιες που δεν τους επέτρεψε να ξεκινήσουν τον αγώνα. Εγκατάλειψη από έξοδο και για τους νικητές των 2 προηγούμενων αγώνων, Sandell-Axelsson με το Skoda Fabia S2000, στην 2η μόλις ε.δ. του αγώνα. Εντυπωσιακή εμφάνιση μέχρι και την 3η ε.δ. για τους τοπικούς Magalhaes-Magalhaes με Peugeot 207 S2000 που ήταν 1οι στο PWRC αλλά εγκατέλειψαν από υπερθέρμανση στο κινητήρα. Στην 14η ε.δ. εγκατέλειψαν και οι Flodin-Bergsten με Subaru Impreza WRX N14 από έξοδο μετά από λάθος άκουσμα των σημειώσεων από τον οδηγό. Στην 8η ε.δ. εγκατέλειψαν από πρόβλημα στον κινητήρα και οι Neiksans-Dzirkalis με το Mitsubishi Lancer RS Evolution IX, συμμετοχή της Ελληνικής Vergina Inforally.

Eπόμενος αγώνας, το επίσης χωμάτινο Ράλλυ Αργεντινής στις 24-26 Απριλίου.

Αποτελέσματα







Rally de Portugal 2009 - Overall
# Entry
Car
Gr.
Cat.
Time
Penalty
Diff.
Diff. pr.
Km/h
s/km
1. Loeb S. - Elena .D
#1 Citroen C4 WRC
M
A8
3:53:13.1

93.0
2. Hirvonen M. - Lehtinen J.
#3 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
3:53:37.4
+24.3
(+24.3)
92.8
0.07
3. Sordo D. - Marti M.
#2 Citroen C4 WRC
M
A8
3:54:58.5
+1:45.4
(+1:21.1)
92.3
0.29
4. Solberg P. - Mills P.
#11 Citroen Xsara WRC

A8
3:55:57.7
+2:44.6
(+59.2)
91.9
0.46
5. Solberg H. - Menkerud C.
#6 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
3:58:59.4
+5:46.3
(+3:01.7)
90.7
0.96
6. Ostberg M. - Unnerud O.
#16 Subaru Impreza WRC 08

A8
3:59:33.9
0:20
+6:20.8
(+34.5)
90.6
1.05
7. Villagra F. - Diaz J.
#9 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
4:06:12.6
0:10
+12:59.5
(+6:38.7)
88.1
2.16
8. Al-Qassimi K. - Orr M.
#14 Ford Focus RS WRC 08

A8
4:11:34.8
0:10
+18:21.7
(+5:22.2)
86.2
3.05
9. Araujo A. - Ramalho M.
#147 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:15:31.6
+22:18.5
(+3:56.8)
84.9
3.70
10.

Prokop M. - Tománek J.
#131 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:16:38.7
+23:25.6
(+1:07.1)
84.5
3.89
11.

Brynildsen E. - Giraudet D.
#149 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:16:44.7
0:50
+23:31.6
(+6.0)
84.7
3.91
12. Gassner jr. H. - Wustenhagen K.
#75 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:21:37.4
+28:24.3
(+4:52.7)
82.9
4.72
13. Kosciuszko M. - Szczepaniak M.
#32 Suzuki Swift S1600

A6
4:22:38.6
+29:25.5
(+1:01.2)
82.6
4.89
14. Pascoal V. - Castro M.
#70 Peugeot 207 S2000

N4
4:23:58.1
+30:45.0
(+1:19.5)
82.1
5.11
15. Teodosio V. - Conde P.
#74 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:24:03.3
+30:50.2
(+5.2)
82.1
5.12
16. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.
#150 Subaru Impreza Sti N14

N4
4:26:09.2
+32:56.1
(+2:05.9)
81.5
5.47
17. Ogier S. - Ingrassia J.
#12 Citroen C4 WRC

A8
4:26:59.3
0:10
+33:46.2
(+50.1)
81.3
5.61
18. Rodrigues P. - Araujo D.
#79 Subaru Impreza WRX STi

N4
4:28:15.7
0:20
+35:02.6
(+1:16.4)
80.9
5.82
19. Abbring K. - Mombaerts E.
#37 Renault Clio R3

R3
4:28:45.1
0:40
+35:32.0
(+29.4)
80.9
5.90
20. Tanak O. - Kraag K.
#73 Subaru Impreza WRX STi

N4
4:29:05.4
+35:52.3
(+20.3)
80.6
5.96
21. Lopes A. - Janela J.
#68 Subaru Impreza WRX STi

N4
4:29:11.9
+35:58.8
(+6.5)
80.5
5.97
22. Weijs H. - De Gandt B.
#36 Citroen C2 S1600

A6
4:32:01.3
0:30
+38:48.2
(+2:49.4)
79.9
6.44
23. Williams J. - Gwynn G.
#62 Mitsubishi Lancer Evo X

N4
4:32:50.8
0:10
+39:37.7
(+49.5)
79.5
6.58
24. Griotti L. - Bonato C.
#34 Renault Clio R3

R3
4:37:48.7
+44:35.6
(+4:57.9)
78.0
7.40
25. Breen C. - Roberts G.
#90 Ford Fiesta ST

N3
4:38:34.6
+45:21.5
(+45.9)
77.8
7.53
26.

Peták J. - Benešová A.
#85 Citroen C2 S1600

A6
4:39:43.5
+46:30.4
(+1:08.9)
77.5
7.72
27.

Cardoso L. - Rodrigues J.
#78 Mitsubishi Lancer Evo VIII

N4
4:39:46.5
+46:33.4
(+3.0)
77.5
7.73
28. Tapper M. - Judd J.
#65 Mitsubishi Lancer Evo X

N4
4:41:21.2
+48:08.1
(+1:34.7)
77.1
7.99
29. Lousado R. - Assuncao L.
#82 Mitsubishi Lancer Evo VIII

N4
4:42:03.3
+48:50.2
(+42.1)
76.9
8.11
30. Anglade P. - Rohm B.
#89 Ford Fiesta ST

N3
4:43:08.3
+49:55.2
(+1:05.0)
76.6
8.29
31. Linari G. - Cecchi A.
#134 Subaru Impreza STi

N4
4:43:39.3
+50:26.2
(+31.0)
76.4
8.37
32. Pereira N. - Silva N.
#76 Subaru Impreza WRX STi

N4
4:45:06.7
0:50
+51:53.6
(+1:27.4)
76.3
8.62
33. Gill G. - Senior D.
#148 Subaru Impreza Sti N14

N4
4:46:25.3
+53:12.2
(+1:18.6)
75.7
8.83
34. Bettega A. - Scattolin S.
#39 Renault Clio R3

R3
4:49:23.1
+56:10.0
(+2:57.8)
74.9
9.33
35. Leite F. - Ramalho L.
#77 Seat Leon Cupra R

A8
4:53:56.5
+1:00:43.4
(+4:33.4)
73.8
10.08
36. Coutinho M. - Babo M.
#84 Mitsubishi Lancer Evo VI

N4
4:56:00.9
+1:02:47.8
(+2:04.4)
73.2
10.43
37. Al-Mansoori A. - Duffy K.
#94 Ford Fiesta ST

N3
4:58:57.6
+1:05:44.5
(+2:56.7)
72.5
10.92
38. Semerád M. - Ceplecha B.
#64 Mitsubishi Lancer Evo X

N4
5:00:32.7
+1:07:19.6
(+1:35.1)
72.1
11.18
39. Bertolotti S. - Celestini L.
#33 Suzuki Swift S1600

A6
5:04:38.9
+1:11:25.8
(+4:06.2)
71.2
11.86
40. Ramos J. - Carvalho J.
#87 Renault Clio RS

N3
5:05:44.9
0:40
+1:12:31.8
(+1:06.0)
71.1
12.04
41. Nikara J. - Kalliolepo J.
#63 Mitsubishi Lancer Evo X

N4
5:07:26.7
+1:14:13.6
(+1:41.8)
70.5
12.32




































































































Video



Rally Portugal 2009 - Ourique 1 (Part 1)



Rally Portugal 2009 - Ourique 1 (Part 2)



Rally Portugal 2009



Rally Portugal 2009 - Η έξοδος του Latvala