O 6oς γύρος του WRC ολοκληρώθηκε στην γειτονική Ιταλία, και πιο συγκεκριμένα στις χωμάτινες ε.δ. της Σαρδηνίας. Εκεί είχαμε. για πρώτη φορά φέτος, διαφορετικούς νικητές. Οι Latvala-Anttila με το εργοστασιακό Ford Focus WRC κατάφεραν να σημειώσουν μια πολύ σημαντική νίκη τόσο για την ομάδα της Ford αλλά κυρίως για τους ίδιους μετά από την αμφισβήτηση στο πρόσωπό τους τον τελευταίο καιρό. Το ότι ο 24χρονος Φιλανδός είναι ένα από τα μεγάλα ταλέντα του χώρου είναι κάτι παραπάνω από εμφανές. Το θέμα ήταν αν θα μπορούσε να μετουσιώσει αυτό το ταλέντο σε νίκες και όχι μόνο σε κάποιους εξαιρετικούς χρόνους σε μερικές ε.δ. μέχρι να κάνει το λάθος, το οποίο έκανε συχνά φέτος. Η αμφισβήτηση ήταν λογικό επακόλουθο αλλά με την νίκη στη Σαρδηνία το πλήρωμα, τουλάχιστον, έβαλε φρένο σε αυτό! 

Ενημέρωση



O 6oς γύρος του WRC ολοκληρώθηκε στην γειτονική Ιταλία, και πιο συγκεκριμένα στις χωμάτινες ε.δ. της Σαρδηνίας. Εκεί είχαμε. για πρώτη φορά φέτος, διαφορετικούς νικητές. Οι Latvala-Anttila με το εργοστασιακό Ford Focus WRC κατάφεραν να σημειώσουν μια πολύ σημαντική νίκη τόσο για την ομάδα της Ford αλλά κυρίως για τους ίδιους μετά από την αμφισβήτηση στο πρόσωπό τους τον τελευταίο καιρό.

Το ότι ο 24χρονος Φιλανδός είναι ένα από τα μεγάλα ταλέντα του χώρου είναι κάτι παραπάνω από εμφανές. Το θέμα ήταν αν θα μπορούσε να μετουσιώσει αυτό το ταλέντο σε νίκες και όχι μόνο σε κάποιους εξαιρετικούς χρόνους σε μερικές ε.δ. μέχρι να κάνει το λάθος, το οποίο έκανε συχνά φέτος. Η αμφισβήτηση ήταν λογικό επακόλουθο αλλά με την νίκη στη Σαρδηνία το πλήρωμα, τουλάχιστον, έβαλε φρένο σε αυτό!

Ο αγώνας ξεκίνησε ιδανικά για τον Latvala καθώς την 1η μέρα εκκινούσε 7ος, με αποτέλεσμα να βρίσκει "καθαρισμένο" δρόμο μπροστά του και να σημειώνει εξαιρετικούς χρόνους που τον έφεραν στην 1η θέση της γενικής, εκμεταλλευόμενος και τα παιχνίδια στρατηγικής στην τελευταία ε.δ. της ημέρας μεταξύ Loeb και Hirvonen, με σημαντική διαφορά από αυτούς. Την 2η μέρα, παρά του ότι δεν κατάφερε να κερδίσει ούτε μια ε.δ., συνέχισε να βρίσκεται 1ος αλλά με την διαφορά να μειώνεται δραστικά από τον Hirvonen και να φτάνει κάτω από τα 10''. Και ενώ όλοι πίστευαν ότι την 3η μέρα θα δωθούν εντολές από την Ford ώστε ο 1ος οδηγός της ομάδας, ο Hirvonen, να περάσει 1ος, αυτό δεν έγινε τελικά και επιπλεόν στις ε.δ. εμφανίστηκε το πρόβλημα με την σκόνη να παραμένει για αρκετή ώρα στον αέρα λόγω άπνιας και έτσι ό μοναδικός που δεν είχε πρόβλημα ορατότητας ήταν ο Latvala. Μόλις στην 1η ε.δ. της τελευταίας μέρας αύξησε την διαφορά στα σχεδόν 40'' και μετά το μόνο που είχε να κάνει ήταν να προφυλάξει το αυτοκίνητο ώστε να φτάσει στον τερματισμό και να πάρει αυτήν την τόσο σημαντική νίκη.

Στην 2η θέση της γενικής τερμάτισαν οι Hirvonen-Lehtinen με το έταιρο εργοστασιακό Ford Focus WRC. Έτσι η Ford έκανε το 1-2 και μειώνει σημαντικά την διαφορά από την Citroen στη βαθμολογία των κατασκευαστών. Ο Hirvonen όμως μόνο ευχαριστημένος δεν έμεινε από την εξέλιξη του αγώνα καθώς με τον Loeb πίσω στην κατάταξη του αγώνα έχασε μια πολύ καλή ευκαιρία να πάρει μια νίκη που ίσως να τον ξανάβαζε στο παιχνίδι του τίτλου. Για αυτό όμως δεν φτάει ο ίδιος καθώς με το πρόβλημα της ορατότητας στις ε.δ. της 3ης μέρας, ουσιαστικά δεν είχε πιθανότητες για την νίκη, παρά μόνο με εντολές της Ford, που ίσως με τέτοιες συνθήκες να ήταν παρακινδυνευμένες.

Το πόντιουμ του αγώνα συμπλήρωσαν τελικά οι P.Solberg-Mills με την Citroen Xsara WRC. Έκαναν έναν καλό αγώνα, σημειώνοντας εξαιρετικούς χρόνους σε κάποιες ε.δ. παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν με το αυτοκίνητο. Πιο συγκεκριμένα, στις μεγάλες ε.δ. του αγώνα, το αυτοκίνητο παρουσίαζε πρόβλημα υπερθέρμανσης με αποτέλεσμα να χάνει σε ισχύ ο κινητήρας. Βέβαια να αναφέρουμε ότι στην 3η θέση βρέθηκε μετά την επιβολή ποινής στον Loeb, καθώς μετά την μάχη που είχαν για την θέση την 3η μέρα επικράτησε ο Γάλλος. Παρ' όλα αυτά μόνο σαν επιτυχία θα μπορούσε να θεωρηθεί η 3η θέση ιδιαίτερα με τα προβλήματα που αντιμετώπισαν.

Ο συγκεκριμένος αγώνας θα μπρούσαμε να πούμε ότι "γύρισε την πλάτη" στους Loeb-Elena με την εργοστασιακή Citroen C4 WRC. Για ακόμα έναν αγώνα έδειξαν ότι "έχουν" την νίκη και η στρατηγική που ακολούθησαν έδειχνε ότι την τελευταία μέρα θα την διεκδικούσαν στα ίσια! Αυτό που τους χάλασε τα σχέδια όμως ήταν ένα κλατάρισμα στην 11η ε.δ. του αγώνα. Ο Loeb το αντιλήφθηκε νωρίς και μη θέλοντας να κάνει την υπόλοιπη ε.δ. με κλαταρισμένο λάστιχο, ρισκάρωντας πιθανές ζημιές στο αυτοκίνητο, αποφάσισε να σταματήσει να το αλλάξει. Το πλήρωμα χρειάστηκε για την αλλαγή ελαστικού τον κυριολεκτικά απίστευτο χρόνο του σχεδόν 1 λεπτού! Παρά την αστραπιαία αλλαγή ελαστικού το χαμένο λεπτό στην ουσία τους έβγαλε εκτός τροχιάς νίκης. Εκτός αυτού η FIA αποφάσισε να "διερευνήσει" την αλλαγή ελαστικού του πληρώματος μέσω της in-car κάμερας της C4, όπου διαπίστωσε παρατυπίες σχετικά με το πότε έλυσαν και έδεσαν τι ζώνες τους κατά την διάρκεια του περιστατικού και αποφάσισαν να τους επιβάλουν ποινή 2 λεπτών. Έτσι το μόνο που μπόρεσαν να πάρουν από τον αγώνα ήταν οι βαθμοί της 4ης θέσης.

Στην 5η θέση της γενικής βρέθηκαν μετά από πολύ καλή εμφάνιση οι Novikov-Moscatt με την Citroen C4 WRC του Citroen Junior Team. Και για αυτούς ήταν ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα καθώς καθ' όλη την διάρκεια της χρονιάς έγραφαν καλούς χρόνους αλλά δεν μπορούσαν να τους συνδυάσουν με έναν καλό τερματισμό. Το αποτέλεσμα ήρθε αυτή τη φορά και ήταν συνέπεια πιο "στρωτού" οδηγήματος με πιο καθαρές γραμμές χωρίς βέβαια να χάνει σε ταχύτητα. Πολύ σημαντικό αποτέλεσμα καθώς το πλήρωμα βρίσκεται σε αναζήτηση μπάτζετ για την συνέχεια του πρωταθλήματος.

Ακόμα ένας τερματισμός στους βαθμούς για τους Wilson-Martin με το Ford Focus WRC της Stobart Motorsport. O αγώνας δεν ξεκίνησε καλά για το πλήρωμα καθώς την 1η μέρα αντιμετώπισαν πρόνλημα με το κιβώτιο του Focus. Aυτό δεν τους επέτρεψε να γράψους τους χρόνους που ήθελαν και να βρίσκονται σχετικά πίσω στην κατάταξη, 9οι γενικής, στο τέλος αυτής. Στην συνέχεια όταν το πρόβλημα διορθώθηκε, ανέβασαν ρυθμό, και εκμεταλλευόμενοι τον "καταποντισμό" των ιδιωτών μπροστά τους έφτασαν ως την 6η θέση στο τέλος του αγώνα.

Τα προβλήματα δεν έλειψαν και για τους Ostberg-Engan με το Subaru Impreza WRC της Αdapta. Eώς και την 11η ε.δ. πραγματοποιούσαν εξαιρετική εμφάνιση με αποτέλεσμα να βρίσκονται 6οι γενικής ελάχιστα δεύτερα πίσω από τον Novikov και να δείχνουν ότι μπορούν να διεκδικήσουν στα ίσια την 5η θέση. Στην 12η ε.δ. όμως αντιμετώπισαν ένα πρόβλημα με το αυτοκίνητο και σταμάτησαν μέσα στην ε.δ. για να το επιδιορθώσουν χάνοντας πάνω από 10 λεπτά και τις όποιες ελπίδες για μια διάκριση. Η 7η θέση ήταν ένα καλό αποτέλεσμα αναλογιζόμενοι τα προβλήματα που αντιμετώπισαν αλλά και του ότι κατάφεραν να κρατήσουν πίσω τους τον H.Solberg για μόλις 0''6.

Οι H.Solberg-Menkerud με το Ford Focus WRC της Stobart Motorsport αντιμετώπσιαν και αυτοί σωρεία προβλημάτων στον αγώνα. Aρχικά στην 5η ε.δ. αναδίπλωσε το καπό του Focus το οποίο ευτυχώς αμέσως μετά "ξεκόλλησε" εντελώς από το αυτοκίνητο επιτρέποντας την σωστή ορατότητα στο πλήρωμα κοστίζοντας του μόλις λίγα δεύτερα. Και ενώ συνέχιζαν να διεκδικούν την 5η θέση, στην 11η ε.δ. αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν από σπασμένη ανάρτηση. Συνέχισαν με super rally την τελευταία μέρα αλλά το μόνο που κατάφεραν ήταν να πιέσουν για την 7η θέση φτάνοντας πολύ κοντά σε αυτή αλλά μην καταφέρνοντας να την πάρουν.

Στην 9η θέση της γενικής βρέθηκαν οι νικητές του PWRC, Al Attiyah-Bernacchini με το Subaru Impreza WRX N15 μετά από καταπληκτική εμφάνιση. Η μάχη για την νίκη ήταν πραγματικα συγκλονιστική καθώς ο οδηγός από την Μέση Ανατολή κατάφερε να την εξασφαλίσει στην τελευταία ε.δ. του αγώνα. Πριν από αυτήν, οι Sandell-Axelsson με το Skoda Fabia S2000 οι οποίοι επίσης κινήθηκαν πολύ γρήγορα, ήταν μπροστά για μόλις 4''. Ο Al Attiyah όμως στην τελευταία ε.δ. "απογείωσε" το Impreza και γράφοντας έναν καταπληκτικό χρόνο (σχεδόν 30'' ταχύτερο χρόνο από το ταχύτερο πλήρωμα PWRC στο πρώτο πέρασμα της ε.δ.), κατάφερε να "κλέψει" τη νίκη για μόλις 1''5. Έτσι παίρνει την 2η του συνεχόμενη νίκη στον θεσμό και μπάινει και αυτός στην διεκδίκηση του τίτλου περνώντας 1ος στη βαθμολογία. Η 2η θέση στο PWRC σίγουρα δεν ικανοποιεί τον Sandell έτσι όπως εξελίχθηκε ο αγώνας αλλά τον διατηρεί σε τροχιά τίτλου καθώς παραμένει 3ος στη βαθμολογία σε απόσταση βολής από τον Al Attiyah. Στην 3η θέση του PWRC τερμάτισαν οι Araujo-Ramalho με το Mitsubishi Lancer RS Evolution IX αντιμετωπίζοντας αρκετά προβλήματα κατά την διάρκεια του αγώνα, κυρίως με την αντλία βενζίνης. Και αυτοί βρίσκονται ψηλά στη βαθμολογία, στην 2η θέση, και δείχνουν ότι θα είναι από τους διεκδικητές του τίτλου. Την πρώτη 6άδα στο PWRC, συμπλήρωσαν οι Flodin-Bergsten με Subaru Impreza WRX N15 που και αυτοί βρέθηκαν στο παιχνίδι της νίκης καθώς προηγούταν στον αγώνα μέχρι που αντιμετώπισαν πρόβλημα με το πίσω διαφορικό, Brynildsen-Giraudet με Mitsubishi Lancer RS Evolution IX, και Sauvan-Gorczyca με ίδιο αυτοκίνητο.

Ο αγώνας προσμετρούσε και για το JWRC όπου και εκεί η μάχη για την νίκη ήταν συναρπαστική. Μεγάλοι πρωταγωνιστές της κατηγορίας στον αγώνα αναδείχτηκαν οι Prokop-Tomanek με το Citroen C2 S1600, καθώς παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν με τα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου που τους κόστισαν εκτός από χαμένο χρόνο στις ε.δ. και ποινή λόγω αργοπορείας στο service park και τους έριξαν πίσω στην κατάταξη, κατάφεραν με πολύ καλούς χρόνους να προσπεράσουν όλους τους συνδυασμούς μπροστά τους και να πάρουν τη νίκη για μόλις 13''2. 2οι τερμάτισαν οι Kosciuszko-Szczepaniak με το Suzuki Swift S1600 που παρά την ήττα την τελευταία μέρα του αγώνα παραμένουν 1οι στην βαθμολογία. Τους ακολούθησαν οι Burkart-Koelbach με ίδιο αυτοκίνητο.

Στον αγώνα είχαμε και την συμμετοχή των 5 Mitsubishi Lancer RS Evolution X που προετοιμάζει η Ralliart Italy για λογαριασμό της Pirelli και των περσυνών νικητών του διαγωνισμού Pirelli Star Driver. Kαλύτεροι στον αγώνα εξ αυτών, oι Nikara-Kalliolepo που τερμάτισαν 11οι γενικής και πλασαρίστηκαν 3οι ανάμεσα στα πληρώματα του PWRC ασχέτως αν δεν βαθμολογούνται σε αυτό.

Στην 22η θέση της γενικής τερμάτισαν οι Sordo-Marti με την 2η εργοστασιακή Citroen C4 WRC μετά από σωρεία προβλημάτων με το αυτοκίνητο (αντιμετώπισαν πρόβλημα με την τουρμπίνα και τις 3 μέρες του αγώνα), ενώ οι Al Qassimi-Orr με το εργοστασιακό Ford Focus WRC τερμάτισαν 15οι γενικής μετά από μέτρια εμφάνιση και προβλήματα που αντιμετώπισαν με την υδραυλική υποβοήθηση.

Στις εγκαταλείψεις του αγώνα θα βρούμε, τους Οgier-Ingrassia με την Citroen C4 WRC του Citroen Junior Team που εγκατέλειψαν και τις 3 μέρες του αγώνα από προβλήματα στην ανάρτηση ενώ και πάλι έγραφαν πολύ καλούς χρόνους, τους Villagra-Perez Companc με το Ford Focus WRC της Μunchi's που εγκατέλειψαν στην 12η ε.δ. λόγω αδιαθεσίας του συνοδηγού, τους Rautenbach-Βarritt με την Citroen C4 WRC του Citroen Junior Team που εγκατέλειψαν στην τελευταία ε.δ. του αγώνα μετά από μέτρια εμφάνιση, τους Sousa-Carvalho με Fiat Grande Punto S2000 που επίσης εγκατέλειψαν στην τελευταία ε.δ. ενώ βρισκόταν 5οι στο PWRC, και τους Θωμά-Prevot με το Mitsubishi Lancer RS Evolution X της Pirelli που εγκατέλειψαν στην 12η ε.δ..

Επόμενος αγώνας του θεσμού, το Αcropolis Rally of Greece, που θα διεξαχθή στη χώρα μας από στις 11-14 Ιουνίου.
Οι περισσότεροι πρωταγωνιστές τόσο του WRC όσο και του PWRC θα δώσουν το παρών στον "Εθνικό" μας αγώνα και ελπίζουμε να προσφέρουν άφθονες συγκινήσεις σε όσους βρεθούν στα βουνά να παρακολουθήσουν τον αγώνα.

Περισσότερες πληροφορίες, στο επίσημο site του αγώνα:
http://www.acropolisrally.gr/

Video



Rally d'Italia Sardegna 2009



Rally d'Italia Sardegna 2009



Rally d'Italia Sardegna 2009



Rally d'Italia Sardegna 2009

Αποτελέσματα




Rally d' Italia Sardegna - Overall
Pos.
Entry
Car
Gr.
Cat.
Time
Penalty
Diff.
Diff. pr.
Km/h
s/km
1. Latvala J. - Anttila M.
#4 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
4:00:55.7

86.4
2. Hirvonen M. - Lehtinen J.
#3 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
4:01:25.1
+29.4
(+29.4)
86.3
0.08
3. Solberg P. - Mills P.
#11 Citroen Xsara WRC

A8
4:02:53.3
+1:57.6
(+1:28.2)
85.7
0.34
4. Loeb S. - Elena D.
#1 Citroen C4 WRC
M
A8
4:04:39.4
2:10
+3:43.7
(+1:46.1)
85.9
0.64
5. Novikov E. - Moscatt D.
#7 Citroen C4 WRC
M
A8
4:06:07.5
+5:11.8
(+1:28.1)
84.6
0.90
6. Wilson M. - Martin S.
#5 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
4:08:25.0
0:10
+7:29.3
(+2:17.5)
83.9
1.29
7. Ostberg M. - Engan V.
#21 Subaru Impreza WRC 08

A8
4:14:16.3
+13:20.6
(+5:51.3)
81.9
2.31
8. Solberg H. - Menkerud C.
#6 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
4:14:16.9
+13:21.2
(+0.6)
81.9
2.31
9.

Al-Attiyah N. - Bernacchini G.
#150 Subaru Impreza Sti N14

N4
4:20:39.4
+19:43.7
(+6:22.5)
79.9
3.41
10.

Sandell P. - Axelsson E.
#146 Škoda Fabia S2000

N4
4:20:40.9
+19:45.2
(+1.5)
79.9
3.41
11.

Nikara J. - Kalliolepo J.
#63 Mitsubishi Lancer Evo X

N4
4:22:13.1
+21:17.4
(+1:32.2)
79.4
3.68
12.

Prokop M. - Tománek J.
#38 Citroen C2 S1600

A6
4:23:40.6
2:00
+22:44.9
(+1:27.5)
79.6
3.93
13.

Kosciuszko M. - Szczepaniak M.
#32 Suzuki Swift S1600

A6
4:23:53.8
+22:58.1
(+13.2)
78.9
3.97
14.

Araujo A. - Ramalho M.
#147 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:24:23.5
+23:27.8
(+29.7)
78.8
4.06
15.

Al-Qassimi K. - Orr M.
#10 Ford Focus RS WRC 08

A8
4:24:54.3
+23:58.6
(+30.8)
78.6
4.14
16.

Flodin P. - Bergsten G.
#145 Subaru Impreza Sti N14

N4
4:27:14.9
1:50
+26:19.2
(+2:20.6)
78.5
4.55
17.

Burkart A. - Kölbach M.
#31 Suzuki Swift S1600

A6
4:31:55.4
+30:59.7
(+4:40.5)
76.6
5.36
18.

Brynildsen E. - Giraudet D.
#149 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:34:37.9
+33:42.2
(+2:42.5)
75.8
5.83
19.

Bonato Y. - Boulloud B.
#35 Suzuki Swift S1600

A6
4:34:45.2
3:00
+33:49.5
(+7.3)
76.6
5.85
20.

Bettega A. - Scattolin S.
#39 Renault Clio R3

A7
4:35:40.2
+34:44.5
(+55.0)
75.6
6.01
21.

Weijs jr. H. - Degandt B.
#36 Citroen C2 S1600

A6
4:37:14.2
0:10
+36:18.5
(+1:34.0)
75.2
6.28
22.

Sordo D. - Marti M.
#2 Citroen C4 WRC
M
A8
4:42:05.7
4:00
+41:10.0
(+4:51.5)
74.9
7.12
23.

Zanchi P. - D'Esposito D.
#22 Subaru Impreza WRC 08

A8
4:46:04.8
0:10
+45:09.1
(+3:59.1)
72.8
7.80
24.

Sauvan F. - Gorczyca T.
#137 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:47:14.5
+46:18.8
(+1:09.7)
72.5
8.01
25.

Linari G. - Gregoriani P.
#134 Subaru Impreza STi

N4
4:48:10.7
+47:15.0
(+56.2)
72.3
8.17
26.

Mayer G. - Tagai R.
#138 Subaru Impreza STi

N4
4:48:11.3
+47:15.6
(+0.6)
72.3
8.17
27.

Bentivogli B. - Cecchi A.
#83 Subaru Impreza STi

N4
4:50:52.8
+49:57.1
(+2:41.5)
71.6
8.63
28.

Williams J. - Gwynn G.
#62 Mitsubishi Lancer Evo X

N4
4:57:06.2
0:50
+56:10.5
(+6:13.4)
70.3
9.71
29.

Dettori G. - Corda M.
#82 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:59:49.1
+58:53.4
(+2:42.9)
69.5
10.18
30.

Anglade P. - Rohm B.
#71 Ford Fiesta ST

N3
5:06:26.6
+1:05:30.9
(+6:37.5)
68.0
11.32
31.

Al-Jabri B. - McAuley S.
#75 Ford Fiesta ST

N3
5:07:36.9
+1:06:41.2
(+1:10.3)
67.7
11.53
32.

Al-Shami M. - Harryman A.
#74 Ford Fiesta ST

N3
5:09:36.0
1:20
+1:08:40.3
(+1:59.1)
67.6
11.87
33.

Bertolotti S. - Celestini L.
#33 Suzuki Swift S1600

A6
5:13:03.0
+1:12:07.3
(+3:27.0)
66.5
12.47
34.

Muhonen R. - Maenpaa T.
#86 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
5:21:41.7
+1:20:46.0
(+8:38.7)
64.7
13.96
35.

Serra G. - Serra C.
#88 Mitsubishi Lancer Evo VI

N4
5:30:35.0
3:20
+1:29:39.3
(+8:53.3)
63.6
15.50
36.

Cogoni M. - Salotti M.
#91 Citroen C2 S1600

A6
5:34:32.6
1:20
+1:33:36.9
(+3:57.6)
62.5
16.18
37.

Grodetskiy D. - Lotko S.
#72 Ford Fiesta ST

N3
5:50:02.7
0:20
+1:49:07.0
(+15:30.1)
59.6
18.86