Λίγες ώρες πριν την πανηγυρική εκκίνηση του Rally Βulgaria το απόγεμα της Παρασκευής, είχαμε την ευκαιρία να παραβρεθούμε στην παρουσίαση της ομάδας Bulbet Rally Team που πραγματοποιήθηκε στο Hotel Alpin στην πλατεία του Borovetz στα πλαίσια της συνεργασίας της ομάδας με έναν νέο χορηγό. Εκεί μας δώθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά το πλήρωμα της ομάδας, τους Todor Slavov-Dobromir Filipov, αλλά και να δούμε από κοντά το αυτοκίνητο, ένα Renault Clio R3 Maxi Evo, στα χρώματα του νέου χορηγού.












To πλήρωμα με το πολύ πλούσιο παλμαρέ στο Πρωτάθλημα Βουλγαρίας, με τίτλους σε όποια κλάση έχουν αγωνιστεί, φέτος έκανε το "μεγάλο" άλμα στο εξωτερικό. Αποφάσισαν να ακολουθήσουν ένα μίνι πρόγραμμα 6 αγώνων στο Eυρωπαικό Πρωτάθλημα Ράλλυ (τους μίνιμουμ για να βαθμολογηθούν) και να προσπαθήσουν να διεκδικήσουν τον τίτλο στην κατηγορία 2WD.

Η χρονιά τους ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο στην Ιταλία και το Rally 1000 Miglia όπου κατάφεραν να τερματίσουν 1οι 2WD ανάμεσα στα πληρώματα που βαθμολογούνται για το ERC. Στην συνέχεια έκαναν την πρώτη τους απόπειρα στο χώμα και το Istanbul Rally, όπου εκεί η τύχη τους γύρισε την πλάτη καθώς εγκατέλειψαν από κινητήρα στην 1η μόλις ε.δ. του αγώνα. Επιστροφή στις επιτυχίες στο Rally Croatia με ακόμα μια νίκη στην κατηγορία ενώ στο Ypres Rally δεν συμμετείχαν.

Εν όψει του Rally Bulgaria κατάφεραν να έρθουν σε μια νέα συμφωνία με την εταιρία που κατασκευάζει το ισοτονικό ποτό "Battery +" με την οποία ελπίζουν να καταφέρουν να συνεχίσουν την συνεργασία τους και μετά τον αγώνα ώστε να τους βοηθήσει να διεκδικήσουν με περισσότερη "άνεση" τον τίτλο της κατηγορίας. Το πρόγραμμα του πληρώματος περιλαμβάνει για φέτος, εκτός του Rally Bulgaria, το Barum Rally στην Τσεχία, αλλά και το Rally Elpa στην χώρα μας.

Όπως μας δήλωσε ο Todor Slavov: "Είμαστε ενθουσιασμένοι που καταφέραμε να κλείσουμε αυτή την συνεργασία για τον αγώνα της χώρας μας, το Rally Βulgaria. Ευχαριστούμε θερμά την εταιρεία "Battery +" που μας πίστεψε και ελπίζουμε να τους έχουμε πλάι μας για πολύ καιρό ακόμα."

Στην συνέχεια, όλο το σκηνικό της παρουσίασης μεταφέρθηκε μερικά χλμ έξω από το Borovets όπου και το πλήρωμα θα πραγματοποιούσε ένα τεστ εν όψει του αγώνα και για το οποίο δεχτήκαμε την πρόσκληση της ομάδας ώστε να το παρακολουθήσουμε και να έχουμε και μια in car εμπειρία από το αυτοκίνητο και τον οδηγό.

Έτσι και έγινε λοιπόν. Κλείσιμο του κομματιού, 3-4 περάσματα αναγνωριστικά και η κλήση μας για να καθίσουμε στο δεξί μπάκετ του Clio έρχεται. Μπαλακλάβα, κράνος, γερό δέσιμο και go...

To κατηφορικό κομμάτι πολύ απότομο αλλά η ένδειξη του κιβωτίου στο ταμπλό δείχνει συνεχώς το νούμερο 5 και το νούμερο 6. Φουρκέτα εν όψει και τα φρένα σε συνδυασμό με το απίστευτο κιβώτιο "σταματάνε" το αυτοκίνητο σε ελάχιστα μέτρα. Πλασάρισμα αρκετά μέτρα πριν και άντε πάλι, 1η, 2η, 3η, 4η, 5η, και μπροστά 2 συνεχόμενες, αριστερή σε δεξιά, που βλέποντας τες να έρχονται απορείς αν θα χωρέσει το αυτοκίνητο μέσα. Mα καλά πότε θα φρενάρει; Με μια εντυπωσιακή επίδειξη κοντρόλ του αυτοκινήτου με 6η ταχύτητα στο κιβώτιο (πρόλαβε και την έβαλε...), περνάμε τις στροφές και συνεχίζουμε στο υπόλοιπο κομμάτι. Αναστροφή μετά από περίπου 3 χλμ και πάμε ανηφόρα. Aυτή η έκρηξη (δεν είναι απλό "μπαμ", είναι κανονική έκρηξη) από το cut shift στις αλλαγές ταχυτήτων ακούγεται ακόμα και μέσα από το κράνος... Η δύναμη του αυτοκινήτου εντυπωσιάζει καθώς ακόμα και σε πολύ μεγάλη κλίση το αυτοκίνητο δεν "κρεμάει" πουθενά, ενώ η σταθερότητα του στα πατημένα είναι βγαλμένη από όνειρο. Σε μια γρήγορη σύγκριση, θα λέγαμε ότι σε θέμα κινητήρα είναι σχετικά κοντά στα S1600 (το "ανέβασμα" των S1600 μετά τις 7500 παραμένει όμως από άλλο πλανήτη) αλλά το μεγάλο πλεονέκτημα του Clio είναι σαφώς στα πιο "πατημένα" κομμάτια όπου το μακρύτερο μεταξόνιο κάνει τη διαφορά. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, πρόκειται για ένα σχεδόν "καθαρόαιμο" αγωνιστικό που εντυπωσιάζει και σε πάτημα αλλά και σε ταχύτητα. Η βόλτα μας τελείωσε. Άκρως ενδιαφέρουσα λοιπόν η νέα κατηγορία R, που εκτός ότι πιθανόν να εξισώσει περισσότερο τα αυτοκίνητα μεταξύ τους, τα αυτοκίνητα της R από μόνα τους είναι εξαιρετικά απολαυστικά! Όσο για τον Todor, πολύ απλά μας έδειξε ότι πρόκειται για έναν εξαιρετικό οδηγό με πολύ καλό κοντρόλ του αυτοκινήτου στην άσφαλτο, ενώ η ηρεμία που έχει πίσω από το τιμόνι είναι για σεμινάριο!

Το τεστ της ομάδας συνεχίστηκε για αρκετή ώρα, μέχρι και λίγο πριν την πανηγυρική εκκίνηση του αγώνα, με αρκετούς τυχερούς να παίρνουν σειρά για το μπάκετ του συνοδηγού του Clio.

Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι στο Ράλλυ Βουλγαρίας, το πλήρωμα τερμάτισε στην 11η θέση της γενικής και 2οι 2WD για το ERC. Την 1η μέρα αντιμετώπισαν σοβαρό πρόβλημα με τα φρένα του Clio καθώς και στην 1η αλλά και στην 4η ε.δ. "έμειναν" νωρίς από φρένα με αποτέλεσμα να μην γράψουν τους χρόνους που ήθελαν. Το πρόβλημα λύθηκε την 2η μέρα και όλα έδειχναν ότι θα ανεβάσουν τον ρυθμό τους στο κυνήγι της νίκης στα 2WD, αλλά όπως γνωρίζετε ήδη ο αγώνας διεκόπη στην 7η ε.δ. μετά το τραγικό ατύχημα που κόστισε την ζωή στον Flavio Guglielmini.

Όλοι στο R40, θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά το Bulbet Rally Team που μας προσκάλεσαν και μας πρόσφεραν μια καταπληκτική εμπειρία, και να ευχήθουμε στον Todor και τον Dobromir ότι καλύτερο για το μέλλον που προβλέπεται λαμπρό για αυτούς!

Και για κάτι διαφορετικό, ορίστε η "βόλτα" μας από τις in-car cameras που υπήρχαν στο αυτοκίνητο και όχι μόνο...

A ride with Todor Slavov and his Renault Clio R3 Maxi Evo!