Loeb S. - Elena D. #1 Citroen C4 WRC Aκόμα ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ολοκληρώθηκε με το Wales Rally GB και για ακόμα μια φόρα Πρωταθλητές αναδείχτηκαν οι Loeb-Elena με την εργοστασιακή Citroen C4 WRC φτάνοντας στους 6 σερί τίτλους, ένα ρεκόρ που προκαλεί δέος αλλά και ταυτόχρονα προβληματισμό για το μέλλον. Οι έλλειψη περισσοτέρων εργοστασιακών ομάδων είναι πλέον έκτακτη ανάγκη ώστε περισσότεροι κορυφαίοι οδηγοί να βρουν θέση σε αυτές και επιτέλους να έχουμε αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για τον θεσμό και να μην συνεχιστεί άλλο αυτή η μάχη των 2 για τον παγκόσμιο τίτλο που ίσως να μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως "μονότονη".

Ενημέρωση



Aκόμα ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ολοκληρώθηκε με το Wales Rally GB και για ακόμα μια φόρα Πρωταθλητές αναδείχτηκαν οι Loeb-Elena με την εργοστασιακή Citroen C4 WRC φτάνοντας στους 6 σερί τίτλους, ένα ρεκόρ που προκαλεί δέος αλλά και ταυτόχρονα προβληματισμό για το μέλλον. Οι έλλειψη περισσοτέρων εργοστασιακών ομάδων είναι πλέον έκτακτη ανάγκη ώστε περισσότεροι κορυφαίοι οδηγοί να βρουν θέση σε αυτές και επιτέλους να έχουμε αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για τον θεσμό και να μην συνεχιστεί άλλο αυτή η μάχη των 2 για τον παγκόσμιο τίτλο που ίσως να μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως "μονότονη".

Στον αγώνα τώρα, και παρά του ότι οι Loeb-Elena ξεκίνησαν βρισκόμενοι 1 βαθμό πίσω στη βαθμολογία, κατάφεραν με μια εκπληκτική και αλάνθαστη εμφάνιση να κερδίσουν τον "όλα ή τίποτα" αγώνα. Ήταν ο ταχύτερος συνδυασμός και δίκαια κέρδισαν τον τίτλο παρά τα λάθη που έκαναν στην διάρκεια της σεζόν. Η νίκη βέβαια μόνο εύκολη δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Oι Hirvonen-Lehtinen με το εργοστασιακό Ford Focus WRC προσπάθησαν όσο τίποτα για τη νίκη που θα τους έδινε τον 1ο τίτλο στην καριέρα τους. Δεν τα κατάφεραν όμως και αυτό κυρίως οφείλεται στην εμφάνιση τους την 2η μέρα του αγώνα όπου οι Γάλλοι ήταν αρκετά πιο γρήγοροι παντού δημιουργώντας μια σημαντική διαφορά εν όψει της τελευταίας ημέρας. Εκεί "ξύπνησε" το Φιλανδικό πλήρωμα, πραγματοποιώντας εκλπηκτικούς χρόνους στο 1ο loop, αλλά στην προτελευταία ε.δ. σε ένα άλμα στα πρώτα χλμ, το καπό του Focus "αναδίπλωσε" αναγκάζοντας το πλήρωμα να σταματήσει για το αφαιρέσει χάνοντας έτσι περίπου 1 λεπτό και μαζί κάθε ελπίδα για τη νίκη και τον τίτλο με μια ε.δ. να απομένει. Ίσως η καλύτερη ευκαιρία τους για τον τίτλο τα τελευταία χρόνια καθώς ο Loeb πραγματοποίησε σημαντικά λάθη κατά την διάρκεια της χρονιάς που όπως αποδείχτηκε η ομάδα της Ford δεν εκμεταλλεύτηκε όπως έπρεπε. Σε αυτό πολύ σημαντικό ρόλο έπαιξε και η συγκομιδή βαθμών των "2ων" πληρωμάτων των ομάδων με τους Sordo-Marti να φέρνουν την Citroen C4 WRC σχεδόν σε κάθε αγώνα στο βάθρο ενώ οι Latvala-Anttila και πάλι είχαν μεγάλο αριθμό εγκαταλείψεων από λάθη τους και περιορίστηκαν σε περιστασιακές καλές εμφανίσεις.

Το 2ο πλήρωμα της Citroen ήταν αυτό που συμπλήρωσε και το πόντιουμ του αγώνα. Σε κάποια στιγμή στον αγώνα βρέθηκαν σε μάχη για την θέση με τους P.Solberg-Mills που στον αγώνα οδήγησαν και αυτοί μια Citroen C4 WRC αλλά τελικά επικράτησαν με διαφορά περίπου 21''. Kαι τα 2 πληρώματα κινήθηκαν πολύ γρήγορα αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν τον "εξωφρενικό" ρυθμό των 2 πρώτων πληρωμάτων.

Στην 5η θέση τερμάτισαν οι H.Solberg-Menkerud με το Ford Focus WRC της Stobart Motorsport εμπρός από τους Wilson-Martin με το 2ο Ford Focus WRC της ομάδας που δεν κατάφεραν να εντυπωσιάσουν στον αγώνα της πατρίδας τους κάνοντας μια μέτρια εμφάνιση. Άτυχοι και σε αυτόν τον αγώνα οι Latvala-Anttila με το 2ο εργοστασιακό Ford Focus WRC που την 1η μέρα αντιμετώπισαν πρόβλημα με την μετάδοση (έμειναν με 3WD) χάνοντας πολύ χρόνο αλλά και θέσεις. Στην συνέχεια όταν το πρόβλημα λύθηκε πραγματοποίησαν καλούς χρόνους καταφέρνοντας να ανέβουν μέχρι την 7η θέση της γενικής. Την πρώτη 8άδα συμπλήρωσαν οι Rautenbach-Barritt με μια Citroen C4 WRC.

Στην 9η θέση της γενικής τερμάτισαν οι Araujo-Ramalho που στον αγώνα χρησιμοποίησαν για πρώτη φορά ένα Mitsubishi Lancer RS Evolution X. Mε την "άτυπη" νίκη τους αυτή στο PWRC (δεν είχαν "δηλωμένο" για βαθμολόγηση τον αγώνα) κατάφεραν να ολοκληρώσουν ακόμα πιο ευχάριστα την χρονία καθώς ήδη είχαν κατακτήσει τον τίτλο στον θεσμό κυρίως λόγω της σταθερότητας που επέδειξαν καθ' όλη την διάρκεια της χρονιάς με πολύ καλά αποτελέσματα σχεδόν σε όλους τους αγώνες του θεσμού.

Την νίκη στο PWRC πήραν οι Prokop-Tomanek με το Mitsubishi Lancer RS Evolution IX. Έτσι τερμάτισαν στην 2η θέση της βαθμολογίας του θεσμού ενώ μην ξεχνάμε ότι φέτος κατέκτησαν και τον τίτλο στο JWRC. Το πόντιουμ για το PWRC στον αγώνα συμπλήρωσαν οι Arai-MacNeall με Subaru Impreza WRX N15 και Semerad-Ceplecha με Mitsubishi Lancer RS Evolution X που τερμάτισαν και 1οι ανάμεσα στα πληρώματα του Pirelli Star Driver.

Στις κυριότερες εγκαταλείψεις του αγώνα θα βρούμε τους, Ogier-Ingrassia με Citroen C4 WRC που εγκατέλειψαν στην 16η ε.δ. λόγω μηχανικού προβλήματος και Ostberg-Andersson με Subaru Impreza WRC που εγκατέλειψαν στην 15η ε.δ. για τον ίδιο λόγο.

To καλεντάρι του 2010 έχει ήδη ανακοινωθεί και όπως πιθανόν να γνωρίζετε ήδη το Ράλλυ Ακρόπολις δεν θα περιλαμβάνεται σε αυτό. Αντιθέτως εκεί για πρώτη φορά θα δούμε το Ράλλυ Βουλγαρίας.


Next year's WRC calendar (with Sunday finish dates)

1. Sweden: 14/02/10
2. Mexico: 07/03/10
3. Jordan: 04/04/10
4. Turkey: 18/04/10
5. New Zealand: 09/05/10
6. Portugal: 30/05/10
7. Bulgaria*: 11/07/10
8. Finland: 01/08/10
9. Germany: 22/08/10
10. Japan: 12/09/10
11. France: 03/10/10
12. Spain: 24/10/10
13. GB: 14/11/10

*date to be confirmed

Video



Wales Rally GB 2009


Wales Rally GB 2009


Aποτελέσματα









Walles Rally GB 2009 - Overall
Pos.
Entry
Car
Gr.
Cat.
Time
Penalty
Diff.
Diff. pr.
Km/h
s/km
1. Loeb S. - Elena D.
#1 Citroen C4 WRC
M
A8
3:16:25.4
  106.4
2. Hirvonen M. - Lehtinen J.
#3 Ford Focus RS WRC 09
M
A8
3:17:31.5
+1:06.1
(+1:06.1)
105.8
0.19
3. Sordo D. - Marti M.
#2 Citroen C4 WRC
M
A8
3:17:32.5
+1:07.1
(+1.0)
105.8
0.19
4. Solberg P. - Mills P.
#11 Citroen C4 WRC
M
A8
3:17:53.5
+1:28.1
(+21.0)
105.6
0.25
5. Solberg H. - Menkerud C.
#6 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
3:22:53.4
+6:28.0
(+4:59.9)
103.0
1.11
6. Wilson M. - Martin S.
#5 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
3:24:11.4
+7:46.0
(+1:18.0)
102.3
1.34
7. Latvala J. - Anttila M.
#4 Ford Focus RS WRC 09
M
A8
3:28:37.3
0:10
+12:11.9
(+4:25.9)
100.3
2.10
8. Rautenbach C. - Barritt D.
#8 Citroen C4 WRC

A8
3:30:53.2
+14:27.8
(+2:15.9)
99.1
2.49
9.

Araujo A. - Ramalho M.
#47 Mitsubishi Lancer Evo X

N4
3:40:44.2
+24:18.8
(+9:51.0)
94.7
4.19
10.

Prokop M. - Tománek J.
#31 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
3:40:57.0
+24:31.6
(+12.8)
94.6
4.23
11.

Perez S. - Spooner P.
#17 Ford Focus RS WRC 08

A8
3:41:04.7
+24:39.3
(+7.7)
94.5
4.25
12.

Burkart A. - Kölbach M.
#16 Citroen C4 WRC

A8
3:41:21.9
+24:56.5
(+17.2)
94.4
4.30
13.

Arai T. - MacNeall G.
#33 Subaru Impreza Sti N14

N4
3:42:36.0
+26:10.6
(+1:14.1)
93.9
4.51
14.

Semerád M. - Ceplecha B.
#64 Mitsubishi Lancer Evo X

N4
3:43:40.3
+27:14.9
(+1:04.3)
93.4
4.69
15.

Sousa B. - Carvalho J.
#32 Fiat Abarth Grande Punto S2000

N4
3:44:05.0
+27:39.6
(+24.7)
93.3
4.76
16.

Kuipers D. - Hagman K.
#66 Ford Focus RS WRC 06

A8
3:44:43.0
+28:17.6
(+38.0)
93.0
4.87
17.

Tapper M. - Judd J.
#65 Mitsubishi Lancer Evo X

N4
3:45:10.4
+28:45.0
(+27.4)
92.8
4.95
18.

Therman M. - Perälä J.
#67 Mitsubishi Lancer Evo X

N4
3:53:02.8
+36:37.4
(+7:52.4)
89.7
6.31
19.

Al-Qassimi K. - Orr M.
#15 Ford Focus RS WRC 08

A8
3:53:55.6
+37:30.2
(+52.8)
89.3
6.46
20.

Flodin P. - Bergsten G.
#45 Subaru Impreza Sti N14

N4
3:54:15.5
+37:50.1
(+19.9)
89.2
6.52
21.

Sandell P. - Axelsson E.
#46 Škoda Fabia S2000

N4
3:55:03.4
+38:38.0
(+47.9)
88.9
6.66
22.

Lyseng T. - Iversen P.
#74 Subaru Impreza Sti N14

N4
3:55:42.4
1:00
+39:17.0
(+39.0)
89.0
6.77
23. Thomas N. - Loizides A.
#61 Mitsubishi Lancer Evo X

N4
3:55:48.5
+39:23.1
(+6.1)
88.6
6.78
24.

Kuipers R. - Mombaerts E.
#68 Ford Focus RS WRC 06

A8
3:56:21.3
1:10
+39:55.9
(+32.8)
88.9
6.88
25.

Gassner jr. H. - Wustenhagen K.
#48 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
3:57:27.0
0:10
+41:01.6
(+1:05.7)
88.1
7.07
26.

Mayer G. - Tagai R.
#38 Subaru Impreza Sti N14

N4
4:00:42.6
+44:17.2
(+3:15.6)
86.8
7.63
27.

Kaur E. - Lepikson E.
#73 Subaru Impreza Sti N12

N4
4:01:24.6
+44:59.2
(+42.0)
86.6
7.75
28.

Williams J. - Gwynn G.
#62 Mitsubishi Lancer Evo X

N4
4:02:44.2
+46:18.8
(+1:19.6)
86.1
7.98
29. Kaučić T. - Zorenč P.
#83 Subaru Impreza Sti N14

N4
4:02:54.8
+46:29.4
(+10.6)
86.0
8.01
30.

Utting W. - Utting M.
#72 Subaru Impreza STi

N4
4:03:15.9
+46:50.5
(+21.1)
85.9
8.07
31.

Nobre P. - Paula E.
#78 Mitsubishi Lancer Evo X

N4
4:07:03.6
+50:38.2
(+3:47.7)
84.6
8.72
32.

Stephenson P. - Burns J.
#69 Ford Focus RS WRC 06

A8
4:07:42.4
0:40
+51:17.0
(+38.8)
84.6
8.83
33.

Boland E. - Morrissey D.
#71 Mitsubishi Lancer Evo X

N4
4:07:43.7
+51:18.3
(+1.3)
84.4
8.84
34. Anglade P. - Loth H.
#81 Ford Fiesta ST

N3
4:07:47.9
+51:22.5
(+4.2)
84.3
8.85
35.

Nikara J. - Kalliolepo J.
#63 Mitsubishi Lancer Evo X

N4
4:08:12.1
+51:46.7
(+24.2)
84.2
8.92
36.

Dettori G. - Corda M.
#77 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:10:21.3
0:10
+53:55.9
(+2:09.2)
83.5
9.29
37.

Sauvan F. - Gorczyca T.
#37 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:10:51.6
+54:26.2
(+30.3)
83.3
9.38
38. Yurdakul E. - Erdener B.
#79 Ford Fiesta R2

A6
4:10:54.0
0:20
+54:28.6
(+2.4)
83.4
9.38
39.

Breen C. - Roberts G.
#76 Ford Fiesta R2

A6
4:13:03.4
0:20
+56:38.0
(+2:09.4)
82.7
9.76
40.

Siguroarson D. - Sankey A.
#70 Mitsubishi Lancer Evo X

N4
4:15:03.3
1:00
+58:37.9
(+1:59.9)
82.3
10.10
41.

Al-Jabri B. - McAuley S.
#84 Ford Fiesta ST

N3
4:18:13.1
+1:01:47.7
(+3:09.8)
80.9
10.65
42.

Pärn S. - Järveoja K.
#90 Citroen C2

A6
4:21:23.6
+1:04:58.2
(+3:10.5)
79.9
11.19
43.

Cave T. - Parry C.
#87 Ford Fiesta ST

N3
4:29:52.0
+1:13:26.6
(+8:28.4)
77.4
12.65
44.

Plangi S. - Sarapuy M.
#91 Citroen C2

A6
4:32:43.0
+1:16:17.6
(+2:51.0)
76.6
13.14
45.

Leigh K. - Leigh T.
#95 Ford Fiesta

N3
4:33:43.2
+1:17:17.8
(+1:00.2)
76.3
13.32
46. Cetinkaya B. - Güney C.
#80 Ford Fiesta R2

A6
4:34:05.6
0:20
+1:17:40.2
(+22.4)
76.3
13.38
47.

Loic M. - Vial J.
#92 Peugeot 207 RC Rallye

A7
4:41:27.2
+1:25:01.8
(+7:21.6)
74.3
14.65
48.

Vacheron J. - Trombert S.
#93 Peugeot 206 XS

A6
4:49:02.0
0:50
+1:32:36.6
(+7:34.8)
72.5
15.95
49.

Catania D. - Moncada A.
#82 Renault Clio R3

A7
4:56:19.6
0:50
+1:39:54.2
(+7:17.6)
70.7
17.21
50.

Treacy K. - Comerford M.
#94 Citroen C2 R2

A6
5:13:58.7
0:30
+1:57:33.3
(+17:39.1)
66.7
20.25