thumb_monte201001hirvonen.jpg
Ακόμα ένα Rally Monte Carlo έφτασε στο τέλος του και πραγματικά ήταν αντάξιο των προσδοκιών όλων των φίλων του σπορ. Εξαιρετικές συμμετοχές, ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη όλων των ε.δ. του αγώνα, καιρικές συνθήκες απρόβλεπτες, συνέθεσαν το σύνηθες παζλ του αγώνα. Μεγάλοι κερδισμένοι του αγώνα, οι Hirvonen-Lehtinen που στο τιμόνι του νέου Ford Fiesta S2000 κατάφεραν να φτάσουν στη νίκη μετά από μια πραγματικά αλάνθαστη εμφάνιση. Πίεσαν όπου έπρεπε, φυλάχτηκαν στα δύσκολα κομμάτια και κυρίως έκαναν τις περισσότερες "σωστές" επιλογές ελαστικών καθ' όλη την διάρκεια του αγώνα.

Ενημέρωση



Και το νέο αυτοκίνητο όμως (τουλάχιστον του Hirvonen) έδειξε ότι με το καλημέρα βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο απόδοσης ενώ δεν αντιμετώπισε κανένα μηχανικό πρόβλημα. Έτσι περνά στην ιστορία ως ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα που αναδείχτηκαν νικητές στην πρώτη τους επίσημη εμφάνιση.

Στην 2η θέση της γενικής τερμάτισαν οι Hanninen-Markkula με το εργοστασιακό Skoda Fabia S2000. Kαι αυτοί κινήθηκαν πολύ γρήγορα, γράφοντας εξαιρετικούς χρόνους, αλλά οι σχετικά "πιο ασφαλής" επιλογές ελαστικών που έκαναν δεν τους επέτρεψαν να κυνηγήσουν το κάτι παραπάνω. Έχοντας και στο μυαλό τους και την συνέχεια του πρωταθλήματος έδωσαν προτεραιότητα στο να τερματίσουν και να μπουν επικεφαλής στην βαθμολογία για την συνέχεια.

Το πόντιουμ του αγώνα συμπλήρωσαν οι Vouilloz-Veillas με ακόμα ένα Skoda Fabia S2000 με την υποστήριξη της Skoda France. Έγραψαν καλούς χρόνους στην πρώτη τους εμφάνιση με το αυτοκίνητο και ελπίζουμε στην συνέχεια να τους δούμε σε περισσότερους αγώνες του θεσμού.

Στην 4η θέση τερμάτισαν οι Sarrazin-Renucci με ένα Peugeot 207 S2000 της Peugeot Sport. Ήταν ταχύτατοι, κυρίως στις "καθαρές"  ε.δ. αλλά ένα κλατάρισμα και μια μικροέξοδος τους κόστισαν αρκετά σε χρόνο και δεν τους επέτρεψαν το κάτι παραπάνω.

Μια θέση πιο πίσω βρέθηκαν οι Kopecky-Stary με το 2ο εργοστασιακό Skoda Fabia S2000. Μεγάλες οι προσδοκίες για τους περσυνούς runners up του πρωταθλήματος oι οποίες έσβησαν νωρίς μόλις στην 1η ε.δ. από ένα κλατάρισμα που τους κόστισε πάνω από 4 λεπτά ενώ και την 2η μέρα είχαν ακόμα ένα που τους έριξε μέχρι και την 9η θέση της γενικής. Η 5η θέση μόνο ως επιτυχία θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί υπό αυτές τις συνθήκες.

Η 6η θέση κατέληξε στους Wilks-Pugh με ακόμα ένα Skoda Fabia S2000. Μια συμμετοχή της Skoda UK που όμως υποστηρίζεται τεχνικά από την Skoda Italy. Αρκετά προβλήματα αντιμετώπισαν σε όλον τον αγώνα κυρίως με λάθος set-up την πρώτη μέρα ενώ τις 2 επόμενες έκαναν αρκετές λάθος επιλογές ελαστικών που τους κόστισαν πολύ σε χρόνο.

Παρά την μηδενική εμπειρία τους σε τέτοιες συνθήκες οι πρωταθλητές Πορτογαλίας, Magalhaes-Magalhaes με ένα Peugeot 207 S2000, έδειξαν σταθερότητα στον ρυθμό τους και ανταμέιφθηκαν με ένα καλό αποτέλεσμα σαν την 7η θέση. Πίσω τους τερμάτισαν οι Vigion-Prevot με ίδιο αυτοκίνητο ενώ την πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν οι Orsak-Vajik με Skoda Fabia S2000 και Jereb-Kacin με Peugeot 207 S2000.

Παρά το κλατάρισμα που αντιμετώπισαν την τελευταία ημέρα, οι Princen-Smeets με το Renault Clio R3 Max κατάφεραν να πάρουν τη νίκη στα 2WD γράφοντας εξαιρετικούς χρόνους τερματίζοντας παράλληλα και στην 11η θέση της γενικής. Μια θέση πίσω τους βρέθηκαν οι 2οι της κατηγορίας, Campana-De Castelli με ίδιο αυτοκίνητο.

Στις κυριότερες εγκαταλείψεις του αγώνα θα βρούμε τους περσυνούς νικητές του αγώνα, Ogier-Ingrassia με Peugeot 207 S2000 που εγκατέλειψαν 2 ε.δ. πρίν από το τέλος του αγώνα. Κυριολεκτικά "έσπασαν" τα χρονόμετρα σε κάποιες ε.δ. και ήταν οι μόνοι που μπόρεσαν να απειλήσουν τους νικητές, Έχασαν πολύ χρόνο από μια έξοδο που προκλήθηκε από το χιόνι που "πρόσθεσαν" θεατές μέσα στην ε.δ. (σύνηθες φαινόμενο στο Monte), πίεσαν στην συνέχεια μειώνοντας την διαφορά από τα 2+ λεπτά στα 40'' αλλά το αυτοκίνητο δεν άντεξε τελικά τον διαμονιώδη ρυθμό που ακολούθησαν. Εγκατάλειψη και για τους περσυνούς πρωταθλητές του ΙRC, Meeke-Nagle με το Peugeot 207 S2000, που όπως και πέρσυ είχαν μια έξοδο που δεν τους επέτρεψε να συνεχίσουν. Από έξοδο εγκατέλειψαν και οι Wittmann-Wicha με Peugeot 207 S2000 ενώ οι Gardemeister-Tuominen με Fiat Grande Punto S2000 εγκατέλειψαν από μηχανική βλάβη μετά από ένα περιπετοιώδη αγώνα με 2 εξόδους μέχρι εκείνη τη στιγμή.  Στην 8η ε.δ. εγκατέλειψαν από έξοδο οι Bouffier-Panseri με το Subaru Impreza WRX N15 της ΤΜR, ενώ στην ίδια ε.δ και για τον ίδιο λόγο σταμάτησαν την προσπάθεια τους οι Arzeno-Roche με το Renault Clio R3 Max που ήταν άνετα 1οι 2WD γράφοντας "απίστευτους" χρόνους.

Ο αγώνας είχε και μια παγκόσμια αποκλειστικότητα. Ήταν ο πρώτος αγώνας που καλύφθηκαν "ζωντανά" από παγκόσμιας εμβέλειας κανάλι όλες οι ε.δ. του αγώνα (14). Τέτοιου είδους προβολή και μόνο θα καταφέρει να φέρει την "ανάκαμψη" του σπορ και μακάρι κάποια στιγμή στο πρωτάθλημα του IRC να μπορέσει να συμπεριληφθεί και ένας Ελληνικός αγώνας!

Επόμενος αγώνας του θεσμού, στις 4-6 Μαρτίου, στις χωμάτινες ε.δ. της Βραζιλίας.








Video



Rallye Monte Carlo 2010


Rallye Monte Carlo 2010


Rallye Monte Carlo 2010


Rallye Monte Carlo 2010




Aποτελέσματα





Clt N. Driver / Codriver
Car
Time Diff. lead.
Diff. prev.
1 2 HIRVONEN Mikko
LEHTINEN Jarmo
Ford Fiesta S2000
4:32:58,5 ---
2 5 HANNINEN Juho
MARKKULA Mikko
Skoda Fabia S2000
4:34:49,9 + 01:51,4
+ 01:51,4
3 7 VOUILLOZ Nicolas
VEILLAS Benjamin
Skoda Fabia S2000
4:36:17,6 + 03:19,1
+ 01:27,7
4 6 SARRAZIN Stéphane
RENUCCI Jacques-Julien
Peugeot 207 S2000
4:40:24,0 + 07:25,5
+ 04:06,4
5 3 KOPECKY Jan
STARY Petr
Skoda Fabia S2000
4:41:47,2 + 08:48,7
+ 01:23,2
6 10 WILKS Guy
PUGH Philip
Skoda Fabia S2000
4:42:23,0 + 09:24,5
+ 00:35,8
7 9 MAGALHAES Bruno
MAGALHAES Carlos
Peugeot 207 S2000
4:42:43,9 + 09:45,4
+ 00:20,9
8 16 VIGION Jean-Sébastien
PREVOT Stephane
Peugeot 207 S2000
4:46:32,0 + 13:33,5
+ 03:48,1
9 22 ORSAK Jaroslav
VAJIK Karel
Skoda Fabia S2000
4:54:15,1 + 21:16,6
+ 07:43,1
10 23 JEREB Andrej
KACIN Miran
Peugeot 207 S2000
4:58:24,6 + 25:26,1
+ 04:09,5
11 36 PRINCEN Kris
SMEETS Eddy
Renault Clio R3
4:59:55,0 + 26:56,5
+ 01:30,4
12 35 CAMPANA Pierre
DE CASTELLI Sabrina
Renault Clio R3
5:01:17,7 + 28:19,2
+ 01:22,7
13 18 BURRI Olivier
REY Stephane
Subaru Impreza WRX STI
5:01:41,6 + 28:43,1
+ 00:23,9
14 26 STAJF Vojtech
DOLECKOVA Marcela
Subaru Impreza WRX STI
5:01:58,8 + 29:00,3
+ 00:17,2
15 34 CINOTTO Michele
CINOTTO Pietro
Mitsubishi Lancer Evo IX
5:02:49,4 + 29:50,9
+ 00:50,6
16 42 BARRAL Thomas
SEUX Sabrina
Renault Clio R3
5:03:24,3 + 30:25,8
+ 00:34,9
17 29 FRAU Richard
LE GARS Serge
Mitsubishi Lancer Evo X
5:04:58,7 + 32:00,2
+ 01:34,4
18 43 CAMPEDELLI Simone
FAPPANI Danilo
Renault Clio R3
5:07:43,9 + 34:45,4
+ 02:45,2
19 28 BOLAND Eamonn
MORRISSEY Mickael
Mitsubishi Lancer Evo X
5:08:48,9 + 35:50,4
+ 01:05,0
20 21 OLIVEIRA Daniel
DEL BARRIO Carlos
Peugeot 207 S2000
5:13:52,5 + 40:54,0
+ 05:03,6
21 33 BARRY Daniel
BRADY Martin
Mitsubishi Lancer Evo IX
5:14:08,9 + 41:10,4
+ 00:16,4
22 44 RAOUX Jean-Michel
CHARBONNIER Céline
Renault Clio R3
5:15:13,3 + 42:14,8
+ 01:04,4
23 19 NOBERASCO Gabriele
MICHI Daniele
Mitsubishi Lancer Evo IX
5:15:52,9 + 42:54,4
+ 00:39,6
24 58 MONNET Arnaud
CHAGOT Bertrand
Peugeot 206 RC
5:23:04,3 + 50:05,8
+ 07:11,4
25 54 FARNAUD Michel
GIRAUD Thierry
Citroën Saxo Kit Car
5:23:23,3 + 50:24,8
+ 00:19,0
26 25 AYMARD Jérôme
AYMARD Sandrine
Subaru Impreza WRX STI
5:25:45,7 + 52:47,2
+ 02:22,4
27 41 FONTAINE Christophe
COLAS Yvon
Renault Clio R3
5:28:42,1 + 55:43,6
+ 02:56,4
28 55 VIALLE Lilian
ROISSAC Patrice
Renault Clio Ragnotti
5:28:53,4 + 55:54,9
+ 00:11,3
29 63 DUMAS Maurice
DUMAS Geneviève
Suzuki Swift
5:29:32,9 + 56:34,4
+ 00:39,5
30 56 CAVE Tom
PARRY Craig
Ford Fiesta ST
5:34:32,8 + 1:01:34,3
+ 04:59,9
31 57 RADA Martin
JUGAS Jaroslav
Alfa Roméo 147 2.0 TS
5:42:28,8 + 1:09:30,3
+ 07:56,0
32 46 DUTREUIL Guy
MALLON Laurent
Renault Clio R3
5:47:12,4 + 1:14:13,9
+ 04:43,6
33 32 BAUDOUIN Miguel
GASTINEL Jean-François
Mitsubishi Lancer Evo X
5:49:55,2 + 1:16:56,7
+ 02:42,8
34 51 HUNT Harry
GNYNN George
Ford Fiesta R2
5:50:42,0 + 1:17:43,5
+ 00:46,8
35 64 BERARD Christophe
BERNABO Christophe
Skoda Fabia
6:04:10,1 + 1:31:11,6
+ 13:28,1
36 61 PROSDOCIMO Alessandro
NADIN Mauro
Ford Fiesta ST
6:17:35,7 + 1:44:37,2
+ 13:25,6