![Petar Gyoshev Petar Gyoshev](/images/stories/news/2010/apoeksoteriko/interview-gyoshev/thumbnails/thumb_4.jpg)
![Petar Gyoshev/Dimitar Spasov - Mitsubishi Lancer RS Evolution IX Petar Gyoshev/Dimitar Spasov - Mitsubishi Lancer RS Evolution IX](/images/stories/news/2010/apoeksoteriko/interview-gyoshev/thumbnails/thumb_5.jpg)
![Petar Gyoshev/Dimitar Spasov - Mitsubishi Lancer RS Evolution IX Petar Gyoshev/Dimitar Spasov - Mitsubishi Lancer RS Evolution IX](/images/stories/news/2010/apoeksoteriko/interview-gyoshev/thumbnails/thumb_6.jpg)
![Petar Gyoshev/Dimitar Spasov - Mitsubishi Lancer RS Evolution IX Petar Gyoshev/Dimitar Spasov - Mitsubishi Lancer RS Evolution IX](/images/stories/news/2010/apoeksoteriko/interview-gyoshev/thumbnails/thumb_7.jpg)
|
PETAR GYOSHEV
R40: Petar, πες μας πως
ξεκίνησες τους αγώνες;
Petar Gyoshev (P.G): Η
ενασχόληση μου με τους αγώνες ξεκίνησε το 1992 με τα καρτ όπου και αγωνίστηκα
μέχρι το 1997 όπου κατάφερα να αναδειχτώ 2 φορές πρωταθλητής Βουλγαρίας. Το
1998 ξεκίνησα να προετοιμάζω ένα αυτοκίνητο για αγώνες πίστας και αναβάσεις.
Και εκεί κατέκτησα το πρωτάθλημα στην κατηγορία μου για 2 συνεχόμενες χρονιές
και στην πίστα και στις αναβάσεις. Στην συνέχεια αντιμετώπισα πρόβλημα με την
εύρεση χορηγών έτσι και έκανα περιστασιακές εμφανίσεις στους αγώνες για αρκετά
χρόνια. Η εμπλοκή μου με το πρωτάθλημα ράλλυ ξεκίνησε το 2006 όπου προετοίμασα
ένα Renault Clio της κατηγορίας Ν/3 και με το
οποίο τερμάτισα 3ος στην
κατηγορία. Αμέσως μετά αγοράσαμε ένα Mitsubishi Lancer
Evo8 με το οποίο συμμετείχαμε στο πρωτάθλημα για τα
επόμενα 2 χρόνια στην κατηγορία Ν/4. Από τις αρχές του 2009 αγωνιζόμαστε με ένα
Mitsubishi Lancer Evo9 της Ν/4.
R40: Φέτος λοιπόν αγωνίζεσαι με το Evo9. Υπάρχουν διαφορετικές «οδηγικές» απαιτήσεις από τα
προηγούμενά σου αυτοκίνητα και κατά πόσο είσαι ευχαριστημένος από την επιλογή
του αυτοκινήτου;
P.G.: Είμαι απόλυτα ευχαριστημένος από την επιλογή του
αυτοκινήτου. Οι απαιτήσεις του αυτοκινήτου είναι υψηλότερες όπως είναι φυσικό
από τα προηγούμενα αυτοκίνητα που είχα και πρέπει συνεχώς να γίνομαι πιο
γρήγορος καθώς το αυτοκίνητο πλέον αυτό προστάζει. Το αυτοκίνητο μας φοράει ότι
καλύτερο σε μηχανικά μέρη που υπάρχει διαθέσιμο για την Ν/4, κιβώτιο, ανάρτηση,
φρένα. Έχει κάνει μόλις 12 αγώνες ως τώρα, άρα είναι σχεδόν καινούριο, ενώ για
τον αγώνα έχει γίνει πλήρης rebuilt που
σημαίνει ότι θα μπορούμε να πάρουμε το maximum των
δυνατοτήτων του. Απλά πρέπει να θυμόμαστε ότι το αυτοκίνητο είναι Ν/4 και είναι
πολύ δύσκολο να κυνηγήσουμε τα S2000 που από
την άλλη είναι και κάπως καλό καθώς έτσι θα πρέπει να προσπαθούμε ακόμα
περισσότερο για να μείνουμε κοντά τους.
R40: Στην 1η σου χρονιά με το αυτοκίνητο
βρίσκεσαι να διεκδικείς τον τίτλο στο πρωτάθλημα Βουλγαρίας. Πιστεύεις ότι η
κατάκτησή του είναι κάτι εφικτό; Περίμενες ότι θα βρεθείς σε αυτή τη θέση τόσο
σύντομα; Επίσης θα ‘θελα να μου πεις ποιος
είναι ο αγαπημένος σου αγώνας του πρωταθλήματος και γιατί.
P.G.: To πρωτάθλημα
φέτος είναι πολύ ενδιαφέρον. Ναι, στην 1η μας χρονιά με το Evo9 θα μπορούσαμε να πούμε ότι είμαστε το «νέο» πλήρωμα
που τερματίζει ψηλά στην κατάταξη των αγώνων. Οι χρόνοι μας είναι πολύ κοντά με
αυτούς των Donchev, Iliev, και Popov, και
το καλό είναι ότι μπορούμε και κερδίζουμε ε.δ. κυρίως από τους Iliev και
Popov που
αγωνίζονται με ίδιο αυτοκίνητο με μας. Προς το παρόν δεν έχει νόημα να
προσπαθούμε να κυνηγήσουμε τον Donchev με το S2000 παρόλο που οι χρόνοι μας είναι κοντά και αυτό
σημαίνει ότι βρισκόμαστε σε υψηλό επίπεδο. Έχουμε κάνει ως τώρα τους 3 πρώτους
αγώνες του πρωταθλήματος και βρισκόμαστε στην 3η θέση της
βαθμολογίας, 1 βαθμό πίσω από τον Popov. Ο Donchev έχει
3 νίκες, έχει άλλους 6 αγώνες μέχρι το τέλος της χρονιάς και πραγματικά δεν
μπορώ να ξέρω τι μπορεί να γίνει μέχρι τότε. Αν ο Donchev κερδίσει
την κατάταξη του Βουλγάρικου πρωταθλήματος σε αυτόν τον αγώνα τότε μάλλον
αποκτά σημαντικό πλεονέκτημα για την κατάκτηση του τίτλου. Για μας πιστεύω πως
θα είναι επιτυχία να καταφέρουμε να τερματίσουμε στην 2η θέση του
πρωταθλήματος στο τέλος της χρονιάς. Για να το καταφέρουμε αυτό θα πρέπει να τερματίσουμε
όλους τους αγώνες, να μην έχουμε εγκαταλείψεις, ενώ μην ξεχνάμε ότι είμαστε
στην 1η μας χρονιά με το αυτοκίνητο και πρέπει επίσης να κάνουμε όσο
το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα. Ο αγαπημένος μου αγώνας του πρωταθλήματος
είναι το Rally Vida. Toν οργανώνει η
λέσχη στην οποία ανήκουμε αλλά κυρίως η περιοχή στην οποία διεξάγεται έχει
καταπληκτικές ε.δ. παρόμοιες θα ‘λεγα με του Ράλλυ Φιλανδίας, πολύ γρήγορες και
με πολλά άλματα. Φέτος ο συναγωνισμός ήταν πολύ έντονος εκεί με τα πρώτα 5
πληρώματα να βρίσκονται πολύ κοντά σε χρόνους ενώ είναι και ο αγώνας με την
μοναδική στην χώρα «πραγματική» σούπερ ειδική που αποτελεί μεγάλο show για
τους θεατές αλλά και τα πληρώματα.
R40: Το Rally Bulgaria φέτος
αποτελεί για ακόμα μια φορά γύρο του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλλυ. Τι είναι
αυτό που κάνει αυτόν τον αγώνα διαφορετικό; Tι διαφορετικό προσφέρει σε έναν οδηγό; Oι Βούλγαροι έδειξαν τα τελευταία χρόνια ότι μπορούν
να διεκδικήσουν ακόμα και την νίκη. Εσύ πιστεύεις ότι μπορείς να βρεθείς ψηλά
στην κατάταξη;
P.G: Oι συμμετοχές είναι πολύ καλές. Πρέπει να αναμένουμε
ότι όλοι μπροστά μας θα επιτεθούν για να πάρουν το καλύτερο αποτέλεσμα. Η
ατμόσφαιρα που επικρατεί είναι εντελώς διαφορετική με τους υπόλοιπους αγώνες
και αυτό γιατί προσμετρά στο ERC. Στο ότι οι
Βούλγαροι βρίσκονται ψηλά στην κατάταξη σε αυτόν τον αγώνα ίσως να βοηθά και το
ότι αρκετές από τις ε.δ. του αγώνα χρησιμοποιούνται και σε ακόμα ένα αγώνα του
Βουλγάρικου πρωταθλήματος, το Rally
Trayanovi Vrata, πράγμα
που σημαίνει ότι γνωρίζουν τις ε.δ. περισσότερο από τα ξένα πληρώματα που
συμμετέχουν στον αγώνα. Εμείς πάντα προσπαθούμε για το καλύτερο δυνατό.
R40: Super N ενάντια στα S2000. Ποια πιστεύεις ότι είναι τα πλεονεκτήματα της κάθε
κατηγορίας;
P.G.: Θεωρώ πως
στην άσφαλτο ίσως και σε κανέναν απολύτως τομέα ένα Super N μπορεί να έχει πλεονέκτημα έναντι σε ένα S2000. Ίσως στο χώμα να υπάρχει κάτι υπέρ των Super N αλλά εδώ στην Βουλγαρία όλοι οι
αγώνες είναι ασφάλτινοι.
R40: Σκέφτεσαι κάποια στιγμή να οδηγήσεις ένα S2000; Επίσης πιστεύεις ότι τα S2000 είναι «μονόδρομος» για την Ν/4;
P.G: Όπως έχει η
κατάσταση τώρα, ναι τα S2000 είναι
«μονόδρομος» για την Ν/4! Μετά τις εμπειρίες μας φέτος από τον συναγωνισμό στο
πρωτάθλημα Βουλγαρίας, ομολογώ πως ήδη κάνουμε σκέψεις να οδηγήσουμε σε κάποιο test ένα
τέτοιο αυτοκίνητο ή ακόμα και να το αγοράσουμε, αλλά αυτό πιστεύω πως δεν θα
γίνει φέτος. Αν όλα πάνε καλά ίσως του χρόνου.
R40: Έχει περάσει από το μυαλό σου να συμμετέχεις και
σε αγώνες εκτός Βουλγαρίας; To σκέφτεσαι καθόλου;
P.G.: Nαι, το έχουμε συζητήσει. Εκτός του ότι φέτος δεν
έχουμε την οικονομική δυνατότητα να το κάνουμε αυτό, θεωρώ πως ακόμα έχουμε
πολλά περιθώρια βελτίωσης πριν το δοκιμάσουμε. Η εμπειρία μας ακόμα είναι
μικρή. Σίγουρα όμως κάποια στιγμή θα πρέπει να το κάνουμε καθώς μόνο να κερδίσουμε
σε εμπειρία μπορούμε από αυτό απέναντι στους καλύτερους οδηγούς άλλων χωρών.
R40: Ας επιστρέψουμε στα του Ράλλυ Βουλγαρίας. Ποια
είναι η αγαπημένη σου ε.δ. του αγώνα και γιατί;
P.G.: Νομίζω ότι αυτή είναι η ε.δ. Lakavitsa. Είναι κυρίως
κατηφορική με πολλές αναπηδήσεις, και εκεί πιστεύω πως πολλοί οδηγοί θα
κινηθούν πολύ προσεκτικά. Σε αυτές τις καταστάσεις αισθάνομαι άνετα, στην
κατηφόρα οι διαφορές των αυτοκινήτων είναι πολύ μικρές, και θεωρώ ότι θα
βρεθούμε πολύ κοντά με τους πρωτοπόρους σε αυτή την ε.δ..
R40: Προσπαθείς να οδηγείς πιο θεαματικά έτσι ώστε και
εσύ και οι θεατές να «ευχαριστηθούν» περισσότερο και αν ναι πότε το κάνεις αυτό;
P.G: Πάντα
προσπαθώ να οδηγώ θεαματικά για τους θεατές αλλά ταυτόχρονα και για το καλύτερο
δυνατό αποτέλεσμα.
R40: Θαυμάζεις κάποιον στον χώρο των ράλλυ και ποιος
είναι αυτός;
P.G.: Θα έλεγα
ότι μου αρέσει πολύ ο Jari
Matti Latvala, αλλά
πιστεύω ότι και αυτός όπως και εγώ χρειάζεται λίγο περισσότερο εμπειρία.
R40: Τι θα συμβούλευες ένα νέο που θέλει να ξεκινήσει
στους αγώνες ράλλυ;
P.G.: Χμμ, θα
έλεγα ότι θα πρέπει να μάθουν από τα λάθη που κάναμε εμείς οι παλαιότεροι
οδηγοί, να μην τα κάνουν και αυτοί. Δεν θα πρέπει να βιαστούν για να κερδίσουν
κάτι. Πρέπει να μείνουν ήρεμοι και τα καλά αποτελέσματα θα ‘ρθουν μόνα τους.
|