Petar Gyoshev/Dimitar Spasov - Mitsubishi Lancer RS Evolution IX  Λίγο πριν την έναρξη του περσυνού Ράλλυ Βουλγαρίας για το ERC είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με ένα από τα ανερχόμενα πληρώματα του Βουλγάρικου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Ο λόγος για τους Petar Gyoshev και Dimitar Spasov που μόλις πρόσφατα, στο Rally Serbia,, κατάφεραν να πάρουν τη 1η νίκη στην καριέρα τους και διεκδικούν για 2η συνεχόμενη χρονία τον τίτλο στην Βουλγαρία οδηγώντας όπως πάντα πολύ γρήγορα αλλά και άκρως θεαματικά ένα Mitsubishi Lancer RS Evolution IX. Πολλά και ενδιαφέροντα μας είπαν που ίσως μας βοηθήσουν να βγάλουμε και κάποια συμπεράσματα για τον φετινό αγώνα που προσμετρά στο WRC.

Interview




Petar Gyoshev - Dimitar Spasov 
Παρασκευή πρωί λοιπόν και ξεκινάμε με τον Ανδρέα για το service park στην Dolna Banya. Εκεί μας περιμένει ο καλός φίλος Τodor Tomov όπου στην συνέντευξη θα είχε χρέη μεταφραστή από τα Βουλγάρικα στα Αγγλικά. Τον συναντάμε λοιπόν, ένα καφεδάκι στα γρήγορα, και πάμε να συναντήσουμε την ομάδα του πληρώματος, το Prestige Rally Team. Το "σκηνικό" έτοιμο στο service park καθώς σε λιγότερο από 2 ώρες, θα ξεκινούσε το shakedown του αγώνα, 4-5 χλμ πιο μακρυά. Καθώς πέφτουν οι πρώτες συστάσεις και γνωριζόμαστε, ο Ανδρέας ήδη έχει ξεκινήσει να φωτογραφίζει το πανέμορφο 9αρι. Το σέρβις της ομάδας μάλλον θύμιζε επαγγελματική ομάδα παρά ερασιτεχνική!


Ξεκινάμε λοιπόν την συνέντευξη, πρώτα με τον Petar και στην συνέχεια με τον Dimitar. Πολύ ευχάριστοι στην συζήτηση και οι 2 τους. Δείχνουν ότι διασκεδάζουν πολύ αυτό που κάνουν και παρά τις επιτυχίες που έχουν σε σύντομο χρονικό διάστημα δείχνουν αρκετά προσγειωμένοι γνωρίζοντας πολύ καλά που ακριβώς βρίσκονται και γενικότερα τι πρέπει να κάνουν για ανέβουν επίπεδο ακόμα πιο ψηλά. Ας δούμε τι μας είπαν...

Petar Gyoshev




Petar Gyoshev/Dimitar Spasov - Mitsubishi Lancer RS Evolution IX




Petar Gyoshev/Dimitar Spasov - Mitsubishi Lancer RS Evolution IX




Petar Gyoshev/Dimitar Spasov - Mitsubishi Lancer RS Evolution IX




Petar Gyoshev/Dimitar Spasov - Mitsubishi Lancer RS Evolution IX 
PETAR GYOSHEV


R40: Petar, πες μας πως ξεκίνησες τους αγώνες;

Petar
Gyoshev (P.G): Η ενασχόληση μου με τους αγώνες ξεκίνησε το 1992 με τα καρτ όπου και αγωνίστηκα μέχρι το 1997 όπου κατάφερα να αναδειχτώ 2 φορές πρωταθλητής Βουλγαρίας. Το 1998 ξεκίνησα να προετοιμάζω ένα αυτοκίνητο για αγώνες πίστας και αναβάσεις. Και εκεί κατέκτησα το πρωτάθλημα στην κατηγορία μου για 2 συνεχόμενες χρονιές και στην πίστα και στις αναβάσεις. Στην συνέχεια αντιμετώπισα πρόβλημα με την εύρεση χορηγών έτσι και έκανα περιστασιακές εμφανίσεις στους αγώνες για αρκετά χρόνια. Η εμπλοκή μου με το πρωτάθλημα ράλλυ ξεκίνησε το 2006 όπου προετοίμασα ένα Renault Clio της κατηγορίας Ν/3 και με το οποίο τερμάτισα 3ος  στην κατηγορία. Αμέσως μετά αγοράσαμε ένα Mitsubishi Lancer Evo8 με το οποίο συμμετείχαμε στο πρωτάθλημα για τα επόμενα 2 χρόνια στην κατηγορία Ν/4. Από τις αρχές του 2009 αγωνιζόμαστε με ένα Mitsubishi Lancer Evo9 της Ν/4.

R40: Φέτος λοιπόν αγωνίζεσαι με το Evo9. Υπάρχουν διαφορετικές «οδηγικές» απαιτήσεις από τα προηγούμενά σου αυτοκίνητα και κατά πόσο είσαι ευχαριστημένος από την επιλογή του αυτοκινήτου;

P.G.: Είμαι απόλυτα ευχαριστημένος από την επιλογή του αυτοκινήτου. Οι απαιτήσεις του αυτοκινήτου είναι υψηλότερες όπως είναι φυσικό από τα προηγούμενα αυτοκίνητα που είχα και πρέπει συνεχώς να γίνομαι πιο γρήγορος καθώς το αυτοκίνητο πλέον αυτό προστάζει. Το αυτοκίνητο μας φοράει ότι καλύτερο σε μηχανικά μέρη που υπάρχει διαθέσιμο για την Ν/4, κιβώτιο, ανάρτηση, φρένα. Έχει κάνει μόλις 12 αγώνες ως τώρα, άρα είναι σχεδόν καινούριο, ενώ για τον αγώνα έχει γίνει πλήρης rebuilt που σημαίνει ότι θα μπορούμε να πάρουμε το maximum των δυνατοτήτων του. Απλά πρέπει να θυμόμαστε ότι το αυτοκίνητο είναι Ν/4 και είναι πολύ δύσκολο να κυνηγήσουμε τα S2000 που από την άλλη είναι και κάπως καλό καθώς έτσι θα πρέπει να προσπαθούμε ακόμα περισσότερο για να μείνουμε κοντά τους.

R40: Στην 1η σου χρονιά με το αυτοκίνητο βρίσκεσαι να διεκδικείς τον τίτλο στο πρωτάθλημα Βουλγαρίας. Πιστεύεις ότι η κατάκτησή του είναι κάτι εφικτό; Περίμενες ότι θα βρεθείς σε αυτή τη θέση τόσο σύντομα; Επίσης θα ‘θελα να μου πεις ποιος είναι ο αγαπημένος σου αγώνας του πρωταθλήματος και γιατί.

P.G.: To πρωτάθλημα φέτος είναι πολύ ενδιαφέρον. Ναι, στην 1η μας χρονιά με το Evo9 θα μπορούσαμε να πούμε ότι είμαστε το «νέο» πλήρωμα που τερματίζει ψηλά στην κατάταξη των αγώνων. Οι χρόνοι μας είναι πολύ κοντά με αυτούς των Donchev, Iliev, και Popov, και το καλό είναι ότι μπορούμε και κερδίζουμε ε.δ. κυρίως από τους Iliev και Popov που αγωνίζονται με ίδιο αυτοκίνητο με μας. Προς το παρόν δεν έχει νόημα να προσπαθούμε να κυνηγήσουμε τον Donchev με το S2000 παρόλο που οι χρόνοι μας είναι κοντά και αυτό σημαίνει ότι βρισκόμαστε σε υψηλό επίπεδο. Έχουμε κάνει ως τώρα τους 3 πρώτους αγώνες του πρωταθλήματος και βρισκόμαστε στην 3η θέση της βαθμολογίας, 1 βαθμό πίσω από τον Popov. Ο Donchev έχει 3 νίκες, έχει άλλους 6 αγώνες μέχρι το τέλος της χρονιάς και πραγματικά δεν μπορώ να ξέρω τι μπορεί να γίνει μέχρι τότε. Αν ο Donchev κερδίσει την κατάταξη του Βουλγάρικου πρωταθλήματος σε αυτόν τον αγώνα τότε μάλλον αποκτά σημαντικό πλεονέκτημα για την κατάκτηση του τίτλου. Για μας πιστεύω πως θα είναι επιτυχία να καταφέρουμε να τερματίσουμε στην 2η θέση του πρωταθλήματος στο τέλος της χρονιάς. Για να το καταφέρουμε αυτό θα πρέπει να τερματίσουμε όλους τους αγώνες, να μην έχουμε εγκαταλείψεις, ενώ μην ξεχνάμε ότι είμαστε στην 1η μας χρονιά με το αυτοκίνητο και πρέπει επίσης να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα. Ο αγαπημένος μου αγώνας του πρωταθλήματος είναι το Rally Vida. Toν οργανώνει η λέσχη στην οποία ανήκουμε αλλά κυρίως η περιοχή στην οποία διεξάγεται έχει καταπληκτικές ε.δ. παρόμοιες θα ‘λεγα με του Ράλλυ Φιλανδίας, πολύ γρήγορες και με πολλά άλματα. Φέτος ο συναγωνισμός ήταν πολύ έντονος εκεί με τα πρώτα 5 πληρώματα να βρίσκονται πολύ κοντά σε χρόνους ενώ είναι και ο αγώνας με την μοναδική στην χώρα «πραγματική» σούπερ ειδική που αποτελεί μεγάλο show για τους θεατές αλλά και τα πληρώματα.

R40: Το Rally Bulgaria φέτος αποτελεί για ακόμα μια φορά γύρο του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλλυ. Τι είναι αυτό που κάνει αυτόν τον αγώνα διαφορετικό; Tι διαφορετικό προσφέρει σε έναν οδηγό; Oι Βούλγαροι έδειξαν τα τελευταία χρόνια ότι μπορούν να διεκδικήσουν ακόμα και την νίκη. Εσύ πιστεύεις ότι μπορείς να βρεθείς ψηλά στην κατάταξη;

P.G: Oι συμμετοχές είναι πολύ καλές. Πρέπει να αναμένουμε ότι όλοι μπροστά μας θα επιτεθούν για να πάρουν το καλύτερο αποτέλεσμα. Η ατμόσφαιρα που επικρατεί είναι εντελώς διαφορετική με τους υπόλοιπους αγώνες και αυτό γιατί προσμετρά στο ERC. Στο ότι οι Βούλγαροι βρίσκονται ψηλά στην κατάταξη σε αυτόν τον αγώνα ίσως να βοηθά και το ότι αρκετές από τις ε.δ. του αγώνα χρησιμοποιούνται και σε ακόμα ένα αγώνα του Βουλγάρικου πρωταθλήματος, το Rally Trayanovi Vrata, πράγμα που σημαίνει ότι γνωρίζουν τις ε.δ. περισσότερο από τα ξένα πληρώματα που συμμετέχουν στον αγώνα. Εμείς πάντα προσπαθούμε για το καλύτερο δυνατό.

R40: Super N ενάντια στα S2000. Ποια πιστεύεις ότι είναι τα πλεονεκτήματα της κάθε κατηγορίας;

P.G.: Θεωρώ πως στην άσφαλτο ίσως και σε κανέναν απολύτως τομέα ένα Super N μπορεί να έχει πλεονέκτημα έναντι σε ένα S2000. Ίσως στο χώμα να υπάρχει κάτι υπέρ των Super N αλλά εδώ στην Βουλγαρία όλοι οι αγώνες είναι ασφάλτινοι.

R40: Σκέφτεσαι κάποια στιγμή να οδηγήσεις ένα S2000; Επίσης πιστεύεις ότι τα S2000 είναι «μονόδρομος» για την Ν/4;

P.G: Όπως έχει η κατάσταση τώρα, ναι τα S2000 είναι «μονόδρομος» για την Ν/4! Μετά τις εμπειρίες μας φέτος από τον συναγωνισμό στο πρωτάθλημα Βουλγαρίας, ομολογώ πως ήδη κάνουμε σκέψεις να οδηγήσουμε σε κάποιο test ένα τέτοιο αυτοκίνητο ή ακόμα και να το αγοράσουμε, αλλά αυτό πιστεύω πως δεν θα γίνει φέτος. Αν όλα πάνε καλά ίσως του χρόνου.

R40: Έχει περάσει από το μυαλό σου να συμμετέχεις και σε αγώνες εκτός Βουλγαρίας; To σκέφτεσαι καθόλου;

P.G.: Nαι, το έχουμε συζητήσει. Εκτός του ότι φέτος δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα να το κάνουμε αυτό, θεωρώ πως ακόμα έχουμε πολλά περιθώρια βελτίωσης πριν το δοκιμάσουμε. Η εμπειρία μας ακόμα είναι μικρή. Σίγουρα όμως κάποια στιγμή θα πρέπει να το κάνουμε καθώς μόνο να κερδίσουμε σε εμπειρία μπορούμε από αυτό απέναντι στους καλύτερους οδηγούς άλλων χωρών.

R40: Ας επιστρέψουμε στα του Ράλλυ Βουλγαρίας. Ποια είναι η αγαπημένη σου ε.δ. του αγώνα και γιατί;

P.G.: Νομίζω ότι αυτή είναι η ε.δ. Lakavitsa. Είναι κυρίως κατηφορική με πολλές αναπηδήσεις, και εκεί πιστεύω πως πολλοί οδηγοί θα κινηθούν πολύ προσεκτικά. Σε αυτές τις καταστάσεις αισθάνομαι άνετα, στην κατηφόρα οι διαφορές των αυτοκινήτων είναι πολύ μικρές, και θεωρώ ότι θα βρεθούμε πολύ κοντά με τους πρωτοπόρους σε αυτή την ε.δ..

R40: Προσπαθείς να οδηγείς πιο θεαματικά έτσι ώστε και εσύ και οι θεατές να «ευχαριστηθούν» περισσότερο και αν ναι πότε το κάνεις αυτό;

P.G: Πάντα προσπαθώ να οδηγώ θεαματικά για τους θεατές αλλά ταυτόχρονα και για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

R40: Θαυμάζεις κάποιον στον χώρο των ράλλυ και ποιος είναι αυτός;

P.G.: Θα έλεγα ότι μου αρέσει πολύ ο Jari Matti Latvala, αλλά πιστεύω ότι και αυτός όπως και εγώ χρειάζεται λίγο περισσότερο εμπειρία.

R40: Τι θα συμβούλευες ένα νέο που θέλει να ξεκινήσει στους αγώνες ράλλυ;

P.G.: Χμμ, θα έλεγα ότι θα πρέπει να μάθουν από τα λάθη που κάναμε εμείς οι παλαιότεροι οδηγοί, να μην τα κάνουν και αυτοί. Δεν θα πρέπει να βιαστούν για να κερδίσουν κάτι. Πρέπει να μείνουν ήρεμοι και τα καλά αποτελέσματα θα ‘ρθουν μόνα τους.


Dimitar Spasov




Petar Gyoshev/Dimitar Spasov - Mitsubishi Lancer RS Evolution IX




Petar Gyoshev/Dimitar Spasov - Mitsubishi Lancer RS Evolution IX




Petar Gyoshev/Dimitar Spasov - Mitsubishi Lancer RS Evolution IX




Petar Gyoshev/Dimitar Spasov - Mitsubishi Lancer RS Evolution IX
DIMITAR SPASOV


R40: Dimitar, πες μας λίγα λόγια για το πώς ξεκίνησες στους αγώνες και για το τι έχεις κάνει ως τώρα.

Dimitar Spasov (D.S.): Η καριέρα μου στους αγώνες ξεκίνησε το 2003, με ένας από τους πολύ γνωστούς οδηγούς που βρισκόταν τότε στο προσκήνιο, τον Radoslav Kozlekov. Tις 2 προηγούμενες χρονιές, το 2001 και 2002 επίσης «δουλέψαμε» μαζί αλλά μόνο για να κάνουμε σημειώσεις, όχι αγώνες. Έτσι αποφάσισε να δοκιμάσει και σε αγώνα μαζί μου, άλλα όχι σε κάποιον αγώνα εδώ στην Βουλγαρία, αλλά στην Ιταλία. Πήγαμε και κάναμε το Rally Valli Imperiesi, όπου γνωρίζετε πόσο απαιτητικές είναι οι ε.δ. εκεί και καταφέραμε να τερματίσουμε 3οι Ν/4 και 10οι ή 11οι γενικής, με αντιπάλους οδηγούς σαν τον Tabaton. Μετά από αυτόν τον αγώνα, ο Kozlekov αποσύρθηκε ξαφνικά από τους αγώνες. Έτσι για λίγο καιρό συνοδήγησα με τον άνθρωπο που τώρα είναι ο χορηγός μας μέχρι που και αυτός αποσύρθηκε από τους αγώνες, και μετά βρεθήκαμε μαζί με τον Gyoshev. Είμαστε μαζί από το 2005.

R40: Ποιες οι απαιτήσεις του Ράλλυ Βουλγαρίας για έναν συνοδηγό;

D.S.: Αυτές ακριβώς που απαιτούνται και σε κάθε άλλο αγώνα. Δεν νομίζω ότι απαιτείται κάτι διαφορετικό.

R40: Έχετε αποφασίσει τι στρατηγική θα ακολουθήσετε στον αγώνα;

D.S.: Φυσικά και έχουμε αποφασίσει τι στρατηγική θα ακολουθήσουμε. Αυτό το κάνουμε για κάθε αγώνα που συμμετέχουμε. Σε αυτόν τον αγώνα είναι πολύ σημαντικό να τερματίσουμε ψηλά στους βαθμούς για το Βουλγάρικο πρωτάθλημα, αλλά επίσης θέλουμε να δείξουμε στα «μεγάλα ονόματα» που συμμετέχουν στον αγώνα ότι μπορούμε να είμαστε στο επίπεδο τους σε χρόνους. Μάλλον θα προσπαθήσουμε να πιέσουμε εξ' αρχής και στην συνέχεια να δούμε πως μπορεί αυτό να εξελιχθεί.

R40: Πιστεύεις ότι οι επιλογή των ε.δ. για τον αγώνα ήταν η ιδανική;

D.S.: Ίσως να υπάρχουν και καλύτερες ε.δ. στην περιοχή, όχι πολλές, οι οποίες όμως δεν βρίσκονται σε ικανοποιητική κατάσταση για να συμπεριληφθούν στον αγώνα. Θεωρώ πως για φέτος το πακέτο των ε.δ. είναι καλό. Έχουν σχεδόν από όλα μέσα.

R40: Από πλευράς οργάνωσης, πιστεύεις ότι το Ράλλυ Βουλγαρίας είναι έτοιμο για να μπει του χρόνου στο WRC;

D.S.: Θεωρώ πως οργανωτικά ο αγώνας είναι πολύ καλός. Γνωρίζω ότι η προσπάθεια που έχει γίνει είναι πολύ μεγάλη. Βέβαια πάντα υπάρχει χώρος για βελτίωση. Πιστεύω πως αξίζει η χώρα μια ευκαιρία στο WRC, και αν αυτό γίνει, θα δώσει τεράστια ώθηση στο σπορ μας εδώ στην Βουλγαρία.

R40: Αν είχες την ευκαιρία να αλλάξεις κάτι άμεσα στο Βουλγάρικο πρωτάθλημα ώστε να γίνει καλύτερο, τι θα ήταν αυτό;

D.S.: Θα προσπαθούσα να αλλάξω την νοοτροπία κάποιων έτσι ώστε όλοι να είμαστε μια παρέα στους αγώνες, να γελάμε, να βοηθά ό ένας τον άλλο, και να περνάμε ακόμα καλύτερα.

R40: Ποιες είναι οι αρετές που πρέπει ένας συνοδηγός να έχει;

D.S.: Πρέπει να είναι καλός στο να οργανώνει διάφορα πράματα, να είναι πάντα ήρεμος, και ίσως θα πρέπει να είναι και λίγο πιο τρελός από τον οδηγό για να αντέξει!

R40: Θαυμάζεις κάποιον στον χώρο των αγώνων και ποιος είναι αυτός;

D.S.: Θαυμάζω 2 οδηγούς, τους Colin McRae και Richard Burns, που δυστυχώς κανένας από τους 2 δεν είναι πια εν ζωή. Ιδιαίτερα τον Colin McRae που τον θεωρώ τον πιο «τρελό» οδηγό που πέρασε.

R40: Τι θα συμβούλευες έναν νέο που θα ‘θελε να ξεκινήσει τους αγώνες ως συνοδηγός;

D.S.: Για μένα το να γίνω συνοδηγός ήταν ένα από τα όνειρά μου. Όταν θέλεις κάτι πολύ πιστεύω πως θα το πετύχεις. Σαφώς και θα πρέπει να προσπαθήσουν πολύ και να παραμείνουν ψύχραιμοι!




Petar Gyoshev/Dimitar Spasov




Prestige Rally Team
Αφού λοιπόν ολοκληρώσαμε την συνέντευξη, συνειδητοποιούμε ότι η ώρα πέρασε και το πλήρωμα σύντομα, όπως και εμείς, έπρεπε να φύγει για το shakedown. Έτσι αποφασίσαμε να τους φωτογραφίσουμε με το αυτοκίνητο το ίδιο βράδυ μετά την πανηγυρική εκκίνηση μέσα στο Borovets, το κέντρο του αγώνα.

Έτσι και έγινε λοιπόν. Το πλήρωμα μόλις πέρασε την εκκίνηση μας περίμενε υπομονετικά πίσω από το ξενοδοχείο Rila, το αρχηγείο του αγώνα. Εκεί τους βρήκαμε και μεις μετά το τέλος της εκκίνησης, τους φωτογραφίσαμε μπροστά στα χαρακτηριστικά μαγαζιά του πολύ όμορφου χιονοδρομικού κέντρου και τους ευχηθήκαμε ότι καλύτερο για την συνέχεια.

Παρόλο που το Ράλλυ Βουλγαρίας δεν εξελίχθηκε καλά για αυτούς (αρκετά κλαταρίσματα και 2 μικροέξοδοι), και όχι μόνο, καθώς όλοι θυμόμαστε το τραγικό συμβάν με το ατύχημα που κόστισε την ζωή στον Flavio Guglielmini, στο τέλος της περσινής χρονιάς το πλήρωμα κατάφερε να τερματίσει στην 3η θέση του πρωταθλήματος εμπρός από τους πολυπρωταθλητές της χώρας, Iliev-Yanakiev. Κατάφεραν να φτάσουν σε αυτή την επιτυχία σημειώνοντας αρκετούς τερματισμούς στο πόντιουμ, ενώ η τελική τους θέση στην βαθμολογία κρίθηκε στην τελευταία ε.δ. του τελευταίου αγώνα. Σε ένα πρωτάθλημα με ισχυρό ανταγωνισμό στην κορυφή δείχνουν ότι έχουν τα εφόδια να ανέβουν ακόμα πιο ψηλά.

Φέτος μαλιστα πριν λίγες μέρες σημείωσαν και την 1η νίκη τους σε αγώνα, στο Rally Serbia, όπου κέρδισαν την κατάταξη του Βουλγάρικου Πρωταθλήματος, με το μοναδικό πλήρωμα που τερμάτισε μπροστά τους να είναι οι Hirvonen-Lehtinen με το εργοστασιακό Ford Focus WRC.

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά όλο το Prestige Rally Team για την άψογη φιλοξενία στους χώρους της ομάδος, τον Petar και τον Dimitar για την πολύ όμορφη συνέντευξη που μας παραχώρησαν και φυσικά τον πολύ καλό φίλο Todor Tomov που χωρίς αυτόν η συνέντευξη θα ήταν πολύ δύσκολο να πραγματοποιηθεί!

Videos



Prestige Rally Team - Petar Gyoshev/Dimitar Spasov - Season 2009 Promo Video