LOEB Sébastien - ELENA Daniel - CITRÖEN C4 WRC O πρώτος ασφάλτινος αγώνας της χρονιάς για το WRC, το Rally Bulgaria, αποτελεί πλέον παρελθόν. Η ομάδα της Citroen κυριολεκτικά κατατρόπωσε την ομάδα της Ford καθώς είδε τα αυτοκίνητα της να κάνουν ένα εντυπωσιακό 1-2-3-4 στην κατάταξη εμπρός από τα 2 Ford. Νικητές του αγώνα αναδείχτηκαν οι Loeb-Elena με την εργοστασιακή Citroen C4 WRC, μάλλον εύκολα! Κέρδισαν τις πρώτες 5 ε.δ. του αγώνα, ανοίγοντας μια διαφορά "ασφαλείας" και στην συνέχεια το μόνο που είχαν να κάνουν ήταν να διατηρήσουν την διαφορά μέχρι το τέλος όπως και έκαναν. Πλέον η διαφορά τους στην βαθμολογία αρχίζει και μεγαλώνει αρκετά και θεωρείται σχεδόν "αδύνατο" κάποιος να μπορέσει να τους στερήσει ακόμα έναν τίτλο!  

Ενημέρωση


Αρκετοί ήταν αυτοί που πίστεψαν ότι οι καιρικές συνθήκες. που κυρίως την 2η μέρα δυσκόλεψε αρκετά την επιλογή ελαστικών, αλλά και το ότι ο αγώνας είναι άγνωστος για όλους ίσως να ήταν ο παράγοντας ώστε μετά από αρκετό καιρό η τράπουλα να ανακατευτεί στην άσφαλτο. Ο 6 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής όμως απέδειξε για ακόμα έναν αγώνα στην άσφαλτο ότι απλά δεν υπάρχει συναγωνισμός!

Η μάχη του αγώνα ήταν αυτή για την 2η θέση. Οι Sordo-Marti και P.Solberg-Patterson, αμφότεροι με Citroen C4 WRC, πραγματοποίησαν πολύ καλή εμφάνιση στον αγώνα και μετά το 2ο loop της 2ης μέρας όπου ο P.Solberg κέρδισε όλες τις ε.δ. η διαφορά τους μειώθηκε στα σχεδόν 5'' υπέρ των Ισπανών. Οι 4 ε.δ. της τελευταίας μέρας θα έκριναν τα πάντα και εκεί και τα 2 πληρώματα κέρδισαν από 2 ε.δ. με τις διαφορές μεταξύ τους να είναι απειροελάχιστες με αποτέλεσμα να μείνει η κατάταξη ως είχε. Και τα 2 πληρώματα δήλωσαν ότι δεν ρίσκαραν καθώς ήταν πολύ σημαντικό για αυτούς να τερματίσουν τον αγώνα στο πόντιουμ, τόσο για τον Sordo ώστε να ανοίξει η ψαλίδα στην βαθμολογία από της Ford αλλά και για τον P.Solberg που στην πρώτη του εμφάνιση με τον νέο του συνοδηγό, τον Chris Patterson, θα κατάφερνε να ανέβει στο πόντιουμ! Έτσι και έγινε λοιπόν με τα 2 πληρώματα να μένουν ικανοποιημένα από το αποτέλεσμα.

Η 4η θέση της γενικής πήγε στους Ogier-Ingrassia με την Citroen C4 WRC του Junior Team. Μετά τη νίκη τους στον προηγούμενο αγώνα του θεσμού, έδειξαν ότι είχαν την ταχύτητα για μια θέση στο πόντιουμ και σε αυτόν τον αγώνα. Ένα λάθος όμως στην 3η ε.δ. του αγώνα, είχε ως αποτέλεσμα να έχουν μια μικροέξοδο που τους κόστισε περίπου 1 λεπτό σε χρόνο και τους έριξε στην 6η θέση. Αυτό δεν τους πτόησε ιδιαίτερα και έτσι την επόμενη μέρα κατάφεραν πολύ εύκολα να προσπεράσουν τα 2 Ford που βρισκόταν εμπρός τους ενώ μέχρι το τέλος του αγώνα η διαφορά υπέρ τους ξεπέρασε αρκετά τα 2 λεπτά!

Για την ομάδα της Ford μια λέξη πιθανόν να συνοψίζει την προσπάθεια όλου του 5ημέρου. Απογοήτευση! Είναι πραγματικά αξιοπερίεργο το πόσο μακρυά βρέθηκαν σε χρόνους τα Ford από τα Citroen ενώ η 5η και 6η θέση των Hirvonen-Lehtinen και Latvala-Anttila αντίστοιχα μάλλον εμπεριέχουν και αρκετή τύχη καθώς για όσο βρισκόταν στο παιχνίδι οι Raikkonen-Lindstrom με την Citroen C4 WRC του Junior Team ήταν οι αυτοί εμπρός από τα Ford. Eπίσης χαρακτηριστικό της κακής εμφάνισης της ομάδας είναι ότι έχασαν σε χρόνο σε ε.δ. μέχρι και από τον ιδιώτη Turan με το Peugeot 307 WRC. Παρά τις δοκιμές εξέλιξης που πραγματοποίησαν στην άσφαλτο τον τελευταίο μήνα η ομάδα δεν κατάφερε να βελτιώσει αισθητά το Focus και πραγματικά υπάρχει προβληματισμός για την συνέχεια της χρονιάς για το τι μπορεί να αλλάξει ώστε τα Ford να ξαναγίνουν ανταγωνιστικά!

Στην 7η θέση της γενικής τερμάτισαν οι Andersson-Andersson στην 1η τους εμφάνιση με το Ford Focus WRC της Stobart. Οδήγησαν πολύ προσεκτικά όπως δήλωσαν, χωρίς να πάρουν ρίσκα. Κατάφεραν να φέρουν το Focus στον τερματισμό χωρίς το παραμικρό πρόβλημα ενώ βρέθηκαν πολύ εύκολα, αρκετά λεπτά εμπρός, από τους team-mate τους. Τους ακολούθησαν οι Turan-Zsiros με ένα Peugeot 307 WRC που εκτός ότι σε κάποιες ε.δ. έγραψαν πολύ καλούς χρόνους, ήταν και από τους θεαματικότερους συνδυασμούς του αγώνα ενώ κατάφεραν να τερματίσουν και σχεδόν 2,5 λεπτά εμπρός από τους Wilson-Martin με το Ford Focus WRC. Oι τελευταίοι απογοήτευσαν για ακόμα έναν αγώνα στην άσφαλτο!

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι H.Solberg-Minor στην πρώτη τους εμφάνιση με το Ford Fiesta S2000. Ήταν μακράν ο ταχύτερος συνδυασμός με αυτοκίνητο S2000 γράφοντας πολύ καλούς χρόνους. Εντυπωσιάστηκαν από τις δυνατότητες του αυτοκινήτου δηλώνοντας ότι το αυτοκίνητο αποτελεί καλύτερη βάση για αγωνιστικό από το Focus!

11oι γενικής τερμάτισαν τελικά οι Raikkonen-Lindstrom με την Citroen C4 WRC του Junior Team. Εντυπωσίασαν στις 3 πρώτες ε.δ. του αγώνα καθώς βρισκόταν και αυτοί εμπρός από τα εργοστασιακά Ford, αλλά στην 4η ε.δ. είχαν έξοδο, που μάλιστα προκάλεσε και την διακοπή της ε.δ.. Συνέχισαν ελέω super rally τις επόμενες ημέρες και κατάφεραν από την 26η θέση που βρέθηκαν στο τέλος της 1ης μέρας να ανέβουν ως την 11η.

Μετά το πρώτο τους πόντιουμ στη γενική στο IRC, οι Neuville-Klinger απέδειξαν ότι δεν θεωρούνται τυχαία από τα ανερχόμενα ταλέντα του χώρου. Κατάφεραν να πάρουν τη νίκη στο JWRC οδηγώντας εξαιρετικά γρήγορα καθ΄όλη την διάρκεια του αγώνα το Citroen C2 S1600 της Automeca. Υπήρξε συναγωνισμός από άλλα πληρώματα, αλλά οι Βέλγοι δεν έκανα λάθη, δεν αντιμετώπισαν προβλήματα, και βρέθηκαν στο τέλος περίπου 1 λεπτό εμπρός από τους Weijs-Degandt με ίδιο αυτοκίνητο. Την πρώτη 3άδα του JWRC συμπλήρωσαν οι τοπικοί Slavov-Filipov με το Renault Clio R3 Maxi που κινήθηκαν με εντυπωσιακές γωνίες στον αγώνα και μάλλον αυτός ήταν ο λόγος που δεν μπόρεσαν να διεκδικήσουν το κάτι παραπάνω στον τοπικό τους αγώνα. Καλή εμφάνιση και για τους Arzeno-Roche με το Citroen C2 S1600 που μέχρι να αρχίζουν να αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα έδειξαν ότι μπορούσαν να διεκδικήσουν τη νίκη. Τελικά τερμάτισαν 8οι στην κατάταξη του JWRC.

Μπορεί να μην υπήρξε Ελληνική συμμετοχή στον αγώνα, αλλά οι Έλληνες θεατές έδωσαν βροντερό παρόν στον αγώνα. Εκατοντάδες βρέθηκαν στην περιοχή του αγώνα για να τον παρακολουθήσουν πράγμα που αποδεικνύει το πόσο τους λείπει το ότι η χώρα μας φέτος δεν είχε αγώνα στο WRC.

Οργανωτικά ο αγώνας δεν μπορούμε να πούμε ότι διεκδίκησε δάφνες νικητή! Παρά τις "υπερβολικές" προσπάθειες της οργάνωσης (δεν κινούταν ψυχή πάνω στις ε.δ. περίπου 1,5 ώρα πριν το πρώτο πέρασμα) τα προβλήματα crowd control υπήρξαν με αποτέλεσμα να ακυρωθεί η 7η ε.δ.. Από την άλλη βέβαια ο κόσμος που παρακολούθησε τον αγώνα ήταν πραγματικά πολύς! Δεκάδες χιλιάδες θεατών βρέθηκαν στις ε.δ δημιουργώντας εξαιρετική ατμόσφαιρα και αυτό δεν έμεινε ασχολίαστο από τους πρωταγωνιστές του θεσμού! Το glamour που συνήθως υπάρχει στον θεσμό, σε αυτόν τον αγώνα έλειπε, και συνολικά το συμπέρασμα που μπορεί να βγει είναι ότι ίσως ο αγώνας να ταιριάζει περισσότερο στον θεσμό του ERC για τον οποίο προσμετρά τα τελευταία χρόνια. Όπως και να χει όμως, σαν αγώνας έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εμείς και πάλι του χρόνου θα δώσουμε το παρόν! 

Επόμενος αγώνας του θεσμού, στις 28-31 Ιουλίου, με το χωμάτινο Rally Finland.

Video



R40 videos - WRC Rally Bulgaria 2010 - Day 1


R40 videos - WRC Rally Bulgaria 2010 - Day 2


R40 videos -WRC Rally Bulgaria 2010 - Shakedown


WRC Rally Bulgaria 2010 - Day 2


WRC Rally Bulgaria 2010 - Day 1


WRC Rally Bulgaria 2010 - Shakedown


WRC Rally Bulgaria 2010 - In Car - SS9(Peshtera) - Loeb/Elena - Citroen C4 WRC