monte_1_ogier_d2.jpg
Αυτό αποδείχθηκε στο σημερινό πρώτο σκέλος του Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Η επάνοδος του Sebastien Loeb στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Ράλλυ, δε στέφθηκε με επιτυχία, καθώς ο Γάλλος τραυμάτισε το Citroen DS3 WRC στην τελευταία ειδική της ημέρας και μην μπορώντας να φθάσει στο σέρβις παρκ, εγκατέλειψε. Οι καιρικές συνθήκες στις ειδικές ήταν χαρακτηριστικές του αγώνα, καθώς σε αρκετές ειδικές υπήρξε εναλλαγή πάγου και χιονιού, με την ομίχλη να δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο τις προσπάθειες των οδηγών. Βέβαια, υπήρξαν και διαδρομές οι οποίες ήταν καθαρές από χιόνι, ευνοώντας τα πληρώματα που ξεκινούσαν στις εμπρός θέσεις.

monte_2_latvala_d2.jpg

monte_4_loeb_d2.jpg

Κι ενώ όλα έδειχναν πως ο αγώνας θα έχει ενδιαφέρον μέχρι το τέλος, ένα λάθος οδήγησε τον Sebastien Loeb εκτός διεκδίκησης της νίκης. Ο 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής κράτησε την πρωτοπορία μέχρι την 6η Ε.Δ., αντιστεκόμενος στην πίεση του Ogier. Ωστόσο, πλήρωσε την επιλογή του να χρησιμοποιήσει χιονολάστιχα, χάνοντας έτσι την πρωτοπορία στην αμέσως επόμενη ειδική, η οποία είχε αρκετή λάσπη και λίγο χιόνι. Αυτό ανάγκασε τον Loeb να πιέσει στην τελευταία ειδική της ημέρας, με αποτέλεσμα να χτυπήσει σε πέτρα που βρισκόταν στην άκρη του δρόμου και να τραυματίσει τον πίσω αριστερά τροχό του Citroen. Αν και ολοκλήρωσε την ειδική, δεν κατάφερε να φτάσει στο σέρβις, με αποτέλεσμα να συνεχίσει το Σάββατο υπό το καθεστώς Rally 2. Ο Γάλλος, εμφανώς απογοητευμένος, δήλωσε: «Είχαμε μια μικροέξοδο, με αποτέλεσμα να βρει ο πίσω τροχός σε μια πέτρα και να στραβώσει. Θα επανέλθουμε αύριο προκειμένου να συλλέξουμε βαθμούς για την ομάδα. Σίγουρα το αποτέλεσμα για τη Citroen δε θα είναι το καλύτερο δυνατό και λυπάμαι γι’ αυτό».

Κερδισμένος από τις περιπέτειες του Loeb, βγήκε ο πρωταθλητής των δύο τελευταίων ετών, Sebastien Ogier. Κάνοντας την κατάλληλη επιλογή ελαστικών για τις απογευματινές ειδικές, ακολουθούσε όλη τη μέρα τον αντίπαλό του «κατά πόδας» και ένιωσε ανακούφιση όταν πληροφορήθηκε για το πρόβλημα του οδηγού της Citroen. Με αυτόν τον τρόπο, η διαφορά του από τον δεύτερο Latvala ξεπερνάει το ενάμισι λεπτό και πλέον πρέπει να έρθουν τα πάνω-κάτω για να χάσει την πρωτιά. Βέβαια, στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, όλα είναι πιθανά να συμβούν, καθώς οι συνθήκες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην υπόθεση νίκη. Ο Latvala δεν πίεσε και αρκέστηκε στο να παρακολουθεί τη μάχη των δύο Γάλλων. Το τρίτο Volkswagen, αυτό του Andreas Mikkelsen συμπληρώνει την πρώτη τριάδα, με το Νορβηγό να εκμεταλλεύεται τις ατυχίες των αντιπάλων του και αθόρυβα να σκαρφαλώνει τρίτος.


Πίσω του βρίσκεται ο Ott Tanak, ο οποίος εντυπωσιάζει μέχρι στιγμής με την απόδοσή του. Ο Εσθονός δείχνει πιο ώριμος από ποτέ στην παρθενική του θητεία στην ομάδα της Ford και σκοπεύει να παλέψει για μια θέση στο βάθρο, όντας 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον Mikkelsen. Απογοητευτική είναι η εμφάνιση του Mads Ostberg, που βρίσκεται πέμπτος, χωρίς να εντυπωσιάσει. Την εξάδα κλείνει ο Elfyn Evans, ο οποίος αν και είχε ανεβεί μέχρι την τέταρτη θέση, είχε ένα τετ-α-κε που τον έριξε πιο πίσω. Ο Βρετανός στη δεύτερη χρονιά με την ομάδα του Wilson, δεν τα πάει καθόλου άσχημα. Στην έβδομη και όγδοη θέση βρίσκονται τα δύο Hyundai, με τους Thierry Neuville και Dani Sordo. Ο Βέλγος δηλώνει ευχαριστημένος με την έως τώρα απόδοσή του, καθώς οι συνθήκες είναι πρωτόγνωρες για τον ίδιο,ε νώ ο Ισπανός μετά την έξοδο που είχε χθες, πέτυχε ορισμένους ικανοποιητικούς χρόνους στο σημερινό σκέλος. Εντυπωσιακός ήταν ο Robert Kubica, ο οποίος κέρδισε τις μισές ειδικές της ημέρας, σκαρφαλώνοντας αρκετές θέσεις στη γενική κατάταξη. Ωστόσο, στην τελευταία ειδική το παράκανε και δεν απέφυγε μια μικροέξοδο, η οποία του απέφερε κλατάρισμα. Μικροέξοδο είχε στην όγδοη ειδική ο Kris Meeke, ενώ βρισκόταν στην τέταρτη θέση. Ο Βρετανός εγκατέλειψε και θα επιστρέψει αύριο με Rally2.


Στο WRC2, τώρα, ο πρωταθλητής του JWRC το 2014, Stephane Lefebvre, συνεχίζει να προηγείται, με τον Σλοβάκο Martin Koci να είναι ο μόνος που μπορεί να απειλήσει τον 22χρονο Γάλλο. Η διαφορά μεταξύ των δύο είναι στα 6.5 δευτερόλεπτα. Τρίτο, αρκετά πίσω, συναντάμε τον Armin Kremer, ο οποίος στα 46 του αποδεικνύει πως μπορεί ακόμη να πρωταγωνιστήσει. Εκμεταλλευόμενος και τις ατυχίες των αντιπάλων του, ο Quentin Gilbert είναι πρώτος στο Junior WRC, έχοντας μια διαφορά δύο περίπου λεπτών από τον Ole Christian Veiby που ακολουθεί. Ο Νορβηγός είναι η αποκάλυψη της κατηγορίας μέχρι στιγμής, καθώς παρ’ ότι συμμετέχει για πρώτη φορά στον απαιτητικό αυτό αγώνα, δείχνει να προσαρμόζεται γρήγορα στις απαιτήσεις ενός Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Τρίτος ακολουθεί ο Terry Folb, ο οποίος αντιμετώπισε προβλήματα με τη θερμοκρασία νερού στην τελευταία ειδική της ημέρας.

Ύστερα από την οριστική εγκατάλειψη του Σερδερίδη, δύο Ελληνικά πληρώματα συνεχίζουν τον αγώνα. Τόσο οι Παυλίδης-Harryman, όσο και οι Δριβάκος-Μπαντέ κινούνται ικανοποιητικά στις δύσκολες ειδικές του αγώνα και βελτιώνονται ειδική με ειδική.

Το πρόγραμμα του Σαββάτου περιλαμβάνει 4 διαδρομές συνολικού μήκους 128 αγωνιστικών χιλιομέτρων, με τα πληρώματα να καλούνται να διέλθουν από μια 50άρα ειδική. Λέτε να έχουμε εκπλήξεις;



Οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών:


Sebastien Ogier: Η μέρα κύλησε με τον καλύτερο τρόπο για μένα. Ειδικά στην τελευταία ειδική, όπου πέρασα μέσα από το χωριό, που έμενα για αρκετά χρόνια, ένιωσα τον κόσμο να με "σπρώχνει". Σε μερικές διαδρομές με βοήθησε η θέση εκκίνησης και είχα πλεονέκτημα σε σχέση με τον Loeb, σε άλλες όχι. Έπρεπε να είμαι συγκεντρωμένος και να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό. Όταν πληροφορήθηκα το πρόβλημα του Seb, ηρέμησα. Βέβαια, τα συναισθήματα τώρα είναι ανάμικτα, καθώς η μάχη έλαβε τέλος. Ο αγώνας έχει πολύ δρόμο ακόμη και πρέπει να είμαι συγκεντρωμένος αύριο και μεθαύριο!


Jari-Matti Latvala: Αυτές τις δύο ημέρες έμαθα αρκετά και είμαι χαρούμενος. Οδηγάω έξυπνα και προσπαθώ να πιέσω, όταν οι συνθήκες είναι καλές. Σήμερα κάναμε καλή επιλογή ελαστικών και αυτό μας βοήθησε αρκετά. Βέβαια, ο στόχος παραμένει ο τερματισμός.


Andreas Mikkelsen: Οι συνθήκες στις ειδικές ήταν δύσκολες, ωστόσο οδηγούμε σταθερά. Η επιλογή ελαστικών ήταν σωστή και σε αυτό βοήθησε το “gravel crew”. Θα προσπαθήσω να παραμείνω στην τρίτη θέση, αλλά δε θα ρισκάρω. Ο τερματισμός στην πρώτη πεντάδα θα είναι επιτυχία. Οι αυριανές διαδρομές είναι αρκετά πονηρές. Θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο!

 monte_9_mikkelsen_d2.jpg
 monte_32_lefebvre_d2.jpg
monte_60_gilbert_d2.jpg
 monte_88_pavlidis_d2.jpg