BASSO Η πρώτη, περιπετειώδης, ημέρα του 33ου Ράλλυ ΕΛΠΑ, ολοκληρώθηκε με τους Basso-Dotta να βρίσκονται επικεφαλής της κατάταξης οδηγώντας το Grande Punto S2000. Η ημέρα αποδείχθηκε... σπαζοκεφαλιά όσον αφορά την επιλογή ελαστικών –λόγω και των άστατων καιρικών συνθηκών-, με αποτέλεσμα η πρώτη θέση να αλλάξει πολλές φορές χέρια, πριν καταλήξει στο ιταλικό πλήρωμα. Ο καιρός έπαιξε σημαντικό ρόλο στη δεύτερη μπούκλα, και συγκεκριμένα στις ειδικές διαδρομές Παύλιανη 2 και Στρόμη 2, όπου κυρίαρχο στοιχείο ήταν η δυνατή βροχή και η ομίχλη!  
PAPADIMITRIOU
SOLOWOW
NIORAS
FONTANA
PANAGIOTOPOULOS
SLAVOV
GAZETAS
HALIVELAKIS
ALIGIZAKIS
GALLO
ZOUNIS
TLUSTAK
KOTSIKIS
KASSIMIS
MOSHOPOULOS
Αρχικά, λοιπόν, το δρόμο έδειξαν οι Solowow-Baran με το Peugeot 207 S2000, με τους μεγάλους τους αντιπάλους να χάνουν χρόνο από λανθασμένη επιλογή ελαστικών. Όμως, ένα τετ α κε στην προτελευταία ειδική, σε συνδυασμό με ένα πρόβλημα στην όπισθεν του 207 στοίχισαν στον Πολωνό διεκδικητή του ευρωπαϊκού τίτλου σχεδόν 2 λεπτά και μαζί δύο θέσεις στη γενική κατάταξη. Έτσι, οι Basso-Dotta όχι απλά προηγούνται, αλλά απολαμβάνουν και μια διαφορά ασφαλείας από τους δεύτερους. Αυτοί είναι οι Παπαδημητρίου-Harryman με το Lancer EVO IX, οι οποίοι ακολουθούν με διαφορά 55.5 δλ. και αν και αντιμετώπισαν πρόβλημα με την επιλογή των ελαστικών, αντεπεξήλθαν στις δύσκολες συνθήκες.

Στην τέταρτη θέση ολοκλήρωσαν οι Νιώρας-Κακκαλής με το Subaru Impreza N12, οι οποίοι αντιμετώπισαν πρόβλημα με τα φρένα του αυτοκινήτου στις δύο τελευταίες ειδικές, καταφέρνοντας όμως να επιστρέψουν στο service park και μάλιστα ψηλά στη γενική κατάταξη. Πίσω τους με μικρή διαφορά ακολουθούν οι Fontana-Cassina με το Lancer ένατης γενιάς, οι οποίοι προσπάθησαν να κινηθούν γρήγορα στις χωμάτινες επιφάνειες, που δεν είναι και οι αγαπημένες τους, παρόλο το χρόνο που έχασαν από δύο κλαταρισμένα ελαστικά. Την εξάδα συμπληρώνουν οι Παναγιωτόπουλος-Αχτίδας με το Lancer EVO IX. Το ελληνικό πλήρωμα εκμεταλλευόμενο την εμπειρία του πραγματοποιεί ακόμα μια πολύ καλή εμφάνιση στο χώμα. Στην πρώτη θέση των αυτοκινήτων με κίνηση στους δύο τροχούς, βρίσκονται οι Slavov-Filipov με το Renault Clio R3, με διαφορά 11 λεπτών από τον πρωτοπόρο στη σχετική βαθμολογία Antonin Tulstak.

Οι εγκαταλείψεις ήταν ένα από τα σημαντικά στοιχεία του πρώτου σκέλους, με σημαντικότερη αυτή των Βωβού-«ΕΛ-ΕΜ», οι οποίοι αρχικά αντιμετώπισαν ένα πρόβλημα με το σύστημα μετάδοσης, ενώ στη έναρξη της δεύτερης μπούκλας εγκατέλειψαν από διαφορικό. Πάντως, ο τέσσερις φορές Πρωταθλητής Ελλάδος, αναμένεται να επανεκκινήσει αύριο κανονικά το σκέλος. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι η σημερινή ημέρα προσμετράει ξεχωριστά στη βαθμολογία του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, με αποτέλεσμα οι Παπαδημητρίου-Harryman να κατακτούν τον απόλυτο αριθμό βαθμών, ακολουθούμενοι από τους Νιώρα-Κακκαλή και Παναγιωτόπουλο-Αχτίδα.

Η αυριανή τελευταία ημέρα του αγώνα που προσμετρά και στο Πρωτάθλημα Ιστορικών αυτοκινήτων (19 συμμετοχές), περιλαμβάνει έξι ειδικές διαδρομές, τρεις επαναλαμβανόμενες, με συνολικό μήκος 122,70 χλμ.

Δηλώσεις πρωταγωνιστών:

1 SOLOWOW Michal - BARAN Maciek PEUGEOT 207 S2000
Ήμουν άτυχος στο τέλος. Κάναμε τετ ακε και δεν έχασα την όπισθεν. Είμαι απογοητευμένος από το σημερινό αποτέλεσμα. Οι ειδικές ήταν παρόμοιες με αυτές του Ράλλυ Ουαλίας. Αύριο θα κάνουμε τα πάντα για να ανακάμψουμε.

2 BASSO Giandomenico - DOTTA Mitia FIAT Grande Punto S2000
Ήταν περίεργη μέρα. Ξεκινήσαμε με εντελώς διαφορετική επιλογή ελαστικών σε σχέση με τον Solowow και στις δύο τελευταίες ειδικές του πρώτου σκέλους χάσαμε πολύ χρόνο γιατί γλιστρούσαμε. Στο δεύτερο πέρασμα νομίζω ότι και πάλι είχαμε διαφορετική επιλογή ελαστικών. Η πρώτη ειδική ήταν εντελώς στεγνή. Όταν βγήκαμε από την ειδική αλλάξαμε τα εμπρός ελαστικά γιατί είχαν καταστραφεί, αλλά και τα πίσω είχαν επίσης φθαρεί με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να μη... στέκεται.

3 FONTANA Corrado - CASSINA Carlo MITSUBISHI Lancer Evo 9
Είναι σημαντικό που τερμαστίσαμε την 1η ημέρα χωρίς να κάνουμε λάθη. Είχαμε δύο σκασμένα ελαστικά και ήμασταν τυχεροί που ήταν τα πίσω. Ήταν δύσκολες οι ειδικές γιατί είχε πολύ βροχή, το οδόστρωμα ήταν γλιστερό και ήταν πολύ εύκολο να κάνεις λάθος. Αύριο πρέπει να συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό. Νομίζω ότι αύριο θα έχει ηλιοφάνεια. Το προτιμώ.

7 PAPADIMITRIOU Ioannis - HARRYMAN Allan MITSUBISHI Lancer Evo 9
Ήταν πάρα πολύ δύσκολη. Στην 5η ειδική είχε ομίχλη και κάναμε κι ενα τετ α κε. Όσο προσπαθούσα να πάω πιο γρήγορα τόσο πιο αργά πήγαινα. Τα λάστιχα είχαν γίνει σλικ. Δεν είμαστε ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα. Αύριο θα προσπαθήσω περισσότερο. Σήμερα δεν έκατσε τίποτα καλά. Είναι μεγάλος ο αγώνας. Μπορεί να αλλάξουν άρδην τα αποτελέσματα.

9 NIORAS Grigoris - KAKALIS Konstantinos SUBARU Impreza WRX STI
Το δεύτερο πέρασμα ήταν δύσκολο, κουραστικό και απαιτητικό. Η βροχή και η ομίχλη στις δύο τελευταίες ειδικές έκαναν πιο δύσκολες τις συνθήκες. Από τη στιγμή που επιστρέψαμε στο σέρβις είμαστε ευχαριστημένοι.

10 PANAGIOTOPOULOS Emm. - AHTIDAS Manos MITSUBISHI Lancer Evo 9
Στην Παύλιανη ίσως το παράκανα λίγο. Γύρισα, φράκαρα στη λάσπη, μου έσβησε το αυτοκίνητο. Δεν έβλεπα στην ομίχλη. Πάνω από μισό λεπτό χάσαμε εκεί. Είχε ομίχλη, βροχή και λάσπες. Αύριο ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες θα δούμε πώς θα πάει.

(elparally.gr) 

Οι..  εγκαταλείψεις της πρώτης ημέρας του αγώνα
VOVOSANAGNOSTAKOS TSILIS CERNY KALTSOUNIS PAZIS SPANOS ARMA MASTROGIANNIS TASOS PARATHIRAS