Ολοκληρώθηκε το 33ο Rally ΕΛΠΑ, 9oς γύρος του Ευρωπαικού Πρωταθλήματος Ράλλυ, αλλά και 7ος και 8ος γύρος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ καθώς η κάθε μια μέρα προσμετρούσε σαν ξεχωριστός αγώνας για την βαθμολογία του. Κέντρο του αγώνα η πόλη της Ιτέας, στην οποία συγκεντρώθηκαν οι ελάχιστοι διεκδικητές των Ευρωπαικών τίτλων (μόλις 7 οι "ξένες" συμμετοχές) όπως και αρκετά από τα κορυφαία Ελληνικά πληρώματα. Μεγάλοι νικητές του αγώνα, οι Παπαδημητρίου-Harryman που οδήγησαν πολύ γρήγορα το Mitsubishi Lancer RS Evolution IX έχοντας πολύ σταθερό ρυθμό σε όλη την διάρκεια του αγώνα.

Ενημέρωση



Ολοκληρώθηκε το 33ο Rally ΕΛΠΑ, 9oς γύρος του Ευρωπαικού Πρωταθλήματος Ράλλυ, αλλά και 7ος και 8ος γύρος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ καθώς η κάθε μια μέρα προσμετρούσε σαν ξεχωριστός αγώνας για την βαθμολογία του. Κέντρο του αγώνα η πόλη της Ιτέας, στην οποία συγκεντρώθηκαν οι ελάχιστοι διεκδικητές των Ευρωπαικών τίτλων (μόλις 7 οι "ξένες" συμμετοχές) όπως και αρκετά από τα κορυφαία Ελληνικά πληρώματα. Μεγάλοι νικητές του αγώνα, οι Παπαδημητρίου-Harryman που οδήγησαν πολύ γρήγορα το Mitsubishi Lancer RS Evolution IX έχοντας πολύ σταθερό ρυθμό σε όλη την διάρκεια του αγώνα.

Ο αγώνας αποδείχτηκε εξαιρετικά δύσκολος για όλα τα πληρώματα. Οι ε.δ., ενώ δεν ήταν σκληρές, δημιούργησαν αρκετά προβλήματα (κυρίως κλαταρίσματα) ενώ η βροχή και η ομίχλη στο 2ο loop της 1ης μέρας δυσκόλεψε ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Η "στρατηγική" που θα ακολουθούσαν τα πληρώματα θα έπαιζε πολύ σημαντικό ρόλο στην έκβαση του αποτελέσματος και αυτοί που το κατάφεραν καλύτερα ήταν οι νικητές του αγώνα. Ο Έλληνας οδηγός (δηλωμένος υπό την σημαία του Σαν Μαρίνο) εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την άριστη γνώση των ε.δ. και εξ αρχής βρέθηκε ψηλά στην γενική κρατώντας τον ίδιο γρήγορο ρυθμό μέχρι το τέλος. Δεν έκανε λάθη σημαντικά (εκτός ίσως την λάθος επιλογή ελαστικών και στα 2 loop της 1ης μέρας), πράγμα που τον έφερε στην 2η θέση της γενικής στο τέλος της 1ης μέρας. Στην 2η ε.δ. της 2ης μέρας, οι Basso-Dotta με το Fiat Grande Punto S2000 της Grifone, που προηγούντω μέχρι εκείνη την στιγμή, είχαν το 3ο τους κλατάρισμα στον αγώνα που τους κόστισε αρκετά σε χρόνο (σταμάτησαν να το αλλάξουν) και έτσι ο Παπαδημητρίου πέρασε 1ος γενικής με διαφορά περίπου 45''. Στην αμέσως επόμενη ε.δ. ο Basso επιτέθηκε μειώνοντας την διαφορά κατά 11'' αλλά στο service park που ακολουθούσε το Ιταλικό πλήρωμα αποφάσισε ότι η νίκη στην κατάταξη του ERC ήταν πολύ πιο σημαντική από το ρίσκο που θα περιείχε το να διεκδικήσουν ξανά την 1η θέση της γενικής στον αγώνα, πράγμα που πιθανόν να τους "επέτρεπε" η ταχύτητά τους στις ε.δ.! Έτσι οι Ιταλοί έκοψαν ρυθμό και οι Παπαδημητρίου-Harryman συνεχίζοντας στον γρήγορο ρυθμό που είχαν σε όλο τον αγώνα πήραν την πολύ σπουδαία νίκη.

Oι Basso-Dotta ήταν σαφώς το ταχύτερο πλήρωμα του αγώνα. Η ταχύτητά τους σε συνδυασμό με την εμπειρία τους αλλά και την ανωτερότητα των S2000 από τα Super N, ίσως χωρίς τα 3 κλαταρίσματα να τους πρόσφερε μια άνετη νίκη overall, αλλά παρόλα αυτά κατάφεραν να πετύχουν αυτό για το οποίο η Fiat τους έστειλε στην Ελλάδα. Να κερδίσουν στην κατάταξη του ERC και να θέσουν με αυτόν τον τρόπο τις βάσεις για τον Ευρωπαικό τίτλο. Έτσι και έγινε, όχι έυκολα φυσικά, και πλέον το Ιταλικό πλήρωμα είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί για την κατάκτηση του ERC καθώς έχουν "ανοίξει" σημαντική διαφορά από τους υπόλοιπους διεκδικητές.

Σε αυτούς περιλαμβάνονται και οι Fontana-Cassina που στον αγώνα χρησιμοποίησαν ένα Mitsubishi Lancer RS Evolution IX στην θέση του Peugeot 207 S2000 που χρησιμοποιούν στην άσφαλτο. Το επίσης Ιταλικό πλήρωμα, που είναι σαφώς καλύτερο στην άσφαλτο, στο ράλλυ ΕΛΠΑ oδήγησαν πολύ προσεχτικά χωρίς να ρισκάρουν καθόλου ώστε να καταφέρουν να πάρουν βαθμούς για την συνέχεια του ERC. Και αυτοί, παρότι τερμάτισαν σχεδόν 12 λεπτά! πίσω από τους νικητές, κατάφεραν να πραγματοποιήσουν τον στόχο τους και πλέον πηγαίνουν στους 2 εναπομείνοντες αγώνες του θεσμού να διεκδικήσουν τον τίτλο, πράγμα που φαντάζει αρκετά δύσκολο απέναντι στους Basso-Dotta, αλλά ακόμα διατηρούν μαθηματικές ελπίδες για τον τίτλο.

Στην 4η θέση της γενικής και 2οι Έλληνες, τερμάτισαν οι Παναγιωτόπουλος-Αχτίδας με ακόμα ένα Mitsubishi Lancer RS Evolution IX. O "Βασιλιάς" συνεχίζει ακόμα να στηρίζει τον χώρο με την συμμετοχή του και μάλιστα με πολύ αξιοπρεπής παρουσία όπως δείχνουν τα αποτελέσματα. Σταθεροί σε όλη την διάρκεια του αγώνα ενώ ήταν όπως πάντα και αρκετά θεαματικοί.

Μια θέση πίσω τους βρέθηκαν οι Νιώρας-Κάκαλης με το Subaru Impreza WRX N12. Βρέθηκαν πιο ψηλά στην κατάταξη στο τέλος της 1ης μέρας, 2οι Έλληνες, αλλά ένα κλατάρισμα στην 1η ε.δ. της 2ης μέρας τους κόστισε σχεδόν 4'30'' με αποτέλεσμα να χάσουν θέσεις στην γενική. Και αυτοί κινήθηκσν σβέλτα και σταθερά σε όλη την διάρκεια του αγώνα πράγμα που άλλωστε χαρακτηρίζει τον οδηγό τα τελευταία χρόνια.

6οι γενικής και 1οι στην κατάταξη των 2WD για το ΕRC τερμάτισαν οι Βούλγαροι Slavov-Filipov με το Renault Clio R3 Maxi. Στην 1η τους, ουσιαστικά, εμφάνιση σε χωμάτινο αγώνα κατάφεραν να είναι μακράν ταχύτεροι από οποιονδήποτε άλλο 2WD συνδυασμό δείχνοντας ότι είναι αρκετά "εξελίξιμοι". Με τους βαθμούς που μάζεψαν διατηρούν ακόμα μαθηματικές ελπίδες για τον τίτλο. Βέβαια αυτό είναι εξαιρετικά δύσκολο καθώς ο έτερος διεκδικητής θα πρέπει να εγκαταλείψει και στους 2 εναπομείναντες αγώνες.

Την πρώτη 8άδα του αγώνα συμπλήρωσαν οι Χαλιβελάκης-Μαλακτάρη με το Mitsubishi Lancer RS Evolution VIII και οι Κωνσταντάκος-Σιδεράκης με ίδιο αυτοκίνητο.

Νικητές της Α/6 και 9οι γενικής ήταν οι Γκάλλο-Τσαούσογλου με το Peugeot 206 KC μετά από καλή εμφάνιση ενώ στην 2η θέση της κλάσης και 10οι γενικής τερμάτισαν οι Aλυγιζάκης-Χατζηδάκης με το Citroen C2 R2 Max KC του Γιάννη Πλάγου. Άλλη μια θέση πίσω στην γενική και 3οι Α/6 τερμάτισαν οι Ζούνης-Δεμερτζής με το MG ZR 25.

Στην Α/5 νικητές αναδείχτηκαν οι Koτσίκης-Φούκης με το VW Polo 1.4. Κινήθηκαν σβέλτα και σταθερά σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και πήραν ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Τους ακολούθησαν οι Μοσχόπουλος-Πισιμάνης με Toyota Yaris και Κασσίμης-Δελώτας με Toyota Starlet EP91.

Απογοητευτική η εμφάνιση των Tlustak-Skaloud με το Citroen C2 S1600 που στην προσπάθεια τους να τερματίσουν και να πάρουν τους βαθμούς της 2ης θέσης του ERC για τα 2WD κινήθηκαν αργά και τερμάτισαν στην 13η θέση της γενικής. Βέβαια με τους βαθμούς που πήραν βρίσκονται μια ανάσα από τον τίτλο καθώς χρείαζονται μόλις έναν τερματισμό στους εναπομείναντες 2 αγώνες του ERC.

Οι εγκαταλείψεις του αγώνα ήταν αρκετές. Εκεί θα βρούμε τους Solowow-Baran με το Peugeot 207 S2000 που έκαναν καλή εμφάνιση μέχρι και την 9η ε.δ. όπου εγκατέλειψαν από πρόβλημα στο κιβώτιο. Μέχρι εκείνο το σημείο ανταγωνίστηκαν στα ίσια για μια θέση στο πόντιουμ. Ανταγωνιστικοί ήταν και οι Βωβός-"ΕΛ ΕΜ" με το Mitsubishi Lancer RS Evolution IX που εγκατέλειψαν μετά την 4η ε.δ. από πρόβλημα στο εμπρός διαφορικό. Επανεκκίνησαν την 2η μέρα, όπου έγραψαν εξαιρετικούς χρόνους και κέρδισαν και τον Ελληνικό αγώνα αυτής. Άτυχοι και οι Αναγνωστάκος-Μουζάκης που για πρώτη φορά βρέθηκαν πίσω από ένα Mitsubishi Lancer RS Evolution IX αλλά εγκατέλειψαν στην 1η ε.δ. από turbo. Kαι αυτοί επανεκκίνησαν την 2η μέρα γράφοντας καλούς χρόνους και τερματίζοντας 3οι Έλληνες για τον Ελληνικό αγώνα αυτής. Στο τέλος της 1ης μέρας οι Γαζετάς-Φασκιώτης με το Opel Corsa S1600 τερμάτισαν 8οι γενικής και 4οι Έλληνες αλλά στην 7η ε.δ. ένα πρόβλημα στο κιβώτιο τους ανάγκασε σε εγκατάλειψη. Στην 1η ε.δ. του αγώνα εγκατέλειψαν οι Cerny-Kohout με MG ZR 160 από ημιαξόνιο και οι Πάζης-Κυρλαγκίτση με το Toyota Yaris από έξοδο.

Καλές εμφανίσεις είχαμε για τους 2 ξεχωριστούς αγώνες του Ελληνικού Πρωταθλήματος και από τους, Αδαμόπουλο-Αδαμόπουλο με Toyota Corolla που και τις 2 μέρες κέρδισαν την 2η θέση της Α/6, "Arma"-"Armaki" με Nissan Micra K11 που ενώ εγκατέλειψαν την 1η μέρα, την επόμενη πήραν την νίκη στην Α/5, και Κ.Χαλιβελάκη-Μαχαίρα με Peugeot 206 KC που κέρδισαν την Α/6+ την 2η μέρα ενώ και αυτοί είχαν εγκαταλείψει την 1η μέρα.

Οργανωτικά ο αγώνας κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα από την ΕΛΠΑ. Δυστυχώς όμως η "φτωχή" εικόνα του service park και η έλλειψη θεατών τόσο στις ε.δ. όσο και στην πανυγυρική εκκίνηση (δεν πρέπει να ξεπέρασαν τους 200-300 εκεί) άφησαν άσχημες εντυπώσεις.

Το ότι ο θεσμός του ERC είναι "υποβαθμισμένος" είναι γνωστό, και αυτό κυρίως λόγω της ποιότητας και της ποσότητας των συμμετοχών που το ακολουθούν, αλλά θα πρέπει να βρεθεί μια λύση ώστε ο αγώνας να ξαναβρεί το χαμένο του κύρος είτε με κίνητρα που θα δώσει η οργάνωση ώστε να προσελκύσει περισσότερες Ελληνικές αλλά κυρίως ξένες συμμετοχές είτε με την προσπάθεια της οργάνωσης να "βάλει" τον αγώνα στο IRC όπου σαφώς υπάρχουν περισσότερες και ποιοτικότερες συμμετοχές αλλά και το πιο σημαντικό, εκτενής τηλεοπτική κάλυψη! Ας ελπίσουμε να μην υπάρξει άλλη χρονοτριβή, όπως με την περίπτωση του ράλλυ Ακρόπολις όπου περιμέναμε μέχρι την ύστατη ώρα την καλή θέληση της FIA να προσμετρήσει τον αγώνα στο WRC του 2010, και να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες ώστε το ράλλυ ΕΛΠΑ από το 2011 να προσμετρά και στο IRC παράλληλα με το ERC! Τόσο ο τόπος διεξαγωγής, όσο και οι ε.δ. που χρησιμοποιεί ο αγώνας βοηθούν σε αυτό!

Επόμενος αγώνας του ΕRC, το Rally Antibes στη Γαλλία στις 16-18/10, και επόμενος αγώνας του ΠΠΡ, το ράλλυ Αχαιός στις 10-11/10.

Video



Rally Elpa 2009 - SS1 Drosohori


Rally Elpa 2009 - SS3 Stromi


Rally Elpa 2009 - SS5 Pavliani


Aποτελέσματα



Pos. No
Driver / Co-driver
Vehicle
Category
Position
Stage time
Penalties
Total Time Diff.Leader
Diff.Prev.
1 7


Papadimitriou Ioannis / Harryman Allan  
Mitsubishi Lancer EVO IX 
N/4
1
03:27:51.2
03:27:51.2 00:00:00.0
00:00:00.0
2 2


Basso Giandomenico / Dotta Mitia  
Fiat Grande Punto S2000 
N/4
2
03:28:34.7
03:28:34.7 00:00:43.5
00:00:43.5
3 3


Fontana Corrado / Cassina Carlo  
Mitsubishi Lancer EVO IX 
N/4
3
03:39:31.8
03:39:31.8 00:11:40.6
00:10:57.1
4 10


Panagiotopoulos Emmanouel / Ahtidas Manos  
Mitsubishi Lancer EVO IX 
N/4
4
03:41:47.7
03:41:47.7 00:13:56.5
00:02:15.9
5 9


Nioras Grigoris / Kakalis Konstantinos  
Subaru Impreza Sti 
N/4
5
03:43:01.2
03:43:01.2 00:15:10.0
00:01:13.5
6 6


Slavov Todor / Filipov Dobromir  
Renault Clio R3 
A/7
1
03:50:56.3
00:01:10.0
03:52:06.3 00:24:15.1
00:09:05.1
7 17


Halivelakis Nikos / Malaktari Eleni  
Mitsubishi Lancer EVO VIII 
N/4
6
03:55:13.9
03:55:13.9 00:27:22.7
00:03:07.6
8 18
  Konstantakos Panos / Siderakis Theodoros  
Mitsubishi Lancer EVO VIII 
N/4
7
03:58:27.5
00:00:30.0
03:58:57.5 00:31:06.3
00:03:43.6
9 23
  Gallo George / Tsaousoglou Marios  
Peugeot 206 XS 
A/6
1
04:03:53.4
04:03:53.4 00:36:02.2
00:04:55.9
10 27
  Alygizakis Eleftherios / Hatzidakis Mihalis  
Citroën C2 R2 Max 
A/6
2
04:07:01.3
00:00:10.0
04:07:11.3 00:39:20.1
00:03:17.9
11 25
  Zounis Ioannis / Demertzis Spyridon  
MG Rover 25 
A/6
3
04:08:34.7
04:08:34.7 00:40:43.5
00:01:23.4
12 28
  Kotsikis Periklis / Foukis Konstantinos  
Volkswagen Polo 
A/5
1
04:09:46.2
04:09:46.2 00:41:55.0
00:01:11.5
13 5
  Tlusťák Antonín / Škaloud Jan  
Citroën C2 S1600 
A/6
4
04:10:15.8
04:10:15.8 00:42:24.6
00:00:29.6
14 32
  Papadimitriou Angelos / Plotas Odysseas  
Toyota Corolla 
A/6
5
04:19:46.6
04:19:46.6 00:51:55.4
00:09:30.8
15 29
  Moshopoulos Nikos / Pisimanis George  
Toyota Yaris 
A/5
2
04:24:34.3
04:24:34.3 00:56:43.1
00:04:47.7
16 30
  Kassimis Ioannis / Delotas Theodosis  
Toyota Starlet EP 91 
A/5
3
04:41:06.4
04:41:06.4 01:13:15.2
00:16:32.1
17 33


Angeletos Dimitris / Dendrinos Konstantinos  
Toyota Yaris 
A/5
4
04:52:37.5
00:05:00.0
04:57:37.5 01:29:46.3
00:16:31.1


Ευρωπαϊκό - Ελληνικό Πρωτάθλημα Ράλλυ
  Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων
pdf Τελική Κατάταξη

pdf SS 01 - New Drossohori 1
pdf SS 02 - Pavliani 1
pdf SS 03 - Stromi 1
pdf SS 04 - New Drossohori 2
pdf SS 05 - Pavliani 2
pdf SS 06 - Stromi 2
pdf SS 07 - Aghia Efthimia 1
pdf SS 08 - Karoutes 1
pdf SS 09 - Drossohori 1
pdf SS 10 - Aghia Efthimia 2
pdf SS 11 - Karoutes 2
pdf SS 12 - Drossohori 2
  pdf Τελική Κατάταξη

pdf SS 07 - Aghia Efthimia 1
pdf SS 08 - Karoutes 1
pdf SS 09 - Drossohori 1
pdf SS 10 - Aghia Efthimia 2
pdf SS 11 - Karoutes 2
pdf SS 12 - Drossohori 2