Ενημέρωση
Ο 3ος γύρος του Πρωταθλήματος Ράλλυ Φιλανδίας ήταν το Abloy Itallralli,
που είναι και ο τελευταίος αγώνας πριν το μεγάλο διάλειμα του
Πρωταθλήματος μέχρι τον Ιούνιο. Για άλλη μια φορά οι Ketomaa-Teiskonen
με το τελευταίας εξέλιξης Subaru Impreza WRX N14 που προετοιμάζει η
Tommi Makinen Racing για λογαριασμό της Subaru Dealer Finland έκαναν
μια καταπληκτική εμφάνιση που τους οδήγησε στην 2η τους συνεχόμενη νίκη
στον θεσμό. Πίεσαν εξ' αρχής, έγραψαν κορυφαίους χρόνους παντού, και αποδεικνύουν ότι η τελευταία εξέλιξη του αυτοκινήτου αρχίζει να ξεπερνά τα προβλήματα, κυρίως δύναμης κινητήρα, που αντιμετώπιζε την πρώτη του σεζόν στα ράλλυ. Η ταχύτητα πλέον δεν του λείπει και πραγματικά θα θέλαμε να ξαναδούμε το πλήρωμα στο PWRC όπου πέρσυ ήταν από τους πρωταγωνιστές του θεσμού. Με την νίκη τους αυτή, διεύρηναν ακόμα περισσότερο την διαφορά τους στην βαθμολογία του Πρωταθλήματος και η διεκδίκηση του τίτλου πλέον φαντάζει ο μοναδικός στόχος τους. Για ακόμα έναν αγώνα στην 2η θέση βρέθηκαν οι Valimaki-Sallinen με το Mitsubishi Lancer RS Evolution IX. H σταθερότητά τους φέτος είναι καταπληκτική και αυτό τους φέρνει πολύ καλά αποτελέσματα. Βέβαια δεν μπόρεσαν να διεκδικήσουν τη νίκη καθώς ο ρυθμός των νικητών ήταν "καταιγιστικός" και έτσι τερμάτισαν 23''3 πίσω τους. Πολύ καλό το αποτέλεσμα και για τους Sohlberg-Flythstrom με το Subaru Impreza WRX N14. Και αυτοί κινήθηκαν πολύ γρήγορα δείχνοντας ότι έχουν προσαρμοστεί πλήρως στο νέο τους αυτοκίνητο κερδίζοντας το τελευταίο σκαλί του πόντιουμ ενώ περίπου 23'' πίσω τους ακολούθησαν οι Tuohino-Tuohino με ίδιο αυτοκίνητο. 2η εμφάνιση τους με αυτό που συνδυάστηκε με ένα καλό αποτέλεσμα μετά την εγκατάλειψη τους στην πρώτη τους εμφάνιση με αυτό. Είναι ένα συνδυασμός που σίγουρα το καλοκαίρι στο χώμα θα εμφανιστεί ακόμα πιο δυνατός και ίσως τους δούμε ακόμα ψηλότερα στην κατάταξη. Η 4η θέση βέβαια μόνο εύκολα δεν ήρθε καθώς την κέρδισαν στην τελευταία ε,δ. από τους Kakko-Hannonen με το Mitsubishi Lancer RS Evolution X. Tα 2 πληρώματα αντάλλασαν δεύτερα καθ'όλη την διάρκεια του αγώνα. Στην 6η ε.δ. του αγώνα ο Tuohino πέρασε 4ος, ενώ στην τελευταία ε.δ. ο Kakko πίεσε πολύ αλλά δεν κατάφερε να ξαναπροσπεράσει τον Tuohino μένοντας 5ος για μόλις 0''8. Στην 6η θέση της γενικής βρέθηκαν οι Hiltunen-Suominen με το Peugeot 207 S2000. Σε αυτόν τον αγώνα επιτέλους το αυτοκίνητο δούλεψε σωστά και έτσι τους έδωσε την δυνατότητα για μια αξιοπρεπής εμφάνιση μετά τις εγκαταλείψεις στους 2 πρώτους αγώνες της χρονιάς. Άτυχοι οι Κatajamaki-Hirvijarvi με το Mitsubishi Lancer RS Evolution IX της Ralliart Finland που έδειξαν ότι μπορούσαν να διεκδικήσουν μέχρι και τη νίκη στις 2 πρώτες ε.δ. του αγώνα. Στην συνέχεια όμως στην 3η ε.δ. είχαν μια έξοδο που τους κόστισε αρκετά σε χρόνο και τους έριξε προσωρινά εκτός πρώτης 20'αδας στη γενική. Το ότι κατάφεραν να αναρριχηθούν στην 7η θέση μόνο ως επιτυχία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Ali Rantala-Toivonen με Mitsubishi Lancer RS Evolution X, oι Λεττονοί Egle-Jerums με Mitsubishi Lancer RS Evolution IX και οι ιδίας εθνικότητας Vorobjovs-Shoshas με ακόμα ένα Mitsubishi Lancer RS Evolution IX. Aπλά καταπληκτικές οι μάχες για το πόντιουμ στην κατηγορία των Νέων που χρησιμοποιούν 2κίνητα αυτοκίνητα (SM2). Oι Pinomaki-Kaskinen με ένα Renault Clio R3 και οι νικητές της κατηγορίας στους 2 προηγούμενους αγώνες Lindroos-Lampinen με το Honda Civic Type-R είχαν μια μάχη εκπληκτική. Από την πρώτη ε.δ. μέχρι και το τέλος του αγώνα η διαφορά τους δεν ξεπέρασε ποτέ τα 5''5 ενώ εναλλάσονταν στην 1η θέση αρκετές φορές. Τελικά ο καταπληκτικός χρόνος του Pinomaki στην προτελευταία ε.δ μάλλον του εδωσε τη νίκη καθώς παρά την επίθεση του Lindroos στην τελευταία ε.δ. κατάφερε να διατηρήσει την μικρή διαφορά και να πάρει τη νίκη για μόλις 4''7. Εκπληκτική μάχη και για την 3η θέση της κατηγορίας. Εκεί οι Tawast-Leistio με το Citroen C2 R2 κατάφεραν να κερδίσουν την μάχη από τους Tahvanainen-Jeskanen με το Hoda Civic Type-R για μόλις 3''4. Στις εγκαταλείψεις του αγώνα θα βρούμε τους περσυνούς Πρωταθλητές, Salo-Stenberg, με το Mitsubishi Lancer RS Evolution X της Ralliart Finland όπου και πάλι ανεπιτυχώς προσπάθησαν να κυνηγήσουν τη νίκη καθώς στην 7η ε.δ. είχαν έξοδο και σταμάτησαν εκεί την προσπάθεια τους. Για 2ο συνεχόμενο αγώνα υπέπεσαν σε οδηγικό λάθος και αυτό μάλλον οφείλεται στον εκπληκτικό ρυθμό που ακολουθεί σε κάθε αγώνα ο Ketomaa. Στην 5η ε.δ. αταμάτησαν τελικά την προσπάθεια τους οι Ketomaki-Alanen με το Mitsubishi Lancer RS Evolution X. O λόγος, το πίσω διαφορικό, που από την 2η ε.δ. του αγώνα δεν λειτουργούσε σωστά. Άτυχοι και οι Arminen-Varmavuo με το 2o Subaru Impreza WRX N14 της TMR που εγκατέλειψαν στην 1η ε.δ. από μηχανικό πρόβλημα αλλά και οι Νikko-Suutarinen με το Mitsubishi Lancer RS Evolution IX που εγκατέλειψαν στην 5η ε.δ. για τον ίδιο λόγο. Επόμενος αγώνας του θεσμού, στις 5-6 Ιουνίου με το Waltikka Ralli. |
Αποτελέσματα
SM - Abloy Italralli 2009 - Final Classification - Top 20 |
Position |
Crew |
Car |
Category |
Time |
1 |
Ketomaa-Teiskonen |
SUBARU IMPREZA WRX N14 |
SM1 |
54'19''7 |
2 |
Valimaki-Sallinen |
MITSUBISHI LANCER RS EVOLUTION IX |
SM1 |
54'43''0 |
3 |
Sohlberg-Flythstrom |
SUBARU IMPREZA WRX N14 |
SM1 |
55'08''6 |
4 |
Tuohino-Tuohino |
SUBARU IMPREZA WRX N14 |
SM1 |
55'32''0 |
5 |
Kakko-Hannonen |
MITSUBISHI LANCER RS EVOLUTION IX |
SM1 |
55'32''8 |
6 |
Hiltunen-Suominen |
PEUGEOT 207 S2000 |
SM1 |
56'08''3 |
7 |
Katajamaki-Hirvijarvi |
MITSUBISHI LANCER RS EVOLUTION IX |
SM1 |
56'23''4 |
8 |
Ali Rantala-Toivonen |
MITSUBISHI LANCER RS EVOLUTION X |
SM1 |
57'12''7 |
9 |
Egle-Jerums |
MITSUBISHI LANCER RS EVOLUTION IX |
SM1 |
57'13''9 |
10 |
Vorobjovs-Shoshas |
MITSUBISHI LANCER RS EVOLUTION IX |
SM1 |
57'23''4 |
11 |
Sipila-Lummaa |
MITSUBISHI LANCER RS EVOLUTION IX |
SM1 |
57'25''8 |
12 |
Pinomaki-Kaskinen |
RENAULT CLIO R3 |
SM2 |
57'27''8 |
13 |
Lindroos-Lampinen |
HONDA CIVIC TYPE-R |
SM2 |
57'32''5 |
14 |
Tiippana-Salminen |
SUBARU IMPREZA WRX N14 |
SM1 |
57'33''1 |
15 |
Neiksans-Jansons |
MITSUBISHI LANCER RS EVOLUTION IX |
SM1 |
57'37''4 |
16 |
Salomaa-Lonegren |
MITSUBISHI LANCER RS EVOLUTION IX |
SM1 |
58'14''5 |
17 |
Tawast-Leistio |
CITROEN C2 R2 |
SM2 |
58'33''5 |
18 |
Tahvanainen-Jeskanen |
HONDA CIVIC TYPE-R |
SM2 |
58'36''9 |
19 |
Vainionpaa-Juntunen |
HONDA CIVIC TYPE-R |
SM2 |
59'00''1 |
20 |
Rintamaki-Jantti |
HONDA CIVIC TYPE-R |
SM2 |
59'11''6 |
- Πληροφορίες
- Γράφτηκε από: Τάσος Τσιότρας, Φωτογραφίες: rallyemotions.net

