Ενημέρωση
Και το νέο αυτοκίνητο όμως (τουλάχιστον του Hirvonen) έδειξε ότι με το καλημέρα βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο απόδοσης ενώ δεν αντιμετώπισε κανένα μηχανικό πρόβλημα. Έτσι περνά στην ιστορία ως ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα που αναδείχτηκαν νικητές στην πρώτη τους επίσημη εμφάνιση.
Στην 2η θέση της γενικής τερμάτισαν οι Hanninen-Markkula με το εργοστασιακό Skoda Fabia S2000. Kαι αυτοί κινήθηκαν πολύ γρήγορα, γράφοντας εξαιρετικούς χρόνους, αλλά οι σχετικά "πιο ασφαλής" επιλογές ελαστικών που έκαναν δεν τους επέτρεψαν να κυνηγήσουν το κάτι παραπάνω. Έχοντας και στο μυαλό τους και την συνέχεια του πρωταθλήματος έδωσαν προτεραιότητα στο να τερματίσουν και να μπουν επικεφαλής στην βαθμολογία για την συνέχεια.
Το πόντιουμ του αγώνα συμπλήρωσαν οι Vouilloz-Veillas με ακόμα ένα Skoda Fabia S2000 με την υποστήριξη της Skoda France. Έγραψαν καλούς χρόνους στην πρώτη τους εμφάνιση με το αυτοκίνητο και ελπίζουμε στην συνέχεια να τους δούμε σε περισσότερους αγώνες του θεσμού.
Στην 4η θέση τερμάτισαν οι Sarrazin-Renucci με ένα Peugeot 207 S2000 της Peugeot Sport. Ήταν ταχύτατοι, κυρίως στις "καθαρές" ε.δ. αλλά ένα κλατάρισμα και μια μικροέξοδος τους κόστισαν αρκετά σε χρόνο και δεν τους επέτρεψαν το κάτι παραπάνω.
Μια θέση πιο πίσω βρέθηκαν οι Kopecky-Stary με το 2ο εργοστασιακό Skoda Fabia S2000. Μεγάλες οι προσδοκίες για τους περσυνούς runners up του πρωταθλήματος oι οποίες έσβησαν νωρίς μόλις στην 1η ε.δ. από ένα κλατάρισμα που τους κόστισε πάνω από 4 λεπτά ενώ και την 2η μέρα είχαν ακόμα ένα που τους έριξε μέχρι και την 9η θέση της γενικής. Η 5η θέση μόνο ως επιτυχία θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί υπό αυτές τις συνθήκες.
Η 6η θέση κατέληξε στους Wilks-Pugh με ακόμα ένα Skoda Fabia S2000. Μια συμμετοχή της Skoda UK που όμως υποστηρίζεται τεχνικά από την Skoda Italy. Αρκετά προβλήματα αντιμετώπισαν σε όλον τον αγώνα κυρίως με λάθος set-up την πρώτη μέρα ενώ τις 2 επόμενες έκαναν αρκετές λάθος επιλογές ελαστικών που τους κόστισαν πολύ σε χρόνο.
Παρά την μηδενική εμπειρία τους σε τέτοιες συνθήκες οι πρωταθλητές Πορτογαλίας, Magalhaes-Magalhaes με ένα Peugeot 207 S2000, έδειξαν σταθερότητα στον ρυθμό τους και ανταμέιφθηκαν με ένα καλό αποτέλεσμα σαν την 7η θέση. Πίσω τους τερμάτισαν οι Vigion-Prevot με ίδιο αυτοκίνητο ενώ την πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν οι Orsak-Vajik με Skoda Fabia S2000 και Jereb-Kacin με Peugeot 207 S2000.
Παρά το κλατάρισμα που αντιμετώπισαν την τελευταία ημέρα, οι Princen-Smeets με το Renault Clio R3 Max κατάφεραν να πάρουν τη νίκη στα 2WD γράφοντας εξαιρετικούς χρόνους τερματίζοντας παράλληλα και στην 11η θέση της γενικής. Μια θέση πίσω τους βρέθηκαν οι 2οι της κατηγορίας, Campana-De Castelli με ίδιο αυτοκίνητο.
Στις κυριότερες εγκαταλείψεις του αγώνα θα βρούμε τους περσυνούς νικητές του αγώνα, Ogier-Ingrassia με Peugeot 207 S2000 που εγκατέλειψαν 2 ε.δ. πρίν από το τέλος του αγώνα. Κυριολεκτικά "έσπασαν" τα χρονόμετρα σε κάποιες ε.δ. και ήταν οι μόνοι που μπόρεσαν να απειλήσουν τους νικητές, Έχασαν πολύ χρόνο από μια έξοδο που προκλήθηκε από το χιόνι που "πρόσθεσαν" θεατές μέσα στην ε.δ. (σύνηθες φαινόμενο στο Monte), πίεσαν στην συνέχεια μειώνοντας την διαφορά από τα 2+ λεπτά στα 40'' αλλά το αυτοκίνητο δεν άντεξε τελικά τον διαμονιώδη ρυθμό που ακολούθησαν. Εγκατάλειψη και για τους περσυνούς πρωταθλητές του ΙRC, Meeke-Nagle με το Peugeot 207 S2000, που όπως και πέρσυ είχαν μια έξοδο που δεν τους επέτρεψε να συνεχίσουν. Από έξοδο εγκατέλειψαν και οι Wittmann-Wicha με Peugeot 207 S2000 ενώ οι Gardemeister-Tuominen με Fiat Grande Punto S2000 εγκατέλειψαν από μηχανική βλάβη μετά από ένα περιπετοιώδη αγώνα με 2 εξόδους μέχρι εκείνη τη στιγμή. Στην 8η ε.δ. εγκατέλειψαν από έξοδο οι Bouffier-Panseri με το Subaru Impreza WRX N15 της ΤΜR, ενώ στην ίδια ε.δ και για τον ίδιο λόγο σταμάτησαν την προσπάθεια τους οι Arzeno-Roche με το Renault Clio R3 Max που ήταν άνετα 1οι 2WD γράφοντας "απίστευτους" χρόνους.
Ο αγώνας είχε και μια παγκόσμια αποκλειστικότητα. Ήταν ο πρώτος αγώνας που καλύφθηκαν "ζωντανά" από παγκόσμιας εμβέλειας κανάλι όλες οι ε.δ. του αγώνα (14). Τέτοιου είδους προβολή και μόνο θα καταφέρει να φέρει την "ανάκαμψη" του σπορ και μακάρι κάποια στιγμή στο πρωτάθλημα του IRC να μπορέσει να συμπεριληφθεί και ένας Ελληνικός αγώνας!
Επόμενος αγώνας του θεσμού, στις 4-6 Μαρτίου, στις χωμάτινες ε.δ. της Βραζιλίας.
Video
Rallye Monte Carlo 2010
Rallye Monte Carlo 2010
Rallye Monte Carlo 2010
Rallye Monte Carlo 2010
Rallye Monte Carlo 2010
Rallye Monte Carlo 2010
Rallye Monte Carlo 2010
Aποτελέσματα
Clt | N. | Driver / Codriver Car |
Time | Diff. lead. Diff. prev. |
1 | 2 | HIRVONEN Mikko LEHTINEN Jarmo Ford Fiesta S2000 |
4:32:58,5 | --- |
2 | 5 | HANNINEN Juho MARKKULA Mikko Skoda Fabia S2000 |
4:34:49,9 | + 01:51,4 + 01:51,4 |
3 | 7 | VOUILLOZ Nicolas VEILLAS Benjamin Skoda Fabia S2000 |
4:36:17,6 | + 03:19,1 + 01:27,7 |
4 | 6 | SARRAZIN Stéphane RENUCCI Jacques-Julien Peugeot 207 S2000 |
4:40:24,0 | + 07:25,5 + 04:06,4 |
5 | 3 | KOPECKY Jan STARY Petr Skoda Fabia S2000 |
4:41:47,2 | + 08:48,7 + 01:23,2 |
6 | 10 | WILKS Guy PUGH Philip Skoda Fabia S2000 |
4:42:23,0 | + 09:24,5 + 00:35,8 |
7 | 9 | MAGALHAES Bruno MAGALHAES Carlos Peugeot 207 S2000 |
4:42:43,9 | + 09:45,4 + 00:20,9 |
8 | 16 | VIGION Jean-Sébastien PREVOT Stephane Peugeot 207 S2000 |
4:46:32,0 | + 13:33,5 + 03:48,1 |
9 | 22 | ORSAK Jaroslav VAJIK Karel Skoda Fabia S2000 |
4:54:15,1 | + 21:16,6 + 07:43,1 |
10 | 23 | JEREB Andrej KACIN Miran Peugeot 207 S2000 |
4:58:24,6 | + 25:26,1 + 04:09,5 |
11 | 36 | PRINCEN Kris SMEETS Eddy Renault Clio R3 |
4:59:55,0 | + 26:56,5 + 01:30,4 |
12 | 35 | CAMPANA Pierre DE CASTELLI Sabrina Renault Clio R3 |
5:01:17,7 | + 28:19,2 + 01:22,7 |
13 | 18 | BURRI Olivier REY Stephane Subaru Impreza WRX STI |
5:01:41,6 | + 28:43,1 + 00:23,9 |
14 | 26 | STAJF Vojtech DOLECKOVA Marcela Subaru Impreza WRX STI |
5:01:58,8 | + 29:00,3 + 00:17,2 |
15 | 34 | CINOTTO Michele CINOTTO Pietro Mitsubishi Lancer Evo IX |
5:02:49,4 | + 29:50,9 + 00:50,6 |
16 | 42 | BARRAL Thomas SEUX Sabrina Renault Clio R3 |
5:03:24,3 | + 30:25,8 + 00:34,9 |
17 | 29 | FRAU Richard LE GARS Serge Mitsubishi Lancer Evo X |
5:04:58,7 | + 32:00,2 + 01:34,4 |
18 | 43 | CAMPEDELLI Simone FAPPANI Danilo Renault Clio R3 |
5:07:43,9 | + 34:45,4 + 02:45,2 |
19 | 28 | BOLAND Eamonn MORRISSEY Mickael Mitsubishi Lancer Evo X |
5:08:48,9 | + 35:50,4 + 01:05,0 |
20 | 21 | OLIVEIRA Daniel DEL BARRIO Carlos Peugeot 207 S2000 |
5:13:52,5 | + 40:54,0 + 05:03,6 |
21 | 33 | BARRY Daniel BRADY Martin Mitsubishi Lancer Evo IX |
5:14:08,9 | + 41:10,4 + 00:16,4 |
22 | 44 | RAOUX Jean-Michel CHARBONNIER Céline Renault Clio R3 |
5:15:13,3 | + 42:14,8 + 01:04,4 |
23 | 19 | NOBERASCO Gabriele MICHI Daniele Mitsubishi Lancer Evo IX |
5:15:52,9 | + 42:54,4 + 00:39,6 |
24 | 58 | MONNET Arnaud CHAGOT Bertrand Peugeot 206 RC |
5:23:04,3 | + 50:05,8 + 07:11,4 |
25 | 54 | FARNAUD Michel GIRAUD Thierry Citroën Saxo Kit Car |
5:23:23,3 | + 50:24,8 + 00:19,0 |
26 | 25 | AYMARD Jérôme AYMARD Sandrine Subaru Impreza WRX STI |
5:25:45,7 | + 52:47,2 + 02:22,4 |
27 | 41 | FONTAINE Christophe COLAS Yvon Renault Clio R3 |
5:28:42,1 | + 55:43,6 + 02:56,4 |
28 | 55 | VIALLE Lilian ROISSAC Patrice Renault Clio Ragnotti |
5:28:53,4 | + 55:54,9 + 00:11,3 |
29 | 63 | DUMAS Maurice DUMAS Geneviève Suzuki Swift |
5:29:32,9 | + 56:34,4 + 00:39,5 |
30 | 56 | CAVE Tom PARRY Craig Ford Fiesta ST |
5:34:32,8 | + 1:01:34,3 + 04:59,9 |
31 | 57 | RADA Martin JUGAS Jaroslav Alfa Roméo 147 2.0 TS |
5:42:28,8 | + 1:09:30,3 + 07:56,0 |
32 | 46 | DUTREUIL Guy MALLON Laurent Renault Clio R3 |
5:47:12,4 | + 1:14:13,9 + 04:43,6 |
33 | 32 | BAUDOUIN Miguel GASTINEL Jean-François Mitsubishi Lancer Evo X |
5:49:55,2 | + 1:16:56,7 + 02:42,8 |
34 | 51 | HUNT Harry GNYNN George Ford Fiesta R2 |
5:50:42,0 | + 1:17:43,5 + 00:46,8 |
35 | 64 | BERARD Christophe BERNABO Christophe Skoda Fabia |
6:04:10,1 | + 1:31:11,6 + 13:28,1 |
36 | 61 | PROSDOCIMO Alessandro NADIN Mauro Ford Fiesta ST |
6:17:35,7 | + 1:44:37,2 + 13:25,6 |
- Πληροφορίες
- Γράφτηκε από: Tάσος Τσιότρας, Φωτογραφίες: http://www.acm.mc/

