01loeb.jpg
Ο 6ος γύρος του WRC, το Rally Argentina, ολοκληρώθηκε με μια κυριολεκτικά απίστευτη νίκη των πολυπρωταθλητών Loeb/Elena με την εργοστασιακή Citroen DS3 WRC. Κανείς δεν θα φανταζόταν μετά το τέλος της 1ης μέρας και το λάθος του πληρώματος να φτάσει με προπορεία στην 4η ε.δ. με αποτέλεσμα να δεχτούν ποινή 1 λεπτού ότι θα έφταναν στη νίκη. Αν σε αυτό το σημείο προσθέταμε και την εξαιρετική επίδοση ως τότε των Latvala/Anttila με το εργοστασιακό Ford Fiesta WRC αλλά και ότι εμπρός τους βρισκόταν με σημαντικές διαφορές χρόνου η "αφρόκρεμα" του θεσμού τότε αυτό θα φάνταζε σχεδόν απίθανο. Η παροιμία όμως το λέει: "Aν έχεις τύχη, διάβαινε!"

Ενημέρωση

Τι έγινε όμως και έφτασαν στην νίκη? Αρχικά ανέβασαν κατακόρυφα τον ρυθμό τους και κερδίζοντας τις περισσότερες ε.δ. της ημέρας κατάφεραν να ροκανίσουν την διαφορά από τους πρώτους στο τέλος της 2ης μέρας (από 1'30'' πίσω από τους 1ους στο τέλος της 1ης μέρας έριξαν την διαφορά σχεδόν στο μισό) ενώ τα πληρώματα εμπρός τους αντιμετώπισαν αρκετά προβλήματα. Τα πιο σημαντικά από αυτά ήταν, η εγκατάλειψη των Latvala/Anttila στην 14 ε.δ. καθώς οι επιδιορθώσεις που έκαναν μετά το χτύπημα μιας μεγάλης πέτρας στην μέση του δρόμου στην 13η ε.δ. δεν ήταν αρκετές ώστε να τους επιτρέψουν να συνεχίσουν, και το πρόβλημα με την υποβοήθηση του τιμονιού που αντιμετώπισαν οι P.Solberg/Patterson με την ιδιωτική Citroen DS3 WRC χάνοντας αρκετό χρόνο που τους έθεσε και αυτούς εκτός νίκης.

Έτσι όλα έδειχναν ότι οι Ogier/Ingrassia με την 2η εργοστασιακή Citroen DS3 WRC που βρέθηκαν 1οι θα είχαν εύκολο έργο για την 3η μέρα του αγώνα και απλά θα έπρεπε να κοντρολάρουν την διαφορά που είχαν από τους Hirvonen/Lehtinen με το εργοστασιακό Ford Fiesta WRC (43''7 πίσω) και τους Loeb/Elena (47''7 πίσω) με την μάχη να επικεντρώνεται στην 2η θέση της γενικής. 

Στην 1η ε.δ. της τελευταίας ημέρας όμως ήρθαν τα πάνω κάτω! Οι Ogier/Ingrassia είχαν λάθος σημειώσεις σε μια στροφή με αποτέλεσμα να έχουν ένα ελαφρύ τουμπάρισμα που τους κόστισε περίπου 25''. Το πρόβλημα δεν ήταν τόσο ο χρόνος που χάθηκε αλλά το ότι αναγκάστηκαν να συνεχίσουν μέχρι το τέλος του αγώνα χωρίς υδραυλική υποβοήθηση με αποτέλεσμα να χάνουν χρόνο σε όλες τις ε.δ. που απέμεναν και να αντέξουν στην 1η θέση μέχρι και την προτελευταία ε.δ.. Στην τελευταία ε.δ., τους προσπέρασαν τόσο οι Loeb/Elena όσο και οι Hirvonen/Lehtinen με αποτέλεσμα να καταλήξουν στην 3η θέση του πόντιουμ.

Έτσι οι Loeb/Elena, αφού προηγουμένως κατά την διάρκεια της ημέρας "προσπέρασαν" και τον Hirvonen, κατάφεραν να πάρουν τη νίκη για μόλις 2''4! Φτάνουν τις 3 νίκες σε 6 αγώνες και αυξάνουν περισσότερο την διαφορά τους στην βσθμολογία του πρωταθλήματος.

Οι Hirvonen/Lehtinen με την 2η θέση που πήραν συνεχίζουν να παραμένουν 2οι στην βαθμολογία αλλά το κατά πόσο το αποτέλεσμα τους αφήνει ικανοποιημένους είναι άγνωστο καθώς η διαφορά τους από τον Loeb στο τέλος της 1ης μέρας δείχνει ότι τελικά δεν είχαν για ακόμα έναν αγώνα την ταχύτητα να τον κυνηγήσουν στα ίσια!

Οι Ogier/Ingrassia τερμάτισαν τελικά 7''3 πίσω από τους νικητές του αγώνα και για 2η φορά φέτος κάνουν το λάθος την τελευταία μέρα του αγώνα και ενώ και πάλι προηγούταν με σημαντική διαφορά. Αυτοί δείχνουν ότι έχουν την ταχύτητα να πάρουν νίκες στα ίσια αλλά μάλλον χρειάζονται επειγόντως βελτίωση στην αξιοπιστία τους σαν πλήρωμα ενώ η διαφορά τους στην βαθμολογία από τα πληρώματα εμπρός τους μεγάλωσε σημαντικά με τα περιθώρια να στενεύουν όσον αφορά την διεκδίκηση του τίτλου!

Ακόμα ένα πλήρωμα που έδειξε ότι είχε ελπίδες για την νίκη ήταν οι P.Solberg/Patterson. Ήταν πολύ γρήγοροι σε όλες τις ε.δ. αλλά το πρόβλημα με την υποβοήθηση που είχαν την 2η μέρα τους κόστισε τις όποιες ελπίδες για την νίκη που ελπίζουν να έρθει στους επόμενους αγώνες. Τερμάτισαν 4οι, 32''6 πίσω από τους νικητές. Για ακόμα μια φορά αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το αυτοκίνητο ενώ στα θετικά ήταν η επίδοση τους στην Power Stage όπου επικράτησαν και πήραν τους έξτρα 3 βαθμούς.

Αρκετά λεπτά πιο πίσω στην 5η θέση τερμάτισαν οι Ostberg/Andersson με το Ford Fiesta WRC της Stobart Motorsport ενώ μια θέση πίσω τους τερμάτισαν οι τοπικοί Villagra/Perez Companc με ακόμα ένα Ford Fiesta WRC της Munchi's.

Oι Latvala/Anttila ξεκίνησαν και πάλι την 3η μέρα του αγώνα και κατάφεραν να ανέβουν μια θέση στην γενική και να τερματίσουν 7οι μια θέση εμπρός από τους Wilson/Martin με το Ford Fiesta WRC της Stobart.

Ο αγώνας προσμετρούσε και στον θεσμό του PWRC (3ος για φέτος) όπου εκεί για 2ο συνεχόμενο αγώνα διέπρεψαν κερδίζοντας με μεγάλη άνεση οι Paddon/Kennard με το Subaru Impreza WRX N16 και δείχνουν ότι είναι το φαβορί για τον τίτλο από πλευράς ταχύτητας. Συνεχώς έγραφαν χρόνους στο top 10 της γενικής και τερμάτισαν τελικά 9οι αρκετά λεπτά εμπρός από τους Flodin/Andersson και Tagirov/Zavershinskaya με ίδια αυτοκίνητα.

Στα παραλειπόμενα του αγώνα, το θέμα που δημιουργήθηκε μετά το τέλος του αγώνα για μια στροφή στην 7η ε.δ. (στην σελίδα 55 του road book) όπου κάποια πληρώματα ακολούθησαν διαφορετική διαδρομή κερδίζοντας χρόνο με την oμάδα της Ford να διαμαρτύρεται για αυτό και την FIA να επιβάλλει χρηματικό πρόστιμο στην οργάνωση για αυτήν την "ασάφεια"!

Επόμενος αγώνας του θεσμού, στην Ελλάδα με το Rally Acropolis στις 16-19 Ιουνίου.

Όλες οι πληροφορίες που χρειάζονται για την παρακολούθηση του αγώνα, θα τις βρείτε στο επίσημο website του αγώνα: http://www.acropolisrally.gr/GR/2011/ 

Video

WRC - Rally Argentina 2011

WRC - Rally Argentina 2011

WRC - Rally Argentina 2011

WRC - Rally Argentina 2011