Ενημέρωση
Ο Βρετανός Kris Meeke με το δεύτερο Mini John Cooper Works WRC βρέθηκε στην τέταρτη θέση με τον Jari-Mati Latvala και Mikko Hirvonen να βρίσκονται στην πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα. Ενώ τα πράγματα έδειχναν ιδανικά μετά την εγκατάλειψη του Loeb, οι οδηγοί της Ford έχασαν χρόνο στην ίδια ειδική διαδρομή που εγκατέλειψε ο Γάλλος μετά από έξοδους που είχαν, χάνοντας πάνω από ένα λεπτό.
Ο Kimi Raikonen εγκατέλειψε την προσπάθειά του όταν κόλλησε σε ένα χαντάκι την στιγμή που ζέσταινε τα ελαστικά του.
H δεύτερη ημέρα του αγώνα ήταν το ίδιο συναρπαστική όσο και η πρώτη. Ο Sebastien Ogier ξεκίνησε από την τρίτη θέση με τους Sordo και Solberg να τους χωρίζουν κάποια δέκατα μέχρι που ο Νορβηγός είχε κλατάρισμα στην τρίτη ειδική διαδρομή της ημέρας και έμεινε 40 δευτερόλεπτα πίσω από την πρώτη θέση. Ο ''μικρός'' Seb πήρε ένα ελαφρύ προβάδισμα, εννέα δευτερολέπτων, από τον Dani Sordo. Ο Ισπανός πρώην εργοστασιακός οδηγός της Citroen Τotal World Rally Team οδήγησε ταχύτατα το μοναδικό Mini John Cooper Works WRC καθώς ο Kris Meeke είχε μία θεαματική έξοδο που τον οδήγησε σε εγκατάλειψη. Οι οδηγοί της Ford Jari-Mati Latvala και Μikko Hirvonen, που είχαν ένα ''καθαρό'' αγώνα την δεύτερη ημέρα, εκμεταλέυτηκαν την εγκατάλειψη του πολύ καλού Βρετανού εώς τότε και ανέβηκαν στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα.
Ο οδηγός που ξεχώρισε την δεύτερη ημέρα ήταν ο Mads Ostberg με το Ford Fiesta RS WRC της Stobart, που ταλαιπωτήθηκε την πρώτη ημέρα από πρόβλημα στα φρένα αλλά και από ένα κλατάρισμα, σημειώνοντας πολύ καλούς χρόνους αλλά και ο Γάλλος Pierre Campana με ένα ιδιωτικό Μini John Cooper Works WRC που είχε την υποστήριξη της γαλλικής ομοσπονδίας αυτοκινήτου.
Tην τρίτη ημέρα του αγώνα ο Ogier και Sordo συνέχισαν την μάχη που είχαν και το τέλος του αγώνα βρήκε νικητές τους Ogier/Ingrassia με το DS3 WRC, μόλις 6.3 δευτερόλεπτα εμπρός από τους Sordo/Del Barrio. To πλήρωμα από την Ισπανία έκανε ένα εκπληκτικό αγώνα στην τέταρτη προσπάθεια της Mini WRC Team στο θεσμό του WRC και απέδειξε ότι η τρίτη θέση που κατέκτησαν στην Γερμανία δεν ''ήρθε'' τυχαία και έκανε αρκετούς να αναρωτηθούν αν την περίοδο που ήταν στην Citroen θα μπορούσε να διεκδικήσει κάποιoυς αγώνες από τον Sebastien Loeb.
Οι Solberg/Patterson με το ιδιωτικό DS3 WRC πήραν την τρίτη θέση αλλά στον τελικό τεχνικό έλεγχο, μετά από τρεις μετρήσεις, διαπιστώθηκε ότι το αυτοκίνητο του Νορβηγού ήταν τέσσερα κιλά πιο ελαφρύ από το επιτρεπτό των 1200 κιλών με τον Solberg να δέχεται την παρατυπία χωρίς να κάνει έφεση με αποτέλεσμα να αποκλειστεί από τον αγώνα. Με αυτόν τον τρόπο η τρίτη θέση πέρασε στα χέρια του Hirvonen αφού προηγουμένως ο Latvala ''θυσίασε '' την θέση του, τερματίζοντας στην τέταρτη θέση. Ο ψηλός Φινλανδός σημείωσε πολύ καλούς χρόνους την τρίτη ημέρα του αγώνα κερδίζοντας τέσσερεις από τις έξι ειδικές διαδρομές και έδειξε ότι το Fiesta μπορεί να ανταγωνιστεί τα DS3 WRCστην άσφαλτο. Τα πληρώματα της Ford τερμάτισαν των αγώνα με διαφορά 3.30 λεπτών από τους δύο πρώτους.
Ο Ολλανδός Dennis Kuipers με Ford Fiesta RS WRC της Ferm Tools σημείωσε την καλύτερη επίδοσή του σε αγώνα του WRC κατακτώντας την πέμπτη θέση. Έκτοι τερμάτισαν οι Henning Solberg και Ilka Minor με ακόμη ένα Fiesta RS WRC.
Τους τρεις βαθμούς της νίκης της Power Stage πήρε ο Latvala με τους Sordo και Ogier να κερδίζουν δύο και ένα βαθμό αντίστοιχα.
Ο 21χρονος Ott Tanak με Ford Fiesta S2000 κέρδισε την μάχη του SWRC. Στο ξεκίνημα του αγώνα όλα έδειχναν ότι ο νεαρός Εσθονός και μαθητής του Μarko Martin θα έχει μια πολύ μεγάλη μάχη με τον Juho Hanninen της Red Bull Skoda, μέχρι που ο Φινλανδός είχε κλατάρισμα στην τρίτη ειδική του αγώνα και έχασε πολύτιμο έδαφος. Τα προβλήματα δεν τελείωσαν εκεί, καθώς στην τέταρτη ειδική διαδρομή της δεύτερης ημέρας είχε έξοδο με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει και να εκινήσει την τρίτη ημέρα υπό καθεστώς superally χωρίς να είναι σε θέση να καταφέρει κάτι καλύτερο από την πέμπτη θέση.
Tην δεύτερη θέση πήρε ο Eyvind Brynildsen με Skoda Fabia S2000 της PS Engineering 2:30 λεπτά πίσω από τον Tanak και την τρίτη θέση κατέκτησε ο Tσέχος, Martin Prokop με Ford Fiesta S2000, που διατηρεί ελάχιστες ελπίδες για τον τίτλο. Όλα θα κριθούν στον τελευταίο αγώνα του θεσμού, στο RACC- Rally of Spain στις 20-23 Οκτωβρίου καθώς ο νικητής του αγώνα θα κατακτήσει και τον τίτλο.
Στο Wrc Academy και στην μάχη των Fiesta R2, την νίκη πήρε ο 23χρονος Βορειοιρλανδός Fisher μετά την ποινή, 5 λεπτών που έλαβε ο Ισπανός Lemes για υπερβολική ταχύτητα στην απλή διαδρομή με αποτέλεσμα να τερματίσει στην τρίτη θέση. Δεύτερος ανaδείχθηκε ο συμπατριώτης του, Suarez. O πρωτοπόρος της βαθμολόγιας Εgon Kaur με 20 βαθμούς διαφορά από τον Βρετανό Craig Breen, που βρέθηκε στην πρώτη θέση του αγώνα μέχρι την ένατη ειδική διαδρομή, δεν ολοκλήρωσαν τον αγώνα καθώς είχαν έξοδο. Τελευταίος αγώνας για τον θεσμό είναι το ράλι Ουαλλίας, 10-13 Νοεμβρίου.
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι μας επιφυλάσει ένα συγκλονιστικό φινάλε με τους Loeb και Hirvonen να ισοβαθμούν στην πρώτη θέση με 196 βαθμούς. Ο Ogier ακολουθεί με 193 βαθμούς και όπως όλα δείχνουν η μάχη για τον τίτλο θα είναι μεταξύ των τριών πληρωμάτων και όλα θα κριθούν στο ασφάλτινο Rally Racc στην Ισπανία, στις 20-23 Οκτωβρίου αλλά και στο χωμάτινο Wales Rally GB στην Μεγάλη Βρετανία (10-13 Νοεμβρίου)
- Πληροφορίες
- Γράφτηκε από: Kώστας Μηλιάδης, Φωτογραφίες: www.ewrc.cz, www.facebook.com/pages/Mads-Østberg