r40banner_07.jpg

IRC - RACMSA Rally of Scotland - 6 για την Κύπρο!!!

  • Δημοσιεύθηκε : Τρίτη, 11 Οκτωβρίου 2011 18:21
  • Γράφτηκε από τον/την Kώστας Μηλιάδης, Φωτογραφίες: www.ircseries.com
01mikkelsen.jpg
Ο Andreas Mikkelsen κέρδισε το ράλι Σκωτίας και έγινε ο έκτος οδηγός που θα προσπαθήσει να κατακτήσει τον τίτλο του Intercontinental Rally Challenge στον τελευταίο γύρο, στο ράλι Kύπρου τον επόμενο μήνα. Ο οδηγός της Skoda UK Motosport, έγινε ο νεότερος νικητής ενός αγώνα IRC και ο έκτος που πήρε την χαρά της νίκης για την φετινή χρονιά. Ο 22χρονος Νορβηγός πήρε την πρωτοπορία του αγώνα από την τέταρτη ειδική διαδρομή και στην συνέχεια εκμεταλεύτηκε το λάθος του Βρετανού Guy Wilks όταν στην πέμπτη ειδική διαδρομή, την στιγμή που πίεζε για να ανακτήσει ξανά την πρώτη θέση, καθώς ήταν 3.5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Μikkelsen, ο οδηγός της Peugeot UK είχε τετ ακέ με 5η στο κιβώτιο με αποτέλεσμα να κολλήσει σε ένα χαντάκι και να χάσει πάνω από πέντε λεπτά. Ο Νορβηγός κέρδισε τις δύο επόμενες ειδικές διαδρομές και πήρε προβάδισμα στο τέλος της πρώτης ημέρας 50 δευτερολέπτων από τον Bryan Bouffier της Peugeot France με τον Hanninen της Skoda Motosport να ακολουθεί, 51 δεύτερα πίσω του.

Ενημέρωση

Ο Γάλλος δεν ήταν ευχαριστημένος από την αποδοσή του στο πρώτο σκέλος του αγώνα. Ο Φινλανδός πρωταθλητής της προηγούμενης χρονιάς και νικητής του αγώνα πέρυσι, ταλαιπωρήθηκε καθώς το Fabia S2000 δεν είχε καθόλου πρόσφυση όπως ανέφερε, αλλά κάποιες αλλαγές στο service τον βοήθησαν να αυξήσει τον ρυθμό του και να πλησιάσει τους δύο πρώτους.

Στο δεύτερο σκέλος του αγώνα, ο Νορβηγός κατάφερε να ελέγξει την διαφορά που είχε στις πολύ ολισθηρές ειδικές διαδρομές του αγώνα παρά το κλατάρισμα που είχε δύο ειδικές πριν το τέλος. Οι Αndreas Mikkelsen και Ola Floene, που πλησίασαν αρκετές φορές στην νίκη την φετεινή χρονιά, πήραν άξια την νίκη σε έναν αγώνα με πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες που έκρυβε πολλές παγίδες για τα πληρώματα.

Ο Hanninen πλησίασε τον νικητή στα 30 δεύτερα αλλά τα έξι χιλιόμετρα των δύο τελευταίων ειδικών διαδρομών δεν του επέτρεπαν κάτι καλύτερο. Η δεύτερη θέση που κατέκτησε ήταν ένα πολύ καλό αποτέλεσμα για τον Φινλανδό καθώς έκανε πολύ μεγάλη προσπάθεια για να ''επιστρέψει'' στον αγώνα.
Οι Bouffier/Panseri, τρεις ειδικές πριν το τέλος, αντιμετώπισαν πρόβλημα με τα φρένα του 207 S2000 της Peugeot France, χάνοντας χρόνο,  με αποτέλεσμα να τερματίσουν ένα λεπτό πίσω από τον Hanninen, στην τρίτη θέση του αγώνα.

Ο 21χρονος Ιρλανδός Craig Breen οδηγώντας ένα Ford Fiesta S2000 οδήγησε εκπληκτικά και κέρδισε την τέταρτη θέση, 50 δευτερόλεπτα πίσω από τον Γάλλο. O νεαρός που συμετέχει και στο Wrc Academy, θα μπορούσε να βρεθεί ακόμη και στην τρίτη θέση του αγώνα αν δεν αντιμετώπιζε προβλήματα,  με τον κινητήρα του Fiesta S2000 της Μ-Sport να δουλεύει με τρεις κυλίνδρους. Δεν ήταν το μόνο πρόβλημα για τον νεαρό οδηγό καθώς έσπασε και η πολλαπλή.

Την πέμπτη θέση κατέκτησε ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, Jan Kopecky στην πρώτη του επίσκεψη στην Σκωτία χωρίς να μπορέσει να ακολουθήσει τον ρυθμό των πρώτων.

Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα στην Ιταλία, Thierry Neuville πλήρωσε την απειρία του στην χωμάτινη επιφάνεια, καθώς στην έβδομη ειδική διαδρομή του αγώνα και ενώ είχε την δεύτερη θέση, είχε 2 τετ ακέ με αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμο χρόνο. Ο 23χρονος οδηγός της Peugeot Belgium-Luxembourg είχε ακόμη ένα τετ α κέ στην δέκατη ειδική που τον έριξε στην ένατη θέση αλλά κατάφερε, κερδίζοντας τις 2 τελευταίες ειδικές να αναριχηθεί στην έκτη θέση και να κερδίσει την μάχη από την ιδιωτική συμμετοχή του Toni Gardemeister, με Skoda Fabia S2000. To αποτέλεσμα κρίνεται επιτυχημένο καθώς ήταν μόλις ο τρίτος χωμάτινος αγώνας για τον Βέλγο.

Οι κυριότερες εγκαταλείψεις του αγώνα πλην αυτών που αναφέραμε ήταν αυτή του Patrick Sandell με Skoda Fabia S2000 όταν στην 11η ειδική διαδρομή τραυμάτισε την ανάρτηση του Fabia S2000. O Σουηδός σε εκείνο το σημείο του αγώνα, βρισκόταν στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης.

Στην κατηγορία των 2WD ο Γάλλος Jean-Michel Raoux έχασε την ευκαιρία να περάσει στην κορυφή της βαθμολογίας, δεν πήρε μέρος στον αγώνα ο πρωτοπόρος Stefano Albertini, καθώς είχε έξοδο δύο ειδικές πριν το τέλος του αγώνα αφού προηγουμένως είχε την στιγμή του στην πρώτη ειδική διαδρομή του δεύτερου σκέλους. Την νίκη πήραν μετά από αρκετά καλό αγώνα οι Eσθονοί, Kangur/Kutt με Honda Civic Type R και την δεύτερη θέση οι  ταχύτατοι ΜacCrone/Loudon με Ford Fiesta R2 ενώ την τρίτη θέση κατέκτησαν οι Puskadi/Godor Honda Civic Type R. Ο Βρετανός Harry Hunt είχε έξοδο με το Citroen DS3 R3Τ ενώ ήταν στην δεύτερη θέση.

Τα πληρώματα της Proton δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον αγώνα. Μεγάλος άτυχος ήταν ο PG Andersson όταν αντιμετώπισε πρόβλημα με τα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου και εγκατέλειψε την προσπάθειά του ενώ βρισκόταν στην τέταρτη θέση του αγώνα. Το δεύτερο Satria Neon S2000 οδήγησε ο Alister Mcrae αλλά δεν μπόρεσε να εκκινήσει στο δεύτερο σκέλος καθώς δεν ήταν δυνατόν να επισκευαστεί η ζημιά στο κάρτερ του αυτοκινήτου.

Στο IRC Production cup o Ιάπωνας Toshi Arai με Subaru Impreza προδιαγραφών R4, πήρε την νίκη μετά την εγκατάλειψη των Lancer Evo IX του Jarkko Nikara αλλά και του Σκωτσέζου πρωταθλητή David Bogie.

Ο πολύ καλός Φινλανδός ήταν ταχύτατος και σημείωνε χρόνους στην πρώτη εξάδα αλλά δύο ειδικές διαδρομές πριν το τέλος είχε εξοδο με αποτέλεσμα να κολλήσει σε ένα χαντάκι την στιγμή που βρισκόταν στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης. Πολύ καλή ήταν και η επίδοση των Bogie/Rae αλλά τέσσερις ειδικές διαδρομές πριν το τέλος εγκατέλειψε από πρόβλημα στην ανάρτηση του αυτοκινήτου του μετά από επαφή που είχε σε ένα βράχο. O Ιάπωνας με αυτήν την νίκη κατέκτησε και τον τίτλο του Production cup.

Αναμένεται ένα συγκλονιστικό φινάλε στον αγώνα της Κύπρου (3-5 Νοεμβρίου) καθώς οι  Kopecky, Loix, Hanninen, Bouffier, Neuville και Μikkelsen θα παλέψουν για τον τίτλο. Ο αγώνας έχει συντελεστή 2 και το γεγονός αυτό μπορεί να ανατρέψει τις όποιες διαφορές.

Μετά από 11 αγώνες προηγείται στην βαθμολογία ο Kopecky με 131 βαθμούς, έξι περισσότερους από τον ομόσταυλό του, Hanninen. Την τρίτη θέση έχει ο Βέλγος Neuville με 115 βαθμούς με τον Μikkelsen να ακολουθεί με 111. Στην πέμπτη θέση βρίσκεται ο Bouffier της Peugeot France με 110 βαθμούς. Ο Freddy Loix, που ήταν ο μοναδικός οδηγός που δεν αγωνίστηκε στην Σκωτία διατηρεί ελπίδες για τον τίτλο καθώς έχει 103 βαθμούς.

Η ομάδα της Skoda Motosport δεν έχει ανακοινώσει ακόμη ποιο ή ποια από τα δύο πληρώματα των Kopecky/Stary και Hanninen/Markula θα αγωνιστεί στον τελευταίο αγώνα...

Video

IRC - RACMSA Rally of Scotland 2011

IRC - RACMSA Rally of Scotland 2011

IRC - RACMSA Rally of Scotland 2011

 

Aποτελέσματα

IRC - RACMSA Rally of Scotland 2011 - Final Results