01loeb.jpg
O Sebastien Loeb και ο Daniel Elena έκαναν έναν αλάνθαστο αγώνα στην Καταλονία και έφτασαν τις 67 νίκες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Έδωσαν στην Citroën Total World Rally Team τον έβδομο τίτλο, ένα γύρο πριν το τέλος του πρωταθλήματος και με την νίκη τους βρίσκονται στην πρώτη θέση της βαθμολογίας, οκτώ βαθμούς εμπρός από τον Mikko Hirvonen. Όλα θα κριθούν στον αγώνα της Ουαλίας τον επόμενο μήνα.

Ενημέρωση

Η πρώτη ημέρα του αγώνα περιελάμβανε τρεις χωμάτινες ειδικές διαδρομές και τρεις μικτού χαρακτήρα με την τελευταία ειδική διαδρομή να γίνεται το βράδυ. Ο Loeb ευνοήθηκε από την σειρά εκκίνησης καθώς εκκινούσε πρώτος και ο λόγος ήταν ότι τα επόμενα πληρώματα έχασαν χρόνο από τα προβλήματα που δημιουργούσε η σκόνη. Παρόλο αυτά οι Latvala/Antilla της Ford Abu Dahbi World Rally Team πήραν την πρωτοπορία του αγώνα στην τέταρτη ειδική διαδρομή αλλά την έχασαν όταν στην νυχτερινή ειδική της πρώτης ημέρας είχαν τετ ακέ και κλατάρισμα με αποτέλεσμα να βρεθούν στην δεύτερη θέση, 30 δεύτερα πίσω από τον Γάλλο. Ο team-mate του Mikko Hirvonen βρέθηκε στην τρίτη θέση χωρίς να αντιμετωπίζει προβλήματα εκτός από ένα τετ ακέ που είχε στα πρώτα χιλιόμετρα της πρώτης διαδρομής λόγω της σκόνης που άφηνε ο Loeb αλλά χωρίς συνέπειες, ένα λεπτό από την πρώτη θέση. Ο τρίτος διεκδικητής του τίτλου, Sebastien Ogier, κατέλαβε στο τέλος της πρώτης ημέρας την τέταρτη θέση αφού προηγουμένως αναγκάστηκε να αλλάξει λάστιχο, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Ο Dani Sordo με Mini John Cooper Works WRC αντιμετώπισε πολλά προβλήματα με την σκόνη του πιο αργού Wilson της Stobart και βρέθηκε στην πέμπτη θέση με τον δεύτερο οδηγό της MINI, Kris Meeke να τον ακολουθεί.

Οι κυριότερες εγκαταλείψεις ήταν αυτές των Petter Solberg και Ken Block στο ίδιο σημείο της πρώτης ειδικής χτυπώντας ένα κομμάτι βράχου, καταστρέφοντας τροχό και ανάρτηση αντίστοιχα αλλά και του Kimi Raikonen όταν το Citroen DS3 WRC αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα του.

Την δεύτερη ημέρα και σε ασφάλτινη επιφάνεια πλέον, ο Loeb δεν αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα και χωρίς να πιέσει ιδιαίτερα, διατήρησε την πρώτη θέση. Ο Latvala κέρδισε τρεις ειδικές διαδρομές και έδειξε για ακόμη μία φορά ότι το Fiesta WRC RS μπορεί να συναγωνιστεί τα DS3 WRC των Γάλλων, με την διαφορά όμως να παραμένει στα 30 δεύτερα. Ο Mikko Hirvonen πίεσε αρκετά αλλά δεν κατάφερε να ακολουθήσει τους δύο πρώτους και έμεινε σχεδόν δύο λεπτά πίσω τους. Ο Dani Sordo πέρασε στην τέταρτη θέση αφού προηγουμένως ο Ogier είχε ακόμη ένα κλατάρισμα μετά από αυτό της πρώτης ημέρας και έπεσε στην πέμπτη θέση. Ο Βρετανός Kris Meeke διατήρησε την έκτη θέση.

Την τελευταία ημέρα του αγώνα οι Latvala/Lehtinen συνέχισαν να πιέζουν τους Loeb/Elena αλλά δεν κατάφεραν να μειώσουν την διαφορά που τους χώριζε. Ο Φινλανδός τερμάτισε στην τρίτη θέση, αφού για ακόμη μία φορά δέχτηκε ποινή για να τον περάσει ο team-mate του Hirvonen και να κατακτήσει τελικά την δεύτερη θέση. Ο Dani Sordo πήρε την τέταρτη θέση παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε με ένα κλατάρισμα και προβλήματα στο σύστημα διεύθυνσης στο Mini John Cooper Works WRC, κερδίζοντας και μία ειδική διαδρομή. Ο ομόσταυλός του Kris Meeke κατέκτησε την πέμπτη θέση μετά την εγκατάλειψη των Ogier/Ingrassia με πρόβλημα στον κινητήρα του DS3 WRC, μία ειδική πριν το τέλος. Ο Γάλλος είχε ένα εφιαλτικό αγώνα και πλέον έχει λιγοστές ελπίδες για την κατάκτηση του τίτλου.

Δεν έλειψαν και τα προβλήματα για τον Mats Ostberg στο Ford Fiesta WRC RS της Stobart αφού είχε πρόβλημα με τα φρένα αλλά η έκτη θέση κρίνεται επιτυχημένη. Ο Ρώσος Novikov που αυτή τη φορά οδήγησε ένα DS3 WRC πήρε τους πρώτους του βαθμούς για την φετινή χρονιά και κέρδισε την μάχη που είχε με τον Henning Solberg και κατέκτησε την έβδομη θέση με τον Νορβηγό να παίρνει την όγδοοη.

Οι Hanninen/Markula της Red Bull Skoda πήραν την νίκη και τον τίτλο της κατηγορίας S2000 για την φετινή χρονιά πιο εύκολα απ' ότι περίμεναν καθώς ο Ott Tanak εγκατέλειψε στην πρώτη ειδική διαδρομή όταν το Fiesta S2000 του νεαρού Εσθονού χτύπησε στον ίδιο βράχο που προηγουμένως είχαν χτυπήσει ο Petter Solberg και ο Κen Block. Ο πρωταθλητής του IRC του 2011 χρειαζόταν ελάχιστους βαθμούς για την κατάκτηση του πρωταθλήματος αλλά δεν ''σήκωσε'' το πόδι από το γκάζι και πήρε την νίκη με διαφορά 15 δευτερολέπτων από τον Nasser Al-Attiyah. Ο οδηγός από το Κατάρ ''έμεινε'' από φρένα για τρεις ειδικές στο πρώτο σκέλος της τρίτης ημέρας, τερματίζοντας δεύτερος. Την τρίτη θέση κατέκτησε ο Martin Prokop με ακόμη ένα Fiesta S2000.

O Patrick Flodin οδηγώντας ένα Subaru Impreza Sti κέρδισε την κατηγορία των αυτοκινήτων παραγωγής μετά από συγκλονιστική μάχη που είχε με τον Πολωνό Michal Kosciuszko με Mitsubishi Evo X. Στην προτελευταία ειδική διαδρομή είχε κλατάρισμα ένα χιλιόμετρο πριν το τέλος της αλλά κατάφερε να κερδίσει τον αγώνα. Η διαφορά που είχαν οι δυο τους δεν ξεπέρασε τα 30 δευτερόλεπτα κατά την διάρκεια του αγώνα. Την τρίτη θέση κατέκτησε ο Μεξικανός Benito Guerra με ακόμη ένα Mitsubishi Lancer Evo X. Άτυχος στάθηκε ο πρωταθλητής της κατηγορίας για το 2011, Hayden Paddon καθώς δεν κατάφερε να λύσει τα ηλεκτρικά προβλήματα του Subaru Impreza Sti και δεν εκκίνησε την πρώτη ημέρα. Ξεκίνησε την δεύτερη ημέρα και κέρδισε τις εννέα από τις δώδεκα ειδικές διαδρομές που συμμετείχε.

O Sebastien Loeb θα αγωνιστεί στα δάση της Ουαλίας με σκοπό να κατακτήσει τον όγδοο τίτλο της καριέρας του με τον οδηγό της Ford, Mikko Hirvonen που βρίσκεται οκτώ βαθμούς πίσω του να θέλει όσο τίποτε άλλο την κατάκτηση του πρώτου του τίτλου. Ο Ogier μετά την εγκατάλειψή του στην Ισπανία διατηρεί ελάχιστες πιθανότητες.

O τελευταίος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι θα πραγματοποιηθεί στις λασπώδης ειδικές διαδρομές της Αγγλίας, στις 10-13 Νοεμβρίου.

Video

 

WRC - Rally RACC Catalunya - Costa Daurada 2011

WRC - Rally RACC Catalunya - Costa Daurada 2011

WRC - Rally RACC Catalunya - Costa Daurada 2011

WRC - Rally RACC Catalunya - Costa Daurada 2011