|
Μετά από διάλειμμα ενός έτους, η νίκη επέστρεψε σε σκανδιναβικά χέρια στο Ράλλυ Σουηδίας. Ο Jari-Matti Latvala επικράτησε πιο δύσκολα από ότι μαρτυρούν τα τελικά αποτελέσματα όταν απαλλάχτηκε από την πίεση του ομόσταυλου του στην Volkswagen Andreas Mikkelsen στη 2η ειδική της ημέρας. Ο Mikkelsen είχε μια μικροέξοδο χάνοντας πολύτιμο χρόνο και την ευκαιρία να διεκδικήσει τη νίκη που προς τιμήν της η ομάδα του τον επέτρεψε να το προσπαθήσει. Αυτή ήταν η τρίτη νίκη του Latvala στα χιόνια αν και φέτος οι ειδικές του αγώνα ήταν κατά μεγάλο ποσοστό χωμάτινες, τουλάχιστον στο 2ο τους πέρασμα ενώ για τον Mikkelsen ήταν το καλύτερο του αποτέλεσμα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και το πρώτο του podium.
Στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ακόμα ένας Σκανδιναβός, ο Mads Ostberg o οποίος έχοντας σταθερό ρυθμό και αποφεύγοντας τα λάθη, ξεπέρασε τους Hirvonen και Tanak και χάρισε πολύτιμους βαθμούς στη Citroen. Κατέκτησε μάλιστα και 3 εξτρά βαθμούς όντας ταχύτερος στην Power Stage.
Ο Φινλανδός οδηγός της Ford δεν μπόρεσε σε κανένα σημείο του αγώνα να διεκδικήσει τη νίκη, συνεχίζοντας τις μέτριες εμφανίσεις του και αρκέστηκε στην 4η θέση όντας τουλάχιστον ο καλύτερος με Fiesta. Κάτι που ίσως να μην το κατάφερνε, αν ο Tanak συνέχιζε να τον πιέζει. Ο Εσθονός οδήγησε συγκρατημένα την 3η ημέρα, κάτι που δεν συνηθίζει, και πέτυχε τον στόχο του που ήταν ο τερματισμός στον αγώνα.
6ος σκαρφάλωσε τελικά ο Ogier προσπερνώντας πολλούς αντιπάλους του και σήμερα, κατακτώντας βαθμούς για το πρωτάθλημα που ίσως του χρειαστούν. Στα αξιοσημείωτα, ο τερματισμός του Junior Πρωταθλητή Pontus Tidemand στην 8η θέση της γενικής, και στην πρώτη μεταξύ των Σουηδών, με Fiesta WRC, μια θέση πίσω από τον βετεράνο πλέον Henning Solberg που οδήγησε ίδιο αυτοκίνητο.
O καλύτερος, μέχρι χτες, μαθητής στα χιόνια, Kris Meeke, δεν απέφυγε το λάθος, χάνοντας πολύτιμο χρόνο, τερματίζοντας όμως τελικά στην τελευταία βαθμολογούμενη θέση, ενώ τόσο ο Kubica, όσο και ο Evans βγήκαν κι αυτοί από το δρόμο, με τον πρώτο να τερματίζει πολύ πίσω στην κατάταξη, και τον δεύτερο να εγκαταλείπει.
Τα δύο Hyundai τερμάτισαν τελικά για πρώτη φορά φέτος, σημειώνοντας κάποιους ενθαρρυντικούς χρόνους, δείχνοντας όμως ότι απέχουν από την κορυφή.
Τη 2η συνεχόμενη νίκη στο WRC2 στον αγώνα της Σουηδίας απώλεσε στις τελευταίες ειδικές ο Σαουδάραβας Yazeed Al Rajhi. ‘Οσο κι αν ακούγεται παράξενο, ο Yazeed ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην κατηγορία με αρκετούς «βόρειους» οδηγούς με διάφορα Fiesta να μην μπορούν να τον κυνηγήσουν. Όμως δεν απέφυγε το λάθος και βγήκε εκτός δρόμου δύο φορές, με την δεύτερη αμέσως μετά το Colin Crest να του στοιχίζει την νίκη. Η αλήθεια είναι πως το Fiesta R5 του φαβορί, Jari Ketomaa, ακουγόταν περίεργα σε όλες τις ειδικές του αγώνα και ο ρυθμός του δεν ήταν ο αναμενόμενος όμως αυτό δεν μπορεί να μειώσει την επίδοση του Άραβα. Ο Ketomaa βρέθηκε ανέλπιστα να οδηγεί την κούρσα στην κατηγορία, όμως ο ρυθμός του Kruuda ήταν καλύτερος και του έδωσε τους 25 βαθμούς στην τελευταία μόλις ειδική.
Ο πολύς κόσμος στις ειδικές, θα ήθελε σίγουρα να απολαύσει έναν αγώνα με περισσότερο χιόνι στο δρόμο, όμως με τον καιρό δεν μπορεί να τα βάλει κανείς. Έστω κι έτσι, το θέαμα ήταν άφθονο και ο αγώνας συναρπαστικός. Η συνέχεια στο Μεξικό με τον νικητή της Σουηδία να βρίσκεται επικεφαλής στο πρωτάθλημα και να ανοίγει το δρόμο.
Αποτελέσματα
|
1. |
J. Latvala - M. Anttila |
VW Polo R WRC |
3.00.31,1 |
2. |
A. Mikkelsen - M. Markkula |
VW Polo R WRC |
+53,6 |
3. |
M. Ostberg - J. Andersson |
Citroen DS3 WRC |
+59,5 |
4. |
M. Hirvonen - J. Lehtinen |
Ford Fiesta RS WRC |
+2.26,9 |
5. |
O. Tanak - R. Molder |
Ford Fiesta RS WRC |
+3.00,5 |
6. |
S. Ogier - J. Ingrassia |
VW Polo R WRC |
+4.29,9 |
7. |
H. Solberg - I. Minor |
Ford Fiesta RS WRC |
+4.47,5 |
8. |
P. Tidemand - O. Floene |
Ford Fiesta RS WRC |
+5.38,2 |
9. |
C. Breen - S. Martin |
Ford Fiesta RS WRC |
+8.55,4 |
10. |
K. Meeke - P. Nagle |
Citroen DS3 WRC |
+11.18,0
|
|