
Η ΕΘΕΑ, δεσμεύεται πως θα ανακοινώσει δέσμη μέτρων, το αργότερο έως
την ημερομηνία λήξης της αναστολής των προαναφερθέντων αγώνων, για τα
παρακάτω:
1. Προϋποθέσεις έκδοσης αγωνιστικών αδειών.
2. Αναβάθμισης της ασφάλειας των αγωνιζομένων μέσω πρακτικών και θεωρητικών σεμιναρίων.
3. Προϋποθέσεις χρήσης των αγωνιστικών αδειών ανάλογα με τη διαβάθμιση των αγώνων.
4. Εισαγωγή του θεσμού των Παρατηρητών Ασφαλείας και εκπαίδευσή τους ως προς τις μεθόδους άσκησης των καθηκόντων τους.
(Από Δελτίο Τύπου)
Από χθες το μεσημέρι ο κόσμος των ελληνικών αγώνων πενθεί για το χαμό
του 29χρονου Γιώργου Μακρή. Το θανατηφόρο ατύχημα συνέβη κατά τη
διάρκεια του 34ου Ράλλυ Μαύρο Ρόδο, 2ο Γύρο του Πανελληνίου
Πρωταθλήματος Ράλλυ, που οργάνωσε η λέσχη Α.Λ.Α. στη Φωκίδα.
Συγκεκριμένα, στις 12.30 της Κυριακής 14 Μαΐου 2006, στο 19ο χλμ.
της 3ης Ειδικής Διαδρομής του αγώνα, Δροσοχώρι 1, το αυτοκίνητο Νο 53
(Τoyota Starlet) παρέκλινε της πορείας του και κατέπεσε σε μεγάλο
βάθος, με αποτέλεσμα ο άτυχος οδηγός Γιώργος Μακρής, οποίος πρόσφατα
είχε κάνει τα πρώτα του αγωνιστικά βήματα, να χάσει τη ζωή του.
Ο συνοδηγός Βαγγέλης Αυγερινός διακομίσθηκε αρχικά στο νοσοκομείο
Άμφισσας με κατάγματα στο χέρι και το πόδι και στη συνέχεια μεταφέρθηκε
και νοσηλεύεται στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Αθηνών. Στο Νοσοκομείο
Άμφισσας, επίσης, μεταφέρθηκε και ο ενδιάμεσος κριτής Σταμάτης
Μανωλιός, που τραυματίστηκε ελαφρά στο κεφάλι στην προσπάθειά του να
προσεγγίσει το πλήρωμα.
Η ΕΛΠΑ/ΕΘΕΑ εκφράζει θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος.
(Από Δελτίο Τύπου)

Στα πλαίσια του στόχου αυτού και παρά τον εξαναγκασμό μας σε αποχώρηση από τα όργανα λήψης αποφάσεων της ΕΘΕΑ , από την ίδια την ΕΘΕΑ, το Δ.Σ. του ΣΟΑΑ είχε ζητήσει συγκεκριμένη συνάντηση με την ΕΘΕΑ με μοναδικό θέμα «την ασφάλεια των αγώνων», προσπαθώντας έτσι να αναδείξουμε το θέμα ως κυρίαρχο πρόβλημα των αγώνων αυτοκινήτου στη χώρα μας, που χρήζει άμεσης και αποτελεσματικής επίλυσης. Δυστυχώς για εμάς, τα γεγονότα που έλαβαν χώρα το τελευταίο διάστημα (Ράλλυ Σπρίντ Κορίνθου, Ιστορικό Ακρόπολις και Μαύρο Ρόδο), συνεπικουρούμενα από άλλα περιστατικά που ευτυχώς δεν είχαν τα ίδια ή παρεμφερή αποτελέσματα, αλλά και από τις πολύ άσχημες αναμνήσεις του πρόσφατου παρελθόντος, μας πρόλαβαν. Τα πειστήρια που προφανώς αναζητούσε για να πεισθεί η ΕΛΠΑ/ΕΘΕΑ υπήρξαν και επιβεβαίωσαν με τον πλέον τραγικό τρόπο, ότι οι φόβοι μας είχαν πραγματικό έρεισμα που δεν ήταν άλλο από την παντελή έλλειψη πολιτικής και στρατηγικής για την ασφαλή διεξαγωγή αγώνων αυτοκινήτου στη χώρα μας.
Η αντίδραση της ΕΘΕΑ με την απόφασή της να αναστείλει τους αγώνες πρωταθλήματος και κυπέλλου Ράλλυ (χώμα και άσφαλτος), παρ΄ όλες τις επιφυλάξεις μας όσον αφορά τον χρόνο (31-8-2006), την έκταση εφαρμογής –άραγε τα ράλλυ σπρίντ διεξάγονται με ασφάλεια;- και την κατεύθυνση της δέσμης μέτρων που ανακοίνωσε, η οποία εστιάζεται κατά κύριο λόγο στον παράγοντα «οδηγό» αφήνοντας έτσι στο απυρόβλητο τους υπόλοιπους συντελεστές της διεξαγωγής αγώνων αυτοκινήτου , μας βρίσκει σύμφωνους. Με την ελπίδα ότι η ΕΘΕΑ θα πάρει αποφάσεις και θα λάβει μέτρα πραγματικής αντιμετώπισης του προβλήματος, τέτοια που θα άρουν τις επιφυλάξεις μας, το Δ.Σ. του συλλογικού οργάνου των οδηγών θα περιμένει να λάβει γνώση των αποφάσεων της ΕΘΕΑ , θα τις αξιολογήσει και αφού ενημερώσει όλους τους οδηγούς αγώνων αυτοκινήτου και λάβει υπόψη του τις απόψεις των, θα καθορίσει την περαιτέρω στάση των οδηγών στις όποιες αποφάσεις της ΕΛΠΑ/ΕΘΕΑ σχετικά με το πρόβλημα της ασφαλούς διεξαγωγής των αγώνων αυτοκινήτου.
Το Δ.Σ.
Αθήνα 18-5-06
- Πληροφορίες
- Γράφτηκε από: Νίκος Κουτσμανής

