Τρείς μήνες περίπου πριν την διεξαγωγή του 1ου επίσημου αγώνα που έχει αναλάβει να διοργανώσει η ΛΑΝ, το Sportorama.gr συνάντησε τον πρόεδρο της Λέσχης κο Τζιώνα Γιάννη ο οποίος μας μίλησε για την Λέσχη Νάουσας, την διοργάνωση αλλά και για άλλα θέματα που αφορούν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην περιοχή μας και όχι μόνο.

Πείτε μας για την ιστορική διαδρομή της Λέσχης Νάουσας.

 

Η ΛΑΝ ιδρύθηκε καταρχήν το 2005 από μια παρέα φίλων, παλιών αγωνιζομένων, κριτών και θεατών της Νάουσας, οι οποίοι ήθελαν να επαναφέρουν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην πόλη. Η προσπάθεια όμως αυτή δεν είχε την αναμενόμενη στήριξη της τοπικής αυτοδιοίκησης και λόγο και των επαγγελματικών υποχρεώσεων των τότε ιδρυτικών μελών, δεν καρποφόρησε.

Το πάθος όμως για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό δεν έσβησε ποτέ για να έρθουμε στο Φεβρουάριο του 2009 όπου και η ΛΑΝ κάνει μια πιο δυναμική επανεμφάνιση. Τα μέλη της αυτή τη στιγμή αριθμούν τα 80 με 3 πληρώματα στους αγώνες ράλλυ Γιάννος Λεωνίδας – Ραλλης Διογένης, Γεωργούσης Γιώργος – Λέφας Γιώργος και Θεοδοσίου Παναγιώτης, 3 αγωνιζόμενους σε δεξιοτεχνίες Κοκοβίδης Αδάμ (αντιπρόεδρος της ΛΑΝ), Μαλούκας Ανδρέας και Λιάπης Ραφαήλ και τέλος στα χρονομετρημένα πίστας ATTC ο Κοτσεκίδης Νίκος (ταμίας της Λέσχης).

Εδώ θέλω να αναφέρω όλα τα μέλη του Δ.Σ τα οποία είναι :

Πρόεδρος : Τζίωνας Γιάννης
Αντιπρόεδρος και υπέθυνος αγωνιστικού τμήματος : Κοκοβίδης Αδάμ
Γενική Γραματέας : Κοκοβίδου Σόνια
Ταμίας : Κοτσεκίδης Νίκος
Έφορος Υλικού : Θεοδοσίου Παναγιώτης

Η ΛΑΝ επανιδρύθηκε σε μια δύσκολη περίοδο για τον Μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ποίοι είναι οι στόχοι της.

Το πρόβλημα άρχισε να υπάρχει ένα χρόνο μετά την επανίδρυση της Λέσχης. Μέχρι τώρα η Λέσχη δεν είχε αναλάβει κάποια επίσημη διοργάνωση ώστε να αντιμετωπίσει σοβαρό πρόβλημα. Όμως τα προβλήματα όσο αφορά τον οικονομικό τομέα δεν λείπουν. Έτσι περιμένουμε μεγαλύτερη βοήθεια από την τοπική αυτοδιοίκηση αλλά και από περισσότερους επιχειρηματίες της περιοχής μας, αν και οι καιροί είναι όντως δύσκολοι.

Ήδη τον Φεβρουάριο που μας πέρασε η ΛΑΝ διοργάνωσε με απόλυτη επιτυχία και σε συνεργασία με ΕΘΕΑ και ΣΟΑΑΒΕ σεμινάριο κριτών – χρονομετρών από το οποίο πήραν πιστοποίηση 45 άτομα. Αυτή τη στιγμή είμαστε επικεντρωμένοι για την επιτυχημένη διεξαγωγή της 1ης δεξιοτεχνίας που θα γίνει τον Σεπτέμβριο στη πόλη μας ενώ στα άμεσα σχέδια μας είναι η δημιουργία μιας χωμάτινης πίστας σε χώρο που θα επιλεχθεί σε συνεργασία με τον Δήμο Νάουσας αλλά και τις περιβαλλοντολογικές οργανώσεις της περιοχής μας.

Σαφώς η 1η δεξιοτεχνία είναι το πρώτο σκαλοπάτι στην «ανηφόρα» που λέγεται αγώνες αυτοκινήτου αλλά μελλοντικός στόχος της ΛΑΝ είναι η διοργάνωση ενός αγώνα ράλλυ σπρίντ. Επίσης από τους πιο βασικούς στόχους της ΛΑΝ είναι να προσελκύσει νέους και νέες που αγαπούν και θέλουν να ασχοληθούν με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό οποιασδήποτε μορφής.

Σε ποια φάση βρίσκεται η οργάνωση της πρώτης επίσημης δεξιοτεχνίας. Αντιμετωπίζετε κάποια προβλήματα ;

Σε οργανωτικό επίπεδο (χώρος εκδήλωσης, στελέχη, υλικό κλπ) είμαστε έτοιμοι και η βοήθεια από γειτονικές λέσχες (ΛΑΒ και ΑΛΠ) είναι πολύτιμη. Εδώ να σας ενημερώσω αναλυτικά για την διεξαγωγή της δεξιοτεχνίας. Ο αγώνας μας και προσμετρά στο Έπαθλο Δεξιοτεχνιών Βορείου Ελλάδος που έχει προκηρύξει η ΕΘ.Ε.Α. για το 2010 με ανακοίνωση της στα Μ.Μ.Ε. και στο επίσημο site της www.ethea.elpa.gr.

Ο αγώνας χωρίζεται σε τέσσερις κατηγορίες Α, Β, Γ, Δ, Ε. Στους τρεις πρώτους κάθε κατηγορίας θα απονεμηθούν κύπελλα. Ο αγώνας αναμένεται να διαρκέσει περίπου δύο ώρες και θα απαρτίζεται από 2 σκέλη, τα οποία θα αποτελούνται από 2 διαδρομές σλάλομ και περιστροφές γύρω από βαρέλι. Όσοι επιθυμούν να λάβουν μέρος στον αγώνα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή στην Οργανωτική Επιτροπή της Λ. Α. Νάουσας στην Γραμματέα της Λέσχης κ. Σόνια Κοκοβίδου ή να επικοινωνήσουν με τον Πρόεδρο κ. Τζιώνα Ιωάννη, στο τηλέφωνο 6988 922590.

Τα αυτοκίνητα που γίνονται δεκτά είναι επιβατικά και φορτηγά (ωφέλιμου φορτίου 1500 kg) κάθε κατηγορίας. Ως φορτηγά νοούνται τα αυτοκίνητα που έχουν χωριστό θάλαμο επιβατών, τα ονομαζόμενα και VAN. Τα αυτοκίνητα χωρίζονται στις παρακάτω κλάσεις με βάση το μεταξόνιο δηλαδή, την απόσταση μεταξύ των κέντρων μπροστινού και πίσω τροχού.

Κλάση Α: Αυτοκίνητα με μεταξόνιο έως 2.4 μ.
Κλάση Β: Αυτοκίνητα με μεταξόνιο 2.41 έως 2.5 μέτρα
Κλάση Γ: Αυτοκίνητα με μεταξόνιο από 2.5 και άνω
Κλάση Δ: Φορτηγά αυτοκίνητα με μεταξόνιο μέχρι 2.65 μ.

Κατά τη διεξαγωγή του Αγώνα στο αυτοκίνητο θα επιβαίνει μόνον ο οδηγός. Κανείς αγωνιζόμενος δεν έχει το δικαίωμα να διαγωνισθεί με δύο αυτοκίνητα, εκτός από την περίπτωση που θα διαγωνίζεται και στις δύο κατηγορίες, επιβατικά ή φορτηγά. Αντίθετα το ίδιο αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από άλλους αγωνιζόμενους. Αυτό όμως πρέπει να δηλώνεται με χωριστή δήλωση συμμετοχής.

Τι είναι αυτό που θα προσελκύσει τον κόσμο να γίνει μέλος της ΛΑΝ ;

Τα μέλη της ΛΑΝ συμμετέχουν ενεργά σε όλους σχεδόν τους αγώνες από το να παρακολουθήσουν έναν αγώνα μέχρι και το στήσιμο του. Βέβαια η εμπειρία μας στον τομέα στησίματος ενός αγώνα είναι ακόμα σε αρχικά στάδια αλλά πιστεύω με πολύ δουλειά, το αμέσως επόμενο διάστημα η εμπειρία αυτή θα μεγαλώσει και θα είμαστε σε θέση να στήσουμε ένα δικό μας αγώνα. Τα μέλη της ΛΑΝ απολαμβάνουν εκπτώσεις και υπηρεσίες που αφορούν το αυτοκίνητο από επιχειρήσεις της Νάουσας και όχι μόνο που έχει επιλέξει η Λέσχη.

Για γίνει κάποιος απλό μέλος της ΛΑΝ πρέπει να έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του και να συμπληρώσει μια αίτηση εγγραφής με κόστος 20 ευρώ ετησίως, ενώ για να γίνει αγωνιζόμενος πρέπει εκτός των παραπάνω να διαθέτει ερασιτεχνικό δίπλωμα οδήγησης. Τα γραφεία μας είναι ανοικτά για όλους κάθε Δευτέρα και Τετάρτη από τις 21:00 μέχρι 23:00 και βρίσκονται στην οδό Κ. Δημητριάδη 12 στη Νάουσα. Επίσης μπορείτε να ενημερώνεστε σχετικά με τα δρώμενα της Λέσχης και στο Group του Facebook Naoussa Racing Club.

Πρόσφατα διοργανώθηκε από τη ΛΑΒ το 16ο Ράλλυ Φίλιππος. Η ΛΑΝ συμμετείχε ενεργά σε αυτό. Πως είδατε την διοργάνωση και τι απαντάτε για την πρόταση που ειπώθηκε από τον κο Μπιλαδέρη (πρόεδρο της ΛΑΒ) για συνένωση ΛΑΒ και ΛΑΝ. Θα εξυπηρετούσε μια νέα συνένωση ;

Το ράλλυ Φίλιππος μπορεί να κριθεί επιτυχημένο ως ένα βαθμό, βέβαια όχι τόσο όσο το περσυνό, και αυτό οφείλετε πρώτα στον οικονομικό παράγοντα και δεύτερο στο ότι δεν προσμετρούσε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ράλλυ με αποτέλεσμα τις λίγες συμμετοχές. Από την ΛΑΝ ζητήθηκε στήριξη σε έμψυχο υλικό και ανταποκρίθηκε θετικά στο κάλεσμα της ΛΑΒ και συμμετέχωντας με 10 άτομα σε διάφορες θέσεις.

Οσο αφορά την πρόταση του κου Μπιλαδέρη έχω να πω το εξής «Έχουμε ξαναδεί το ίδιο έργο». Πρόσφατα το ΔΣ της ΛΑΝ συναντήθηκε στα γραφεία μας με τον κο Μπιλαδέρη, ο οποίος επαναδιατύπωσε την πρόταση του για συνένωση ΛΑΒ και ΛΑΝ, η οποία όμως δεν έγινε δεκτή από το σύνολο του Δ.Σ. Παρόμοια προσπάθεια είχε γίνει και στο παρελθόν χωρίς καμία επιτυχία. Δεν θέλουμε λοιπόν να κάνουμε «πισωγυρίσματα». Θέλουμε η ΛΑΝ να προχωρήσει αυτόνομα όσο αυτό κι αν πειράζει κάποιους. Η ΛΑΝ είναι ανοικτή σε κάθε είδους συνεργασία και θα βοηθάει όποια Λέσχη της το ζητάει χωρίς ενδοιασμούς.

Δεν τίθεται λοιπόν θέμα συνένωσης.

Πως βλέπετε το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού ;

Το μέλλον για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό προβλέπεται δύσκολο αν και οι Έλληνες εμπλεκόμενοι με τους αγώνες έχουν αποδείξει κατά καιρούς σε κάθε δυσκολία ότι δεν κάνουν πίσω και στηρίζουν τις Λέσχες και τους ανθρώπους οργανώνουν τους αγώνες.

Παρόλα αυτά υπάρχει μια σοβαρή προσπάθεια που γίνεται από τις Λέσχες να φύγουν από τον έλεγχο της ΕΛΠΑ και να αναλάβουν την διοργάνωση των αγώνων μόνες τους. Έτσι οι Λέσχες πρώτον θα διαχειρίζονται τα οικονομικά οφέλη και όχι μόνο από την διοργάνωση των αγώνων, δεύτερον οι διαδικασίες θα απλοποιηθούν και τρίτον η οργάνωση των αγώνων θα είναι αρτιότερη.

Αυτό επιτεύχθηκε σε πρώτη φάση με την ίδρυση της Ο.Μ.Α.Ε (Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος) από Λέσχες ανά την Ελλάδα και από το το νέο έτος (2011) θα αναλάβει την διοργάνωση των αγώνων αυτοκινήτου χωρίς την συμμετοχή της ΕΛΠΑ. Είναι ένα βήμα μπροστά και ελπίζουμε όλοι ότι «έχει μπει το νερό στο αυλάκι».

Βλέπουμε προσπάθειες που γίνονται κυρίως από τον ηλεκτρονικό τύπο, όπως του ΣΟΑΑΒΕ, του R40.gr, του Sportorama.gr, xwmatinos.gr, rally.gr, msfree.gr τα οποία προβάλουν αγώνες αυτοκινήτου με δικά τους έξοδα, ορισμένα ακόμη με ήχο και εικόνα, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε όσους δεν μπορούν να παρευρεθούν να παρακολουθήσουν την εξέλιξη των αγώνων. Αυτό που λείπει από τους αγώνες είναι η προβολή τους από τα μεγάλα Μ.Μ.Ε Πανελλήνιας Εμβέλειας.

Τέλος να πούμε ότι το Sportorama.gr θα είναι χορηγός επικοινωνίας και θα μεταδώσει ζωντανά από το WebTv την 1η Δεξιοτεχνία της ΛΑΝ.

(αναδημοσίευση από Sportorama.gr)