Ο κ. Ψωμιάδης
παρέθεσε σειρά επιχειρημάτων τα οποία ενισχύουν την υποψηφιότητα του
νομού Θεσσαλονίκης υπογραμμίζοντας ιδιαίτερα την αποβιομηχάνιση της
περιοχής η οποία συντελέστηκε τα τελευταία χρόνια, την έλλειψη μεγάλων
αναπτυξιακών έργων, την αναγκαιότητα αύξησης των θέσεων εργασίας ενώ
ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην ανάγκη διεθνούς προβολής της Μακεδονίας σε
εποχές-όπως τόνισε χαρακτηριστικά-που οι παραχαράκτες της ιστορίας
εξακολουθούν να προκαλούν.
Από όλους, όσοι
έλαβαν το λόγο, εκφράστηκε η συμπαράσταση τους προ της πρωτοβουλία του
νομάρχη για τη διεκδίκηση του αυτοκινητοδρομίου. Τονίστηκε δε η σημασία
του έργου για την οικονομική-τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής
της Μακεδονίας.
Εκφράστηκε
επίσης, από τους ομιλητές η αγωνία για τη θετική εξέλιξη της
πρωτοβουλίας αυτής, με την επισήμανση, ότι θα πρέπει να παραμεριστούν
οι εγωισμοί του παρελθόντος προκειμένου να επιτευχθούν οι μεγάλοι
στόχοι για την περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Νομάρχη Θεσσαλονίκης ακολουθεί παρακάτω:
ΟΜΙΛΙΑ ΝΟΜΑΡΧΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΨΩΜΙΑΔΗ
Πρόσφατα
ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας υπέγραψε διάταγμα με το
οποίο καθορίζονται οι προϋποθέσεις για την κατασκευή και στην Ελλάδα
αυτοκινητοδρομίου ( πίστα αγώνων Φόρμουλα 1 )
Μετά
λοιπόν την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος αποφασίσαμε ως Νομαρχία να
διεκδικήσουμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα την κατασκευή του
μοναδικού στην Ελλάδα Αυτοκινητόδρομου για λόγους τους οποίους θα
εκθέσω στη συνέχεια.
Κρίνω
σκόπιμο να σας αναφέρω ότι η πρόθεση μας για την διεκδίκηση του
Αυτοκινητοδρομίου ξεκίνησε πριν από αρκετούς μήνες. Κρίθηκε αναγκαίο
όμως στο διάστημα που μεσολάβησε, να διερευνηθούν οι λόγοι αλλά και οι
δυνατότητες διεκδίκησης ενός τόσο ουσιαστικού αναπτυξιακού έργου.
Από
πλευράς Νομαρχίας κινηθήκαμε ουσιαστικά και μεθοδικά έχοντας βεβαίως
υπόψη μας ότι υποψηφιότητα για το Αυτοκινητοδρόμιο έχει εκδηλωθεί από
την Πάτρα, το Ηράκλειο και τον Ορχόμενο.
Όσοι
ασχολούνται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και κυρίως με την Φόρμουλα 1
γνωρίζουν παρά πολύ καλά τα οφέλη που προκύπτουν για τις περιοχές οι
οποίες διαθέτουν Αυτοκινητοδρόμιο. Θυμάστε με πόση επισημότητα ο ίδιος
ο τούρκος Πρωθυπουργός παρουσίασε ένα ανάλογο έργο στη γειτονική
Κωνσταντινούπολη και βεβαίως όλοι μας μάθαμε για τους εκατοντάδες
χιλιάδες επισκέπτες στη διάρκεια των αγώνων Φόρμουλα 1, που έγιναν εκεί.
Επομένως
η χρησιμότητα του έργου είναι εμφανής. Γι αυτό και συγχαίρουμε τους
Υπουργούς ( πρώην και νυν ) Τουριστικής Ανάπτυξης οι οποίοι με την
καθοδήγηση του Πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή προώθησαν σε ταχείς ρυθμούς
το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.
Βρισκόμαστε
τώρα και εμείς ως Νομαρχία Θεσσαλονίκης στην αφετηρία για τη διεκδίκηση
του Αυτοκινητοδρομίου. Είμαστε έτοιμοι να τρέξουμε ταχύτερα από τους
άλλους διεκδικητές. Είμαστε έτοιμοι να πείσουμε την Κυβέρνηση με
επιχειρήματα. Είμαστε έτοιμοι να διεκδικήσουμε για την περιοχή μας ένα
μεγάλο αναπτυξιακό έργο το οποίο θα βοηθήσει τα μέγιστα στον Τουρισμό
και άρα στην οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Μακεδονίας.
Έχουμε
συστήσει ήδη επιτροπή τα μέλη της οποίας πραγματοποιούν επισκέψεις σε
διάφορες περιοχές του Νομού για την εξέυρεση της κατάλληλης τοποθεσίας
σύμφωνα πάντα με τις προϋποθέσεις που θέτει το Προεδρικό Διάταγμα.
Είναι
ένας μεγάλος στόχος για τη Θεσσαλονίκη και για την υλοποίηση του
χρειάζεται η βοήθεια όλων. Στη διεκδίκηση τόσο μεγάλων έργων δεν χωρούν
κομματικές αντιπαλότητες ούτε σκοπιμότητες ούτε αντιπαραθέσεις. Μόνο
ενωμένοι μπορούμε να το πετύχουμε . Εμείς μπαίνουμε μπροστά και
προσκαλούμε όλους, Υπουργούς, Βουλευτές, Δημάρχους, Επιμελητήρια,
Εργατικά Κέντρα, και κάθε άλλο Φορέα να συμπαρασταθεί μαζί μας.
Θα
απευθυνθώ προσωπικά στον Πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή στον οποίο θα
εκθέσω μια σειρά επιχειρημάτων που επιβάλουν τη κατασκευή του έργου στη
Μακεδονία και θέλω να πιστεύω ότι θα πεισθεί και αυτός για τη
χρηματοδότηση του έργου στο Νομό Θεσσαλονίκης.
Πρώτα
από όλα όλοι γνωρίζουμε ότι στα προηγούμενα χρόνια συντελέστηκε ένα
οικονομικό αδίκημα ( για να μην πω έγκλημα ) στην περιοχή μας με τη
συστηματική αποβιομηχάνιση και τη μεταφορά επιχειρήσεων άρα και θέσεων
εργασίας στις γειτονικές χώρες.
Επίσης
γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι βασικό αξίωμα της εξωτερικής μας πολιτικής
παραμένει, όπως αυτό εκφράστηκε από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό στην
ομιλία του στη ΔΕΘ, η βαλκανική ενδοχώρα και ευρύτερα ο χώρος της
Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Εμείς εδώ στη Θεσσαλονίκη λέμε απλά ότι η πόλη
μας και ευρύτερα η περιοχή της Βόρειας Ελλάδος, θα πρέπει να καταστεί
το επίκεντρο των πρωτοβουλιών για την υλοποίηση του οράματος του Έλληνα
Πρωθυπουργού.
Στη
λογική λοιπόν της ανάδειξης του ρόλου της Θεσσαλονίκης εντάσσεται και η
απόφαση μας για την διεκδίκηση του Αυτοκινητοδρομίου.
Το
πλούσιο αγωνιστικό πρόγραμμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού με ετήσια
διάρκεια θα προσελκύσει επισκέπτες από κάθε γωνιά της γης αλλά πολλούς
περισσότερους από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Νοτιοανατολική Ευρώπη
λόγω κυρίως γειτνίασης μια και οι χιλιομετρικές αποστάσεις είναι
μικρές.
Πρόταση μας είναι το έργο αυτό να λάβει την επωνυμία
«Αυτοκινητοδρόμιο
Μακεδονίας» και να καταχωρηθεί παγκοσμίως. Αντιλαμβάνεστε εύκολα την
σκοπιμότητα της προτάσεως ιδιαίτερα σε εποχές που οι παραχαράκτες της
ιστορίας εξακολουθούν κατά τρόπον προκλητικό να θέτουν ανύπαρκτα
ζητήματα.
Συνοπτικά
για τους παραπάνω λόγους ανακοινώνουμε σήμερα ως Νομαρχία Θεσσαλονίκης
με σοβαρότητα, υπευθυνότητα και επισημότητα την υποψηφιότητα μας για τη
διεκδίκηση του Αυτοκινητοδρομίου και καθιστούμε σαφές προς πάσα
κατεύθυνση ότι θα αγωνιστούμε να πείσουμε κάθε αρμόδιο για την
αναγκαιότητα του έργου στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Αν,
τέλος, δούμε τις βασικότερες των προϋποθέσεων που θέτει το Προεδρικό
Διάταγμα θα δούμε ότι η περιοχή μας είναι εκ των προτέρων η ισχυρότερη
υποψηφιότητα. Με ταχείς και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους, με ολοκληρωμένη
σύντομα την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων, με σύγχρονα
Νοσοκομεία, με ξενοδοχειακές μονάδες υψηλού επιπέδου, με ξεχωριστούς
αρχαιολογικούς χώρους, με μοναδικά παραθαλάσσια θέρετρα και με πλήθος
άλλων υποδομών….. λέμε πως μας αξίζει επιτέλους να διεκδικήσουμε κάτι
το διαφορετικό για τον Τόπο μας.
Για την ενημέρωση σας τέλος αναφέρω ότι το Προεδρικό Διάταγμα θέτει τις εξής βασικές προϋποθέσεις.
α)
οι πίστες αγώνων θα κατασκευάζονται σε εκτάσεις τουλάχιστον 400
στρεμμάτων σε εκτός σχεδίου περιοχές που δεν θα περιλαμβάνουν δασικές
εκτάσεις και αρχαιολογικές ζώνες.
β) πρέπει να βρίσκονται σε απόσταση τουλάχιστον δύο χιλιομέτρων από τα όρια οικισμών εθνικών δρόμων κα βιοτόπων.
γ)
πρέπει να βρίσκονται κοντά σε οδικούς άξονες και σε απόσταση μικρότερη
των 100 χιλιομέτρων από ξενοδοχεία 3,4, και 5 αστέρων, και σε απόσταση
το πολύ μέχρι 120 χιλιόμετρα από μεγάλο αεροδρόμιο.
δ)
σε απόσταση έως 50 χιλιόμετρα κρίνεται απαραίτητο να υπάρχουν
Περιφερειακό Νοσοκομείο, σταθμός Πυροσβεστικής, Τράπεζες και
Ταχυδρομεία.
Οι
παραπάνω προδιαγραφές μας οδηγούν σε αναζήτηση χώρου στο Βορειοδυτικό
τμήμα του Νομού γι΄ αυτό και βρίσκονται εδώ οι Δήμαρχοι Λαγκαδά,
Μυγδονίας, Ασσήρου, και Λαχανά, με τους οποίους την περασμένη εβδομάδα
είχαμε μια πρώτη ενημερωτική συνάντηση, με την προεδρία του Αναπληρωτή
Νομάρχη Διονύση Ψωμιάδη.
(Δελτίο Τύπου Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Θεσσαλονίκης)
|