BREEN Στην ιστορία πέρασε ένα ακόμη Ράλλυ Ακρόπολις, το 60ό. Φέτος, μπορεί ο αγώνας να μη φιλοξενούσε τα κορυφαία ονόματα, όπως μας συνήθιζε τα τελευταία χρόνια, ωστόσο το θέαμα και οι μάχες δεν έλειψαν καθ’ όλη τη διάρκεια του διημέρου. Μάχες οι οποίες μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις κρίθηκαν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.
Όσον αφορά την προσέλευση θεατών, παρά την ελλιπή φετινή του διαφήμιση, τα βουνά γέμισαν από ικανοποιητικό αριθμό θεατών, σαφώς όμως πολύ λιγότερο σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Βλέπετε η μη ένταξη του αγώνα στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα αποτέλεσε τροχοπέδη για εκατοντάδες ξένους θεατές, οι οποίοι άλλες χρονιές τιμούσαν με την παρουσία τους τον εθνικό μας αγώνα. 
BOUFFIER
PUSHKAR
SERDERIDIS
FILIP
ZOUNIS
ABBRING









Στο αγωνιστικό κομμάτι, τώρα, η Peugeot έριξε στη μάχη για πρώτη φορά το νέο της όπλο που ακούει στο όνομα Peugeot 208 T16 και έδειξε πως θα είναι σε θέση να «σπάσει» την κυριαρχία της Skoda. Θριαμβευτής για πρώτη φορά από το Ράλλυ Ακρόπολις έφυγε ο Ιρλανδός οδηγός της ομάδας, Craig Breen, ο οποίος τόσο στην άσφαλτο, όσο και στο χώμα ήταν ιδιαίτερα ταχύς, πανηγυρίζοντας την παρθενική του νίκη σε αγώνα του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος. Την πρώτη μέρα, εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα του ομόσταυλού του, Kevin Abbring πέρασε επικεφαλής στην κατάταξη και τη δεύτερη μέρα παρέμεινε εκεί, αντιστεκόμενος στην πίεση του Bryan Bouffier.

Ο Γάλλος στο ασφάλτινο σκέλος έδειξε να προσπαθεί να συνηθίσει το Citroen DS3 RRC, κάνοντας μάλιστα ένα λάθος στην τρίτη ειδική του αγώνα. Σαν να μην έφτανε αυτό, στο Αγιονόρι χτύπησε μια πέτρα, με αποτέλεσμα να οδηγεί για 4 kms με κλαταρισμένο ελαστικό. Την Κυριακή, πίεσε, ωστόσο δεν κατάφερε να κάμψει την αντίσταση του Breen. Έτσι, τερμάτισε δεύτερος, συλλέγοντας παράλληλα πολύτιμους πόντους για τη συνέχεια.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο 4-φορές πρωταθλητής Πολωνίας, Kajetan Kajetanowicz με Ford Fiesta R5, ο οποίος οδήγησε προσεκτικά, αποφεύγοντας τα λάθη, με εξαίρεση ένα τετ-α-κε στο πρωινό loop του Σαββάτου. Μέχρι τα μισά του δεύτερου σκέλους, πάλευε με τον Bouffier για τη δεύτερη θέση του αγώνα, αλλά εν τέλει προτίμησε να εξασφαλίσει την τρίτη θέση και να τερματίσει, καθώς οι βαθμοί του πρωταθλήματος είναι σημαντικοί στη μάχη για τον τίτλο.

Αρνητική έκπληξη του αγώνα αποτέλεσε ο 23χρονος οδηγός της Skoda Motorsport, Esapekka Lappi. Ο Φινλανδός έμεινε αρκετά πίσω το Σάββατο, κάτι απόλυτα λογικό, καθώς είναι άπειρος από ασφάλτινους αγώνες. Κι ενώ όλοι περίμεναν την αντεπίθεσή του την Κυριακή, στην αγαπημένη του χωμάτινη επιφάνειά, κάτι τέτοιο δε συνέβη, με τον Lappi να μην μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό των πρωτοπόρων και να μένει μακριά από την κορυφή, ολοκληρώνοντας τέταρτος. Όπως δήλωσε και ο ίδιος, σίγουρα σημαντικό ρόλο έπαιξε και το Fabia S2000 που οδηγούσε, καθώς δεν ήταν σε θέση να κοντράρει τα σαφώς πιο εξελιγμένα R5.

Στην πέμπτη θέση βρέθηκε ο Πορτογάλος Bruno Magalhaes στην επανεμφάνισή του στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Οδηγώντας ένα Peugeot 207 S2000, ο αγώνας δεν ήταν trouble-free για τον 34χρονο οδηγό. Αρχικά, έκανε λάθος επιλογή ελαστικών το Σάββατο, ενώ την Κυριακή αντιμετώπισε πρόβλημα με το στήσιμο του Peugeot. Παρ’ όλα αυτά, δήλωσε ικανοποιημένος για την επάνοδό του καθώς και για την πέμπτη θέση που κατέλαβε.

Η ελπίδα της Ρωσίας που ακούει στο όνομα Vasiliy Gryazin τερμάτισε στην έκτη θέση, με τους Jaroslav Orsak (Skoda Fabia S2000) και Jean-Michel Raoux (Peugeot 207 S2000) να συμπληρώνουν την πρώτη οκτάδα.

Στην κατηγορία Production Cup, είχαμε ανατροπή την τελευταία στιγμή. Ο Ούγγρος, σπεσιαλίστ της ασφάλτου, Tibor Erdi ήταν το αφεντικό στο ασφάλτινο σκέλος, κέρδισε όλες τις ειδικές και έχτισε μια διαφορά ενός ολόκληρου λεπτού από τους διώκτες του. Στο χώμα, όμως, που ήταν και το τρωτό του σημείο, ο Ουκρανός Pushkar αντεπιτέθηκε, μειώνοντας τη διαφορά στα 4 δλ., μία ειδική πριν το τέλος. Εκεί, μπορεί ο Erdi να κέρδισε με διαφορά τον Pushkar, ένα πρόβλημα όμως στο εμπρός σύστημα του Mitsubishi Lancer Evo IX που οδηγούσε, δεν του επέτρεψε να φτάσει στο Λουτράκι. Συνεπώς, η νίκη πέρασε αυτόματα στα χέρια του 27χρονου Vitaliy Pushkar, ο οποίος με το Mitsubishi Lancer Evo X προηγείται στη βαθμολογία της κατηγορίας. Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Τσέχος Martin Hudec με Mitsubishi Lancer 9ης γενιάς, χωρίς να απειλήσει την κορυφή.
Τρίτος βρέθηκε ο Κύπριος Χαράλαμπος Τιμοθέου, με ίδιο αυτοκίνητο. Στην επανεμφάνισή του στη χώρα μας, μετά από 9 χρόνια, ο 43χρονος οδηγός ξεκίνησε μουδιασμένα στο πρώτο σκέλος, ωστόσο στο αγαπημένο του χώμα, πέτυχε ικανοποιητικούς χρόνους, μέσα στην τριάδα της κατηγορίας.

Στο 2WD Cup, η νίκη κρίθηκε στην τελευταία ειδική και σε αυτή την κατηγορία. Η πρώτη μέρα έκλεισε με τον Zoltan Bessenyey (Honda Civic Type-R R3) να χτίζει μια διαφορά 51 δλ. από τον δεύτερο Ρουμάνο Alex Filip. Ο Ούγγρος γνώριζε πως το χώμα θα αποτελούσε μειονέκτημα για τον ίδιο και προσπάθησε να ξεφύγει αρκετά από τους αντιπάλους του το Σάββατο.
Την Κυριακή, η κατάσταση άλλαξε άρδην, καθώς οι «χωμάτινοι» Simone Tempestini και Evgeniy Sukhovenko με Citroen DS3 R3T και Renault Clio R3 αντίστοιχα κέρδιζαν τη μία ειδική μετά την άλλη. Έτσι, μία ειδική πριν το τέλος, ο Tempestini τέθηκε επικεφαλής της κατηγορίας, με τους Sukhovenko (4 δλ.) και Bessenyey (9 δλ.) να ακολουθούν. Ο κινητήρας, όμως, του Citroen δεν άντεξε και έτσι ο 20χρονος Tempestini τέθηκε εκτός αγώνα. Ύστερα από αυτή την εξέλιξη, τη νίκη πανηγύρισε ο Ρώσος Sukhovenko, με διαφορά 41 δλ. από τον δεύτερο, περσινό πρωταθλητή της κατηγορίας, Bessenyey. Το βάθρο συμπλήρωσε ο περσινός πρωταθλητής δικίνητων της Ρουμανίας, Alex Filip με Renault Clio R3.

Φτωχός από άποψη ελληνικών συμμετοχών μπορεί να χαρακτηριστεί ο φετινός αγώνας, καθώς μόνο 3 εκκίνησαν στον ευρωπαϊκό αγώνα. Πρώτος Έλληνας και 19ος γενικής βρέθηκε ο Jourdan Serderidis με Ford Fiesta R5. Ο γεννημένος στην Καβάλα και κάτοικος Λουξεμβούργου, έδειξε να διασκεδάζει περισσότερο το χωμάτινο σκέλος, πήρε το χειροκρότημα των θεατών και δήλωσε χαρούμενος από την υποδοχή των Ελλήνων θεατών.
Για όγδοη συνεχή χρονιά εμφανίστηκε ο Γιάννης Ζούνης στον εθνικό μας αγώνα με Subaru Impreza STi N12. Την πρώτη μέρα οδήγησε συνετά, ενώ τη δεύτερη είχε μια άτυχη στιγμή στην εναρκτήρια ειδική, καθώς τούμπαρε. Με τη βοήθεια θεατών, επανήλθε στο δρόμο και έπειτα οδήγησε προκειμένου να τερματίσει. Παράλληλα, τερμάτισε τέταρτος στο Production Cup.
Τρίτος Έλληνας και 23ος γενικής τερμάτισε ο Χάρης Καλτσούνης με Opel Corsa S1600. Στην 41η του εμφάνιση σε Ράλλυ Ακρόπολις, κατάφερε να ανεβεί στη ράμπα του τερματισμού την Κυριακή το μεσημέρι και πλέον ανυπομονεί για την 42η του συμμετοχή.

Ο αγώνας σημαδεύτηκε από την εγκατάλειψη του πρωτοπόρου μέχρι την τέταρτη ειδική, Kevin Abbring. Ο Ολλανδός οδηγός του Peugeot 208 T16 έδειξε αρκετά δυνατός, παρ’ ότι είχε να οδηγήσει 2 χρόνια τετρακίνητο αυτοκίνητο. Έχοντας μια διαφορά 5.8 δλ. από τον Breen, ο αγώνας του έληξε πρόωρα, λόγω υψηλής θερμοκρασίας νερού. Σίγουρα θα είναι ένας υπολογίσιμος αντίπαλος για τη συνέχεια του πρωταθλήματος.
Άλλη μία σημαντική εγκατάλειψη είναι αυτή του Todor Slavov στην πέμπτη ειδική, από έξοδο. Ο Βούλγαρος οδηγός του Renault Clio R3 μέχρι εκείνη τη στιγμή είχε χτίσει μια διαφορά 53 δλ. από τους αντιπάλους του.

Πολλά ακούγονται σχετικά με το μέλλον του εθνικού μας αγώνα. Σίγουρα το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα είναι ισχυρό, αλλά δεν παύει να είναι μια ταχύτητα κάτω σε σχέση με το Παγκόσμιο. Βέβαια, είμαστε σε θέση να διοργανώσουμε έναν άρτιο αγώνα από οικονομικής άποψης; Γιατί όσον αφορά το οργανωτικό κομμάτι, δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα και από κανέναν.
Για άλλη μια χρονιά, ο Παύλος Αθανασούλας και όλο το επιτελείο του οργάνωσαν έναν επιτυχημένο αγώνα. Αυτό που μένει να δούμε είναι αν οι κρατικοί φορείς θα κρατήσουν το λόγο τους έτσι ώστε το Ακρόπολις να επιστρέψει εκεί που του ανήκει, στο WRC!

pdf Τελικά αποτελέσματα διήμερου ERC αγώνα