r40banner_02.jpg

Συνέντευξη Esapekka Lappi: The next big star!

  • Δημοσιεύθηκε: Παρασκευή, 11 Απριλίου 2014 01:00
  • Από: Απόστολος Παλάτος, Φωτογραφίες: Ανδρέας "Hunter" Αποστολίδης
Lappi
Κατά καιρούς η Φινλανδία έχει βγάλει ικανότατους οδηγούς, εκ των οποίων άλλοι στέφθηκαν πρωταθλητές και άλλοι παρά τις επιτυχίες στο «σπίτι» τους δεν κατάφεραν να λάμψουν στο διεθνές στερέωμα. Η Σκανδιναβική χώρα που άλλοτε ήταν κυρίαρχη στα ράλλυ, έχει να χαρεί από το 2002, χρονιά που ο σανίδας Marcus Gronholm πανηγύρισε τον δεύτερό του παγκόσμιο τίτλο. Έκτοτε, τα σκήπτρα πέρασαν στους Γάλλους, ενώ ούτε ο Mikko Hirvonen, αλλά ούτε και ο Jari-Matti Latvala, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, έχουν καταφέρει να διακόψουν την κυριαρχία τους.
Το νέο ταλέντο και συνάμα ελπίδα των Φινλανδών ακούει στο όνομα Esapekka Lappi. Ο Lappi που αναδείχθηκε από την εταιρεία ανεύρεσης ταλέντων, Even Management, στην πρώτη του σοβαρή εμπλοκή στο πρωτάθλημα της χώρας του, κατέκτησε τον τίτλο, κερδίζοντας όλους τους αγώνες.  
Lappi

Lappi

Lappi

Αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από τους ιθύνοντες της Skoda, οι οποίοι στα μάτια του 23χρονου οδηγού είδαν το διάδοχο του Juho Hanninen και υπέγραψαν μαζί του συμβόλαιο συνεργασίας. Μάλιστα, στην παρθενική συμμετοχή του με την Τσεχική ομάδα, κατάφερε να κερδίσει τον αγώνα της Πολωνίας που προσμετρούσε στο ERC, όντας ταχύτερος από αρκετούς τοπικούς με παρόμοιες κατασκευές. Εμείς είχαμε την ευκαιρία πριν τον εθνικό μας αγώνα να αποσπάσουμε μερικές κουβέντες από τον συμπαθή Lappi και σας τις μεταφέρουμε.

ΑΠ: Πώς ξεκίνησε η εμπλοκή σου με τους αγώνες;

ΕΛ: Στην ηλικία των 12 ετών ξεκίνησα να κάνω go-karts και παράλληλα το χειμώνα οδηγούσα αγωνιστικά αυτοκίνητα σε παγωμένη λίμνη στη χώρα μου. Το 2007 σταμάτησα τα καρτ και συμμετείχα σε σπριντ στην πατρίδα μου, στα οποία δεν ήταν απαραίτητη η άδεια οδήγησης. Μετέπειτα, το 2009 που απέκτησα την άδεια, έκανα το πρώτο μου μεγάλο ράλλυ στη Φινλανδία οδηγώντας για λίγους αγώνες ένα Opel Astra. Πολύ γρήγορα, πήρα ένα Honda Civic Type-R  με το οποίο ακολούθησα το πρωτάθλημα το 2010 τερματίζοντας δεύτερος στα δικίνητα, ενώ την επόμενη χρονιά μεταπήδησα σε ένα Citroen C2 ολοκληρώνοντας τέταρτος. Παράλληλα, έκανα τον πρώτο μου αγώνα στο WRC στην πατρίδα μου. Το 2012 κατέκτησα τον τίτλο στη Φινλανδία κερδίζοντας όλα τα ράλλυ της σεζόν, με ένα Ford Fiesta S2000. Το Σεπτέμβρη του 2012 η Skoda με πλησίασε, μου πρόσφερε συμβόλαιο και έκτοτε είμαι με την Τσεχική ομάδα.

ΑΠ: Πόσο σημαντική ήταν η βοήθεια της Even Management;

ΕΛ: Ήταν ιδιαίτερα σημαντική για μένα. Στα τέλη του 2011, έψαχνα να βρω χορηγούς προκειμένου την επόμενη χρονιά να οδηγήσω ένα Mitsubishi Lancer Evo IX στο πρωτάθλημα της χώρας μου. Τότε εμφανίστηκε η  Even Management, με την οποία υπέγραψα συμβόλαιο και μου έδωσε ένα Ford Fiesta S2000. Το γεγονός αυτό ήταν καθοριστικό για την πορεία μου, καθώς με αυτό το αυτοκίνητο αναδείχθηκα πρωταθλητής. Μάλιστα, θυμάμαι, πως δυσκολευόμουν να βρω χορηγούς για να τρέξω με το Mitsubishi, οπότε χωρίς αυτή τη συνεργασία ίσως να μη βρισκόμουν εδώ τώρα.

ΑΠ: Την περσινή χρονιά ξεκίνησες με σκοπό να ακολουθήσεις το WRC2, αλλά στη συνέχεια δε συνέχισες,. Για ποιο λόγο, παρά τη νίκη σου στην Πορτογαλία, σταμάτησε απότομα η πορεία σου στο πρωτάθλημα; Ήταν εντολή της ομάδας;

ΕΛ: Πρέπει να ρωτήσεις καλύτερα τον υπεύθυνο της ομάδας. Το αρχικό πλάνο ήταν να κάνουμε το WRC2, αλλά στη συνέχεια τα σχέδια άλλαξαν και με έστειλαν να κάνω το Πρωτάθλημα Ασίας-Ειρηνικού. Η Ασία είναι μεγάλη αγορά αυτοκινήτου για τη Skoda και μας έστειλαν εκεί για να συμμετέχουμε. Εγώ προσωπικά επιθυμούσα να λάβω μέρος στο WRC2, όμως μετά από αυτή την κατάληξη ήταν αδύνατο για μένα να ακολουθήσω και τα δύο πρωταθλήματα. Το WRC είναι το πρωτάθλημα που όλοι θέλουν να συμμετέχουν και κάνοντας καλές εμφανίσεις εκεί, μπορεί κάποια ομάδα να στρέψει τα βλέμματα πάνω σου. Η περσινή χρονιά θα ήταν μια ευκαιρία για μένα να αποκτήσω εμπειρία και να γνωρίσω τους αγώνες του παγκοσμίου, αλλά δυστυχώς το πλάνο άλλαξε.

ΑΠ: Στην Ελλάδα, οι περισσότεροι φίλαθλοι του ράλλυ δε γνωρίζουν αρκετά για το Πρωτάθλημα Ασίας-Ειρηνικού. Υπάρχει συναγωνισμός εκεί;

ΕΛ: Χάλια. Εκτός από εμένα, έτρεχε και ο ομόσταυλός μου Gaurav Gill. Αμφότεροι ήμασταν ταχείς και παλεύαμε μεταξύ μας, αλλά οι υπόλοιποι ήταν μετρίου επιπέδου. Πέρυσι, η Proton αποφάσισε να μη συμμετέχει στο πρωτάθλημα, οπότε πλέον, μετά από εμάς, υπήρχε το χάος. Όταν εμείς δεν ολοκληρώναμε τον αγώνα, κάποιος άλλος τερμάτιζε πρώτος, αλλά μόνο τότε. Κανείς δε μπορούσε να παλέψει μαζί μας, καθώς είχαμε και το ισχυρότερο αυτοκίνητο στο συγκεκριμένο πρωτάθλημα.

ΑΠ: Η Peugeot παρουσιάζει στο Ακρόπολις το νέο της όπλο, το Peugeot 208 T16. Πιστεύεις πως το Skoda Fabia S2000 θα μπορέσει να «πιάσει» το Peugeot;

ΕΛ: Είναι δύσκολο να το ξέρεις. Το R5 λογικά είναι πιο γρήγορο από το S2000, όπως έδειξε ήδη το Ford Fiesta. Βέβαια, είναι πρώτος αγώνας, οπότε ίσως οι Γάλλοι να αντιμετωπίσουν κάποια προβλήματα νεότητας. Θεωρητικά, όμως, θα είναι πολύ δυνατοί αντίπαλοι και δύσκολα θα τους πιάσουμε. Θα έχει ενδιαφέρον η μάχη καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα... θα δείξει.

ΑΠ: Έχεις οδηγήσει το Fabia R5; Πότε να αναμένουμε το ντεμπούτο του στους αγώνες;

ΕΛ: Ναι, είναι καταπληκτικό αυτοκίνητο. Ο κινητήρας του είναι ισχυρότερος και σε γενικές γραμμές μου αρέσει αρκετά. Σε μεγάλες ευθείες είναι δύσκολο να διακρίνεις ποιο από τα δύο (R5-S2000) είναι πιο γρήγορο, στις στροφές όμως το R5 είναι αρκετά διασκεδαστικό και πιο ταχύ σε σχέση με το S2000. Μετά το Ακρόπολις, θα κάνουμε ένα τριήμερο δοκιμών προκειμένου να βελτιώσουμε και να εξοικειωθούμε ακόμη περισσότερο με το νέο Fabia. Το πλάνο λέει πως θα πάρει την ομολογκασιόν το Μάρτιο του 2015, την ίδια δηλαδή περίοδο που η Peugeot ομολογκάρισε φέτος το 208.

ΑΠ: Ποιός πιστεύεις πως θα είναι ο μεγαλύτερός σου αντίπαλος στο φετινό πρωτάθλημα;

ΕΛ: Εάν ακολουθήσει όλο το φετινό πρωτάθλημα, πιστεύω πως θα είναι δύσκολο να πιάσω τον Bryan Bouffier. Το Citroen είναι πολύ καλό, ενώ ο Γάλλος είναι από τους κορυφαίους οδηγούς αυτή τη στιγμή και συνάμα πολύ πιο έμπειρος από εμένα. Δεν τερμάτισε τυχαία δεύτερος στο Μόντε Κάρλο.

ΑΠ: Είναι η πρώτη σου εμφάνιση στο Ακρόπολις. Πώς προετοιμάστηκες γι' αυτό;

ΕΛ: Είδα ορισμένα onboard βίντεο από τις χωμάτινες ειδικές τις περσινής χρονιάς, καθώς οι ασφάλτινες χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά. Βέβαια, πήρα μια μικρή ιδέα του τι θα συναντήσω. Σημαντικό ρόλο θα παίξουν οι αναγνωρίσεις, όπου πρέπει να είμαστε ακριβείς.

ΑΠ: Τι περιλαμβάνουν τα σχέδιά σου μετά το Ράλλυ Ακρόπολις;

ΕΛ: Θα κάνουμε τον αγώνα της Ιρλανδίας και ίσως το Ράλλυ Αζόρες στη συνέχεια. Το πρόγραμμά μας περιλαμβάνει 8 αγώνες του Ευρωπαϊκού φέτος. Δυστυχώς, δεν έχω προγραμματισμένο κάποιον αγώνα του Παγκοσμίου, αν και θα ήθελα να κάνω το ράλλυ της πατρίδας μου, τη Φινλανδία.

Ο Lappi δεν κατάφερε τελικά να ανεβεί στο πόντιουμ του Ακρόπολις, πετυχαίνοντας μάλιστα το χειρότερό του αποτέλεσμα στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, αν εξαιρέσουμε την εγκατάλειψη στην Τσεχία το 2013, ολοκληρώνοντας τελικά τέταρτος. Το έργο του στο φετινό πρωτάθλημα θα είναι αρκετά δύσκολο, καθώς θα έχει να αντιμετωπίσει νεότερα και πιο εξελιγμένα σε σχέση με το Fabia S2000 αγωνιστικά. Λέτε τελικά ο νεαρός Φινλανδός να τα καταφέρει και να τον δούμε πολύ σύντομα στο κορυφαίο πρωτάθλημα; Μακάρι!