Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, η ειδική διαδρομή της Δωδώνης που χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια είναι μια τεχνική ειδική διαδρομή με εναλλαγές στο οδόστρωμα και το φάρδος του δρόμου. Ξεκινά ανηφορικά, μετά κατηφορίζει με πολύ γρήγορα κομμάτια και στο τέλος ισιώνει. Τα τοπικά πληρώματα έχοντας καλή γνώση του δρόμου και ... πολύ καλά αυτοκίνητα είναι πάντα μέσα στα φαβορί για τη νίκη. Τσιούρης και Παπαχρήστος έπαιζαν στα δέκατα στη φετινή Ανάβαση Ριτσώνας ενώ ο Μπλάτζος ακολουθούσε πιο πίσω σε χρόνους. Τα... προγνωστικά στα Γιάννενα πριν τον αγώνα έδιναν και έπαιρναν με πρώτους σε προτιμήσεις τους 3 προαναφερόμενους στα 1600. Στον αγώνα δήλωσαν συμμετοχή 27 πληρώματα και προσμετρούσε στο Κύπελλο Σπριντ Ασφάλτου Ελλάδος καθώς και στο Κύπελλο Ράλλυ Βορείου Ελλάδος. Τη ράμπα της εκκίνησης πέρασαν 25 αυτοκίνητα μέσα σε πλήθος κόσμου στην πόλη των Ιωαννίνων. Στο αγωνιστικό μέρος της Κυριακής, η πρόγνωση για καλοκαιρία ήταν ένα ακόμα υπέρ στα μικρά ελαφριά και δυνατά 1600αρια, όμως τον πρώτο χρόνο στο πρώτο σκέλος τον έγραψε ο Γορίτσας δηλώνοντας παρών με το καλημέρα. Οι Παπαχρήστος - Λάππας (Citroen Saxo) ήταν 1" πίσω και άλλο ένα 1" πιο πίσω οι Τσιούρης - Παππάς (Peugeot 106). Πολύ κοντά και οι Μπλάντζος - Κωστανάσιος (Peugeot 106), μόλις 4 δέκατα. Πιο πίσω οι Βαλαβάνης - Καπάρας (Honda Civic TypeR) είχαν σημειώσει τον 5ο χρόνο με απόσταση 10 δευτερολέπτων από το Γορίτσα. Το σκηνικό στήθηκε με 4 διεκδικητές για τη νίκη ενώ ξεχώρισαν και οι τοπικοί Τασούλας - Μπαζιαλέκος με το Peugeot 106 Gr.N που σημείωσαν τον 1ο χρόνο στην κλάση N/2, 10" εμπρός από τους Βούλγαρη - Βίγκο (Citroen Saxo N/2) ενώ άτυχοι στάθηκαν οι Τζαφλίδης - Οικονόμου (Peugeot 106) αφού είχαν λάστιχο και έχασαν πολύ χρόνο. Στο ίδιο σκέλος ο Χαϊδος έμεινε από ημιαξόνιο στο Peugeot 106 1.3 κλείνοντας ελαφρώς το δρόμο στα ανηφορικά στη μέση της ειδικής και εγκατέλειψε. Στο 2ο σκέλος βλέποντας οτι δεν υπάρχουν περιθώρια για άσε, έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό, όμως η υπερβολική ζέστη ήταν εχθρός κυρίως για τα λάστιχα. Όλοι κατέβασαν χρόνους, όμως ο Γορίτσας κατέβασε λιγότερο αφού είχε σημειώσει τον 4ο καλύτερο χρόνο σε αυτό το πέρασμα ενώ οι 3 κορυφαίοι στα 1600 τον είχαν αφήσει πίσω. Συγκεκριμένα ο Παπαχρήστος έκανε τον καλύτερο χρόνο παίρνοντας και την πρωτοπορεία στον αγώνα και τον ακολούθησε ο Τσιούρης με 4 δέκατα διαφορά !!! και ο Μπλάτζος ένα δεύτερο πιο πίσω. Στα Ν/2 ο Τασούλας σημείωσε και πάλι ένα 10ο χρόνο γενικής εξασφαλίζοντας την κλάση. Στο τρίτο σκέλος οι Παπαχρήστος, Τσιούρης και Γορίτσας, μπήκαν (με αυτή τη σειρά σε προσωρινή κατάταξη) με διαφορά ενάμισι δευτερόλεπτο και όλα ήταν ανοιχτά.
Ο Γορίτσας με το νούμερο 1 στο Evo τερμάτισε ρίχνοντας κι άλλο το χρόνο του στο 7:16.61 που έμελλε να είναι και ο καλύτερος χρόνος ημέρας. Ο Παπαχρήστος τερμάτισε γράφοντας 7:21.28 γιατί έχασε χρόνο σε μια μικροέξοδο από το δρόμο και αυτό σήμαινε ότι έχασε την πρωτοπορεία! Έτσι η μάχη της γενικής έληξε με νικητές τους Γορίτσα - Τσίκο (21:59.49) και δεύτερους τους Τσιούρη - Παππά (22:00.40) και διαφορά μόλις 9 δέκατα! Ο Τσιούρης ήταν νικητής και στην κατάταξη F2 όπως και στην κλάση Α/6. Ακολούθησαν οι Παπαχρήστος - Λάππας (22:02.56) και οι Μπλάτζος - Κωστανάσιος (22:05.15). Οι διαφορές στην κορυφή ήταν ελάχιστες και δείχνουν το επίπεδο της μάχης που δώθηκε από τους τοπικούς στην ειδική της Δωδώνης. Τέτοιες μάχες είναι που θέλουμε να βλέπουμε πιο συχνά στους αγώνες ράλλυ έστω και αν υποφέρουν από αριθμό συμμετοχών.
Συνεχίζοντας στα αποτελέσματα βλέπουμε τους Βαλαβάνη - Καπάρα να τερματίζουν στην 5η θέση γενικής (22:26.24) και νικητές στην Α/7. Έκαναν ένα καλό αγώνα ψάχνοντας τις ρυθμίσεις στην ανάρτηση του Honda Civic Type-R σε κάθε σκέλος. Οι Καρπάνος - Καρπάνος συμμετείχαν μετά το χωμάτινο σπριντ Μετεώρων σημειώντας την 6η θέση γενικής (22:31.77) με το Mitsubishi Lancer Evo X όμως η κλάση N/4 δεν προσμέτρησε αφού συμμετείχαν μόνο 2 αυτοκίνητα. Το ίδιο και για τους 7ους γενικής αφού οι Μπατσάρας - Μπατσάρα συμμετείχαν με το Mitsubishi Lancer Evo VIII στην κλάση Α/8 όπου ήταν η μοναδική συμμετοχή. Στο πρώτο σκέλος είχαν επαφή με μπαριέρα και στη συνέχεια προβληματισμούς από το πρόγραμμα του μοτέρ που δεν έδινε στα ψηλά. Στην Α/6 μετά απο τους 3 πρώτους... γενικής ακολούθησαν στην 4η θέση οι Κουμποτής - Μαυροματίδης (23:02.91, 8η θέση γενικής) που ακολουθούν το Κύπελλο Βορείου Ελλάδος με Peugeot 106, στην 5η θέση οι Αγγλόπουλος - Σαρητζόγλου (24:03.15) και τέλος οι Μαργαρώνης - Αφαλονιάτης (24:26.38) με Citroen Saxo. Στα Ν/2 οι Τασούλας - Μπαζιαλέκος πήραν τη νίκη αλλά στο τρίτο σκέλος αναγκάστηκαν να κόψουν αρκετά αφού ο οδηγός ένιωθε τρέμουλο στο τιμόνι και πήγαν με ρυθμό τερματισμού. Στο σύνολο τερμάτισαν μόλις 5 δευτερόλεπτα εμπρός από τους Βούλγαρη - Βίγκο που πήραν τη δεύτερη θέση με το Citroen Saxo. Στην τρίτη θέση οι Σταμάτης - Κορίνθιος με Peugeot 106. H επόμενη κλάση που συγκέντρωσε πάνω από 3 συμμετοχές και προσμέτρησε ήταν η ΕΕ/10. Νικητές ήταν οι Καρούζος - Μπράβος με Toytota Corolla GT (26:17), δεύτεροι οι Τασιούλας - Υφαντής με Toyota Starlet KP60 (26:52) και 3οι οι Παπάζογλου - Λυμπέρης με Alfa Romeo Alfasud (27:11). Στο οργανωτικό κομμάτι ο αγώνας κύλισε σύμφωνα με το πρόγραμμα ενώ δεν έλειψαν και κάποιες παρατηρήσεις από πληρώματα όπως η διαφορά στα χρονόμετρα. Το παρόν έδωσαν πάρα πολλοι θεατές που γέμισαν τις γνωστές προσβάσεις που κάνουν εύκολη την παρακολούθηση της ειδικής σε πολλά σημεία.
Επόμενος αγώνας για το Κύπελλο Βορείου Ελλάδος θα είναι το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. το Σεπτέμβριο ενώ για το Κύπελλο Σπριντ Ασφάλτου θα είναι το Σπριντ Αιγίου.
Τελικά αποτελέσματα : Γενική κατάταξη - Κατάταξη F2 Αναλυτικά : 1ο σκέλος - 2ο σκέλος - 3ο σκέλος
|
- Πληροφορίες
- Γράφτηκε από: Νίκος Γκάλφας, Φωτογραφίες: Ανδρέας Αποστολίδης