monte_01_ogier.jpg Ολοκληρώθηκε το 77ο Rally Monte Carlo, που μετά από αρκετά χρόνια δεν προσμετρούσε στο πρωτάθλημα του WRC. Bέβαια, ένας αγώνας με τόσο μεγάλο prestige, δεν θα μπορούσε να μην προσμετρά σε ένα από τους κορυφαίους θεσμούς των ράλλυ, και έτσι φέτος αποτέλεσε τον πρώτο αγώνα του IRC (Intercontinental Rally Challenge). Πολλές και ποιοτικές οι συμμετοχές στον αγώνα με σύνολο 16 αυτοκίνητα προδιαγραφών S2000 να διεκδικούν τη νίκη.

Ενημέρωση


Ολοκληρώθηκε το 77ο Rally Monte Carlo, που μετά από αρκετά χρόνια δεν προσμετρούσε στο πρωτάθλημα του WRC. Bέβαια, ένας αγώνας με τόσο μεγάλο prestige, δεν θα μπορούσε να μην προσμετρά σε ένα από τους κορυφαίους θεσμούς των ράλλυ, και έτσι φέτος αποτέλεσε τον πρώτο αγώνα του IRC (Intercontinental Rally Challenge). Πολλές και ποιοτικές οι συμμετοχές στον αγώνα με σύνολο 16 αυτοκίνητα προδιαγραφών S2000 να διεκδικούν τη νίκη. Στο τέλος, το πλήρωμα που κατάφερε καλύτερα από όλα να "χαλιναγωγίσει" τις πολύ δύσκολες συνθήκες του αγώνα (οι μεγαλύτερες χιονοπτώσεις τα τελευταία 10 χρόνια στην περιοχή), ήταν οι Ogier-Ingrassia που στον αγώνα κλήθηκαν να οδηγήσουν το Peugeot 207 S2000 που η BF Goodrich και φέτος θα προσφέρει σε νέα ταλέντα και συντηρεί η Kronos Racing. To πλήρωμα αντιμετώπισε ελάχιστα προβλήματα σε σχέση με τους υπόλοιπους, απέφυγαν τα λάθη, πίεσαν εκεί που θεώρησαν σωστό, και τελικά πήραν μια πολύ σημαντική νίκη στην πρώτη τους εμφάνιση με αυτοκίνητο της κατηγορίας S2000.

Με λίγα λόγια έδωσαν μαθήματα τακτικής, καθώς κατάφεραν να αντιμετωπίσουν πολύ δυνατούς αντιπάλους, και παρά τα, ένα τετ-α-κε, ένα κλατάρισμα και μια λάθος επιλογή ελαστικών, κατάφεραν να δημιουργήσουν μια διαφορά ασφαλείας στο τέλος της 2ης ημέρας (ακόμα και αν δεν ήταν ο ταχύτερος συνδυασμός στον αγώνα ως τότε) που τους έδωσε την δυνατότητα την 3η ημέρα να κινηθούν πολύ "συντηρητικά" απλά για να φτάσουν στον τερματισμό και να πάρουν τη νίκη.

Στην 2η θέση τερμάτισαν οι Loix-Smets με ακόμα ένα Peugeot 207 S2000 της Kronos Racing. Και αυτοί ακολούθησαν πολύ συντηριτική τακτική, καθώς δεν πίεσαν στα δύσκολα κομμάτια με αποτέλεσμα να μην αντιμετωπίσουν πολλά προβλήματα και εκμεταλλευόμενοι τις πολλές εγκαταλείψεις κορυφαίων συνδυασμών βρέθηκαν να ξεκινούν το πρωτάθλημα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο καθώς οι υπόλοιποι διεκδικητές του τίτλου δεν τα πήγαν και τόσο καλά.

Το πόντιουμ έκλεισαν οι Sarrazin-Renucci με ένα Peugeot 207 S2000 που προετοιμάζει η Peugeot Sport. Είχαν έξοδο, 2 κλαταρίσματα, αλλά αυτό δεν τους εμπόδισε να γράψουν εξαιρετικούς χρόνους στις ε.δ. (ιδιαίτερα την 3η μέρα) καταφέρνοντας να ολοκληρώσουν ένα εντυπωσιακό 1-2-3 για την Peugeot.

Στην 4η θέση της γενικής βρέθηκαν οι Kopecky-Stary με το εργοστασιακό Skoda Fabia S2000. Την 1η μέρα στην 1η ε.δ. έχασαν περίπου 4,5 λεπτά από πρόβλημα στην υδραυλική υποβοήθηση ενώ ολοκλήρωσαν τις 2 επόμενες ε.δ. χωρίς υδραυλική υποβοήθηση. Στην συνέχεια πραγματοποίησαν και αυτοί χρόνους κορυφής με αποτέλεσμα να σκαρφαλώσουν αρκετές θέσεις στη γενική και να πάρουν ένα πολύ καλό αποτέλεσμα στην πρώτη επίσημη εμφάνιση του αυτοκινήτου.

Η 5η θέση της γενικής ίσως και να ικανοποιεί αρκετά τους Basso-Dotta με το εργοστασιακό Fiat Grande Punto S2000. Aρκετές λάθος επιλογές ελαστικών, αλλά και εκτός ελάχιστων ε.δ. δεν κατάφεραν να κινηθούν σε επίπεδο κορυφής. Σίγουρα με λιγότερες εγκαταλείψεις κορυφαίων πληρωμάτων δεν θα βρισκόταν τόσο ψηλά στη γενική.

Απο 'κει και έπειτα στην δεκάδα βρέθηκαν αρκετοί ιδιώτες που είχαν μεγάλη διαφορά χρόνου με τους 5 πρώτους. Χαρακτηριστικό το ότι οι 6οι γενικής, Romeyer-Fournel με Mitsubishi Lancer RS Evolution IX, τερμάτισαν πάνω από 20 λεπτά πίσω από τον νικητή και 15 λεπτά πίσω από τους 5ους. Παρ' όλα αυτά ήταν ο ταχύτερος συνδυασμός με αυτοκίνητο Super N, ενώ πίσω τους τερμάτισαν οι Burri-Gordon με Fiat Grande Punto S2000 που και αυτοί αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα κυριώς στις πολλές λάθος επιλογές ελαστικών.

Στην 8η θέση της γενικής τερμάτισαν οι Betti-Mattioda με ένα Renault Clio R3 που ήταν και οι 1οι 2WD, χωρίς βέβαια να παίρνουν βαθμούς για το πρωτάθλημα 2WD καθώς η Renault δεν έχει κάνει register στο IRC. Την πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν οι Artru-Virieux με Mitsubishi Lancer RS Evolution IX και Daumas-Jaussaud με Renault Clio R3 που μέχρι και το τέλος της 2ης μέρας είχαν μεγάλη μάχη με τον Betti.

Να σημειώσουμε ότι στην κατάταξη 2WD για το IRC, επικράτησαν οι Villa-Canova με Fiat Punto S1600 (17oι γενικής), ενώ τους ακολούθησαν οι Μottard-Giraudo με Peugeot 206 RC (25οι γενικής) και West-Melling με VW Polo 1.4 (27oι γενικής).

Ας δούμε όμως και τις εγκαταλείψεις του αγώνα που ήταν πολλές και σημαντικές. Εκεί βρίσκεται και ο ταχύτερος συνδυασμός του αγώνα. Ο λόγος για τους Hanninen-Markkula με το 2ο εργοστασιακό Skoda Fabia S2000. Eξ αρχής προηγήθηκαν και έδειξαν ότι η δουλειά που έχει γίνει στην Skoda με το νέο αυτοκίνητο είναι εξαιρετική. Κέρδισαν πολλές ε.δ. και κατάφεραν να βρίσκονται άνετα 1οι δηλώνοντας μάλιστα ότι μπορούν να πάνε ακόμα πιο γρήγορα. Στην τελευταία ε.δ. της 2ης ημέρας είχαν ένα κλατάρισμα που τους έριξε στην 3η θέση της γενικής. Εκεί αποφάσισαν (με την συναίνεση της Skoda) να ξαναπιέσουν για τη νίκη αλλά δυστυχώς στην πρώτη ε.δ. της 3ης μέρας είχαν έξοδο, μόλις 300μ. από την εκκίνηση. Παρ' όλα αυτά έδειξαν ότι φέτος τα 2 Fabia θα πρωταγωνιστήσουν στο πρωτάθλημα και θα αποτελέσουν έναν από τους διεκδικητές.

Εντυπωσιακοι και οι Gardemeister-Tuominen με το Fiat Grande Punto S2000 της Astra Racing. Kινήθηκαν πολύ γρήγορα, κέρδισαν ε.δ., και παρά τις ατυχίες τους (κλατάρισμα. κιβώτιο, κινητήρας) κατάφεραν να βρίσκονται 2οι γενικής στα μισά της τελευταίας ημέρας αλλά εκεί το ψυγείο του Punto δε άντεξε σε μια ελαφριά έξοδο και τους ανάγκασε σε εγκατάλειψη.

Την ίδια τύχη είχαν και οι περσυνοί πρωταθλητές του ΙRC, Vouilloz-Klinger με το Peugeot 207 S2000 της Kronos Racing. Eνώ βρισκόταν στην μάχη για μια θέση στο πόντιουμ, στην 7η ε.δ. χτύπησαν σε έναν βράχο που κατέστρεψε τον πίσω αριστερά τροχό και το σύστημα διεύθυνσης βγάζοντας τους εκτός αγώνα.

Πρώτη συμμετοχή στο πρωτάθλημα και για τους Meeke-Nagle με ακόμα ένα Peugeot 207 S2000 της Kronos Racing. Εντυπωσίασαν με τους χρόνους τους καθώς ήταν η πρώτη τους φορά σε χιονισμένες ε.δ. αλλά αυτό δεν τους εμπόδισε να κερδίσουν και μια από αυτές ενώ έδειξαν ότι ήταν παραπάνω από ικανοί για να διεκδικήσουν μια θέση στο πόντιουμ. Και αυτοί όμως είχαν έξοδο (στην ίδια ε.δ. με τον Hanninen) σταματώντας εκεί την προσπάθεια τους.

Άλλες σημαντικές εγκαταλείψεις, αυτή των Alen-Alanne, που ενώ τερμάτισαν την τελευταία ε.δ. του αγώνα και βρισκόταν 6οι γενικής, εγκατέλειψαν στην απλή για τον τερματισμό από συμπλέκτη. Επίσης οι Rossetti-Chiarcossi με Fiat Grande Punto S2000 και Αuriol-Giraudet με Peugeot 207 S2000 εγκατέλειψαν στην 1η ε.δ. του αγώνα και τα 2 πληρώματα από έξοδο. Άτυχοι και οι Wittmann Jnr-Ettel με Mitsubishi Lancer RS Evolution IX που βρισκόταν μέσα στην δεκάδα (και ήταν από τους πιο εντυπωσιακούς στις ε.δ.) αλλά εγκατέλειψαν στην 11η ε.δ. από κινητήρα.

Έτσι λοιπόν κύλισε αγωνιστικά το 77o Rally Monte Carlo, αλλά αυτό που πραγματικά έκανε αίσθηση και θα λέγαμε ότι "τάραξε τα νερά" στον χώρο των ράλλυ ήταν η καταπληκτική κάλυψη του αγώνα στην τηλεόραση μέσω των καναλιών του Eurosport. Oι rally fans σε όλον τον πλανήτη είχαν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν σε ζωντανή μετάδοση τις 7 από
τις 14 ε.δ. του αγώνα. Ιδιαίτερα η μετάδοση των 4 τελευταίων, νυχτερινών, ε.δ. του αγώνα στο Turini μόνο εντυπωσιακή θα μπορούσε να χαρακτηριστεί! Και με την ανακοίνωση του Eurosport ότι θα ακολουθήσουν τουλάχιστον άλλοι 3 αγώνες του πρωταθλήματος με παρόμοια κάλυψη, δείχνουν να θέτουν πολύ υψηλά στάνταρ στο πρωτάθλημα ΙRC και σίγουρα θα προσελκύσουν ακόμα περισσότερες κορυφαίες συμμετοχές εν αντιθέσει με το πρωτάθλημα του WRC όπου οι αποχωρήσεις διαδέχονται η μια την άλλη!

Επόμενος αγώνας του πρωταθλήματος, στις 5-7 Μαρτίου με το Rally International de Curitiba στην Βραζιλία.



Αποτελέσματα


Rally Monte Carlo 2009 - Final Results
# Entry
Car
Gr.
Cat.
Time
Penalty
Diff.
Diff. pr.
Km/h
s/km
1. Ogier S. - Ingrassia J.
#9 Peugeot 207 S2000

N4
4:40:45.7

77.4
2. Loix F. - Smets I.
#4 Peugeot 207 S2000

N4
4:42:29.3
+1:43.6
(+1:43.6)
76.9
0.29
3. Sarrazin S. - Renucci J.
#7 Peugeot 207 S2000

N4
4:43:07.3
+2:21.6
(+38.0)
76.8
0.39
4. Kopecký J. - Starý P.
#6 Škoda Fabia S2000

N4
4:44:03.0
+3:17.3
(+55.7)
76.5
0.54
5. Basso G. - Dotta M.
#2 Fiat Grande Punto S2000

N4
4:45:13.7
0:20
+4:28.0
(+1:10.7)
76.3
0.74
6.
Romeyer F. - Fournel T.
#21 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
5:01:16.0
0:50
+20:30.3
(+16:02.3)
72.3
3.40
7.
Burri O. - Gordon F.
#15 Fiat Grande Punto S2000

N4
5:02:08.7
+21:23.0
(+52.7)
71.9
3.54
8.
Betti L. - Mattioda A.
#38 Renault Clio R3

A7
5:04:50.5
+24:04.8
(+2:41.8)
71.3
3.99
9.
Artru P. - Virieux P.
#20 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
5:06:36.4
+25:50.7
(+1:45.9)
70.9
4.28
10.
Daumas D. - Jaussaud C.
#36 Renault Clio R3

A7
5:08:45.5
+27:59.8
(+2:09.1)
70.4
4.64
11.
Cavallini T. - Zanella F.
#16 Peugeot 207 S2000

N4
5:09:29.9
2:20
+28:44.2
(+44.4)
70.8
4.76
12.
Arzeno M. - Mancini P.
#37 Renault Clio R3

A7
5:11:05.0
+30:19.3
(+1:35.1)
69.9
5.02
13.
Knapick H. - Mora D.
#22 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
5:19:18.4
+38:32.7
(+8:13.4)
68.1
6.38
14.
Marenco C. - Pieri L.
#47 Renault Clio S1600

A6
5:23:10.4
+42:24.7
(+3:52.0)
67.3
7.02
15.
Poutot R. - Viragh L.
#43 Citroen C2 R2

A6
5:24:53.7
0:40
+44:08.0
(+1:43.3)
67.0
7.31
16.
Schmitt J. - Antoine C.
#63 Suzuki Swift

N2
5:28:53.8
+48:08.1
(+4:00.1)
66.1
7.97
17.
Villa M. - Canova A.
#42 Fiat Punto S1600

A6
5:36:18.8
+55:33.1
(+7:25.0)
64.6
9.20
18.
Aymard J. - Aymard S.
#24 Subaru Impreza WRX STi

N4
5:36:38.9
+55:53.2
(+20.1)
64.6
9.26
19.
Vialle L. - Roissac P.
#53 Renault Clio Ragnotti

N3
5:37:39.2
+56:53.5
(+1:00.3)
64.4
9.42
20.
Cornu S. - Leclerc B.
#51 Citroen C2 S1600

A6
5:41:57.1
1:50
+1:01:11.4
(+4:17.9)
63.9
10.13
21. Rada M. - Petr R.
#54 Alfa Romeo 147

N3
5:43:55.8
+1:03:10.1
(+1:58.7)
63.2
10.46
22.
Tanci P. - Martini E.
#52 Citroen C2 R2

A6
5:50:59.2
2:20
+1:10:13.5
(+7:03.4)
62.3
11.63
23.
Corbi D. - Fellay S.
#39 Renault Clio R3

A7
5:52:54.4
+1:12:08.7
(+1:55.2)
61.6
11.95
24.
Pierrat B. - Galmiche I.
#28 Subaru Impreza WRX STi

N4
5:53:59.7
+1:13:14.0
(+1:05.3)
61.4
12.13
25.
Mottard G. - Giraudo M.
#55 Peugeot 206 RC

N3
5:58:46.1
+1:18:00.4
(+4:46.4)
60.6
12.92
26.
Raviglione P. - Cavagnetto M.
#46 Citroen C2 R2

A6
6:06:50.8
+1:26:05.1
(+8:04.7)
59.2
14.26
27.
West N. - Melling C.
#66 Volkswagen Polo 16V

N1
6:28:50.6
2:00
+1:48:04.9
(+21:59.8)
56.2
17.90
28.
Monti L. - Barbieri D.
#57 Suzuki Swift

N2
6:50:07.3
1:00
+2:09:21.6
(+21:16.7)
53.1
21.43
29.
Polonia V. - Florean E.
#64 Suzuki Swift

N2
7:36:32.3
1:10
+2:55:46.6
(+46:25.0)
47.7
29.11


Video


Rally Monte Carlo 2009


Rally Monte Carlo 2009


Rally Monte Carlo 2009


Rally Monte Carlo 2009


Rally Monte Carlo 2009


Rally Monte Carlo 2009


Rally Monte Carlo 2009