ireland01loeb.jpg Ολοκληρώθηκε ο πρώτος αγώνας του WRC για την φετινή χρονιά. Μετά από αρκετά χρόνια και εξ' αιτίας του rotation system που επέβαλε η FIA, το πρωτάθλημα δεν ξεκίνησε με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, αλλά στις ασφάλτινες ε.δ. της Ιρλανδίας. Ο αγώνας ήταν πολύ δύσκολος για όλα τα πληρώματα λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών (που οδήγησαν στην ακύρωση 2 ε.δ.) αλλά στο τέλος το αποτέλεσμα ήταν το αναμενόμενο. Ακόμα μια φορά η oμάδα της Citroen πραγματοποίησε ένα εντυπωσιακό 1-2, και οι Loeb-Elena με την Citroen C4 WRC έφτασαν στην 48η νίκη τους, δείχνοντας ότι πολύ απλά στην άσφαλτο δεν υπάρχει σοβαρός αντίπαλος!

Ενημέρωση


Ολοκληρώθηκε ο πρώτος αγώνας του WRC για την φετινή χρονιά. Μετά από αρκετά χρόνια και εξ' αιτίας του rotation system που επέβαλε η FIA, το πρωτάθλημα δεν ξεκίνησε με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, αλλά στις ασφάλτινες ε.δ. της Ιρλανδίας. Ο αγώνας ήταν πολύ δύσκολος για όλα τα πληρώματα λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών (που οδήγησαν στην ακύρωση 2 ε.δ.) αλλά στο τέλος το αποτέλεσμα ήταν το αναμενόμενο. Ακόμα μια φορά η oμάδα της Citroen πραγματοποίησε ένα εντυπωσιακό 1-2, και οι Loeb-Elena με την Citroen C4 WRC έφτασαν στην 48η νίκη τους, δείχνοντας ότι πολύ απλά στην άσφαλτο δεν υπάρχει σοβαρός αντίπαλος!

Βέβαια ο αγώνας δεν ξεκίνησε καλά για την ομάδα της Citroen καθώς στο 1ο loop της 1ης μέρας, μια λάθος επιλογή ελαστικών κόστισε αρκετό χρόνο, κυρίως στην 1η ε.δ., αλλά από εκεί και έπειτα τόσο οι Loeb-Elena όσο και οι Sordo-Marti με την 2η εργοστασιακή Citroen C4 WRC, πραγματοποίησαν πολύ καλούς χρόνους που τους έφεραν άνετα στις 2 πρώτες θέσεις της γενικής.

Το πόντιουμ συμπλήρωσαν οι Hirvonen-Lehtinen με το εργοστασιακό Ford Focus WRC. Δεν απέφυγαν τα λάθη (τετ-α-κε την 1η μέρα) αλλά ούτε τα μικροπροβλήματα με το αυτοκίνητο (αντιμετώπισαν πρόβλημα με την υδραυλική υποβοήθηση την 2η μέρα) που άνοιξαν ακόμα περισσότερο την διαφορά με τα Citroen αλλά και πάλι οι χρόνοι τους δεν τους επέτρεψαν να βρεθούν κοντά στον Loeb. Mάλιστα ο οδηγός παραδέχτηκε την ανωτερότητα των Citroen στην άσφαλτο.

Στην 4η θέση βρέθηκαν οι H.Solberg-Menkerud με το Ford Focus WRC της Stobart Motorsport. Aντιμετώπισαν αρκετά προβλήματα (2 κλαταρίσματα, κιβώτιο) και την τελευταία μέρα είχαν μεγάλη μάχη για την 4η θέση που κατάφεραν να σιγουρέψουν μόλις στην προτελευταία ε.δ. του αγώνα, παίρνοντας το καλύτερο τους αποτέλεσμα στην άσφαλτο. Εκεί οι Atkinson-Prevot με την Citroen C4 WRC του Citroen Junior Team είχαν μια έξοδο που τους κόστισε περίπου 1 λεπτό και δεν τους επέτρεψε κάτι καλύτερο από την 5η θέση. Βέβαια παρά τα προβλήματα που είχαν (έξοδο είχαν και την 1η μέρα) έδειξαν να προσαρμόζονται γρήγορα στο νέο αυτοκίνητο αλλά ακόμα δεν έχουν συγκεντρώσει το μπάτζετ που χρειάζεται για να συμμετέχουν και σε άλλους αγώνες φέτος.

Στην 6η θέση τερμάτισαν τελικά οι Ogier-Ingrassia με ακόμα μια Citroen C4 WRC του Citroen Junior Team. Και αυτοί δεν απέφυγαν τα λάθη κυρίως με λάθος επιλογές ελαστικών αλλά και μια έξοδο την 2η μέρα που τους κόστισε πάνω από 3 λεπτά. Αρκετές προσδοκίες έχουν οι Γάλλοι ιδιαίτερα στην άσφαλτο αλλά ο Ogier μετά την εκπληκτική του επίδοση στις ε.δ. της Ουαλίας την 1η μέρα του αγώνα όπου προηγήθηκε, δεν κατάφερε να βρεθεί κοντά στους χρόνους των πρώτων.

Η 7η θέση της γενικής κατέληξε στους Wilson-Scott με το Ford Focus WRC της Stobart, ενώ την βαθμολογούμενη 8άδα συμπλήρωσαν οι Αl Quassimi-Orr με το 3ο εργοστασιακό Ford Focus WRC. Τους ακολoύθησαν οι τοπικοί Boland-Morrissey με ένα Subaru Impreza WRC ενώ την 10άδα έκλεισαν οι Aava-Sikk με ακόμα ένα Ford Focus WRC της Stobart. Μάλιστα οι τελευταίοι πραγματοποίησαν εντυπωσιακή εμφάνιση την 1η μέρα του αγώνα, καθώς μετά τις 3 πρώτες ε.δ. ήταν 1οι γενικής! Στην συνέχεια έπεσαν μια θ΄ση πίσω από τον Loeb και ενώ όλα έδιεχναν ότι θα διεκδικόυσαν μια θέση στο πόντιουμ είχαν μια έξοδο στην 6η ε.δ. που τους ανάγκασε σε εγκατάλειψη. Μέσω super rally επανεκκίνησαν την 2η μέρα απλά προσπαθώντας να συγκεντρώσουν βαθμούς για την ομάδα.

Ας δούμε τι έγινε και στην κατάταξη του JWRC. Πρώτος αγώνας και το πρωτάθλημα νέων και εκεί οι Βurkart-Koelbach με ένα Suzuki Swift S1600 πήραν την 1η τους νίκη στον θεσμό ξεκινώντας ιδανικά την νέα χρονιά. Βέβαια προετοιμάστηκαν πολύ καλά για τον αγώνα συμμετέχωντας στο Galway International Rally πριν μερικές εβδομάδες που πραγματοποιείται σε ε.δ. με παρόμοιο οδόστρωμα. Οι χρόνοι τους ήταν καλοί ενώ είχαν και μάχη για τη νίκη μέχρι το τέλος της 2ης μέρας. Στην 2η θέση βρέθηκαν οι Prokop-Tomanek με Citroen C2 S1600 ενώ 3οι τερμάτισαν οι Bertolotti-Celstini με Suzuki Swift S1600. 

Πολύ καλή εμφάνιση και για τους Gallagher-Kiely που οδήγησαν πολύ γρήγορα ένα Mitsubishi Lancer RS Evolution IX και κέρδισαν την κατηγορία Ν.

Εκπληκτικός ο χρόνος που σημείωσαν οι Latvala-Anttila με το 2ο εργοστασιακό Ford Focus WRC στην 1η ε.δ. του αγώνα που τους έφερε 1ους γενικής με διαφορά πάνω από μισό λεπτό από τους κύριους διώκτες τους. Στην επόμενη όμως είχαν 2 κλαταρίσματα που προκάλεσαν ζημιά στο σύστημα διεύθυνσης και τους ανάγκασε να εγκαταλείψουν. Συνέχισαν την επόμενη μέρα και κατάφεραν να ανέβουν ως την 14η θέση της γενικής.

Ας δούμε και τις σοβαρότερες εγκαταλείψεις. Εκεί βρίσκουμε τους Weijs Jnr-De Gandt με το Citroen C2 S1600 που είχαν μεγάλη μάχη για τη νίκη στο JWRC μέχρι και την 14η ε.δ. όπου είχαν μια άσχημη έξοδο που μάλιστα οδήγησε τον οδηγό στο νοσοκομείο ευτυχώς χωρίς σοβαρούς τραυματισμούς. Η επίδοση του αγώνα όμως προήλθε από τους McShea-Clark που κλήθηκαν στον αγώνα να οδηγήσουν το νέο Proton Satria S2000. Χαρακτηριστικό της επίδοσης τους, ότι στην 1η ε.δ. έκαναν 3ο χρόνο γενικής και μετά την 2η ε.δ, βρισκόταν 5οι γενικής! Στην 3η ε.δ. αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν λόγω ηλεκτρικών ενώ τη 2η μέρα αφού επανεκκίνησαν στην 14η ε.δ. είχαν έξοδο που τους ανάγκασε να σταματήσουν την προσπάθεια τους.

Επόμενος αγώνας στις 13-15 Φεβρουαρίου με το Rally Norway όπου εκεί θα έχουμε και την επιστροφή του Petter Solberg με μια Citroen Xsara WRC ενώ ο αγώνας θα προσμετρά και στο PWRC.



Αποτελέσματα


Rally Ireland 2009 - Final Results
# Entry
Car
Gr.
Cat.
Time
Penalty
Diff.
Diff. pr.
Km/h
s/km
1. Loeb S. - Elena D.
#1 Citroen C4 WRC
M
A8
2:48:25.7

110.5
2. Sordo D. - Marti M.
#2 Citroen C4 WRC
M
A8
2:49:53.6
+1:27.9
(+1:27.9)
109.5
0.28
3. Hirvonen M. - Lehtinen J.
#3 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
2:50:33.5
+2:07.8
(+39.9)
109.1
0.41
4. Solberg H. - Menkerud C.
#6 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
2:54:58.1
+6:32.4
(+4:24.6)
106.4
1.27
5. Atkinson C. - Prévot S.
#7 Citroen C4 WRC
M
A8
2:56:17.6
+7:51.9
(+1:19.5)
105.6
1.52
6. Ogier S. - Ingrassia J.
#11 Citroen C4 WRC

A8
2:59:09.7
+10:44.0
(+2:52.1)
103.9
2.08
7. Wilson M. - Scott M.
#16 Ford Focus RS WRC 08

A8
2:59:49.5
+11:23.8
(+39.8)
103.5
2.20
8. Al-Qassimi K. - Orr M.
#9 Ford Focus RS WRC 08

A8
3:02:33.6
+14:07.9
(+2:44.1)
101.9
2.73
9. Boland E. - Morrissey D.
#17 Subaru Impreza WRC

A8
3:03:49.1
+15:23.4
(+1:15.5)
101.2
2.98
10. Aava U. - Sikk K.
#5 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
3:04:01.1
+15:35.4
(+12.0)
101.1
3.02
11. MacHale A. - Duffy K.
#20 Ford Focus WRC

A8
3:04:35.4
+16:09.7
(+34.3)
100.8
3.13
12. McNulty T. - O'Donnell E.
#19 Subaru Impreza S12 WRC

A8
3:09:23.6
+20:57.9
(+4:48.2)
98.3
4.06
13. Gallagher S. - Kiely P.
#63 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
3:09:41.9
+21:16.2
(+18.3)
98.1
4.11
14. Latvala J. - Anttila M.
#4 Ford Focus RS WRC 08
M
A8
3:11:58.2
+23:32.5
(+2:16.3)
96.9
4.55
15. Jennings G. - Kennedy R.
#62 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
3:12:37.8
+24:12.1
(+39.6)
96.6
4.68
16. Burkart A. - Kölbach M.
#31 Suzuki Swift S1600

A6
3:16:41.5
+28:15.8
(+4:03.7)
94.6
5.47
17. Prokop M. - Tománek J.
#38 Citroen C2 S1600

A6
3:17:28.8
+29:03.1
(+47.3)
94.2
5.62
18. Rautenbach C. - Barritt D.
#8 Citroen C4 WRC
M
A8
3:25:03.6
+36:37.9
(+7:34.8)
90.8
7.09
19. Bertolotti S. - Celestini L.
#33 Suzuki Swift S1600

A6
3:25:41.6
+37:15.9
(+38.0)
90.5
7.21
20. Bonato Y. - Boulloud B.
#35 Suzuki Swift Sport

A6
3:29:47.7
+41:22.0
(+4:06.1)
88.7
8.00
21. Kelly T. - McDaid T.
#70 Honda Civic Type-R R3

A7
3:32:12.5
+43:46.8
(+2:24.8)
87.7
8.47
22. Abbring K. - Mombaerts E.
#37 Renault Clio R3

A7
3:34:19.5
+45:53.8
(+2:07.0)
86.8
8.88
23. Elliot P. - Doherty B.
#71 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
3:38:33.0
+50:07.3
(+4:13.5)
85.2
9.70
24. Byrne R. - Patterson J.
#72 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
3:42:15.4
+53:49.7
(+3:42.4)
83.7
10.41
25. Griotti L. - Bonato C.
#34 Renault Clio R3

A7
3:43:49.9
2:30
+55:24.2
(+1:34.5)
84.1
10.72
26. Graham S. - Graham T.
#74 Vauxhall Astra

N3
4:09:15.1
+1:20:49.4
(+25:25.2)
74.7
15.63
27. Jobb D. - Nugent T.
#69 Mitsubishi Lancer Evo IX

N4
4:09:22.2
+1:20:56.5
(+7.1)
74.6
15.66
28. Treacy K. - Comerford M.
#75 Volkswagen Polo 16V

N1
4:33:39.8
3:30
+1:45:14.1
(+24:17.6)
68.9
20.36


Video


Rally Ireland 2009


Rally Ireland 2009


Rally Ireland 2009


Rally Ireland 2009