thumb_01hanninen.jpg To Rally d' Italia Sardegna αποτέλεσε τον 5ο γύρο του Intercontinental Rally Challenge και σίγουρα θα μας μείνει αξέχαστο όπως και όλοι οι αγώνες που μεταδίδονται "ζωντανά" από το τηλεοπτικό κανάλι του Eurosport. 4 ε.δ. μεταδόθηκαν ζωντανά οι οποίες κατάφεραν να συγκεντρώσουν περίπου 5,2 εκατομμύρια ανθρώπους μπροστά στους τηλεοπτικούς δέκτες για να παρακολουθήσουν τον αγώνα! Τα αυτοκίνητα σίγουρα είναι χαμηλότερων δυνατοτήτων από αυτά του WRC, οι οδηγοί ίσως και αυτοί, αλλά το ότι το πρωτάθλημα του IRC είναι αυτό που κάθε κατασκευαστής θα ήθελε να συμμετέχει λόγω της προβολής αυτό μάλλον δεν είναι διαπραγματεύσιμο!

Ενημέρωση



Ο αγώνας αποδείχτηκε εξαιρετικά απαιτητικός τόσο για τα αυτοκίνητα αλλά κυρίως για τα πληρώματα. Η ζέστη, η ιδιομορφία των ε.δ. (δεν "καθάριζαν" με τίποτα) αλλά και ο συναγωνισμός οδήγησαν αρκετά κορυφαία πληρώματα σε εγκατάλειψη προσδίδοντας στον αγώνα και τον χαρακτήρα της "επιβίωσης" ως ένα βαθμό, που στο συγκεκριμένο πρωτάθλημα πολύ σπάνια βλέπουμε.

Μέσα σε όλα αυτά, το πλήρωμα που διέπρεψε ήταν οι Hanninen-Markkula με το εργοστασιακό Skoda Fabia S2000. Παρ' όλο που κέρδισαν μόλις 2 ε.δ. από τις 12 του αγώνα, ακολούθησαν την καταλληλότερη στρατηγική για τον αγώνα ενώ σε συνδυασμό με την εξαιρετική αξιοπιστία που δείχνουν τα Fabia φέτος κατάφεραν να φτάσουν στην 2η φετινή τους νίκη και να αυξήσουν την διαφορά στην βαθμολογία από τους διώκτες τους. Είναι στα φαβορί για τον τίτλο αλλά με αρκετούς ασφάλτινους αγώνες να ακολουθούν θα πρέπει να αποδείξουν και εκεί την εξαιρετική ποιότητα που διαθέτουν. Και αυτό γιατί ακόμα και τα πληρώματα που βρίσκονται πιο πίσω στην βαθμολογία έχουν αρκετούς αγώνες να πραγματοποιήσουν ώστε να διαλέξουν τα καλύτερα 7 αποτελέσματα που χρειάζονται για την τελική βαθμολογία.

Περίπου 35'' πίσω τους τερμάτισαν οι Ιταλοί πρωταθλητές Αndreucci-Andreussi με το Peugeot 207 S2000 της Racing Lions. Παρότι ο αγώνας δεν προσμετρούσε στο Ιταλικό πρωτάθλημα ράλλυ (προσμετρούσε μόνο στο κύπελλο χώματος Ιταλίας) η Peugeot τους ζήτησε να συμμετέχουν στο αγώνα για να "βοηθήσουν" το βασικό πλήρωμα της, τους Meeke-Nagle. Tελικά όμως αυτοί ήταν που έφεραν τους βαθμούς στην Peugeot πραγματοποιώντας πολύ καλή εμφάνιση. Στο τέλος της 1ης μέρας μάλιστα βρέθηκαν να προηγούνται αλλά την 2η μέρα δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν τον ρυθμό του Ηanninen. Μια λάθος επιλογή ελαστικών στο 1ο loop της 2ης μέρας ήταν ο λόγος που έχασαν χρόνο που είχε ώς συνέπεια να μπουν στην μάχη της 2ης θέσης και οι Kopecky-Stary με το 2ο εργοστασιακό Skoda Fabia S2000. Έτσι στο 2ο loop έγινε μαγάλη μάχη μεταξύ των 2 πληρωμάτων με τελικούς νικητές τους Ιταλούς για μόλις 2''6.

Οι Τσέχοι πάντως δείχνουν μεγάλη σταθερότητα στις επιδόσεις τους, εμφανίζονται βελτιωμένοι στο χώμα σε κάθε αγώνα, και με την μεταφορά του θεσμού στην άσφαλτο δείχνουν ικανοί και αυτοί για τον τίτλο.

Στην 4η θέση της γενικής τερμάτισαν οι Neuville-Klinger με το Peugeot 207 S2000 της Κronos Racing. Βρέθηκαν πολύ πίσω σε χρόνους από τους 3 πρώτους και κατάφεραν να τερματίσουν ψηλά στην γενική κυρίως λόγω των πολλών εγκαταλείψεων από "ισχυρότερους" συνδυασμούς. Πάντως παρά το νεαρό της ηλικίας τους απέφυγαν τα λάθη και ολοκλήρωσαν τον αγώνα κάνοντας πολύτιμα χλμ με το αυτοκίνητο όπως δήλωσαν.

Για ακόμα έναν αγώνα, οι Μagalhaes-Magalhaes έβαλαν το Peugeot 207 S2000 της Peugeot Portugal μέσα στους βαθμούς. Μαζί με τους Hanninen και Kopecky είναι οι μόνοι που κατάφεραν να βαθμολογηθούν και στους 5 φετινούς αγώνες και έτσι οι Πορτογάλοι φιγουράρουν πλέον στην 4η θέση της βαθμολογίας! Μάλιστα κατάφεραν από την 10η θέση που βρέθηκαν στο τέλος της 1ης μέρας να προσπεράσουν αρκετά πληρώματα και σε συνδυασμό με τις αρκετές εγκαταλείψεις να ανέβουν στην 5η θέση της γενικής, κουβαλώντας και ποινή 2'30'' από την 1η μέρα για καθυστέρηση σε TC.

Μια θέση πίσω τους τερμάτισαν οι πρωτοπόροι του κυπέλλου χώματος Ιταλίας, οι Φιλανδοί Arminen-Nikkola με Subaru Impreza WRX N16. Πολύ σταθεροί σε χρόνους καθ' όλη την διάρκεια του αγώνα ανταμείφθηκαν με το καλό αυτό αποτέλεσμα. Τους ακολούθησαν οι Ricci-Pfister με Subaru Impreza WRX N14 και οι Batistini-Pinelli με Peugeot 207 S2000.

Η κατηγορία των 2WD δεν συγκέντρωσε πολλές "ποιοτικές" συμμετοχές. Νικητές σε αυτή αναδείχτηκαν οι Sandrin-De Col με ένα Renault Clio S1600 που τερμάτισαν στην 11η θέση της γενικής. Τους ακολούθησαν οι Βρετανοί Hunt-Marshall με ένα Ford Fiesta R2 που πήραν και τους βαθμούς της νίκης στα 2WD για το IRC καθώς η Renault δεν έχει κάνει register στο πρωτάθλημα.

Οι εγκαταλείψεις του αγώνα ήταν αρκετες και μέσα σε αυτές θα βρούμε αρκετούς από τους πρωταγωνιστές του αγώνα. Oι Μeeke-Nagle με το Peugeot 207 S2000 της Peugeot UK βρέθηκαν και πάλι στην διεκδίκηση της νίκης. Με την ολοκλήρωση της 1ης ε.δ. της 2ης μέρας βρέθηκαν να προηγούνται στον αγώνα. Στην αμέσως επόμενη είχαν ένα κλατάρισμα που τους κόστισε αρκετά σε χρόνο ρίχνοντας τους 2ους στην γενική. Έτσι στην 10η ε.δ. και στην προσπάθεια τους να καλύψουν την διαφορά είχαν έξοδο (κατά την διάρκεια της "live" μετάδοσης) και σταμάτησε η προσπάθειά τους.

Άτυχοι και οι Οgier-Ingrassia που με τον αέρα του νικητή στην Πορτογαλία για το WRC κλήθηκαν από την Peugeot να οδηγήσουν ένα 207 S2000 ώστε και αυτοί να βοηθήσουν στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Η προσπάθεια τους όμως διήρκησε μόλις λίγα χλμ στην 2η ε.δ. (η 1η ε.δ. ακυρώθηκε) καθώς αρχικά είχαν ένα κλατάρισμα (σταμάτησαν και το αντικατέστησαν) και στην συνέχεια εγκατέλειψαν από κινητήρα.

Στην 2η ε.δ. του αγώνα εγκατέλειψαν και οι Wils-Pugh με το Skoda Fabia S2000 της Skoda UK. Ο λόγος ένα λάθος στις σημειώσεις τους που είχε ως αποτέλεσμα να τουμπάρουν με πολλά χλμ στο κοντέρ με τον Wilks να μεταφέρεται στο νοσοκομείο για προληπτικό έλεγχο ευτυχώς χωρίς να επακολουθήσει κάτι πολύ σοβαρό. Βέβαια τα 2 "πληγωμένα" πλευρά του θα τον εμποδίσουν στο να συμμετέχει στον επόμενο αγώνα του θεσμού.

Για όσο τους το επέτρεψε το αυτοκίνητο, πολύ καλούς χρόνους έγραψαν οι Andresson-Fredriksson που στον αγώνα οδήγησαν ένα Mitsubishi Lancer RS Evolution X (το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί ο Evans στο πρωτάθλημα Μ.Βρετανίας).
Στην 2η ε.δ. του αγώνα είχαν κλατάρισμα που τους έριξε πολύ πίσω στην γενική. Στην συνέχεια ανέβασαν ρυθμό και κατάφεραν στην 9η ε.δ. να έχουν φτάσει στην 7η θέση της γενικής και σε απόσταση βολής από το πλήρωμα στην 6η θέση. Στην 10η ε.δ. όμως το διαφορικό του Lancer "παρέδωσε πνεύμα" σταματώντας εκεί την πολύ καλή προσπάθεια του πληρώματος.

Ακόμα μια έξοδος με πολλά χλμ στο κοντέρ ήταν και αυτή των Wittmann-Wicha με το Peugeot 207 S2000 κατά την διάρκεια της 5ης ε.δ. ευτυχώς χωρίς τον παραμικρό τραυματισμό και με το πλήρωμα να βρίσκεται στην 6η θέση ως εκείνη την στιγμή.

Κατά την διάρκεια της 1ης μέρας εγκατέλειψαν τόσο οι Μikkelsen-Floene με το Ford Fiesta S2000 από έξοδο στην 2η ε.δ. όσο και οι Cetinkaya-Guney με Peugeot 207 S2000 από σπασμένο τροχό στην 5η ε.δ.. Και τα 2 πληρώματα επανεκκίνησαν την 2η μέρα για να πραγματοποιήσουν χλμ με τα νέα τους αυτοκίνητα, εκτός συναγωνσιμού όμως καθώς στο ΙRC δεν υφίσταται το σύστημα του super rally.

Eπόμενος αγώνας του θεσμού, το ασφάλτινο Geko Rally Ypres στο Βέλγιο, στις 24-26 Ιουνίου, που επίσης προσμετρά και στο ERC.


Video



Rally d' Italia Sardegna 2010


Rally d' Italia Sardegna 2010



Aποτελέσματα



IRC - Rally d' Italia Sardegna - Final Results
http://www.ewrc-results.com/final.php?event=564