thumb_01ogier.jpg  O 10ος γύρος του WRC, το Rally Japan, έμελε να είναι ένας από τους πιο συναρπαστικούς της φετινής χρονιάς. Παρά την σκληρότητα των χωμάτινων ε.δ. του αγώνα, ο συναγωνισμός ήταν εντονότατος τόσο για την νίκη αλλά και για τις θέσεις του πόντιουμ. Για 2η φορά φέτος, έλαμψε το άστρο των Ogier-Ingrassia με την εργοστασιακή Citroen C4 WRC. Κατάφεραν να βρίσκονται πολύ κοντά στην κορυφή τις 2 πρώτες μέρες του αγώνα και έτσι την 3η μέρα έχοντας πολύ βολική σειρά εκκίνησης, επιτέθηκαν, προσπέρασαν, και έφτασαν στην 2η φετινή τους νίκη μετά την Πορτογαλία.

Ενημέρωση

Το Γαλλικό πλήρωμα έδειξε σημάδια μεγάλης ωριμότητας και ακολούθησαν πολύ καλή στρατηγική καθ'όλη την διάρκεια του αγώνα. Κατάφεραν να κερδίσουν μόλις 5 από τις 26 ε.δ. του αγώνα αλλά τις περισσότερες από αυτές τις κέρδισαν όταν έπρεπε, την 3η μέρα δηλαδή. Δεν παρασύρθηκαν από την μεγάλη μάχη για την νίκη και να κάνουν το λάθος, και δείχνουν ότι δεν έχουν χαρακτηριστεί άδικα "πρωταθλητές του μέλλοντος". Ιδιαίτερα στο χώμα αποτελούν πλέον κάτι παραπάνω από υπολογίσιμη δύναμη!

Μόλις 15''7 πίσω τους τερμάτισαν οι P.Solberg-Patterson με την ιδιωτική Citroen C4 WRC. Για ακόμα έναν αγώνα στο χώμα ήταν ταχύτατοι. Κέρδισαν σύνολο 7 ε.δ. αλλά μια ποινή 10'' που δέχτηκαν στην 13η ε.δ. για jump start μάλλον τους εμπόδισε όπως αποδείχτηκε να κυνηγήσουν με ακόμα περισσότερες αξιώσεις την νίκη. Δεν ευνοήθηκαν επίσης από το ότι την 3η μέρα του αγώνα ξεκινούσαν 1οι και καθάριζαν τις ε.δ. ενώ είχαν και ένα πρόβλημα με τα αμορτισέρ της C4. Τελικά δεν πήραν τη νίκη σε ακόμα έναν αγώνα, χάνοντας τον στις λεπτομέρειες, που είναι κάτι που χρειάζεται να βελτιώσουν αν θέλουν να πάρουν την πολυπόθητη για αυτούς νίκη μέχρι το τέλος της σεζόν.

Στο τελευταίο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Latvala-Anttilaμε το εργοστασιακό Ford Focus WRC. Και αυτοί βρέθηκαν στο παιχνίδι της νίκης μέχρι τα μέσα της 2ης μέρας όπου αντιμετώπισαν πρόβλημα με το ημιαξόνιο του Focus και έπεσαν πιο πίσω στην γενική. Το ότι τελικά κατάφεραν να προσπεράσουν αρκετούς συνδυασμούς την τελευταία μέρα και να ανέβουν στο πόντιουμ, μάλλον ευχαριστημένους πρέπει να τους αφήνει σαν αποτέλεσμα.

Παράπονο δεν πρέπει να έχουν από το αποτέλεσμα του αγώνα και οι Sordo-Vallejo με την Citroen C4 WRC του Citroen Junior Team. Βρέθηκαν κοντά στην μάχη του πόντιουμ αλλά το κυριότερο κατάφεραν να επικρατήσουν των Loeb και Hirvonen στην όχι αγαπημένη επιφάνεια των Ισπανών. Οι τελευταίοι μάλλον θα ήθελαν να ξεχάσουν γρήγορα τον αγώνα, καθώς τόσο οι Loeb-Elena με την εργοστασιακή Citroen C4 WRC όσο και οι Hirvonen-Lehtinen με το εργοστασιακό Ford Focus WRC δεν μπορούν να είναι ικανοποιημένοι με την 5η και 6η θέση αντίστοιχα. Παρά την προσπάθεια τους δεν κατάφεραν σε κανένα σημείο του αγώνα να διεκδικήσουν τη νίκη. Βέβαια ο Loeb με τους βαθμούς που πήρε στον αγώνα βρίσκεται πολύ κοντά στην κατάκτηση του τίτλου καθώς χρειάζεται μια μόνο νίκη στους 3 εναπομείναντες αγώνες (που με 2 ασφάλτινους αγώνες να ακολουθούν είναι πολύ φυσιολογικό να συμβεί). O Hirvonen προσπάθησε πολύ αλλά ένα πρόβλημα με το διαφορικό του Focus δεν του επέτρεψε να κάνει σκέψεις για κάτι παραπάνω στον αγώνα.

Tην πρώτη 8άδα συμπλήρωσαν οι H.Solberg-Minor με το Ford Focus WRC της Stobart και οι Villagra-Perez Companc με το Ford Focus WRC της Munchi's.

Στην 9η θέση της γενικής τερμάτισαν οι νικητές του SWRC, Κetomaa-Stenberg με το Ford Fiesta S2000. Kινήθηκαν πολύ γρήγορα ως συνήθως και κατάφεραν να κοντρολάρουν τους Prokop-Tomanek με ίδιο αυτοκίνητο σχετικά άνετα. Ο αγώνας επίσης προσμετρούσε και για το PWRC όπου οι Flodin-Bergsten με Subaru Impreza WRX N2010 επικράτησαν των Paddon-Kennard με Mitsubishi Lancer RS Evolution IX. Κανένας πάντως από τους 2 παράπλευρους θεσμούς δεν κατάφερε να συγκεντρώσει αρκετές συμμετοχές (SWRC-3, PWRC-10).

Στις κυριότερες εγκαταλείψεις θα βρούμε, τους Raikkonen-Lindstrom με την Citroen C4 WRC που είχαν έξοδο στην 19η ε.δ., τους Al Qassimi-Orr με Ford Focus WRC που είχαν έξοδο στην 3η ε.δ., τους Arai-Barritt με Subaru Impreza WRX N2010 που είχαν έξοδο στην 4η ε.δ., και τους Sousa-Silva με Ford Fiesta S2000 που εγκατέλειψαν από μηχανική βλάβη στην 23η ε.δ..

Επόμενος αγώνας του θεσμού, το Rallye de France, στις ασφάλτινες ε.δ. της Alsace, στις 1-3 Οκτωβρίου.

Φωτογραφίες

thumb_02p.solberg.jpg  thumb_03latvala.jpg  thumb_04sordo.jpg  thumb_05loeb.jpg 
thumb_06hirvonen.jpg  thumb_07h.solberg.jpg  thumb_08villagra.jpg  thumb_09ketomaa.jpg 
thumb_10prokop.jpg  thumb_11flodin.jpg  thumb_12paddon.jpg  thumb_13raikkonen.jpg 

Video

WRC - Rally Japan 2010