Η μετάδοση γίνεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός σειριακού κιβωτίου 6 σχέσεων σε συνεργασία με μηχανικά εμπρός και πίσω διαφορικά. Σχεδιαστικά το DS3 WRC ακολουθεί τις γνωστές φόρμες του αυτοκινήτου παραγωγής και είναι αρκετά πιο συμπαγές από το C4 WRC, γεγονός που αναμένεται να φέρει ακόμη καλύτερες επιδόσεις στις ειδικές διαδρομές.
Στα μπάκετ του DS3 WRC για το πρωτάθλημα του 2011 θα βρίσκονται και πάλι οι Sebastien Loeb/Daniel Elena στο δρόμο για τον 7ο παγκόσμιο τίτλο, ενώ επιβεβαιωμένη είναι και η συμμετοχή των Sebastien Ogier/Julien Ingrassia. Για να δούμε το νέο DS3 WRC σε δράση θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου για το ράλι Σουηδίας.
(Πηγή:trcoff.gr)
DS3 WRC TECHNICAL SPECIFICATIONS
CHASSIS
Structure Reinforced body with weleded, multi-point roll cage
Bodywork Steel and composite fibre
ENGINE
Type Citroën Racing - 1.6-litre turbocharged direct injection engine
Bore x stroke 82x75.5mm
Capacity 1,598cc
Maximum power 300bhp at 6,000rpm
Maximum torque 350Nm at 3,250rpm
Specific output 188bhp/litre
Ditribution Double overhead camshaft valve train driven by timing belt
4 valves per cylinder
Fuel feed Direct injection controlled by Magneti Marelli SRP-HP unit
CLUTCH
Type Cerametallic twin-disk
TRANSMISSION
Type Four-wheel drive
Gearbox Sadev six-speed sequential
Control Manual
Differential Front and rear mechanical, auto-locking
BRAKES
Front Ventilated disks, 355mm (tarmac) and 300mm (gravel)
Water-cooled 4-piston callipers (tarmac)
Rear Ventilated disks, 300mm
4-piston callipers
Distribution Adjustable from cockpit
Handbrake Hydraulic control
SUSPENSION
Front McPherson type
Rear McPherson type
Shock absorbers Citroën Racing four-way adjustable shock absorbers
(low- and high-speed compression and rebound)
STEERING
Type Hydraulic power-assisted steering
WHEELS
Tarmac 8x18’’ wheels
Gravel and snow 7x15’’ wheels
DIMENSIONS, WEIGHT AND CAPACITIES
Length 3,948mm
Width 1,820mm
Wheel base 2,461mm
Track 1,618mm (front and rear)
Fuel tank 75 litres
Weight 1,200kg with driver pairing (regulations)
|