Rossetti-Chiarcossi Mόνο σαν εντυπωσιακός θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ο αγώνας της Πορτογαλίας, ο οποίος ήταν και ο 2ος για το Ιntercontinental Rally Challenge. Εξαιρετικές συμμετοχές, πολύς κόσμος και άψογη οργάνωση συνετέλεσαν στο να παρακολουθήσουμε έναν αγώνα που τα είχε όλα. Και νικητές αυτού, οι Ιταλοί Rossetti-Chiarcossi με το Peugeot 207 S2000 της Racing Lions που για ακόμα μια φορά έδειξαν ότι έχουν τα εφόδια ώστε στο μέλλον να πρωταγωνιστήσουν στον χώρο των ράλλυ.

Περιγραφή

Kopecky-Stary
Vouilloz-Klinger
Basso-Dotta
Hanninen-Markkula
Magalhaes-Castro
Stohl-Minor
Aigner-Wicha
Loix-Buysmans
Αuriol-Giraudet
Sola-Sanchez
Alen-Alanne
Campos-Babo
Gronholm-Rautiainen
Μεγάλη εμφάνιση λοιπόν από τους Ιταλούς, που καθ' όλη την διάρκεια του αγώνα σημείωσαν χρόνους κορυφής. Κέρδισαν αρκετές ε.δ. και άντεξαν στην πίεση από κορυφαία πληρώματα. Επίσης είχαν και την τύχη με το μέρος τους και δεν αντιμετώπισαν το παραμικρό πρόβλημα και τις 2 μέρες του αγώνα. Με λίγα λόγια το Ιταλικό πλήρωμα έκανε το πολύ σημαντικό 2 στα 2 στο φετινό πρωτάθλημα (ενώ έχει 4 στις 4 νίκες γενικά στις συμμετοχές του στο IRC) και θέτουν εαυτούς υποψήφιους για τον τίτλο.

Στην 2η θέση τερμάτισαν οι Τσέχοι Kopecky-Stary με το Peugeot 207 S2000 που συντηρεί η ομάδα της οικογενείας του οδηγού (Κοpecky Motorsport). Στον 2ο μόλις αγώνα του οδηγού με το αυτοκίνητο, κατάφεραν να πάρουν ακόμα ένα σημαντικό αποτέλεσμα, ενώ κινήθηκαν πιο γρήγορα από τον αγώνα της Τουρκίας, δείχνοντας ότι αρχίζουν να συνηθίζουν το νέο αυτοκίνητο. Δεν απείλησαν για τη νίκη αλλά η συνέχεια μόνο με αισιοδοξία μπορεί να αντιμετωπιστεί από το πλήρωμα καθώς έχουμε αρκετούς αγώνες στην άσφαλτο όπου εκεί θα μπορούν να διεκδικήσουν περισσότερα καθώς είναι η αγαπημένη επιφάνεια του οδηγού.

Το πόντιουμ συμπλήρωσαν οι Vouilloz-Klinger επίσης με Peugeot 207 S2000 της Kronos Racing. Kαι πάλι διεκδίκησαν τη νίκη στα ίσια, προηγήθηκαν κατά την διάρκεια της 1ης μέρας, ενώ τη 2η οι χρόνοι τους ήταν κορυφής. Δυστυχώς όμως και πάλι η τύχη δεν ήταν μαζί τους καθώς ένα κλατάρισμα τους κόστισε περίπου 3 λεπτά και μαζί κάθε ελπίδα για τη νίκη. Παρ' όλα αυτά πήραν σημαντικούς βαθμούς που τους κρατάνε μέσα στο παιχνίδι του τίτλου, και βοήθησαν ώστε η Peugeot να πραγματοποιήσει το εντυπωσιακό 1-2-3 στον αγώνα.

Στην 4η θέση βρέθηκαν οι Basso-Dotta με το εργοστασιακό Fiat Grande Punto S2000. Kαι αυτοί βρέθηκαν στο παιχνίδι για τη νίκη καθώς την 1η μέρα έκαναν χρόνους κορυφής αλλά είχαν ένα κλατάρισμα που τους κόστισε και αυτούς περίπου 3 λεπτά και τους έριξε πίσω στην κατάταξη. Δεν έχασαν τη διάθεσή τους όμως και την 2η μέρα πίεσαν από πίσω για την 4η θέση και τελικά κατάφεραν να "προσπεράσουν" τους γνωστούς μας από το PWRC, όπου πρωταγωνιστούν, Hanninen-Markkula με το Mitsubishi Lancer Evo9. Και μόνο αυτή η θέση του Φιλανδικού πληρώματος, που δεν κατάφερε να πλησιάσει τους πρώτους, και τερμάτισαν σχεδόν 2,5 λεπτά πίσω τους, δείχνει το επίπεδο ανταγωνισμού του θεσμού που σημειωτέον από αγώνα σε αγώνα ανεβαίνει!

Στην 6η θέση τερμάτισαν οι τοπικοί Magalhaes-Castro με το Peugeot 207 S2000 της Peugeot Πορτογαλίας. Η καλή γνώση των ε.δ. τους βοήθησε να πραγματοποιήσουν μια πολύ καλή εμφάνιση, κερδίζοντας ε.δ., ενώ προηγήθηκαν για λίγο κατά την διάρκεια της 1ης μέρας, αλλά και αυτοί αντιμετώπισαν πρόβλημα καθώς είχαν μια έξοδο στη συνέχεια που τους κόστισε αρκετά σε χρόνο και θέσεις. Τη 2η μέρα συνέχισαν να κάνουν καλούς χρόνους και πήραν τελικά ένα καλό αποτέλεσμα.

Μια θέση πιο πίσω τερμάτισαν οι Stohl-Minor με ακόμα ένα Peugeot 207 S2000. Δεν κατάφεραν να προσαρμοστούν άμεσα στο νέο αυτοκίνητο, αντιμετωπίζοντας και κλατάρισμα, αλλά μην ξεχνάμε ότι ο οδηγός έιχε να εμφανιστεί σε αγώνα από το τέλος της περσυνής χρονιάς. Στην 8η θέση βρέθηκαν οι επίσης γνωστοί μας από το PWRC, Aigner-Wicha, με το Mitsubishi Lancer Evo9. Πολύ μακριά από την κορυφή, το μόνο που κατάφεραν ήταν να κερδίσουν την τελευταία ε.δ. του αγώνα όπου όλα βέβαια είχαν κριθεί.

Την πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν οι τοπικοί Peres-Dia Silva με Mitsubishi Lancer Evo9 και Lopes-Cortinhas με Subaru Impreza WRX N12. Eντυπωσιακοί όπως πάντα οι Jean Joseph-Boyere με το εργοστασιακό Citroen C2 R2 Max που αν και το χώμα δεν ευνοεί το αυτοκίνητο, κατάφεραν να τερματίσουν 12οι γενικής μπροστά από πολύ δυνατότερα αυτοκίνητα και φυσικά πρώτοι 2κίνητοι. Επειδή όμως η Citroen δεν βαθμολογείται για τον θεσμό, την νίκη στα δικίνητα πήραν οι Cavigioli-Cantoni με το πετρελαιοκίνητο Fiat Grande Punto JTD που παράλληλα τερμάτισαν στην 20η θέση γενικής.

Ας περάσουμε τώρα στις εγκαταλείψεις που ήταν πολλές και σημαντικές. Πρώτη και καλύτερη αυτή των Duval-Pivato που στον αγώνα οδήγησαν ένα Fiat Grande Punto S2000. Tην 1η μέρα ξεκινούσαν πρώτοι στις ε.δ. και έχασαν αρκετό χρόνο "καθαρίζοντας" τον δρόμο. Στο 2ο loop όμως έκαναν χρόνους κορυφής που τους έβαλαν στο παιχνίδι της νίκης ενώ και τη 2η μέρα εξαπέλυσαν επίθεση για τη νίκη, όμως ένα πρόβλημα στον τροχό τους ανάγκασε σε εγκατάλειψη στην 10η ε.δ ενώ ήταν 2οι γενικής μόλις 9''3 πίσω από τους πρώτους.

Άτυχοι και οι Loix-Buysmans που με το 2ο Peugeot 207 S2000 της Kronos είχαν 2 κλαταρίσματα στην 6η ε.δ. και αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν. Επανεμφάνιση και για τους Αuriol-Giraudet που στον αγώνα οδήγησαν ένα Fiat Grande Punto S2000. Εξαιρετική εμφάνιση από τους "βετεράνους" που έκαναν καταπληκτική εμφάνιση αλλά εγκατέλειψαν στην 11η ε.δ. από σπασμένη ανάρτηση ενώ ήταν 3οι γενικής! Σημαντικές εγκαταλείψεις κα αυτές των Sola-Sanchez με Fiat Grande Punto S2000, Alen-Alanne με το 2ο εργοστασιακό Fiat Grande Punto S2000, των τοπικών Campos-Babo που συμμετείχαν με Peugeot 207 S2000 της Κronos (που κέρδισε τη συμμετοχή μέσω του διαγωνισμού "BF Goodrich Drivers Team"), Tirabassi-Gordon με Peugeot 207 S2000 και Sousa-Carvalho με το 2ο Μitsubishi Lancer Evo9 της Red Bull.

Στα αξιοσημείωτα του αγώνα η εντυπωσιακή οργάνωση του, και φυσικά η συνεργασία της οργάνωσης με την εταιρία κολοσσό Vodafone που με δικά της έξοδα έφερε στον αγώνα 5 κορυφαία πληρώματα, που τα αυτοκίνητα τους ήταν βαμμένα στα χρώματα της εταιρίας. Τα 4 από αυτά ήταν οι Duval-Pivato (Punto S2000), Stohl-Minor (207 S2000), Sola-Sanchez (Punto S2000), Hanninen-Markkula (Lancer Evo9), ενώ το 5ο από αυτά (και καλύτερο) ήταν οι Gronholm-Rautiainen με Ford Focus WRC που στον αγώνα συμμετείχαν στον ρόλο του πλοηγού με το νούμερο "0" στις πόρτες, μια κίνηση της οργάνωσης που προσδίδει extra κύρος στον αγώνα!

Επόμενος αγώνας του θεσμού, το κοινό με το ERC, ασφάλτινο Υpres Westhoek Rally, στις 27-28/6 στο Βέλγιο.