thumb_01bouffier.jpg  Ξεκίνημα λοιπόν και για το Ιntercontinental Rally Challenge με, ίσως το σημαντικότερο γεγονός παγκοσμίως για τους απανταχού rally fans, το Rally Monte Carlo, που φέτος ήταν "επετειακό" καθώς συμπλήρωσε 100 χρόνια ζωής. Η τηλεοπτική κάλυψη του αγώνα και πάλι "έδειξε τον δρόμο" στους υπόλοιπους θεσμούς του χώρου, με αρκετά εκατομμύρια θεατών να παρακολουθούν από τους τηλεοπτικούς δέκτες τους τον αγώνα. Ο αγώνας κατα τα 2/3 εξελίχθηκε στο γνωστό τέμπο του θεσμού στην άσφαλτο με αρκετά πληρώματα πολύ κοντά σε χρόνους και τους Hanninen/Markkula με το Skoda Fabia S2000 στο τέλος της 1ης μέρας να αποδεικνύουν γιατί θεωρούνται το top πλήρωμα αυτήν την στιγμή στον πλανήτη με αυτοκίνητο S2000. Σωστή επιλογή ελαστικών και στα 2 loop και η διαφορά τους από τους διώκτες τους να ξεπερνά τα 50''. Η 2η μέρα όμως έφερε τα πάνω κάτω!

Ενημέρωση

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση του 1ου loop της ημέρας, όπου δεν υπήρξαν σημαντικές ανακατατάξεις, και κατά την διάρκεια του service park, άρχισαν να επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες που ήθελαν χιονόπτωση για το 2ο loop και κάπου εκεί άρχισε η πολύ δύσκολη διαδικασία επιλογής ελαστικών που χαρακτηρίζει το ράλλυ Monte Carlo εδώ και δεκαετίες. Εκεί η ομάδα της Peugeot αποφάσισε να "μοιράσει" την τράπουλα με τέτοιον τρόπο ώστε όποια και αν είναι η εξέλιξη του καιρού κάποιο από τα αυτοκίνητα της να συνεχίζει να βρίσκεται στο παιχνίδι για την νίκη. Έτσι οι P.Solberg/Patterson που βρισκόταν 2οι επέλεξαν τα intermediate, οι Sarrazin/Renucci επέλεξαν χιονιού, και οι Bouffier/Panseri επέλεξαν χιονιού με 2 ρεζέρβες χιονιού με καρφιά! Αντιθέτως η ομάδα της Skoda επέλεξε να στείλει και τους Hanninen/Markkula και τους Kopecky/Stary με intermediate λάστιχα (ο Hanninen με 2 ρεζέρβες χιονιού, ο Kopecky με 2 ρεζέρβες intermediate!) θεωρώντας ότι η κύρια πηγή κινδύνου είναι ο P.Solberg που βρισκόταν 2ος, αγνοώντας τις πληροφορίες των gravel crews για χιονόπτωση στην 8η ε.δ. και αντιγράφωντας την επιλογή του P.Solberg! Τελικά η χιονόπτωση δυνάμωσε και η σωστή επιλογή ελαστικών αποδείχτηκε να είναι τα λάστιχα χιονιού με καρφιά, επιλογή που ακολούθησαν μόνο οι Delecour/Savignoni με το ιδιωτικό Peugeot 207 S2000 οι οποίοι μετά το τέλος του loop βρέθηκαν, από 8οι γενικής, στην 2η θέση της γενικής! Και σίγουρα μεταξύ των εργοστασιακών πληρωμάτων την παράσταση έκλεψαν οι Bouffier/Panseri που από την 7η θέση της γενικής βρέθηκαν 1οι γενικής και με σημαντική διαφορά μάλιστα εν όψει της τελευταίας μέρας, ενώ στην 8η ε.δ. είχαν 2 τετ-α-κε. Εξαιρετική προσπάθεια και των Sarrazin/Renucci που ακολούθησαν στα ίσια τον Bouffier χωρίς καρφιά πλησιάζωντας στα 3''1 μετά την 7η ε.δ., αλλά χωρίς καρφιά στην 8η ε.δ. έπεσαν στην 5η θέση στο τέλος της ημέρας. Καλή εμφάνιση στο loop και για τους Loix/Miclotte με το Skoda Fabia S2000 που παρά το κλατάρισμα και ένα τετ-α-κε στην 8η ε.δ. έμειναν στην 3η θέση πολύ κοντά στον Delecour. 

Η 3η μέρα λοιπόν, ή καλύτερα νύχτα καθώς 4 από τις 5 ε.δ. ήταν νυχτερινές στην περιοχή του Turini, δεν είχε δράμα σε σχέση με τον καιρό και πάνω κάτω τα πράματα έμειναν όπως είχαν με κυριότερες αλλαγές την υποχώρηση του Delecour στην 5η θέση, την εγκατάλειψη του P.Solberg στην απλή για τον τερματισμό ελέω ηλεκτρικών ενώ είχε τερματίσει 7ος, και την "αμφιλεγόμενη" απόφαση της Peugeot να καθυστερήσει τον Sarrazin στην είσοδο του service park ώστε ο Wilks να πάρει την 3η θέση και περισσότερους βαθμούς για την συνέχεια του θεσμού που o Sarrazin δεν θα ακολουθήσει!

Έτσι, η Peugeot κατάφερε να μετατρέψει το φετινό επετειακό ράλλυ Monte Carlo σε μια "Γαλλική φιέστα"! Ένα Γαλλικό αυτοκίνητο, το Peugeot 207 S2000, με ένα Γαλλικό πλήρωμα, τους Bouffier/Panseri, πήραν άξια την νίκη στον πιο διάσημο ράλλυ του πλανήτη στην επέτειο των 100 ετών ύπαρξης του. Ο Bouffier, περσυνός πρωταθλητής Γαλλίας, και 2 φορές πρωταθλητής Πολωνίας, κινήθηκε όπως πάντα πολύ γρήγορα, κέρδισε τις 2 ε.δ. "που έπρεπε" μετά την επιτυχημένη επιλογή ελαστικών που έκανε στο 2ο loop της 2ης μέρας, και μετά απλά κοντρόλαρε, με ευκολία θα προσθέταμε, την διαφορά μέχρι το τέλος του αγώνα. Και τα καλά νέα για το πλήρωμα συνεχίστηκαν καθώς ανακοινώθηκε ότι τελικά θα λάβουν μέρος σε 10 αγώνες του IRC, κάτι που δίνει ακόμα μεγαλύτερη αξία στην νίκη τους εν όψει της συνέχειας.

Στην 2η θέση της γενικής, τερμάτισαν οι Loix/Miclotte με το Skoda Fabia S2000 της Βέλγικης αντιπροσωπείας. Σταθερά γρήγοροι σε όλη την διάρκεια του αγώνα, κέρδισαν και μια ε.δ., ενώ χωρίς το κλατάρισμα στην 8η ε.δ. ίσως να είχαν και πιθανότητες για την νίκη την τελευταία ημέρα. 

Το πόντιουμ του αγώνα συμπλήρωσαν τελικά, όπως αναφέραμε ήδη με ποιον τρόπο, οι Wilks/Pugh με το Peugeot 207 S2000 της Peugeot UK που προετοιμάζει η Kronos Racing. Όπως δήλωσαν, έκαναν "ασφαλής" επιλογές ελαστικών σε όλον τον αγώνα πράγμα που δεν τους κόστισε στην γενική, όπως στους Hanninen και P.Solberg αλλά ούτε και τους επέτρεψε να κινηθούν σε ρυθμούς κορυφής. 

Οι Sarrazin/Renucci με το εργοστασιακό Peugeot 207 S2000 εκτός του ότι "αναγκάστηκαν" να τερματίσουν 4οι, αντιμετώπισαν στο 1ο loop της τελευταίας ημέρας και πρόβλημα με το κιβώτιο του 207, που ήταν και ο λόγος που δεν τους επέτρεψε να διεκδικήσουν την 2η θέση καθώς ήταν ο ταχύτερος συνδυασμός την τελευταία ημέρα και πλησίασαν αρκετά τον Loix!

Όσο και να περάσουν τα χρόνια, όταν κάτι ξέρεις να το κάνεις καλά, δεν είναι εύκολο να το ξεχάσεις! Οι Delecour/Savignoni επέστρεψαν στην ενεργό δράση μετά από αρκετό καιρό στο μπάκετ ενός ιδιωτικού Peugeot 207 S2000 και απέδειξαν ότι ακόμα μπορούν να είναι ανταγωνιστικοί σε υψηλό επίπεδο. Σε έναν αγώνα που γνωρίζουν καλύτερα από καθέναν χρησιμοποίησαν την εμπειρία τους, κυρίως με τις επιλογές ελαστικών, και ίσως με ένα πιο ανταγωνιστικό αυτοκίνητο (το δικό του 207 δεν είχε τις τελευταίες εξελίξεις των εργοστασιακών 207, ενώ ο ίδιος παραπονέθηκε αρκετές φορές για αδυναμία του κινητήρα του στα ανηφορικά κομμάτια καθώς στα κατηφορικά ήταν από τους ταχύτερους συνδυασμούς) να μπορούσε τουλάχιστον να κρατηθεί στις θέσεις του πόντιουμ. Όπως και να χει, μόνο επιτυχημένο θα μπορούσε το αποτέλεσμα να χαρακτηριστεί σε έναν αγώνα που άφησε και αυτός την υπογραφή του!

Η 6η θέση της γενικής, μόνο ως απογοητευτική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί για τους περσυνούς πρωταθλητές του θεσμού, Hanninen/Markkula, με το εργοστασιακό Skoda Fabia S2000. Ήταν σαφώς το ταχύτερο πλήρωμα στο σύνολο του αγώνα με εξαίρεση το 2ο loop της 2ης ημέρας όπου έχασαν κάθε ελπίδα για την νίκη με την λανθασμένη επιλογή ελαστικών. Πάντως η απόφαση το να στείλει η Skoda τον Hanninen με ίδια λάστιχα με τον P.Solberg έχει και μια δόση λογικής καθώς πιθανόν κάποιοι να πουν ότι πήραν ρίσκο νίκης που απλά δεν τους "έκατσε". Εκεί που η απόφαση της Skoda ήταν παντελώς αποτυχημένη και εν μέρει περίεργη ήταν το να μην "μοιράσει" τις διαφορετικές επιλογές στα αυτοκίνητα της, στέλνοντας τον Kopecky με μια πιο "ασφαλής" επιλογή ελαστικών όπως έκανε και η Peugeot με τα αυτοκίνητα της. Το σκεπτικό της ομάδας μάλλον θυμίζει απόφαση του στυλ όλα για το 1-2 ή τίποτα, ενώ θα μπορούσαν να κρατήσουν τουλάχιστον τον Kopecky μέσα στο παιχνίδι του πόντιουμ. Είναι η λεπτή γραμμή μεταξύ επιτυχίας και αποτυχίας που χαρακτηρίζει πολύ έντονα τον συγκεκριμένο αγώνα εδώ και δεκαετίες. Εν τέλει οι Kopecky/Stary με το 2ο εργοστασιακό Skoda Fabia S2000 τερμάτισαν στην 8η θέση έχοντας μπροστά τους ακόμα ένα από τα επίσημα πληρώματα της Skoda, τους Vouilloz/Veillas με ακόμα ένα Fabia S2000. Oι τελευταίοι ξεκίνησαν χωρίς πολύ τύχη στον αγώνα καθώς μόλις στην 1η ε.δ. είχαν κλατάρισμα που σταμάτησαν να το αλλάξουν πέφτοντας εκτός 25άδας. Στην συνέχεια πίεσαν αρκετά, έγραψαν καλούς χρόνους ενώ το τελευταίο βράδυ έδειξαν ότι χωρίς το κλατάρισμα ίσως να είχαν και αυτοί τύχη για μια θέση στο πόντιουμ.

Την πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν, oι Basso/Dotta που για τον αγώνα βρέθηκαν πίσω από το τιμόνι ενός Peugeot 207 S2000 της Friul Motor και παρά τις ατυχίες τους (είχαν κλατάρισμα την 1η μέρα) την 3η μέρα έδειξαν ότι έχουν την ταχύτητα για να πρωταγωνιστήσουν σε ε.δ. που μοιάζουν με τις Ιταλικές, και οι Gardemeister/Tuominen με ίδιο αυτοκίνητο της Racing Lions που μάλλον δεν κατάφεραν να προσαρμοστούν στο αυτοκίνητο και έμειναν μακρυά από την κορυφή.

Στην κατηγορία των 2WD η νίκη πήγε στους Campana-De Castelli με το Renault Clio R3 που παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν κατάφεραν να παραμείνουν στην κορυφή εμπρός από τους Burri-Rey που και αυτοί οδήγησαν πολύ γρήγορα ένα Citroen DS3 R3T.

O αγώνας είχε και έντονο Ελληνικό ενδιαφέρον καθώς οι Αμαξόπουλος/Ciucci κατάφεραν όχι μόνο να φέρουν στον τερματισμό το Citroen DS3 R3T της BP Racing αλλά και να βρεθούν στο τέλος στην 29η θέση της γενικής και 8οι στην κατηγορία τους! Αναλυτικότερα όμως για αυτό θα αναφερθούμε σε επόμενο κείμενο σύντομα.

Στις κυριότερες εγκαταλείψεις του αγώνα, εκτός από τους ήδη αναφερόμενους, P.Solberg/Patterson με το εργοστασιακό Peugeot 207 S2000 από ηλεκτρικά, θα βρούμε και, τους H.Solberg/Μinor με Ford Fiesta S2000 που εγκατέλειψαν από σπασμένη ανάρτηση μετά την 1η ε.δ. μετά από έξοδο, τους Μikkelsen/Floene με το Skoda Fabia S2000 της Skoda UK που εγκατέλειψαν για τον ίδιο λόγο στην ίδια ειδική, ενώ επίσης μια απο τα ίδια ισχύουν και τους PG Andersson/Axelsson με το Proton Satria S2000 στην 2η ε.δ., και τους Neuville/Klinger με το Peugeot 207 S2000 της Kronos Racing που εγκατέλειψαν στην 1η ε.δ. από έξοδο.

Επόμενος αγώνας του θεσμού, στις 14-16 Απριλίου με το ασφάλτινο Rally Islas Canarias στην Ισπανία. 

 

 

 

Φωτογραφίες

thumb_02loix.jpg  thumb_03wilks.jpg thumb_04sarrazin.jpg thumb_05delecour.jpg
thumb_06hanninen.jpg thumb_07vouilloz.jpg thumb_08kopecky.jpg  thumb_09basso.jpg 
thumb_10gardemeister.jpg thumb_11caffi.jpg thumb_12maurin.jpg thumb_13gonon.jpg 
thumb_14campana.jpg thumb_15burri.jpg thumb_16amaxopoulos.jpg thumb_17p.solberg.jpg
thumb_18mikkelsen.jpg  thumb_19h.solberg.jpg  thumb_20andersson.jpg thumb_21neuville.jpg 

Video

IRC - Rallye Monte Carlo 2011

 

IRC - Rallye Monte Carlo 2011

 

 IRC - Rallye Monte Carlo 2011

Aποτελέσματα

IRC - Rallye Monte Carlo 2011 - Final Results