Ενημέρωση
11''2 πίσω τους τερμάτισαν οι Hirvonen/Lehtinen με το εργοστασιακό Ford Fiesta WRC. Έδειξαν ότι είχαν την ταχύτητα να διεκδικήσουν το κάτι παραπάνω αλλά ένα κλατάρισμα στην 7η ε.δ. τους κόστισε σχεδόν 1 λεπτό και μαζί τις ελπίδες τους για νίκη. Κέρδισαν 4 ε.δ. (συμπεριλαμβανομένης και της Power Stage), και με τους βαθμούς που πήραν από τον αγώνα βρίσκονται σε απόσταση βολής για την 1η θέση στην βαθμολογία των οδηγών.
Το πόντιουμ του αγώνα συμπλήρωσαν οι P.Solberg/Patterson με την Citroen DS3 WRC οι οποίοι και αυτοί αντιμετώπισαν πρόβλημα την 1η μέρα του αγώνα (έχασαν την πίεση του turbo στην 2η ε.δ.) που τους κόστισε περίπου 40''. Στην συνέχεια οδήγησαν πολύ γρήγορα, καταφέρνοντας να αναρριχηθούν μέχρι και την 3η θέση της γενικής τερματίζοντας 23''8 πίσω από τους νικητές.
4οι γενικής, κάτι παραπάνω από 1 λέπτο πίσω από τον P.Solberg, τερμάτισαν οι Ogier/Ingrassia με την 2η εργοστασιακή Citroen DS3 WRC. Σε έναν αγώνα που δεν τους αρέσει, οι νικητές των 2 τελευταίων αγώνων του θεσμού, κινήθηκαν με πιο "σίγουρο" ρυθμό ενώ στην προτελευταία ε.δ. αντιμετώπισαν πρόβλημα με την πίσω ανάρτηση (χτύπησαν σε έναν βράχο) αναγκάζοντας τους στην τελευταία ε.δ. να χάσουν αρκετό χρόνο καταφέρνοντας όμως να παραμείνουν στην 4η θέση καθώς δεν απειλήθηκαν από κάποιο άλλο πλήρωμα.
Μια θέση πίσω τους τερμάτισαν οι Ostberg/Andresson με το Ford Fiesta WRC της Stobart Motorsport. Kινήθηκαν γρήγορα ενώ και αυτοί είχαν κάποια προβλήματα, με τα φρένα στην 5η ε.δ., και με μια ανώδυνη μικροέξοδο στην 16η ε.δ..
Η μια από τις δυο "μεγάλες" ειδήσεις του αγώνα της Σαρδηνίας, ήταν η πρώτη εμφάνιση της εργοστασιακής ομάδας της Mini. Οι Sordo/Del Barrio με το Mini John Cooper Works WRC κατάφεραν να φέρουν το αυτοκίνητο στον τερματισμό στην 6η θέση της γενικής. Δεν ρίσκαραν καθόλου όπως δήλωσαν καθώς στόχος τους ήταν να φέρουν το αυτοκίνητο στον τερματισμό. Έτσι δεν αντιμετώπισαν προβλήματα και έδωσαν την χαρά στην ομάδα να δει ένα από τα δυο αυτοκίνητά της στην ράμπα του τερματισμού στον πρώτο τους αγώνα. Καθόλου άσχημο ντεπούτο για την Μini και μάλιστα σε έναν από τους πιο απαιτητικούς σε θέμα αξιοπιστίας αγώνες του θεσμού.
Το 2ο πλήρωμα της ομάδας, οι Meeke/Nagle, ξεκίνησαν εντυπωσιακά τον αγώνα, καθώς μετά και την 2η ε.δ. του αγώνα κατάφεραν να βρίσκονται 4οι γενικής! Στην 3η όμως είχαν έξοδο με την ζημιά στο αυτοκίνητο να μην τους επιτρέπει να συνεχίσουν. Την 2η μέρα ξαναξεκίνησαν με super rally αλλά στην 10η ε.δ. αντιμετώπισαν πρόβλημα με το γκάζι (κόλλησε) με αποτέλεσμα να έχουν έξοδο και να σταματήσουν και πάλι. Την 3η μέρα ξεκίνησαν και πάλι αλλά στην 1η ε.δ. της ημέρας αντιμετώπισαν μηχανικό πρόβλημα και εγκατέλειψαν οριστικά.
H 2η σημαντική είδηση, ήταν η παρουσίαση που πραγματοποίησε η VW ανακοινώντας και επίσημα την εμπλοκή της στο WRC από το 2013, για την οποία αναφερθήκαμε ήδη τις προηγούμενες ημέρες.
Ίσως την καλύτερη εμφάνιση της καριέρας τους πραγματοποίησαν οι Tanak/Sikk με το Ford Fiesta S2000, καθώς εκτός του ότι πήραν την νίκη στο SWRC κατάφεραν να τερματίσουν και 7οι γενικής! Ήταν μακράν το ταχύτερο πλήρωμα της κατηγορίας και πήραν την νίκη στα ίσια από το μεγάλο φαβορί του θεσμού, τους Hanninen/Markkula με το εργοστασιακό Skoda Fabia S2000, αφήνοντας τους 26''7 και μια θέση στην γενική πίσω.
Την πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν οι Wilson/Martin με το Ford Fiesta WRC της Stobart Motorsport σε μια μάλλον κακή εμφάνιση, και οι 3οι του SWRC, Prokop/Tomanek με Ford Fiesta S2000.
Άτυχοι στον αγώνα ήταν οι Latvala/Anttila με το εργοστασιακό Ford Fiesta WRC καθώς μόλις στην 1η ε.δ. του αγώνα είχαν έξοδο (από λάθος του συνοδηγού) με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν. Ξεκίνησαν και πάλι την 2η μέρα και πραγματικά εντυπωσίασαν κερδίζοντας τις 7 από τις 10 ε.δ. που απέμειναν, ενώ πήραν και τους βαθμούς της 2ης θέσης στην Power Stage, τερματίζοντας τελικά στην 18η θέση της γενικής.
Την ίδια τύχη είχαν και οι Novikov/Prevot με το Ford Fiesta WRC που ενώ μέχρι την 6η ε.δ. ήταν 5οι γενικής, είχαν έξοδο στην επόμενη με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν και ξεκινώντας ξανά την 2η μέρα τερμάτισαν τελικά 14οι, αφήνοντας μια θέση πίσω τους τους PG Andresson/Axelsson με ίδιο αυτοκίνητο που στην 2η ε.δ. έχασαν πολύ χρόνο από μηχανικό πρόβλημα.
Οι 2 πρώτες μέρες του αγώνα προσμετρούσαν για τον θεσμό του FIA Academy, όπου εκεί, στο "ενιαίο" με τα Ford Fiesta R2, επικράτησαν και πάλι οι Εσθονοί Kaur/Laidvee που παίρνουν σημαντικό πλεονέκτημα για την κατάκτηση του τίτλου. Τους ακολούθησαν οι Αργεντίνοι Baldoni/Mussano και οι Σουηδοί Ahlin/Nilsson.
Στις κυριότερες εγκαταλείψεις του αγώνα, εκτός από αυτήν του Meeke, θα βρούμε και τους H.Solberg/Minor Petrasko με ακόμα ένα Ford Fiesta WRC της Stobart Motrosport που εγκατέλειψαν τελικά από μηχανικό πρόβλημα στην 9η ε.δ. μετά από αρκετά προβλήματα που είχαν προηγουμένως αντιμετωπίσει όπως μια φωτιά στην πίσω ανάρτηση στην 3η ε.δ.
Επόμενος αγώνας του θεσμού, το επίσης χωμάτινο Rally Argentina, στις 26-29 Μαίου.
Video
WRC - Rally d'Italia Sardegna 2011
WRC - Rally d'Italia Sardegna 2011
WRC - Rally d'Italia Sardegna 2011
- Πληροφορίες
- Γράφτηκε από: Τάσος Τσιότρας, Φωτογραφίες: www.ewrc.cz