01salo.jpg
O 5oς γύρος του Φιλανδικού Πρωταθλήματος Ράλλυ, το Vanajanlinna Ralli, έφερε μια νέα ιδέα ως προς την διεξαγωγή των μονοήμερων μίνι ράλλυ! Και αυτό γιατί κατάφεραν να συγκεντρώσουν τον αγώνα και όλες τις παράπλευρες διαδικασίες που πρέπει να ολοκληρωθούν πριν ξεκινήσει ο αγώνας για πληρώματα και οργάνωση σε μια μόλις ημέρα ξεκινώντας στις 07.00 το πρωί και με το πρώτο πλήρωμα να τερματίζει στις 18.00 το απόγεμα. Όσον αφορά την εξέλιξη του αγώνα, η νίκη, για 4η φορά σε 5 αγώνες που πραγματοποιήθηκαν φέτος, πήγε στους Salo/Salminen με το Mitsubishi Lancer RS Evolution X της τοπικής αντιπροσωπείας.

Ενημέρωση

H ημέρα του αγώνα ξεκίνησε στις 07.00 με 08.00 το πρωί με τον διοικητικό έλεγχο και την διανομή των εντύπων του αγώνα και του υλικού για τις αναγνωρίσεις. Τα πληρώματα από τις 08.00 μέχρι και τις 12.00 είχαν δικαίωμα να πραγματοποιήσουν τις αναγνωρίσεις των 3 μικρών ε.δ. του αγώνα (επιτρέπονται 2 περάσματα για κάθε ε.δ.) ενώ παράλληλα από τις 08.00 μέχρι και τις 11.00 πραγματοποίηθηκε ο τεχνικός έλεγχος των αυτοκινήτων. Στις 13.00 είχαμε την εκκίνηση του αγώνα ενώ όπως αναφέραμε ήδη στις 18.00 το πρώτο αυτοκίνητο πέρασε την ράμπα του τερματισμού.

Ένας από τους λόγους που αυτό έγινε εφικτό ήταν το πολύ μικρό μήκος των ε.δ. αλλά και οι πολύ μικρές απλές μεταξύ τους. Επίσης στο 2ο πέρασμα της κάθε ε.δ. τα πρώτα αυτοκίνητα ξεκίνησαν και αυτά με 1 λεπτό απόσταση μεταξύ τους ενώ στο 1ο ξεκινούσαν με 2λεπτο. Η 1η (και 2η ε.δ.) του αγώνα ήταν μήκους 5,14 χλμ, η 4η (και 5η ε.δ.) ήταν μήκους 8,20 χλμ, ενώ ανάμεσα στα περάσματα των 2 επαναλαμβανομένων ε.δ. πραγματοποιήθηκε και μια σούπερ ε.δ (3η ε.δ.) μήκους 2 χλμ. Έτσι το σύνολο των αγωνιστικών χλμ. ήταν 29 και για αυτό οι βαθμοί που απονεμήθηκαν στα πληρώματα αντιστοιχούσαν στο 70% των βαθμών που θα επαίρναν αντίστοιχα σε έναν αγώνα "κανονικού" μήκους.

Ρωτώντας αρκετούς από τους regulars του πρωταθλήματος που ξεκίνησαν τον αγώνα, συμπαιρένουμε ότι τους άρεσε σαν ιδέα όσον αφορά τον οικονομικό τομέα και την μείωση του κόστους για τις ομάδες, αλλά από την άλλη, όπως ήταν αναμενόμενο σε κανέναν δεν άρεσε το πολύ μικρό σύνολο των αγωνιστικών χλμ. Βέβαια στην Φιλανδία, μια χώρα με αρκετά "αναπτυγμένο" εθνικό πρωτάθλημα σε σχέση με άλλες χώρες, εντύπωση προκαλεί μια τέτοια κίνηση, καθώς μια τέτοια κίνηση δείχνει τις προθέσεις της τοπικής ομοσπονδίας να βοηθήσει τους "μικρότερους" οικονομικά συνδυασμούς και να τους παροτρύνει να συμμετέχουν και αυτοί στον κορυφαίο θεσμό της χώρας, το εθνικό τους πρωτάθλημα!

Ας περάσουμε όμως και στην εξέλιξη του αγώνα όσον αφορά το καθαρά αγωνιστικό μέρος, όπου όπως αναφέραμε ήδη, οι Salo/Salminen έφτασαν στην 4η φετινή τους συνεχόμενη νίκη. Αυτή τη φορά όμως αυτή δεν ήρθε καθόλου εύκολα καθώς οι Nikara/Nikara με το Mitsubishi Lancer RS Evolution IX ήταν αυτοί που πήραν κεφάλι στην 1η ε.δ. ενώ και στην 2η κατάφεραν να αυξήσουν την διαφορά τους από τον Salo στα 1''6. Στην 3η ε.δ. όμως, για ακόμα μια φορά φέτος, αντιμετώπισαν μηχανικό πρόβλημα (αυτή τη φορά με την μετάδοση του Lancer) και αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν. Δείχνουν πάντως σε κάθε αγώνα φέτος ότι έχουν την ταχύτητα να πρωταγωνιστήσουν αλλά δυστυχώς το αυτοκίνητο σε αρκετές περιπτώσεις δεν ανταποκρίνεται στις δυνατότητες τους. 

Έτσι μετά την 3η ε.δ. ο Salo βρέθηκε 1ος γενικής, με τους Rantanen/Lukka με ακόμα ένα Mitsubishi Lancer RS Evolution IX να βρίσκονται μόλις 4''3 πίσω του. Ο Salo κέρδισε και την 4η ε.δ. αυξάνοντας ελαφρώς την διαφορά ενώ στην τελευταία ε.δ. άντεξε στην επίθεση που εξαπέλυσε ο Rantanen παραμένοντας εμπρός του για 4''. Ο Salo αυξάνει ακόμα περισσότερο την διαφορά του στην βαθμολογία και πλέον είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τον τίτλο με 2 αγώνες να απομένουν.

3οι γενικής, άλλα 4''1 πίσω από τον Rantanen, τερμάτισαν οι Lindroos/Kilpelainen με το Subaru Impreza WRX N16 της TMR. Κινήθηκαν πολύ γρήγορα και αυτοί αλλά όσον αφορά τη νίκη μάλλον πλήρωσαν το "μουδιασμένο" ξεκίνημα τους στην 1η ε.δ. που σε έναν τόσο μικρό αγώνα δύσκολα υπερκαλύπτεται. Πάντως ο Lindroos παραμένει 2ος στην βαθμολογία και δείχνει ο μόνος που μπορεί να απειλήσει τον Salo για τον τίτλο.

Στην 4η θέση της γενικής, άλλα 6''8 πίσω, τερμάτισαν οι Tahko/Soininen με ένα Mitsubishi Lancer RS Evolution X που ξαναβρέθηκαν σε μπάκετ μετά από αρκετούς αγώνες. Η μάχη της 5ης θέσης κρίθηκε για μόλις 0''9 με τους Vihavainen/Piira με το Mitsubishi Lancer RS Evolution X να επικρατούν των Ali Rantala/Toivonen με το Skoda Fabia S2000.

Στην κατηγορία των 2WD εξαιρετική εμφάνιση πραγματοποίησαν οι Manty/Makela με το Honda Civic Type R (10οι γενικής) που πήραν την νίκη για 10''5 από τους Amberg/Janhunen με ίδιο αυτοκίνητο.

Επόμενος αγώνας του θεσμού, στις 11/6, με το POPPankki Ralli.

Video

SM - Vanajanlinna Ralli 2011

SM - Vanajanlinna Ralli 2011

SM - Vanajanlinna Ralli 2011