01neuville.jpg
Ο 3ος γύρος του IRC πραγματοποιήθηκε στην Κορσική και τις καταπληκτικές ασφάλτινες ε.δ. του Tour de Corse, ενός ακόμα αγώνα, που μετά την "έξοδό" του από το WRC, βρήκε στέγη στο πρωτάθλημα που διοργανώνει το Eurosport. O αγώνας είχε έντονο συναγωνισμό για όλες σχεδόν τις θέσεις αλλά το πλήρωμα που έκλεψε την παράσταση ήταν οι Neuville/Gilsoul με το Peugeot 207 S2000 της Peugeot Belgium/Luxembourg που συντηρεί η Kronos Racing, oι οποίοι κάνοντας την καλύτερη εμφάνιση της καριέρας τους κατάφεραν να πάρουν την 1η τους νίκη στο θεσμό. Επίσης ο Βέλγος οδηγός (22 ετών) γίνεται ο νεότερος σε ηλικία νικητής του αγώνα όπως και ο νεότερος σε ηλικία οδηγός που παίρνει νίκη σε αγώνα του IRC. Νίκη που "βάζει φωτιά" στην βαθμολογία των οδηγών καθώς μετά από 3 αγώνες έχουμε 3 διαφορετικούς νικητές και ο 1ος από τον 5ο στην βαθμολογία χωρίζονται από μόλις 14 βαθμούς!

Ενημέρωση

Το Βέλγικο πλήρωμα έδειξε από πολύ νωρίς την διάθεσή του να πρωταγωνιστήσει στον αγώνα κερδίζοντας και τις 2 ε.δ. του πρώτου σκέλους. Ο ανταγωνισμός όμως ήταν πολύ έντονος καθώς πολύ κοντά τους βρισκόταν σε όλη την διάρκεια του αγώνα οι Kopecky/Stary με το εργοστασιακό Skoda Fabia S2000 ενώ και οι Bouffier/Panseri με το εργοστασιακό Peugeot 207 S2000 κυνήγησαν τη νίκη παίρνοντας την πρωτοπορεία από τους Βέλγους μετά την 4η ε.δ. αλλά ένα κλατάρισμα στην 5η ε.δ. τους έριξε προσωρινά στην μάχη για τις θέσεις 5-6. Εκεί η 1η θέση στην γενική ξαναπήγε στον Neuville ο οποίος γράφοντας εξαιρετικούς χρόνους στις περισσότερες ε.δ. του αγώνα την κράτησε μέχρι και το τέλος. Κέρδισε συνολικά 8 από τις 13 ε.δ. που πραγματοποιήθηκαν (η 6η ε.δ. δεν έγινε λόγω εξόδου ενός εκ των πλοηγών στην οποία θα αναφερθούμε παρακάτω), ήταν όντως το ταχύτερο πλήρωμα του αγώνα ενώ παράλληλα έδειξαν και δείγματα μεγάλης ωριμότητας καθώς δεν παρασύρθηκαν σε κάποιο λάθος παρά την μάχη που είχαν με τον Kopecky. Έτσι δείχνουν ότι και αυτοί θα έχουν λόγο στον φετινό τίτλο καθώς με τους βαθμούς της νίκης που πήραν ανεβαίνουν στην 2η θέση της βαθμολογίας.

Οι Kopecky/Stary βρισκόμενοι στην αγαπημένη τους επιφάνεια ήθελαν όσο τίποτα άλλο να πάρουν τη νίκη μετά την ήττα τους στον προηγούμενο αγώνα από τον Hanninen για μόλις 1''5. Ήταν πολύ γρήγοροι σε όλες τις ε.δ. (κέρδισαν και 3 ε.δ.) αλλά εν τέλει δεν κατάφεραν να εκμεταλλευτούν κάποια μικρολάθη των νικητών ενώ στο τελευταίο loop του αγώνα μάλλον συμβιβάστηκαν σύμφωνα με τα λεγόμενα τους (άλλα έδειξαν οι χρόνοι τους βέβαια) με την 2η θέση της γενικής που τους φέρνει και στην 2η θέση της βαθμολογίας των οδηγών μαζί με τον Neuville.

H 3η θέση της γενικής πήγε στους Loix/Miclotte με το Skoda Fabia S2000 της Skoda Belgium/Luxembourg. Kινήθηκαν με τον γνωστό τους πολύ γρήγορο και σταθερό ρυθμό που συνηθίζουν (κέρδισαν και 1 ε.δ.) και χωρίς να αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα, εκμεταλλεύόμενοι και τις εγκαταλείψεις και τα προβλήματα πληρωμάτων εμπρός τους, κατάφεραν να ανέβουν στο τελευταίο σκαλί του πόντιουμ ενώ με τους βαθμούς που πήραν από τον αγώνα πέρασαν 1οι στην βαθμολογία του θεσμού. Μάλιστα με το κομβόι του IRC να πηγαίνει στην Oυκρανία για τον επόμενο αγώνα (όπου ο Loix πάντα είναι εξαιρετικός σε νέους "άγνωστους" αγώνες) και αμέσως μετά στον αγώνα της χώρας του, το Υpres, ίσως να βρεθεί σε πολύ πλεονεκτική θέση για την συνέχεια. 

Μια από τις πολύ καλές επιδόσεις του αγώνα, ήρθε από τους Campana/De Castelli με ένα Peugeot 207 S2000 της Power Car. Έχοντας ελάχιστη εμπειρία από το αυτοκίνητο (μόλις ο 3ος αγώνας τους με αυτό) αλλά εξαιρετική γνώση των ε.δ. καθώς η καταγωγή τους είναι από την Κορσική, βρέθηκαν πολύ ψηλά στην γενική ενώ στην μεγάλη μάχη της τελευταίας ε.δ. για την 4η θέση ήταν αυτοί που επικράτησαν παρά το κλατάρισμα που είχαν σε αυτήν, καθώς οι Bouffier/Panseri είχαν έξοδο και εγκατέλειψαν.

Καλό αποτέλεσμα και για τους Magalhaes/Grave με το Peugeot 207 S2000 της Peugeot Portugal που τους βρίσκει στην 5η θέση της γενικής ενώ κατάφεραν να κρατήσουν πίσω τους τελικά και τον "μαινόμενο" Mikkelsen.

Oι Mikkelsen/Floene για ακόμα έναν αγώνα δεν είχαν την τύχη με το μέρος τους. Μέχρι και την 11η ε.δ. βρισκόταν σε μεγάλη μάχη με τον Loix για την 3η θέση της γενικής, καταφέρνοντας μετά από αυτήν να βρεθούν μπροστά του, αλλά στην 12η είχαν ένα κλατάρισμα που τους έριξε προσωρινά στην 8η θέση. Στις ε.δ. που απέμειναν αποφάσισαν να τα "δώσουν" όλα ώστε να πάρουν όσο περισσότερους βαθμούς μπορούσαν καθώς και ο Maurin και ο Magalhaes βρισκόταν σε απόσταση εμπρός τους που θεωρούσαν αναστρέψιμη. Το κατάφεραν εν μέρει τελικά με έναν εξαιρετικό χρόνο στην τελευταία ε.δ., όπου και κέρδισαν, αφού βρέθηκαν εμπρός από τον Maurin για 3''2 αλλά δεν κατάφεραν να πιάσουν και τον Magalhaes για μόλις 1''9.

Οι Maurin/Ural τερμάτισαν στην 7η θέση της γενικής αφήνοντας πίσω τους πολύ πιο έμπειρα πληρώματα. Ο λόγος για τους Gardemeister/Suominen με το Skoda Fabia S2000 που μάλλον ευχαριστημένοι πρέπει να είναι αφού κατάφεραν να τερματίσουν μετά το πρόβλημα με το κιβώτιο που αντιμετώπισαν στην τελευταία ε.δ. και τους Sandell/Parmander με ακόμα ένα Skoda Fabia S2000 σε μια από τις μέτριες εμφανίσεις τους καθώς σε κανένα σημείο του αγώνα δεν μπόρεσαν να βρεθούν κοντά στους πρωταγωνιστές του αγώνα, ενώ μάλλον οφείλουν την θέση τους στο top 10 στις εγκαταλείψεις πληρωμάτων εμπρός τους. Την πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν οι Leandri/Leonardi με ένα Peugeot 207 S2000.

11οι γενικής και 1οι στο IRC Production Cup τερμάτισαν οι Gonon/Arlettaz με το Subaru Impreza WRX N12B αφήνοντας πίσω τους στην 17η θέση της γενικής τους Albertini/Scattolin με ένα Renault Megane RS.

Καλή εμφάνιση στην 12η θέση της γενικής για τους Guglielmi/Porcu που οδήγησαν πολύ γρήγορα το Renault Clio R3 και πήραν εύκολα τη νίκη στην κατηγορία των 2WD. Αρκετά πιο πίσω στην 15η θέση της γενικής και 2οι 2WD βρέθηκαν οι Fiori/Ferrero με ένα Renault Clio S1600 ενώ 3οι 2WD και 18οι γενικής τερμάτισαν οι Villa/Vesperini με Renault Clio R3.

Στον αγώνα συμμετείχαν και οι Arai/Moscatt με ένα Subaru Impreza R4 (το αυτοκίνητο δεν ήταν πλήρης έκδοση R4, αλλά χρησιμοποιούσε αρκετά μηχανικά μέρη από το R4) οι οποίοι ταλαιπωρήθηκαν αρκετά στον αγώνα κυριώς από λάθος επιλογές ελαστικών, αλλά έμειναν ευχαριστημένοι από τα αρκετά χλμ που έκαναν με το νέο αυτοκίνητο.

Στις κυριότερες εγκαταλείψεις του αγώνα, εκτός αυτής του Bouffier, θα βρούμε και τους Wilks/Pugh με το Peugeot 207 S2000 της Peugeot UK, που σταμάτησαν την προσπάθειά τους στην 4η ε.δ., ενώ βρισκόταν 3οι γενικής, καθώς σε μια ανώδυνη για το αυτοκίνητο έξοδο δεν κατάφεραν να βγάλουν το αυτοκίνητο και πάλι πάνω στον δρόμο.

Στα παραλειπόμενα του αγώνα, η συμμετοχή του Ari Vatanen σε ρόλο πλοηγού με ένα Peugeot 207 R3T (με συνοδηγό τον γιο του Max) o οποίος όμως είχε μια έξοδο στην 6η ε.δ. με αποτέλεσμα να ακυρωθεί η ε.δ. λόγω καθυστέρησης και τον οδηγό να προσκομίζεται στο νοσοκομείο με το ελικόπτερο όπου χρειάστηκε να τεθεί σε μια μικροεπέμβαση στον αυχένα ευτυχώς χωρίς περαιτέρω συνέπειες.

Επίσης πολλά βλέμματα τράβηξε ακόμα ένα από τα πλοηγά αυτοκίνητα όπου συνοδηγός βρέθηκε η τρέχουσα Miss France.

H κάλυψη του αγώνα από το Eurosport, και πάλι ήταν εντυπωσιακή, με 6 ε.δ. να μεταδίδονται σε απευθείας μετάδοση από τα κανάλια του δικτύου.

Ο επόμενος αγώνας του θεσμού, θα διεξαχθεί σε έναν νέο προορισμό για το IRC, στην Ουκρανία, με το ασφάλτινο Prime Yalta Rally, στις 2-4 Ιουνίου. 

Video

IRC - Tour de Corse 2011

IRC - Tour de Corse 2011

IRC - Tour de Corse 2011