01loix.jpg  Στους ασφάλτινους δρόμους του Βελγίου όπου oι καιρικές συνθήκες αλλάζουν μέσα σε λίγα λεπτά πραγματοποιήθηκε ο πέμπτος αγώνας του IRC ενώ ο αγώνας μετρούσε και στο πρωτάθλημα του ERC. Τα 287,89 χλμ των 18 ειδικών διαδρομών και τα 30 S2000 που πήραν μέρος, σε σύνολο 120 αυτοκινήτων, άφησαν ικανοποιημένους τους πάρα πολλούς θεατές που παρακολούθησαν τον αγώνα. Μεγάλος νικητής του αγώνα ο Freddy Loix με Skoda Fabia S2000 της Skoda Belgium.

Ενημέρωση

Πέρυσι ο Loix  κέρδισε μετά από μεγάλη μάχη με τον Kris Meeke μέχρι που ο Βρετανός έκανε λάθος στο τέλος του αγώνα. Φέτος, τα πράγματα ήταν πιο εύκολα. Ο Jan Kopecky τέθηκε εκτός αγώνα πριν ακόμη ξεκινήσει καθώς μια μικρή έξοδος που είχε στο shakedown είχε σαν αποτέλεσμα να τραυματιστεί ο συνοδηγός του Petr Stary στην κλείδα, με την ομάδα της Skoda Motosport να αποσύρει το πλήρωμα από τον αγώνα.

Ο Βέλγος Thierry Neuville με 207 S2000 της Peugeot  Βελγίου, είχε την στιγμή του μόλις στην 1η ειδική όταν σε μια έξοδο, χτύπησε τον μπροστινό δεξί τροχό και στην συνέχεια τραυμάτισε την ανάρτησή του, εγκαταλείποντας τον αγώνα. Στην συνέχεια του αγώνα το  μόνο που είχε να κάνει ο συμπαθής Βέλγος ήταν να συγκεντρωθεί στον αγώνα του και να αποφύγει τα λάθη όπως και έκανε. Αυτό συχνά κρύβει παγίδες, αλλά ο έμπειρος επαγγελματίας Loix τερμάτισε σημειώνοντας την έβδομη νίκη του στον αγώνα και στο θεσμό του IRC ισοφαρίζοντας σε νίκες τον Juho Hanninen  που δεν συμμετείχε στον αγώνα.

O 40χρονος Freddy κέρδισε τις 9 από τις πρώτες 10 ειδικές διαδρομές και εξασφάλισε ασφαλή διαφορά από τους διώκτες του. Στην 11η ειδική η διαφορά του από τον δεύτερο, Bryan Bouffier ήταν στο 1.42 όπου έμεινε ως το τέλος.Στην συνέχεια οδήγησε χωρίς υπερβολές και δεν κινδύνεψε σε κανένα σημείο του αγώνα.

Ο Γάλλος Bouffier δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο καθώς έκανε λάθη στην 2η και 3η ειδική διαδρομή.Είχε 2 εξόδους, χάνοντας πολύτιμο χρόνο για το κυνήγι της 1ης θέσης. Επωφελήθηκε από τα 2 κλαταρίσματα που είχε ο 2ος μέχρι την 9η ειδική, Guy Wilks και οδηγώντας επιθετικά στην συνέχεια πήρε την δεύτερη θέση.

Η κατάκτηση της 3ης θέσης ήταν μεταξύ τριών πληρωμάτων. O πρωταθλητής Βελγίου Pieter Tsjoen με 207 S2000 της Kronos, βρέθηκε στην 3η θέση γενικής αλλά στην απλή διαδρομή για την 12η ειδική χτύπησε το αυτοκίνητο, προκαλώντας ζημιά στο ψυγείο του 207 με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει. O αλάνθαστος Ηans Weijs αδιαμφισβήτητα ήταν ο άνθρωπος του αγώνα. Στην 1η του εμφάνιση με αυτοκίνητο S2000 και συγκεκριμένα με Skoda Fabia κατάφερε να προσαρμοστεί στις ανάγκες του αυτοκινήτου και μετά από εκπληκτικό αγώνα και χωρίς να οδηγήσει στο όριο, όπως δήλωσε, κατέκτησε την 3η θέση. Για να συμβεί αυτό έπρεπε να δώσει μάχη με τον πολύ καλό Βέλγο οδηγό, Bernd Casier με ίδιο αυτοκίνητο, που αντιμετώπισε πρόβλημα με την υποβοήθηση του τιμονιού και τελικά εγκατέλειψε τον αγώνα. Στο τέλος του αγώνα απονεμήθηκε στον Weijs το έπαθλο Colin Mcrae Trophy.

Ο Πολωνός Michal Solowow με Ford Fiesta S2000 είχε σταθερό ρυθμό καθ΄ όλη την διάρκεια του αγώνα αν και αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα και κέρδισε την 4η θέση του αγώνα και την 1η  θέση για το ERC, εκμεταλευόμενος τις πολλές εγκαταλείψεις κορυφαίων συνδυασμών.

Τον ακολούθησε ο Patrick Snijers με Mini Countryman S2000 στον πρώτο του αγώνα με το αυτοκίνητο. Ο Βέλγος έχασε την 4η θέση καθώς είχε έξοδο στην 16η ειδική, χάνοντας πολύτιμο χρόνο.

Την εξάδα συμπλήρωσε ο Βρετανός Guy Wilks που μέχρι και την 9η διαδρομή είχε την 2η θέση. Ο νεαρός Karl Kruuda αυτόν τον μήνα, μετά  το ΙRC Yalta Rally και το Acropolis συμμετείχε και στον αγώνα του Βελγίου. Ο 20χρονος Εσθονός και μαθητής του Marko Martin αντιμετώπισε προβλήματα με κλαταρίσματα και με την ενδοεπικοινωνία του Skoda Fabia αλλά η 7η θέση κρίνεται επιτυχημένη καθώς δεν έχει κάνει πολλούς αγώνες σε ασφάλτινη επιφάνεια. Την οκτάδα έκλεισε ο Toni Gardemeister με Fabia  S2000 σημειώνοντας καλούς χρόνους σε κάποιες ειδικές.

Ο Rossetti με Punto S2000 που αντιμετώπισε προβλήματα  με τον κινητήρα του Fiat να δουλεύει με τρεις κυλίνδρους οδήγησε όσο γρήγορα του επέτρεπε το αυτοκίνητο και τελικά κέρδισε τελικά την 9η θέση γενικής και την 2η στο ERC κερδίζοντας πολύτιμους βαθμούς στο κυνήγι του τίτλου για το ERC. Σημαντική εγκατάλειψη του πρωτοπόρου στο ERC, Luca Beti μετά από έξοδο. Τέλος να αναφέρουμε και τον 3ο για το ERC Πολωνό Maciej Oleksowicz με Ford Fiesta S2000.

Μία ακόμη εγκατάλειψη ήταν αυτή του Mikkelsen. O Noρβηγός μόλις στο 1ο χλμ της 1ης ειδικής του αγώνα είχε έξοδο και χτύπησε την ανάρτηση του Fabia εγκαταλείποντας τον αγώνα του. Ξεκίνησε την 2η μέρα και κέρδισε 4 ειδικές. Ακόμη ένας άτυχος του αγώνα ήταν ο Πορτογάλος Bruno Maghalaes καθώς ο κινητήρας του 207 S2000 παρουσίασε μία όχι και τόσο συνηθισμένη βλάβη και εγκατέλειψε την προσπάθειά του στην 2η ειδική διαδρομή.

Οι οδηγοί της Proton που δεν απέφυγαν τα λάθη, δεν κατάφεραν να επιτύχουν τον στόχο τους που δεν ήταν άλλος από το να τερματίσουν στην 1η δεκάδα. Ο Giandomenico Basso είχε έξοδο στην 7η ειδική ενώ ήταν 12ος. O Σουηδός P.G Andersson προσπάθησε αρκετά αλλά αντιμετώπισε πρόβλημα με την πίσω ανάρτηση του αυτοκινήτου που τον έριξε από την 12η στην 22η θέση στην γενική κατάταξη.

Η κατηγορία N4 ήταν υπόθεση Βέλγων οδηγών. Η νίκη πήγε στους Langenakens με EVO X αφήνοντας πίσω του τον Anthony με ίδιο αυτοκίνητο και τρίτο τον Princen με Renault Megane RS με τον τελευταίο να συνεχίζει τις καλές εμφανίσεις και να κερδίζει την κατηγορία των δικίνητων. Τον ακολούθησε ο Ιρλανδός Doyle ενώ 3ος τερμάτισε το φαβορί για την νίκη στην κατηγορία, Kevin Abbring. O Oλλανδός στην 14η ειδική έβγαλε το DS3 R3Τ από το δρόμο χάνοντας την 1η θέση που κατείχε από το ξεκίνημα του αγώνα.

Επόμενος αγώνας του ΙRC είναι το χωμάτινο Sata Rallye Acores στην Πορτογαλία, στις 14-16 Ιουλίου, ενώ το ERC συνεχίζεται στις 8-10 Ιουλίου με το ασφαλτίνο Rally Βulgaria, όπου στο τελευταίο η ομάδα του R40 θα παραβρεθεί για να παρακολουθήσει τον αγώνα για 4η συνεχόμενη χρονιά.

Video

IRC/ERC - Geko Ypres Rally 2011


 

IRC/ERC - Geko Ypres Rally 2011

 



IRC/ERC - Geko Ypres Rally 2011



IRC/ERC - Geko Ypres Rally 2011


Aποτελέσματα

IRC/ERC - Geko Ypres Rally 2011 - Final Results